- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
We worden gesponsord, de limiet ligt wat vaag. We stevenen deze maand op zo'n 35 GB af.
En daarop is een besparing van 1 GB/maand een significant verschil? Lijkt me toch niet opwegen tegen de afname van interesse van 200 actieve gebruikers in je site.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Ik vind het erg teleurstellend dat blijkbaar niemand bereid is om kleine offers te leveren om de site in de lucht te houden
Mijn punt is nu juist dat dat 'kleine offer' wel eens zo groot zou kunnen zijn dat het averechts gaat werken. Zeker als dit permanent is.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
't Is een begin.
Het is nu eenmaal een feit dat de huidige update pagina een te grote aanslag levert op de traffic van de site. Ik ben benieuwd naar, en sta open voor, betere oplossingen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Mijn punt is nu juist dat dat 'kleine offer' wel eens zo groot zou kunnen zijn dat het averechts gaat werken. Zeker als dit permanent is.
Wat moet ik dan? Ik heb 2 keuzes: site offline of kleine offers.
tijmengozer
-
- 124 berichten
- 3277 stemmen
Ik sta in ieder geval achter je Jordy! Met een plain text MM zou ik ook al tevreden zijn.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Maar goed ik zal nog eens informeren hoever ik precies kan gaan met de traffic. Ik heb ook waarschijnlijk nog wel een optie door sponsoring door een andere partij (al ben ik erg tevreden over de huidige hosting).
Tot ik meer weet moet de traffic echter binnen de perken blijven, en de votes leek mij een goed beginnetje. Ik kan me niet voorstellen dat het meer dan "jammer" is dat de votes niet meer te zien zijn. Wie weet komen ze binnenkort wel weer terug, maar als ik écht zou moeten kiezen tussen offline of dit soort offers, dan hou ik erg graag de site online.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
ik krijg toch nog berichten over foutmeldingen bij de PM's. Ik kan ze echter niet reproduceren. Komt het voor via de "verwijder berichten" link, of via het kruis-icoontje. In- of outbox? thanks
blabla
-
- 2070 berichten
- 5247 stemmen
sta open voor, betere oplossingen.
Het forum inkrimpen en afknijpen ?
Ik weet niet of dit zinnig is en iets oplevert, maar ik zie liever de uitgebrachtte stemmen en gewoon discussies bij een film (waar je volgens mij ooit MM voor hebt gemaakt) dan al dat geouwehoer in het forum.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Ik kan vanaf hier moeilijk inschatten welke delen van je site en welke gebruikers significante delen van die 35 GB innemen, maar ik denk dat je de updatespagina voor de vaste gebruikers in ieder geval volledig moet houden, en de afzonderlijke filmpagina's voor alle gebruikers. Het bezuinigen moet dan zoveel mogelijk daarbuitenom gebeuren, al kun je het misschien grafisch gezien wat soberder maken nog (al is MM nu ook al niet zo heel grafisch-intensief, dus zoveel scheelt dat misschien ook weer niet). Misschien kun je standaard berichten bij films waar een gebruiker niet op gestemd heeft uitzetten in de updatespagina (itt tot het huidige ingeklapt, waarbij het dataverkeer gelijkblijft), om zo het dataverkeer bij de minder actieve updateslezers te beperken (maar nogmaals, ik kan niet inschatten welk deel van je dataverkeer door de grote groep minder actieven, en welk deel door de kleine groep vaste gebruikers veroorzaakt wordt); misschien kun je de beschikbaarheid van de top-lijsten wat inperken (zou ook jammer zijn, maar minder erg dan het gemis van het votes-overzicht), maar in hoeverre dat helpt weet ik dus niet.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
ik krijg toch nog berichten over foutmeldingen bij de PM's. Ik kan ze echter niet reproduceren. Komt het voor via de "verwijder berichten" link, of via het kruis-icoontje. In- of outbox? thanks
Ik selecteerde een aantal pm's door eerst op 'selecteer alle' te klikken (bovenste optie) en vervolgens deselecteerde ik er twee.
Toen klikte ik op selectie verwijderen. Ik zat toen in de inbox.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
maar minder erg dan het gemis van het votes-overzicht
Ik vind persoonlijk de top-lijsten veeeeeel belangrijker dan votes in de updates.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Het forum inkrimpen en afknijpen ?
Is ook een uitstekend alternatief. De ellenlange off-topicdiscussies (Forum -> Algemeen bedoel ik dan dus) nemen soms wel een kwart van je updatespagina in.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Ik vind persoonlijk de top-lijsten veeeeeel belangrijker dan votes in de updates.
Echt? Die top-lijsten zijn leuke speeltjes hoor, maar de kern van de site ligt in mijn ogen toch meer bij het overzicht van de specifieke stemmen (en natuurlijk, de toelichtingen daarbij) van specifieke gebruikers.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Verschillen we van mening want die top lijsten interesseren me geen hol. Wel wat onze MM'ers stemmen.....
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Zet een donateurssysteem op. Ik denk dat je zo 200 euro binnen hebt. De vaste users zijn bereid om een bedrag te betalen, tenminste die indruk heb ik. 10 euro per jaar voor zo'n fantastische service is op te brengen.
Om te kijken hoeveel animo er voor is, kun je een forum topic openen.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Ja Forum wegnemen ben ik voor. !!
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
zo 200 euro binnen hebt.
Hoeveel denk je dat een hostingpakket met 40 GB traffic per maand kost??
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Als we nou allemaal de optie 'updates pagina configureren' even kritisch bekijken en allemaal alleen de opties die we écht belangrijk vinden met 'ja' aanvinken. Misschien scheelt dat ook nog wat traffic. Bovendien kunnen we de discussie over wat nou het belangrijkste onderdeel is, afsluiten. Dat ligt toch voor iedereen anders, daar kom je nooit uit.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
dat van die pm's is volgens mij goed nu...
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Zet een donateurssysteem op. Ik denk dat je zo 200 euro binnen hebt. De vaste users zijn bereid om een bedrag te betalen, tenminste die indruk heb ik. 10 euro per jaar voor zo'n fantastische service is op te brengen.
Om te kijken hoeveel animo er voor is, kun je een forum topic openen.
Kun je gedachten lezen?
Creepy hoor!
Zonder gekheid, ben ik helemaal vóór.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Jordy, ik ben niet zo op de hoogte van de prijzen nee. Maar wellicht is de huidige hosting provider met dat bedrag wel erg blij. En hoeveel donateurs je krijgt weet je nu nog niet.
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
Kun je gedachten lezen?
Creepy hoor!
We hadden het bij de chat ook al over...dus mischien geen slecht idee.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Ik proef een bepaalde bitterheid bij Jordy wat betreft de users en wat zij over hebben voor de site.
Het is inderdaad nogal vervelend al die kritiek, maar troost je met de gedachte dat het om mensen gaat bij wie de site juist erg aan het hart gaat.
Ik denk niet dat mensen zeuren als verwende kinderen als ze de stemmen niet meer kunnen volgen, maar dat dit toch wel ingrijpende veranderingen zijn, juist omdat iedereen het zo leuk vindt.
P.S. om wat voor bedragen gaat dat dan, zo'n 40GB traffic?
(desnoods in PM)
Stephan
-
- 7895 berichten
- 1388 stemmen
Meedenkend met je probleem Jordy, is dit misschien een idee om over na te denken...
Misschien kan je de postings in de updatespagina beperken tot een, zeg, 5-tal regels en dan bijvoorbeeld een link naar de thread met "meer...->"
Eventuele andere invalshoeken...
Een maximale 12-uurs update. De echte diehards zijn toch wel dagelijks online.
Standaard in de persoonlijke setting aangevinkt zetten dat er géén stemmen worden geupdate.
Misschien toch weer in een frame werken waardoor niet bij elke klik de opmaak wordt meegenomen en navigatie opnieuw moet worden geladen.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Misschien toch weer in een frame werken waardoor niet bij elke klik de opmaak wordt meegenomen en navigatie opnieuw moet worden geladen.
Stephan
-
- 7895 berichten
- 1388 stemmen
Meaning?
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Meaning?
Un Coeur en Hiver (5 sterren) en iets minder maar wel meesterlijk The Shipping News 4,5 dacht ik. en ik bedoelde dat ... ach dat weet je wel 
Faramir
-
- 59 berichten
- 587 stemmen
Als ik eerlijk ben vind ik die top lijsten 'leuk om af en toe te bekijken' maar niet meer dan dat. het votes-overzicht bekijk ik daarintegen dagelijks, en daar haal ik voor mezelf vele malen meer informatie vandaan.
Misschien kan je alle berichten bij de films, of bij het forum, of bij allebei weghalen, en alleen laten zien waar wijzigingen zijn aangebracht? Dan kan je zelf wel naar desbetreffende topic gaan wat je interesse heeft..
Of misschien kan je onder 'actueel' een nieuw kopje maken met 'nieuwe votes' o.i.d.? dat die daar in komen te staan.. zijn dan een stuk minder die het echt gaan bekijken denk ik, alleen echt geinteresseerde users.
***tis maar een idee'tje, val me er niet op aan graag
wil alleen laten zien dat ik er aardig wat voor over zou hebben om wel te kunnen zien waar op is gevote. ***
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
Kun je gedachten lezen?
Creepy hoor!
Ik ook...
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Deze nieuwe ingreep is wel een beetje jammer natuurlijk, maar als het moet dan moet het. En zó erg is het toch niet? Het zijn maar cijfertjes... leuk om even vlug door te nemen als je de updates 'uit' hebt hoor, maar het gaat mij toch altijd om de stukjes die de mensen schrijven over de film, het uiteindelijke cijfer dat ze de film geven zal me eigenlijk een worst wezen.
Ik heb ook eigenlijk helemaal geen 'binding' met mensen die alleen maar stemmen zonder toelichting, van hen bekijk ik de stemmen toch al niet (op een paar uitzonderingen na).
Dus misschien is dit topic wel een goede plek om iedereen te vragen voortaan altijd iets bij een film te schrijven en desnoods hun verhaaltje te laten eindigen met 'ik geef ... sterren'.
Zo, en nu weer aandacht besteden aan echt belangrijke zaken 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.