- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
"in het echt", als iemand iets zegt waarvan ik denk "waar gaat dit over, wat moet ik hier mee", staar ik die persoon vervolgens met een uitdrukkingsloze blik aan...
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
"in het echt", als iemand iets zegt waarvan ik denk "waar gaat dit over, wat moet ik hier mee", staar ik die persoon vervolgens met een uitdrukkingsloze blik aan...
Soort van puntje-puntje-puntje dus.
...
Ik vind hem nogal onduidelijk, eerlijk gezegd.
Die van Kos, die Hobbes citeerde, daar kan ik ook weinig mee, hoor. Wat is daar de bedoelde intentie van?
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
ik interpreteerde
ook al een beetje sarcastisch eigenlijk...
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
zoals ik al zei: een sarcastische smiley. Zo van "zo zeg, mooi hoor. Echt top. Super."
alleen dan sarcastisch gebracht.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Ja. Ik kan er net als cornelis niks mee. De smiley kijkt sip. Lijkt verdrietig, maar moet dus uitdrukkingsloos voorstellen. Tja...
En is sarcasme niet het meest doeltreffend zonder smiley ?!
Enfin.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Sterker nog: volgens mij bedoelt men geen sarcasme (bittere spot, immers).
En inderdaad, die uitdrukkingsloze blik is een geacteerd moment, dat slechts gezien de omstandigheden juist kan worden geinterpreteerd. Met zo'n smiley erbij doe je zo'n effect dus geheel teniet (zoals Kapp reeds opmerkte).
'...' doet zijn werk dan veel beter.
Overigens heb ik ook wel problemen met 
Volgens de uitleg in de FAQ betekent het 'aanbidt'. Ik interpreteer hem dan ongeveer als "helemaal mee eens" of "groot gelijk".
Maar als ik hem zo zie, kan het net zo goed zijn "ik lach je vierkant uit, woehahahahaha".
Zou deze
maar dan zonder vraagteken niet een aardige zijn voor: "wat moet ik daar nou mee?"?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
mwah
andere omschrijving misschien,
lees ik ook als "zucht..."
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Overigens heb ik ook wel problemen met 
Volgens de uitleg in de FAQ betekent het 'aanbidt'. Ik interpreteer hem dan ongeveer als "helemaal mee eens" of "groot gelijk".
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
lees ik ook als "zucht..."
Zo onderhand vind ik het wel erg veel verschillende intenties en denotaties voor een emoticon, die ik nog steeds als een licht sip kijkend mannetje ervaar.
Ik zeg: weg ermee.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
"Geweldig, daar had ik niet opgekomen !"
Hagenees, Phooze??
Het Haags heeft de mooiste aanvoegende wijs in het Nederlands.

En alle genoemde intenties en interpretaties van
lijken me toch echt beter op te lossen met '...', dan met een sip mannetje.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
(aaaah perfect moment weer voor m'n favo smiley)
en ik zie er nog steeds geen sip mannetje in.... meer teleurgesteld in de schrijver van het vorige bericht 
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Nu zeg je het zelf ook. Teleurgesteld, dus niet uitdrukkingsloos...
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Misschien is het woord "uitdrukkingsloos" de boosdoener in dit misverstand inderdaad
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
(aaaah perfect moment weer voor m'n favo smiley)
Gezien de hoeveelheid intepretaties die jij aan dat emoticon toekent, verbaast het me niets. Op die manier kun je elke post wel eindigen met die uitdrukkingsloze/sarcastische/zuchtend/teleurgestelde, maar niet sippe smiley.
Ik heb nog geen eensluidende uitleg van de betekenis van dit vreemde emoticon gezien.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
(afbeelding)
Wat je hierboven in dit forum uitlegt dat je vindt dat dit betekent is IMO overigens geen sarcasme, eerder ironie.
Hoewel, dat is wel een erg vaag verschil eigenlijk.
Bedoel je niet gewoon 'schamper' (op geringschattende of minachtige wijze spottend [iets zwakker dan 'honend'])?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Okee hier komt mijn definitie van de smiley 
Iemand zegt iets waar je niet veel mee kunt, waardoor je teleurgesteld bent in die persoon, of waardoor je 'm laag in schat (wat de zojuist geventileerde mening betreft). In het echt zou je (IK tenminste) iemand met een uitdrukkingsloos gezicht aankijken, en zuchten. Dat doet deze smiley. (DIe knippende ogen! die doen het! hoe vaker ik naar de smiley kijk des te beter en subtieler wordt ie).
dus sorry, ik zeg: deal with it
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
hoe vaker ik naar de smiley kijk des te beter en subtieler wordt ie
Dodelijk voor een emoticon, natuurlijk.
Dat dient in één maal, direct en universeel geïnterpreteerd te worden, zonder subtiliteit of nuance.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2087 stemmen
Jordy,
Wanneer komt eigenlijk de Top-?? per genre? Of gaat dat niet door?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik zit momenteel even in een MovieMeter-dip... als ik weer zin heb om wat te doen ga ik de openstaande MovieMeter dingetjes weer oppakken. En daarna misschien MusicMeter, al zou ik daar niet te hard op rekenen voorlopig (of ik moet werkloos thuis komen te zitten ofzo
)
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
dus sorry, ik zeg: deal with it

Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Hagenees, Phooze??
Het Haags heeft de mooiste aanvoegende wijs in het Nederlands.
Is die zin niet goed dan? Daar was ik nog niet opgekomen.... 
Maar ik ben geboren noch getogen in of rondom Den Haag. Misschien dat het komt door de afkomst van mijn ouders uit Leiden....?
Gramaticaal weer ik eerlijk gezegd niet wat er mis mee is, maar ik leer graag.... dus 
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Daar was ik nog niet opgekomen, moet het zijn.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
gloeiende...meteen twee pagina's vol
(ook hier is ie van toepassing
)
ik wilde alleen weten oftie 'van mij' er ook bij mocht 
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen

Dat bedoel ik dus. Type zinloze posting. Zonder enige zinvolle bijdrage aan de discussie (al is die op zich natuurlijk ook geheel van marginaal belang).
Je mag het best uitgesproken eens of oneens zijn met iemand in een discussie, maar als je dat doet zonder ook maar op een enkel argument in te gaan, kun je het wat mij betreft beter laten.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
En, wat ik al eerder aangaf, die smiley lijkt erg op de 'treurig, huilend' smiley: 
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Daar was ik nog niet opgekomen, moet het zijn.
Niet per se, Kapp.
Hij bedoelde volgens mij:
"Daar zou ik nog niet opgekomen zijn" (aanvoegende wijs).
Over het algemeen is dat inderdaad verworden tot:
"Daar was ik nog niet opgekomen",
al betekent dat eigenlijk iets anders.
In het Haags is het gebruikelijk om een aanvoegende wijs te construeren door werkwoorden welke in de voltooide tijd met 'zijn' vervoegd dienen te worden, met 'hebben' te vervoegen.
Bijv:
"Als Mabel haar verleden met Bruinsma eerlijk zou hebben toegegeven, dan had het een andere zaak geweest".
Persoonlijk vind ik dat heel mooi. Vooral omdat dit zonder twijfel een aanvoegende wijs is, in tegenstelling tot het gebruikelijke:
"...dan was het een andere zaak geweest".
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Moet ik om mij akkoord te verklaren met iemand, die persoon zijn ganse tekst herhalen. Men kan ook een discussie volgen zonder er telkens moeten tussen te komen en toch op een korte manier zijn mening te 'tonen'...
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
"Als Mabel haar verleden met Bruinsma eerlijk zou hebben toegegeven, dan had het een andere zaak geweest".
Persoonlijk vind ik dat heel mooi.
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Moet ik om mij akkoord te verklaren met iemand, die persoon zijn ganse tekst herhalen?
smilies.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.