- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
brucecampbell
-
- 3315 berichten
- 7379 stemmen
Ik kan geen halve stemmen geven, bv 2,5 of 3,5? Ligt het aan mij?
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Ik kan geen halve stemmen geven, bv 2,5 of 3,5? Ligt het aan mij?
Kan je wel hoor, gewoon op het midden van de ster gaan staan.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3092 stemmen
Linkerkant ja.
Dat is trouwens niet handig wanneer iemand niet door heeft dat ie ook halfjes kan geven.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind het nieuwe systeem sowieso onhandig. Het ging makkelijker en overzichtelijker op de oude manier. Maar dat is mijn mening. Nu moet je ook eerst de pagina verversen als je het gegeven cijfer bij je recensie wil zien.
Jeauhan
-
- 879 berichten
- 0 stemmen
En het is niet consequent in vergelijking met stemtabellen. Of staat dat nog op de roll?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
@ Jordy of een ander technisch MM crewlid:
Ik gtebruik mijn mobiele telefoon ook om te internetten maar ik heb Java/Ecma script uitgeschakeld staan omdat mijn telefoon zich heel vaak herlaad op de pagina die ik bezoek wat nogal erg irritant is. Maar als ik dan op MM ga dan kan ik er wel op maar ik kan geen andere pagina's op MM aanklikken. Als ik een topic of filmtopic bezoek dan kom ik standaard op de laatste pagina uit als er meerdere bladzijden zijn maar ik krijg dan niet de lay out 100% in beeld dat ik een vorige pagina aan kan klikken.
Enig idee hoe dit opgelost kan worden?
Hankieh
-
- 670 berichten
- 0 stemmen
Hoi allemaal,
Ik had een idee, ik had het al naar iemand van de Crew gestuurd, waarvan ik trouwens een positieve reactie kreeg, maar die adviseerde mij mijn idee hier te plaatsen. Dus hier doe ik het alsnog een keer:
Mijn idee was de "Hoge Verwachtingen" lijst. Een lijst waar de top 25 (misschien wel 50) films in staan waar wij Moviemeter gebruikers het meest van verwachten voordat ze uit zijn.
Deze lijst word dan ook opgemaakt door ons. Dit kan dan denk ik het beste op de manier zoals nu al op films word gestemt. Er staat momenteel een balkje "mijn stem:" en daaronder dan de 5 grijze sterren die je zo ver goudkleurig kan maken als je oordeel over die film is.
Dan maken we nog zo'n balkje maar dan met "Mijn verwachting:" en dan kun je kiezen hoeveel sterren je verwacht dat deze film gaat halen zodra hij uit is.
Zo kan automatisch de lijst opgemaakt worden met films met de hoogste verwachtingen.
Deze lijst blijft ook up to date doordat (zoals nu al gebeurt) de bioscoop data worden ingevoerd. Dan
maak je gewoon de website zo, dat zodra de bioscoop datum gepasseerd is dat de verwachting balk
automatisch weg gaat en de film ook uit de verwachtingen lijst, want dan is het tijd om de film te gaan zien
en te kijken of hij voldeed aan zijn verwachting.
Bijvoorbeeld:
Nr. | Titel | Cijfer | Verwachting-stemmen
1. | Inglourious Basterds (2009) | 4.23 | (452)
2. | Robin Hood (2009) | 3.78 | (123)
3. | Sherlock Holmes (2009) | 3.68 | (623)
4. | Taking of Pelham 1 2 3, The (2009) | 3.63 | (819)
etc...
Doordat de bioscoop datums ingevoerd zijn kunnen de Moviemeter gebruikers altijd al voor dat de films uit zijn gemakkelijk en snel rond neuzen tussen de films en al een soort van verlanglijstje opstellen 
Je hebt dan nog een toplijst alleen het verschil is dat de films er kunnen in staan tot dat ze in de bioscoop (of uit op dvd) zijn ipv zoals nu ze alleen in de toplijsten kunnen staan als ze al uit zijn (of op dvd).
Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden en ik hoop dat Jordy het in behandeling gaat nemen.
Voordelen:
- We kunnen sneller en gemakkelijker zien welke films waarschijnlijk top films worden.
- Doordat we meer bezig zijn met films voordat ze uit zijn worden dingen als bioscoop datum, videotheek datum en dergelijk beter bijgehouden. Door zowel Moviemeter gebruikers (wij kunnen dat ook!!) als Admins.
- Info over de film word sneller gevonden want meer mensen zijn bezig met films die nog niet uit zijn.
Nadelen:
-
Die weet ik zo niet, ik zie er geen nadelen in...
Mvg Chris
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Verváng "mijn stem" dan gewoon voor mijn verwachting, heb je ook geen last meer van al die lui die stemmen voor de film af is.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Een cijfer verbinden aan een "verwachting" klinkt zo speculatief in de oren. Je zou ook kunnen stellen dat het louter een "vooroordeel" stem betreft wanneer, bijvoorbeeld, je favoriete acteur(s), actrice(s) enz. zouden meespelen. Zulke wetenswaardigheden zal de uiteindelijke beoordeling al snel beïnvloeden.
Voorts kan ik geen maatstaven voor de geest halen waarmee je kunt stellen dat het geven van een zogenoemde "verwachting cijfer" enig relevantie kent.
Nee, ik denk niet dat er veel animo bestaat om zoiets in te voeren. Een film krijgt 5 sterren, hetgeen zou aangeven dat de verwachtingen zeer hoog liggen en dan? Ik begrijp niet zo goed wat daar dus de toegevoegde waarde van is behalve dat je schijnbaar na het uitkomen van een film kunt zien of de verwachtingen zijn uitgekomen.
Don't get me wrong, ik wil niks dwarsbomen en als het doorgevoerd wordt prima, maar ik denk niet dat ik snel hieraan mee zou doen.
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
Ik begrijp niet zo goed wat daar dus de toegevoegde waarde van is behalve dat je schijnbaar na het uitkomen van een film kunt zien of de verwachtingen zijn uitgekomen.
.
Ik krijg juist de indruk dat het hem er meer om te doen is dat je een soort toplijst krijgt van films waar men het meeste naar uitkijkt, zodat mensen misschien geattendeerd worden op films die ze mogelijk aanspreken? Klinkt op zich niet onaardig vind ik.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Dat zal dan een zeer algemene toplijst worden. Film websites zoals Moviemeter, IMDB, laten duidelijk zien dat de meer populaire regisseurs en blockbuster films beduidend meer aandacht krijgen dan de meer onbekende regisseurs. Daar is niks mis mee maar het zou mij verbazen als zo'n lijst opmerkelijke titels zal tonen.
Films zoals Terminator XII, StarWars XX, Batman Returns again, Saw VI, VII en VIII zullen zeer waarschijnlijk de lijst aanvoeren. Het zijn met name dit soort type films die al zoveel media aandacht krijgen. Dus de kans dat je iets over het hoofd zult zien is mijns inziens relatief klein en daarom zie ik de toegevoegde waarde er niet zo van in.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik ben het eens met Dragje.
Er moet maar een film uitkomen met Christian Bale in de hoofdrol en die film staat al gegarandeerd bovenaan in zo een lijst.
Hankieh
-
- 670 berichten
- 0 stemmen
Dragje, daar moet ik je denk ik gelijk in geven, maar je kunt ze ook opsplitsen in 2 lijsten. Tip Verwachting en Hoge verwachting.
Tip verwachting komen ze bijvoorbeeld al bij 5-10 verwachtingen in en bij Hoge verwachtingen pas bij bijvoorbeeld 50.
En zoals Norma inderdaad zegt, het is vooral om mensen in aanraking te brengen met films die nog moeten komen.
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
het is vooral om mensen in aanraking te brengen met films die nog moeten komen.
Vanuit dat oogpunt is het wellicht zinvoller om te kijken of het wenselijk zou zijn dat de toevoegingen-updates op een andere manier geïntegreerd worden op de site. Want een toplijst sluit, wat Dragje al zegt, wel weer heel veel uit.
Nogmaals, het idee om iets meer te doen met films die nog moeten komen, in het kader van de voopret, vind ik helemaal niet onaardig. Ik denk alleen dat stemmen daar niet bij past.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
eens met:
het idee om iets meer te doen met films die nog moeten komen, in het kader van de voopret, vind ik helemaal niet onaardig. Ik denk alleen dat stemmen daar niet bij past.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik gtebruik mijn mobiele telefoon ook om te internetten maar ik heb Java/Ecma script uitgeschakeld staan omdat mijn telefoon zich heel vaak herlaad op de pagina die ik bezoek wat nogal erg irritant is. Maar als ik dan op MM ga dan kan ik er wel op maar ik kan geen andere pagina's op MM aanklikken.
Het zou netjes zijn als het anders was, maar MovIeMeter werkt inderdaad niet (helemaal) fasoenlijk met Javascript uitgeschakeld.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het zou netjes zijn als het anders was, maar MovIeMeter werkt inderdaad niet (helemaal) fasoenlijk met Javascript uitgeschakeld.
Zonde 
Niks aan te veranderen? Dan schakel ik maar als ik MM bezoek Java weer in. Is ook wel te doen.
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
Ik vind het een beetje ver gaan om te stemmen op een film die nog moet uitkomen, maar het idee van een twee toplijsten (een met wat onbekendere films) vind ik wel goed. Misschien dat iedereen dan zijn eigen top 10 kan samenstellen met op de nr. 1 de film waar je het meest van verwacht.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Gewoon stemmen uitschakelen totdat de film in bios is. Heb je ook geen gezeur en minder werk voor de mods om steeds stemmen van personen te verwijderen die niet kunnen wachten. Graag vandaag nog doorvoeren.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Maar met welke bioscooprelease wil je dan rekening houden, want dat verschilt namelijk per land? Bovendien krijgen veel (wmb goede films), bijvoorbeeld geen Nederlandse bioscooprelease, dus zou je daar dan nooit op kunnen stemmen?
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Maar met welke bioscooprelease wil je dan rekening houden, want dat verschilt namelijk per land? Bovendien krijgen veel (wmb goede films), bijvoorbeeld geen Nederlandse bioscooprelease, dus zou je daar dan nooit op kunnen stemmen?
De eerste datum dat de film in de bios verschijnt, ongeacht land.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
De eerste datum dat de film in de bios verschijnt, ongeacht land.
London River (2008) komt pas vanaf 8 oktober in de bioscoop (Nederland) en toch heb ik hem al gezien, waarom zou ik dan niet mogen stemmen?
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
En wat gebeurt er dan met films die nooit in de bioscoop draaien, zoals "Direct to DVD" releases?
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3092 stemmen
@RD Hij zegt toch ongeacht land, dat betekent dus dat je vanaf 10 February 2009 (zie imdb) al zou hebben mogen stemmen. Verder zie ik trouwens genoeg gaten in zo'n systeem, wat SelmaDuim ook al aangeeft. Idee is wel aardig, maar niet echt uitvoerbaar.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
London River (2008) komt pas vanaf 8 oktober in de bioscoop (Nederland) en toch heb ik hem al gezien, waarom zou ik dan niet mogen stemmen?
Wat begrijp je niet aan 'ongeacht land'? Direct to dvd releases uiteraard volgens hetzelfde principe: gewoon op de eerste releasedatum.
De gaten in dit systeem hoor ik verder graag. Samen komen we er tenslotte wel uit. Nou ja, meestal. Ben ook wel benieuwd of zo'n aanpassing veel moeite vergt.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Je vergeet press releases. De films worden al veel eerder aan mensen getoond dan datum van de officiële release.
Ik vraag me af of het wel een haalbare zaak is om te controleren of het altijd om een press release gaat wanneer iemand een oordeel geeft. Ook al worden dagen van vertoning van een film door diverse film distributie bedrijven tijdig per e-mail verzonden is het evident dat niet alle press releases in Nederland worden gehouden.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Ik vind dit ook niet echt een vooruitgang eerlijk gezegd
Mee eens. Echt een verslechtering (het werd ook eens tijd
): onhandig in het gebruik en onoverzichtelijk.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
Voor erg veel films is die info er niet. Ben benieuwd hoe dit gaat geregeld worden met al die Aziatische films.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Je vergeet press releases. De films worden al veel eerder aan mensen getoond dan datum van de officiële release.
Ik vraag me af of het wel een haalbare zaak is om te controleren of het altijd om een press release gaat wanneer iemand een oordeel geeft. Ook al worden dagen van vertoning van een film door diverse film distributie bedrijven tijdig per e-mail verzonden is het evident dat niet alle press releases in Nederland worden gehouden.
Daar is vast wel iets op te vinden. Feit is dat het overgrote deel van de users de film pas ziet wanneer deze in de bioscoop komt (al dan via gare camversies van torrentsites of usenet). Dat selecte groepje users die de film bij een persvoorstelling zien zal dan wat mij betreft gewoon moeten wachten, hoewel ze natuurlijk wel alvast een recensie kunnen neerpennen.
Wellicht is het ook een optie om alleen bioscoopfilms tijdelijk van een stem te onthouden, aangezien het hier het vaakst voorkomt dat er vroegtijdig wordt gestemd. Geen idee of dat veel moeite kost om zoiets bij te houden.
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
Lijkt me een hoop heisa voor die paar keer dat iemand onterecht stemt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.