• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.162 acteurs
  • 199.248 gebruikers
  • 9.388.681 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Ik heb even een vraag: Hoevaak checken jullie de Updates-pagina?

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Die plaatjes haalt 'ie uit je cache. Dus een plaatje moet je niet elke keer als ie wordt opgeroepen tellen.

De vertraging moet haast wel uit het berekenen van die hele lange tabel komen. Dat kan opgelost worden door die op te delen in meerdere tabellen.

starbright boy (moderator films)

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

U-96 schreef:

Ik heb even een vraag: Hoevaak checken jullie de Updates-pagina?

te vaak.... addict he

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

kappeuter schreef:

Die plaatjes haalt 'ie uit je cache. Dus een plaatje moet je niet elke keer als ie wordt opgeroepen tellen.

De vertraging moet haast wel uit het berekenen van die hele lange tabel komen. Dat kan opgelost worden door die op te delen in meerdere tabellen.

Dat is het inderdaad, sommige browsers gaan niet goed om met 1mb te displayen info. Was op de oude site ook al zo, maar toen viel het niet zo op omdat je alvast kon beginnen met lezen, updates bestonden idd uit meerdere tabellen. Dat is hier niet mogelijk, maar ik zal een optie maken waarbij je er voor kunt kiezen om updates in meerdere subpagina's te krijgen, en ik zal de "standaard" update tijd voor niet ingelogde mensen naar een uur of 6 doen ofzo...

nog even geduld hebben tot die tijd

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Jordy schreef:

Dat is het inderdaad, sommige browsers gaan niet goed om met 1mb te displayen info.

Internet Explorer 6 SP1......

Was op de oude site ook al zo, maar toen viel het niet zo op omdat je alvast kon beginnen met lezen, updates bestonden idd uit meerdere tabellen. Dat is hier niet mogelijk, ......

Waarom is dat ? Dat mag je even uitleggen.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

...en misschien wordt de site wel een keertje simpelweg te groot voor een updates pagina...

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Niet zeggen Jordy!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Internet Explorer 6 SP1......

jij hebt dan toch ook geen problemen? goed, het duurt een paar secondenm, dat heb je met 1 MB aan data...

Waarom is dat ? Dat mag je even uitleggen.

De hele site is al een grote tabel, die pas getoond wordt wanneer de hele tabel geladen is.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Behalve dan die ene keer dat topstemmer (die was het toch he?) 14.000 stemmen heeft geplaatst heb ik ook totaal geen moeite meer met de updates. Zelfs niet met een schamel telefoonlijntje (niet dat ik daar nu achter zit, maar zo op tijd wel he, anders raak je zo gewend aan die kabel en ASDL-dingen ).

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ohja hierboven staat nog iets over de achtergrond van die sterren, da's inderdaad vrij beschamend ge ik gelijk even doen

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Moet je de grijze, niet geselecteerde ster iets donkerder maken vermoed ik, die valt dan waarschijnlijk weg.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Jordy schreef:

jij hebt dan toch ook geen problemen? goed, het duurt een paar secondenm, dat heb je met 1 MB aan data...

Als ik de updates van de afgelopen 24 uur selecteer wel.

zonet twee keer gedaan. De ene keer 45 seconden, de andere keer 30 seconden.

Misschien kun je een 'updates worden geladen, dit kan een even duren' boodschap plaatsen.

De Knip

• 1885 berichten
  • 3681 stemmen

Bij mij afgelopen 24 uur in 9 seconden. Updates klik ik net zo vaak aan als ik 'zap'

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

In Safari laat hij al de pagina zien terwijl hij geladen word. Ik heb dus geen last van de vertraging.

manic

• 474 berichten
  • 1392 stemmen

7 seconden basic adsl (24uur)

maar mijn update lijst is zelden langer dan 8 uur

Kunnen jullie trouwens Jordy even rustig laten werken, want nu duurt het wachten op musicmeter.nl nog langer :S

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

kappeuter schreef:

Misschien kun je een 'updates worden geladen, dit kan een even duren' boodschap plaatsen.

dat kan dus niet, want de pagina wordt pas getoond als ie helemaal geladen is

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Dataverkeer loopt erg uit de hand op de nieuwe site. Heb de no-caching headers al uitgezet (voordeel: stylesheet e.d. worden niet elke keer opnieuw geladen), hopelijk heeft dat geen rare effecten, berichten die niet geplaatst lijken te worden ofzo

Verder zal ik beginnen met wat kleine aanpassingen: geen updates voor niet ingelogde mensen, geen votes meer bij de updates (behalve voor mods), maximum van 30 berichten per pagina...

In de hoop dat écht harde maatregelen uit kunnen blijven (de site wordt nl. écht een beetje te groot voor een updates pagina)

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

De nieuwe site dreigt nu een achteruitgang t.o.v. de vorige site te worden. Er lijken problemen te ontstaan die op de oude site er niet waren. Toen kon ik een week op vakantie gaan en alle updates bij thuiskomst in een keer aanschouwen, inclusief stemmen.

Noodkreet aan Jordy: probeer de updates koste wat het kost niet uit te kleden, want dat is mijns inziens het hart van de site.

Het aanschouwen van de nieuw geplaatste stemmen is bijvoorbeeld een van de geneugten van de site.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

kappeuter schreef:

Toen kon ik een week op vakantie gaan en alle updates bij thuiskomst in een keer aanschouwen, inclusief stemmen.

Ook toen was dat een paar MB aan data. Veel zwaarder zijn de updates niet dan 2 weken geleden... 't is alleen wel iets waar het eerst in gesneden moet gaan worden omdat het gewoon ongelofelijk veel dataverkeer kost.

Er is een reden waarom andere grote sites geen soortgelijke pagina hebben, maar alleen "actieve discussies" lijsten

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Als het aantal bezoekers/pageviews gelijk is gebleven, hoe kan het dataverkeer dan drastisch omhoog gegaan zijn ?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Zei het misschien niet helemaal juist. Het is een geleidelijk proces waarbij nu, aangezien de site iets zwaarder is geworden, een grotere stap dan normaal is gezet. Met de oude site waren we over 2 maanden (ofzo) bij het huidige verkeer geweest.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

maar goed, ik kijk het nog even aan, word er zelf ook niet blij van, en misschien zijn er nog andere manieren om het traffic omlaag te krijgen

cr_ix

• 285 berichten
  • 0 stemmen

Hoe hoog staat het data-verkeer op dit moment? Wat is je limiet als data-verkeer?

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Jordy schreef:

maar goed, ik kijk het nog even aan, word er zelf ook niet blij van, en misschien zijn er nog andere manieren om het traffic omlaag te krijgen

Ok, duidelijk. Dat klinkt beter.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

We worden gesponsord, de limiet ligt wat vaag. We stevenen deze maand op zo'n 35 GB af.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

In welke mate was die no caching optie daar schuldig aan ?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

is even afwachten, gisteren uitgezet

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

net de lijst met problemen voor het eerst gelezen. Ziet er naar uit dat Jordy nog even bezig is voordat bijna alle problemen zijn opgelost. Niet dat ik er verstand van heb, maar toch.

Melkor

• 357 berichten
  • 706 stemmen

Ik heb een probleem ontdekt bij LotR: RotK:

ten eerste staatt het plaatje op mijn scherm niet in het kadertje (maar dat is maar een benullig detailtje natuurlijk). Maar ten tweede (nu komt het echte probleem) staat er 1 stem, 0,00* gemiddeld. Het blijkt dus dat Meek deze film in haar top 10 heeft

En deze is voor Jordy: als ik naar stemoverzicht ga krijg ik het volgende te zien:

Stemverdeling

Warning: Division by zero in /usr/local/psa/home/vhosts/moviemeter.nl/ httpdocs/films/stemoverzicht.php on line 94

(knip)

max: 0

0.5 1.0 1.5 2.0 2.5 3.0 3.5 4.0 4.5 5.0

Stemoverzicht

Er is op deze film nog niet gestemd

Top 10

De volgende user heeft deze film in zijn of haar persoonlijke top 10 staan: Meek.

dit staat btw helemaal wanordelijk en totaal niet in het kader, maarja, genoeg gezeurd voor vandaag

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

bedankt, staat op de lijst (stond gedeeltelijk al op de lijst trouwens)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.