- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Even terugkomend op het moeten terugbrengen van het dataverkeer: hoeveel winst boek je als je inbouwt dat iedereen de updateslijst alleen kan opvragen met dichtgeklapte topics? Veel minder handig natuurlijk, maar alles is beter dan dat de updates moeten verdwijnen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
dichtgeklapte topics zijn alleen onzichtbaar, maar wel geladen
als je ze openklapt hoeft de pagina ook niet opnieuw in geladen te worden: de reeds aanwezige tekst hoeft alleen op "zichtbaar" gezet te worden
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Dan zou je dus wel winst boeken als de updates-lijst bestaat uit topics (alleen de titel) die ge-update zijn, waarna je door moet klikken naar het desbetreffende topic. Misschien dat het dan mogelijk is om titel, aantal extra berichten en eventueel degenen die deze berichten gepost hebben, te tonen.
[edit] Ehm.. dat hebben we al en het heet 'Actief'. Sorry!
[/edit]
Hoewel je natuurlijk het grote tegenargument blijft houden: het zijn juist de geposte berichten zijn die de updates-lijst zo handig (en veelgebruikt) maken.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
goed, ik heb (helaas) de volgende aanpassingen gedaan
- maximaal 30 berichten per pagina, standaard 20
- bij toevoegen en corrigeren een strenge check op plaatjes, mogen maximaal nog 25 KB zijn (gemiddelde is nu 20 KB, dus moet te doen zijn)
- geen votes meer bij de updates
- geen updates voor niet ingelogde mensen
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
geen votes meer bij de updates
Hoezo dat niet meer, beste Jordy? Ik vind het altijd heel boeiend om te zien wat andere gebruikers stemmen. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik ook eigenlijk, zo zie ik ook nog films die ik wel gezien heb, maar nog niet op had gestemd. Dus dan kan ik erop stemmen. Maar als het zo beter gaat maakt het ook niet zoveel uit
.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Dat van die stemmen ben ik niet zo blij mee......
Haal de datum dan weg bij stemmen ?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Kan het echt niet anders?
je kunt het natuurlijk ook gewoon accepteren, en blij zijn met de overige 99% van de site die wel gewoon beschikbaar blijft
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
er ging even iets fout, 't kan zijn dat berichten geplaatst in de laatste 5 minuten weg zijn, sorry
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3237 stemmen
er ging even iets fout, 't kan zijn dat berichten geplaatst in de laatste 5 minuten weg zijn, sorry
nee hoor alles ging goed (bij mij tenminste).
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
bij mij helaas niet. Net een fantastische recensie uit mijn toetsenbord geramd en weg is ie.
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3237 stemmen
bij mij helaas niet. Net een fantastische recensie uit mijn toetsenbord geramd en weg is ie.
jammer dan..........:p
Melkor
-
- 357 berichten
- 706 stemmen
Inderdaad, onze discussie bij LotR: RotK is helemaal weg, maarja, die hadden we toch niet meer nodig he Jordy 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
die discussie stond/staat bij Two Towers
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3237 stemmen
Misschien is het een idee om voortaan in je berichtje te melden hoeveel sterren je geeft voor de desbetreffende film, leuk voor de andere MM-ers!
blabla
-
- 2070 berichten
- 5247 stemmen
- geen votes meer bij de updates
Is er nog een andere manier om dit toch te zien te krijgen ?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
verwijderen van prive berichten zou weer goed moeten gaan
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
(...) - geen votes meer bij de updates (...)
Die votes waren toch sowieso al slechts te zien voor de beperkte groep die dat apart aanzette in het profiel? Was dat dan zo'n grote groep dat dat onoverkomelijke problemen opleverde voor het dataverkeer (de langere wachttijden op de updatespagina zelf zullen wat betreft de votes voor de gebruikers geen probleem zijn geweest, omdat ze er zelf voor kozen de votes te zien)? En zo ja, zijn er dan geen andere manieren om het dataverkeer op dat punt te beperken (simpeler tonen of alleen van te voren geselecteerde users?), want zonder dat votes overzicht is MovieMeter toch geen MovieMeter meer. MM onderscheidt zich van al die andere sites dóór die updates-pagina (en het bijbehorende community-effect); het concept van de site op zich is - eerlijkgezegd - verre van uniek. Als dit het begin van het verval van die updatespagina is, is het, vrees ik, ook het begin van het verval van MovieMeter zelf. Dat klinkt misschien wat overgedramatiseerd, maar MM zou niet de eerste site zijn die 'kapot groeit'. En deze maatregelen zijn niet de oplossing daarvoor.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
En deze maatregelen zijn niet de oplossing daarvoor.
wat wel dan?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Die votes waren toch sowieso al slechts te zien voor de beperkte groep die dat apart aanzette in het profiel?
200 mensen hadden het aanstaan. Stemmen zijn zo'n 300 KB per dag. Ruim één GB per maand bespaar ik door deze actie.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik vind het erg teleurstellend dat blijkbaar niemand bereid is om kleine offers te leveren om de site in de lucht te houden
"het zal allemaal wel" lijken jullie te denken
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.