• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.267 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.081 gebruikers
  • 9.376.422 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Prima idee, had ik ook een tijdje geleden voorgesteld in dit topic. Maar helaas geen reactie gekregen toen.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

gaat ons helemaal niks aan waarom wel of niet!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Fijn voor de diepgaande reactie combi. Zou leuk zijn als je ook uit zou leggen waarom. Iets wat je eigenlijk nooit doet...

Ik vind het eigenlijk best logisch. Het is wel handig om te weten wanneer en waarom een lid is geband. Een ban is altijd legitiem lijkt me, dus de moderators hoeven niks schokkends te melden dat geheim zou moeten blijven.

En misschien kunnen in zon topic ook uitschrijvingen worden gemeld?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

combi schreef:

gaat ons helemaal niks aan waarom wel of niet!

Het gaat ons bijvoorbeeld ook helemaal niets aan waarom Vermeer de voorkeur krijgt/kreeg boven Stekelenburg en toch discussiëren we daarover.

Het is gewoon handig om te weten als er een user geband is.

Je bent hier dagelijks met een persoon in discussie en ineens is die er niet meer.

In dit geval is het duidelijk, maar ik heb hier leden geband zien worden waarvan ik me nog steeds afvraag waarom ze er niet meer zijn.

Het zal wel terecht zijn natuurlijk, je zal niet voor niets geband worden, maar zo een ban-topic kan wel erg handig zijn.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind dat de moderators hier trouwens goed werk doen hoor, mag ook wel eens gezegd worden.

Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een site als Musicmeter, zijn ze daar veel meer pedant aanwezig. Dat is meestal zo overigens met muziekliefhebbers en op genoemde site komt dat zeer tot uiting.

Ik weet ook dat daar veel leden van een bepaalde sekte opzitten (dit is geen fabeltje hoor haha) die tegen vlees, drank, roken, seks enz. zijn. Dit is natuurlijk helemaal niet erg op zich, ieder zijn zonde zullen we maar zeggen, maar deze groep bepaalt een beetje de sfeer daar. Dus resumerend, wanneer je van 1 van deze leden een andere mening bent toebedeeld, moet je er niet raar van opkijken als je PM-box gelijk wordt bevuild door een moderator omdat die een ''klacht'' heeft gekregen van 1 van zulke personen.

En als je dan al een beetje een naam hebt van iemand die altijd zijn ongezouten mening geeft, ik doel op mezelf, en zich niet door zulke lui in laat houden, heb je zo een permanente ban.

Dus wat dat betreft hebben we hier niks te klagen en wil ik hierbij nogmaals mijn compliments geven.

sinterklaas

• 11816 berichten
  • 3317 stemmen

@NomakJe kan btw wel altijd een PM sturen naar een mod met de vraag waarom diegene geband is.

Hoor ik nu ineens dat Leidenaar187 geband is alleen omdat ie van zich afbeet? Ik heb namelijk alles gelezen op de even voorstellen topic. Maar ik kan me toch wel voorstellen dat je zo kan reageren als je voor niks word beschuldigt. Zou ik ook doen.

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Leidenaar haalde blijkbaar niet alleen bij 90% van de users het bloed onder de nagels vandaan, maar ook bij de mods.

Good riddance.

sinterklaas

• 11816 berichten
  • 3317 stemmen

Don Dijk schreef:

Ik vind dat de moderators hier trouwens goed werk doen hoor, mag ook wel eens gezegd worden.

Ja, maar soms ook niet. Leidenaar kwam in mijn ogen voor zichzelf op op de even voorstellen topic en vind ik het ook deels onterecht dat ie een ban heeft. Ondanks al die waarschuwingen. Zo hadden we dat vorig jaar ook met de user wo2-freak. (die gelukkig weer terug is)

En als ik dat nu allemaal zo hoor over musicmeter: Nou dacht net dat het daar wat beter is geworden dan vroeger. Weet nog wel dat je toen helemaal verrot werd gescholden als je een meningsverschil had en heeft het daar ook al mijn krediet verspeeld. Nu probeer ik het daar wel weer op te bouwen want ik heb een stapel recensies liggen voor muziek. Maar ik twijvel nu al dat ik door die recensies wel als gek of gestoord word beschouwt aangezien ik een aparte muzieksmaak heb.

@Stephan: dat is dus weer iets wat ik niet heb gemerkt. In mijn ogen viel het best wel mee maarja, het blijft ook steeds verborgen.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4896 stemmen

sinterklaas schreef:

Ja, maar soms ook niet.

Waar baseer je dat in hemelsnaam op? Jij weet echt niet waar je het over hebt in deze.

Zoals eerder aangegeven is het niet de bedoeling om het vertrek van de betreffende user hier te bespreken. Hij is gewoon terecht geband en is geen discussie waard.

sinterklaas

• 11816 berichten
  • 3317 stemmen

Ja, vind ook wel dat ze grotendeels gelijk hebben daar niet van. En ja heb we wel een beetje vergist aangezien Leidenaar in mijn ogen toen niet zo erg was.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12849 stemmen

Leland Palmer schreef:

en is geen discussie waard.

Iets wat jij niet bepaalt en waar je ook duidelijk in tegengesproken wordt in voorgaande berichten.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Maar wel dat individuele users hier niet besproken hoeven te worden. Stuur dan gewoon een PM ofzo.

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 berichten
  • 5449 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Iets wat jij niet bepaalt en waar je ook duidelijk in tegengesproken wordt in voorgaande berichten.

Ik denk niet dat HarmJan de discussies er rond wil censureren, maar wel dat Leidenaar (en gelijkaardige zielen) geband zijn om gegronde redenen en Leidenaar het niet waard is om discussies rond hem te beginnen. En zeker niet in een topic van opmerkingen en feedback. Lijkt me meer iets in de trend van Afscheid-topic of zo. Of een PM zoals Madecineman voorstelt.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4896 stemmen

Onderhond schreef:

Wie zegt dat ik dat bepaal? Ik geef alleen mijn mening en vind dat die irritante onruststoker geen discussie waard is hier. Daarnaast is het hier helemaal geen plek om dit te bespreken, dus die andere users - je zogenaamde tegensprekers - kunnen dit mooi via PM doen zoals Madecineman zegt.

- edit - Film Pegasus was me voor

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12849 stemmen

Madecineman schreef:

Maar wel dat individuele users hier niet besproken hoeven te worden.

Probleem is natuurlijk dat er geen andere plaats is om dat te doen, daarom wordt het hier gevraagd. Begrijp ook niet waarom dat per PM zou moeten gebeuren.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Omdat de ervaring is dat wanneer er individuele users besproken worden via het forum dit onherroepelijk tot veel onvriendelijkheden over en weer gaat leiden.

sinterklaas

• 11816 berichten
  • 3317 stemmen

Maar dit topic heet daarintegen niet voor niks het Grote Opmerkingen/Feedback topic? Dat betekend toch dat je alles hier kwijt kan?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Met alle respect, maar op een gegeven moment ging Leidenaar echt te ver, werd hij persoonlijk en begon zelfs mensen te beledigen.

Voldoende rechtvaarding voor de moderators lijkt me.

En wat ik zeg, ik werd op Musicmeter geband omdat ik een keer zei dat op een foto het net leek of iemand aan het koekhappen was. Echt waar.

Dus op Moviemeter is er geen reden tot geklaag vind ik.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Don Dijk schreef:

En wat ik zeg, ik werd op Musicmeter geband omdat ik een keer zei dat op een foto het net leek of iemand aan het koekhappen was. Echt waar.

Wow

Vind zoiezo dat daar alleen maar zeikerds rondhangen, op musicmeter..

Hier is het veel leuker, kan er tenminste een opmerking tegen aan

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Madecineman schreef:

Omdat de ervaring is dat wanneer er individuele users besproken worden via het forum dit onherroepelijk tot veel onvriendelijkheden over en weer gaat leiden.

Ik bedoelde meer een topic die een mededeling krijgt na een ban of unban en die dan gesloten wordt voor reacties van leden. Just for the moderators....

Het is handig om terug te lezen wat de reden van de ban is. Bij bepaalde lieden is het logisch, bij anderen weer niet. Kleine moeite als een moderator even een paar regeltjes in een ban topic erover zou zetten dan.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

(over Musicmeter)

sinterklaas schreef:

Maar ik twijvel nu al dat ik door die recensies wel als gek of gestoord word beschouwt aangezien ik een aparte muzieksmaak heb.

Je maakt me nu wel nieuwsgierig naar die recensies. Post maar gewoon hoor!

En wat betreft het bespreken van bans: ik kan me voorstellen dat het even vermeld wordt als iemand er om vraagt (ja, user x is geband vervelend), maar over een ban discussiëren lijkt me nogal zinloos. Omdat behalve de moderators niemand weet wat er precies is voorgevallen (omdat bv. berichten zijn weggehaald of de user in kwestie via pm of mail heeft lopen bakkeleien) is het toch vooral speculeren en daar heb je niets aan. Het is bovendien niet fair tegenover de user die geband is, omdat die zich niet kan verdedigen.

Pure

• 770 berichten
  • 0 stemmen

Er wordt ook alleen gepleit om een topic waarin bans worden gemeld toch? Geen discussies verder (geen mogelijkheid om te reageren dus), maar gewoon een kort berichtje.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12849 stemmen

herman78 schreef:

En wat betreft het bespreken van bans: ik kan me voorstellen dat het even vermeld wordt als iemand er om vraagt (ja, user x is geband vervelend), maar over een ban discussiëren lijkt me nogal zinloos.

Daarom werd ooit al voorgesteld een topic te openen waar enkel mods kunnen posten. Zo wordt het wel gemeld, maar vermijd je discussies.

Norma

• 3463 berichten
  • 5088 stemmen

Bij mij zijn opeens alle lijntjes tussen alle berichten verdwenen!

Hebben anderen daar ook last van??

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Ja dat kwam ik ook net melden, ook de usernamen zijn niet zichtbaar.

Norma

• 3463 berichten
  • 5088 stemmen

Maar nu zijn ze er weer

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Jordy schreef:

ik heb tijdelijk de oude functionaliteit weer even teruggezet, zal het verwijderen van een stem duidelijker proberen te maken

Bij deze dan een nieuwe poging.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

sinterklaas schreef:

En als ik dat nu allemaal zo hoor over musicmeter: Nou dacht net dat het daar wat beter is geworden dan vroeger. Weet nog wel dat je toen helemaal verrot werd gescholden als je een meningsverschil had en heeft het daar ook al mijn krediet verspeeld. Nu probeer ik het daar wel weer op te bouwen want ik heb een stapel recensies liggen voor muziek. Maar ik twijvel nu al dat ik door die recensies wel als gek of gestoord word beschouwt aangezien ik een aparte muzieksmaak heb.

Nou, weet je, ik zal het gewoon proberen hoor! Musicmeter op zich is natuurlijk wél een hele mooie site. Alleen voor sterke persoonlijkheden, mensen met een mening is het een beetje uitkijken wát maar vooral tegen wié je iets zegt.

Als een user het woordje 'poep' gebruikt wordt er bij wijze van al een vergadering ingelast over wat te doen met deze user. Dus gewoon neutraal blijven dan is het een prima site!

sinterklaas

• 11816 berichten
  • 3317 stemmen

Tja, ik ga weer eens een keer wat posten daar en dan zie ik het wel.

Maar even iets anders: Nieuwe stem-methode op MM?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Hey ja, nu je het zegt!

Overigens hebben ze dit niet zelf bedacht, maar komt dit van rateyourmusic.com waar dit ook sinds een tijdje de stem-methode is.

(ff off: is trouwens een betere muzieksite nog dan musicmeter, sinterklaas, dus als het daar toch niet blijkt te bevallen..)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.