- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12848 stemmen
Als de reden is dat de scores die eruit voorkomen toch fundamenteel compleet verkeerd zijn omdat mensen de helft van de tijd niet weten wat ze gezien hebben dan lijkt me dat een redelijk belangrijke reden om het niet te doen.
Nogal kinderachtige reactie.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ben het volledig met Onderhond eens.
Barfly
-
- 1873 berichten
- 1749 stemmen
Er zit ook een groot verschil in of je een film kijkt op VHS, DVD of Blu-Ray. Kijk je de film op een klein zwart-wit tv op je slaapkamer, of heb je een beamer met levensgroot scherm.
Dat scheelt ook in stemgedrag.
Moet je dan voor al die verschillen ook verschillende stemmen kunnen uitbrengen?
Ik vind het stemsysteem prima zo en hoeft van mij niet te worden uitgebreid met stemmen op DC's of wat voor versies dan ook.
Als iemand de DC heeft gezien lees je dat in zijn reactie vanzelf wel terug.
Bovendien heb ik bij een film op tv niet de behoefte om na te gaan wat voor versie het betrof. Zelfs bij mijn eigen dvd's zal het me een biet zijn, behalve als ik de film uitzonderlijk goed vind.
Ik vind het juist prettig dat MM een zeer simpel stemsysteem hanteert. Hoe meer opties en uitzoekgedoe... hoe meer ik de neiging zal gaan krijgen om dan maar niet te stemmen, of zomaar een optie aan te gaan klikken omdat het me toch niet interesseert.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12848 stemmen
In het geval dat er dan toch écht een onderverdeling zou moeten komen stem ik op dubs. Heeft een erg grote impact op het filmgevoel.
Reinbo zal waarschijnlijk voor aspect ratios gaan.
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
En wat dacht van de mensen die de kleuren van hun tv op 'warm' hebben staan?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Er zit ook een groot verschil in of je een film kijkt op VHS, DVD of Blu-Ray. Kijk je de film op een klein zwart-wit tv op je slaapkamer, of heb je een beamer met levensgroot scherm.
Dat scheelt ook in stemgedrag.
Niet akkoord.
Met "klein zwart-wit tv" en "beamer met levensgroot scherm" noem je wel 2 extremen.
Maar als ik stem op een film houd ik daar weinig rekening mee. Het gaat mij toch echt om de film zelf, verhaal, acteurs, spanning, sfeer,.........
Maar ik begrijp dat dit voor iedereen anders is, dus eigenlijk heb je ook wel gelijk.
Ik vind het stemsysteem prima zo en hoeft van mij niet te worden uitgebreid met stemmen op DC's of wat voor versies dan ook.
Ik vind het ook prima zoals het is, maar er zijn enkele uitzonderingen.
Maar in het geval van een film als bijvoorbeeld "Das Boot" waarbij er tussen verschillende versies meer dan 2 uur speeltijd zit, is het wel handig om verschillende stemmen uit te kunnen brengen.
Misschien is het een goed idee om alleen bij films met grote verschillen tussen verschillende versies de mogelijkheid voor meerdere stemmen te geven invoeren.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
En dan krijg je bij elke film met een verschil gezeur of hij wel of niet toegevoegd moet worden. Kijk, die met een uur extra mag wel en de mijne met 3 kwartier niet!
Ik zou er niet eens aan beginnen als ik MM was.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
Beetje nutteloze discussie dit eigenlijk. Die optie gaat er nooit komen natuurlijk, wat meer dan logisch is.
Zou het ingevoerd moeten worden, moet je weer een grens trekken bij het aantal minuten, krijg je weer gezeur dat iemands favorietje er nét niet tussenhoort en ga zo maar door, wat Litmanen ook al zegt. Bij zoiets haal je jezelf alleen maar problemen op de hals. Het klinkt allemaal wel heel makkelijk, maar dat is het dus niet.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Daarom bij deze mijn verzoek aan Jordy of de mods om eens helder toe te lichten wat nou wel en niet wenselijk is op MM.
Jeauhan
-
- 879 berichten
- 0 stemmen
Mijn daaruitvolgend verzoek is dan of de 'meld misbruik'-knop ook gebruikt kan worden voor berichten waarin gebruikers voor andere gebruikers proberen te bepalen wat wel of niet zinnig/relevant/nuttig is.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
"Iets te melden hebben." Wat wordt daarmee bedoeld? Ik vind dat je niks te melden hebt als je setfoto's plaatst (...) Toch worden mijn misbruikmeldingen van die berichten niet geaccepteerd.
Ja, duh... Sinds wanneer is het plaatsen van setfoto's van een film niets te melden hebben? Veel mensen vinden het leuk om dat te zien, omdat ze dan bijv. een acteur alvast ''in character'' kunnen bewonderen, daar misschien een discussie uit voortvloeit en anders maar niet. Als jij dat niet vindt, oké, maar niet iedereen denkt zoals jij. Het plaatsen van die foto's is dan ook een normale, logische zaak op een site als deze, want we zitten op een filmsite. Als er al nieteens meer een link met setfoto's m.b.t. tot een bepaalde film mag worden geplaatst weet ik het ook niet meer. Sluit dan alle topics maar op deze site die niets met film te maken hebben, want als iets wat wel met film te maken heeft niet op de site mag, mag een topic dat niks met film te maken heeft dat al helemaal niet. Vind jij de setfoto's niet interessant, sla ze dan lekker over.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
En het is toch maar een linkje naar een foto, je hoeft er niet op te klikken als het je niet aanstaat!
Ik snap niet hoe je er last van kan hebben 
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
Precies. Ik snap het probleem ook niet.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Wat een achterlijke vraag. Snap überhaupt waar jij je mee bemoeit. Jouw standpunt inzake setfoto's was me al langer bekend. Ik vraag aan Jordy en/of mods wat precies wel en niet wenselijk is op MM. Gewoon een simpele vraag. Meer niet.Aan Jordy en/of mods.
Dus niet aan crew of jeroentjes.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Nou, nou, kan het even normaal? Stuur een pm naar Jordy of een mod als je niet wil dat anderen er zich mee "bemoeien". 
Die denigrerende toon van jou is iig niet wenselijk. Over achterlijk gesproken...
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8156 stemmen
Eens! Betweters zijn vervelend.
De pot verwijt...... 
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Waar je je al niet druk over kunt maken.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12848 stemmen
Stuur een pm naar Jordy of een mod als je niet wil dat anderen er zich mee "bemoeien".
Lijkt me anders gewoon ook relevante info voor andere mensen, maar dan moet die wel van mods komen, anders heeft niemand er wat aan.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Jordy en/of mods kunnen toch alsnog reageren? Voor de rest staat het vrij hun mening hierover te geven.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12848 stemmen
Het staat hun vrij ja, maar het blijft overbodige ruis natuurlijk.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
Aan Jordy en/of mods.
Dus niet aan crew of jeroentjes.
Nou, sorry hoor... Ik vind het eigenlijk alleen al lachwekkend dat je de meld misbruik knop gebruik, wanneer iemand een linkje naar foto's plaatst (van de betreffende film nog wel!), wat de normaalste zaak van de wereld is.
Betweters zijn vervelend.
Zeurpieten ook.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Dat het een discussiesite is wil niet zeggen dat je je overal mee moet bemoeien. Je moet jezelf wel erg belangrijk vinden als je jezelf aangesproken voelt en over irrelevante bijzaken begint terwijl een bericht nadrukkelijk aan anderen gericht is.
Een denigrerend toontje lijkt me verder niet meer dan logisch als de enige reacties smartass-opmerkingen zijn die compleet niet ter zake doen. Of berichten die beginnen met "Ja, duh...".
mister blonde
-
- 12697 berichten
- 5831 stemmen
Ook nog maar even voor ruis zorgen.
Wat een gezeur zeg van Apollicisch. En ik kan het weten, ik heb het zeuren uitgevonden.
Kan me niet voorstellen dat iemand daadwerkelijk hinder ondervindt van een paar setfoto's. je kunt ze ook gewoon niet aanklikken. 98% van de berichten bij een film die nog niet gereleased is, zijn nietszeggender.
Apollinischtjers moeten niet zeuren. Snap ook niet waar jij je mee bemoeit. Newbie.
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
plaats alleen een bericht als je iets te melden hebt slaat erg duidelijk terug op reacties als "vet cool man!", of "eg wel de bom.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Beetje jammer dat een pietluttig detail zo opgeblazen wordt.
Ik begrijp dat jullie ook allemaal zitten te wachten op de andere categorie berichten.
Voor de blondies onder ons nog even een linkje: De Site >> Algemeen >> Het grote opmerkingen / feedback topic
Daar verwijs ik door naar:
Duidelijk? Of zal ik nog het een en ander spellen? Ik ben echt de beroerdste niet hoor.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Ik had van een apolinisch persoon een minder denigrerende opmerking verwacht.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
...
Als ik dat lees denk ik ook aan "dit lijkt me eg wel de bom", maar dat bericht mag wel op de site blijven staan.
Waarom het één wel en het ander niet? Het onderscheid ontgaat me volledig.
mister blonde
-
- 12697 berichten
- 5831 stemmen
Er ontgaat jou wel meer. Ik heb de discussie gewoon gevolgd, hoor. En als iemand pietlullige (woordgrap?) details weet op te blazen ben jij het. Met je grote bek.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Verbazingwekkend hoe alles voor sommigen helemaal uitgekauwd moet worden. Maar ja, in een land als Nederland, bij uitstek een regeltjesland, had ik ook niets anders verwacht. Maar laat ik dan bij deze Apollinisch's voorbeeld volgen alleen dan voor een ander onderwerp.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.