- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Als een discussie off-topic wordt, werkt het toch echt het beste die knop gebruiken. Dit topic is bedoeld voor opmerkingen over de site, en niet om ¨gezwets¨ van gebruikers kenbaar te maken. Als je dat anders ziet, fine by me. 
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het trouwens ook erg vervelend dat ik niet kan stemmen op een Director's Cut, terwijl die films vaak heel anders zijn dan de biosrelease. Om maar eens een paar voorbeelden te noemen:
- Alien 3
- Blade Runner
- Brazil
- Kingdom of Heaven
- Payback
DC's zouden gewoon apart moeten worden ingevoerd zoals alle andere films, in plaats van zo'n lullig regeltje onder de titel die aangeeft dat er ook een Director's Cut is.
Dit heeft namelijk ook invloed op het stemgemiddelde van een film, aangezien sommige mensen stemmen voor de DC en anderen voor de biosversie. Hierdoor lijkt het alsof MovieMeter nu net doet alsof er geen verschil is.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Ik zou graag ook een optie willen zien om via een map (zoals nu bij mijn films) wat topics te kunnen invoeren van het forum die je boeiend vindt. Dan kan iemand via je profiel via zo'n map uitkomen bij dat soort topics.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Op gamesmeter komt het trouwens al voor dat games die vrij veel (of heel veel) verschillen per platform apart op de site mogen. Dan zou er iets een criteria voor verzonnen moeten worden.
Simon Smith (crew films)
-
- 1374 berichten
- 4512 stemmen
Is de alternatieve titel bij onderstaande film gewenst? Praktisch alle Hitchcock-films werden nl. aangeduid als "Alfred Hitchcock's...", dit geldt ook bij bijv. John Carpenter of Dario Argento.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Hoe meld je cheaten met stemmen? Bij Castingx zijn er 4x5* overduidelijk afkomstig van 2 personen (als het er niet 1 is)...
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Die is er niet op de stemmen subpagina...
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3092 stemmen
Nu bij je eigen bericht op de ! knop drukken, dan komt het er wel door 
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Het gaat hier om de user fabienne1980 gok ik. Deze persoon zit gewoon spamlinkjes naar één of andere dubieuze site te posten.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
Hoe meld je cheaten met stemmen? Bij Castingx zijn er 4x5* overduidelijk afkomstig van 2 personen (als het er niet 1 is)...
Gewoon een moderator benaderen. De ''meld misbruik'' knop is er niet voor stemfraude, maar voor berichten die niet door de beugel kunnen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Op gamesmeter komt het trouwens al voor dat games die vrij veel (of heel veel) verschillen per platform apart op de site mogen. Dan zou er iets een criteria voor verzonnen moeten worden.
Vind ik toch heel anders.
Ik neem een voorbeeld. De DS versie versie van Fifa 2009 is toch gigantisch anders dan de Xbox versie. Dat zijn practisch 2 andere games.
Maar een directors cut van een film is vaak niet meer dan enkele extra scene's toegevoegd aan de film. Of dat nu een 10 of 20 minuten extra is, het is niet meer dan dat. Wat mij betreft hoef je zon film niet extra in te voeren. Je kan toch gewoon stemmen op de betreffende film en in je recensie even aangeven dat je de Directors cut hebt gezien?
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Als mensen er graag willen, dan zou er een criteria moeten verzonnen worden, Dat het in de praktijk bij films meestal niet zo heel veel verschilt, klopt. Of tenminste niet genoeg om echt apart te zetten. Maar als er echt dat soort films zijn dan zou er gekeken kunnen worden naar bepaalde criteria.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Das Boot:
149 minuten (bioscoopversie)
209 minuten (director's cut)
282 minuten (uncut version)
Heel wat verschil.
Maarja, 3 keer invoeren lijkt me ook niet mogelijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat is een enorm extreme uitzondering. De meeste films waarbij de normale en DC vermeld wordt is vaak met een kwartiertje extra erbij ofzoiets in die buurt.
Ik zie het nut er niet van in. 1x stemmen en gewoon in je recensie vermelden welke versie je hebt gezien als je behoefte eraan hebt,
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Zoals ik al zei:
Dit heeft namelijk ook invloed op het stemgemiddelde van een film, aangezien sommige mensen stemmen voor de director's cut en anderen voor de biosversie. Hierdoor lijkt het alsof MovieMeter nu net doet alsof er geen verschil is.
Het kan natuurlijk ook anders.
Neem GamesMeter; daar kun je tenminste kiezen waar je je stem voor uitbrengt: Console (Xbox 360, PS3, PS2, PSP, Wii etc) of PC. Komt er bv een game op drie platforms uit dan kun je beslissen voor welke van de drie je je stem uitbrengt.
Waarom dit niet implementeren in MovieMeter zodat we tenminste kunnen stemmen voor een biosrelease, Director's Cut, Final Cut of weetikveelwatvooreen-Cut. In je recensie kun je dan gewoon melden om welke versie het gaat.
Zo moeilijk kan het niet zijn aangezien Jordy het ook heeft klaargespeeld bij GamesMeter.
Ik heb dit geloof ik ook al eens eerder voorgesteld.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ik vind het trouwens ook erg vervelend dat ik niet kan stemmen op een Director's Cut, terwijl die films vaak heel anders zijn dan de biosrelease.
Ben ik op zich ook wel voorstander van, maar
Als mensen er graag willen, dan zou er een criteria moeten verzonnen worden, Dat het in de praktijk bij films meestal niet zo heel veel verschilt, klopt. Of tenminste niet genoeg om echt apart te zetten. Maar als er echt dat soort films zijn dan zou er gekeken kunnen worden naar bepaalde criteria.
Hier kan ik ook wel goed inkomen. Soms zijn de verschillen gering. Maar in de gevallen dat-ie dat niet zijn (Blade Runner bijv) heb ik er toch wel veel behoefte aan. Het zou fijn zijn mocht de crew met een voorstel komen.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Dan zie ik liever zoiets als op GameMeter. Daar kun je tenminste kiezen waar je je stem voor uitbrengt: console of PC.
Alleen zou je dan ook de keuze moeten kunnen krijgen om op beiden te kunnen stemmen. En dat kan nu niet. Dat zou dan ook mogelijk moeten worden.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Ik heb het dan ook niet over verschillende pagina's, maar om alternatieve versies op dezelfde pagina te plaatsen. Een beetje zoals het nu bij GamesMeter het geval is, waar je ook kunt kiezen tussen verschillende platforms, en dat daar dan een gemiddelde uit komt rollen. Want zoals ik al zei: een film zoals Alien 3 (Assembly Cut) en Payback (Director's Cut) zijn toch wel heel anders dan de bioscoopversies, en je kunt bijna niet meer spreken van eenzelfde film.
Dit stelde ik dus bijna één jaar geleden al voor.
Alleen zou je dan ook de keuze moeten kunnen krijgen om op beiden te kunnen stemmen. En dat kan nu niet. Dat zou dan ook mogelijk moeten worden.
Kan bij GamesMeter toch ook niet? Gewoon stemmen op de versie waar jouw voorkeur naar uitgaat.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Gewoon stemmen op de versie waar jouw voorkeur naar uitgaat.
Ben het met neo eens dat je dan op beide moet kunnen stemmen. Anders heeft het geen toegevoegde waarde wat mij betreft.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Ben het met neo eens dat je dan op beide moet kunnen stemmen. Anders heeft het geen toegevoegde waarde wat mij betreft.
Tja, vraag het aan Jordy zou ik zeggen. Ik heb me pas geregistreerd bij GamesMeter dus ik zou het eigenlijk niet weten of je daar ook op meerdere versies kan stemmen.
Ik heb overigens ook nooit fatsoenlijk antwoord gehad nadat ik vorig jaar het idee opperde om een rating systeem aan te nemen zoals bij GamesMeter, zodat alternatieve filmversies ook becijferd kunnen worden, voor diegenen die daar behoefte aan zouden hebben.
Het is gewoon jammer om te moeten constateren dat een drukbezochte filmsite en forum zoals MovieMeter als het ware gewoon alternatieve versies negeert, terwijl het elders (GamesMeter dus) wel kan.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12848 stemmen
Lijkt me veel lastiger bij films dan bij games. Ook niet zo interessant imo.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Het gaat er ook helemaal niet om of het 'interessant' is.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12848 stemmen
OK, laten we er dan voor gaan ijveren om een hoop oninteressante opties toe te voegen aan MM ... Jordy is volgens mij al helemaal mee.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Wat een humor.
Het gaat er niet om of het interessant is maar functioneel. Dat jij er nou niet mee zit wil niet zeggen dat anderen er ook geen behoefte aan hebben.
Verder heb ik duidelijk uitgelegd waarom ik graag zoiets zo willen zien. Of het 'interessant' is doet verder helemaal niet ter zake.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12848 stemmen
Mag je vinden, als je Jordy er niet van overtuigt dat het een 'interessante' toevoeging is dan komt het er gewoon niet.
Verder gok ik dat makkelijk 75% van de stemmers geen flauw benul heeft welke versie ze juist gezien hebben. Daar zit hem het verschil met games. Lijkt me dat je er dus gewoon één enorm soepje van gaat maken.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Het verschil tussen een bioscoopversie en een director's cut lijkt me wel duidelijk. Het wordt namelijk duidelijk aangegeven op de dvd-hoes. En zelfs op downloadsites is het meestal wel aangegeven of het een Director's Cut betreft. Mensen zijn niet achterlijk hoor.
Maar dit geeft wel weer aan hoe jij de gemiddelde filmkijker ziet.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12848 stemmen
Maar mensen downloaden ook wel al eens wat, en dan moet je af en toe al goed zoeken om te weten te komen welke versie je nu hebt. Zelfde met films op TV. Zelfs DVD.
Allemaal tof voor die-hard film fans, maar MM is een pak groter dan dat.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Ik mis nog steeds een reden waarom dit niet geimplementeerd zou moeten worden. Ik lees alleen dat jij het niet interessant genoeg vindt en dat de meeste mensen die downloaden te achterlijk zijn om het verschil te ontdekken tussen een director's cut en de normale release. En aan elke nieuwe toevoeging hangen wel voor- en nadelen. Als dit al een reden is om het dan maar gewoon niet te doen...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.