- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
Je mag de gebruikers zo weinig mogelijk redenen geven om naar een andere site gaan en daar eventueel ' te blijven hangen'.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Is het niet zo dat bij alle andere topics dan Studio Sport het om toto's gaat, wat gezien de steeds herhalende posts met andere nummertjes logischerwijs in een ander topic wordt geplaatst?
Vergelijk de topics op dit moment (na de wedstrijd Liverpool-Chelsea) maar eens met elkaar. Precies dezelfde reacties in twee topics.
Daarbij wordt er momenteel in het algemene sporttopic ook een soort toto gedaan voor elke wielerkoers. Kan er gewoon tussendoor lijkt me.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Is het niet zo dat bij alle andere topics dan Studio Sport het om toto's gaat, wat gezien de steeds herhalende posts met andere nummertjes logischerwijs in een ander topic wordt geplaatst?
Klopt, dat is de reden dat er een apart topic is toegestaan.
Het Studio Sport topic werd overstelpt met toto´s.
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12846 stemmen
Neen, want 90% van de berichten bestaat uit voetbal. Dus kunnen alle andere sporten makkelijk in één, al bestaand topic.
En de kans is zeer reëel dat in dat nieuwe topic 90% van de berichten over wielrennen zal gaan.
Verder lijkt het mij vreemd dat mensen niet meer naar MM komen omdat ze hun ei over sport hier niet meer goed kwijtkunnen ... wat doen ze hier dan in de eerste plaat 
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Verder lijkt het mij vreemd dat mensen niet meer naar MM komen omdat ze hun ei over sport hier niet meer goed kwijtkunnen ... wat doen ze hier dan in de eerste plaat
Zolang users zich 'Ajax&Litmanen1' blijven noemen op een filmsite weet je het nooit natuurlijk. 
Verder zijn percentages berichten minder belangrijk dan absolute aantallen. Negen berichtjes over wielrennen sla je gemakkelijker over dan 3 pagina's over het ideale middenveld van Ajax.
Maar goed, laat de mods maar beslissen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 berichten
- 5449 stemmen
Met azijn vang je geen vliegen, wel met stroop. Je mag de gebruikers zo weinig mogelijk redenen geven om naar een andere site gaan en daar eventueel ' te blijven hangen'.
Moviemeter moet nu ook weer niet gaan concurreren met sportsites. Al zullen 2 sportsites (voetbal ipv Champions League) en 'sport behalve voetbal' nog wel meevallen qua forumvervuiling. Je hebt wel topics over het weer, favoriete gsm, buitenaardse wezens, halloween, sinterklaas, feestdagen, bier, koffie-tips, muziek als je pc afsluit, cryptozoölogie, evolutietheorie, creatonisme, meer tussen hemel en aarde, ....
Een apart voetbaltopic zal dan wel geen kwaad kunnen zeker? In de plaats van Champions League dan. Om zo toch een overaanbod van sporttopics te krijgen. Tenzij blijkt dat ook andere populaire sporten als wielrennen, tennis of algemeen de Olympische Spelen evengoed populair zijn. Je kan niet blijven opsplitsen.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Niet-voetbal-maar-wel-andere-sportliefhebbers mogen blij zijn dat het Champions League topic (naar mijn mening onterecht) is toegestaan zodat in ieder geval een groot aantal voetbalberichten NIET in het sport-topic worden geplaatst. Er zijn zoveel topics waar 90% oninteressant is, maar waar ik wel kom om die interessante 10% te lezen, die moeite heb ik er wel voor over.
Buiten de uitleg dat het 'een filmsite' is, ben ik nog geen enkele plausibele uitleg tegen gekomen.
Meer uitleg heb je ook niet nodig. Dat ís dan ook de reden dat voetbal hier geen apart topic nodig heeft.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Meer uitleg heb je ook niet nodig. Dat ís dan ook de reden dat voetbal hier geen apart topic nodig heeft.
Als dat de enige reden is, hoe verklaar je dan het (voort)bestaan van forum 13?
Ik vind dat de sportliefhebbers een punt hebben, je ziet door de (voetbal)bomen het bos niet meer. Daarnaast wordt wel een verscheidenheid aan topics over bijvoorbeeld websites toegestaan, zelfs over stripverhalen zijn er meerdere topics te vinden. Waarom sport dan wel allemaal op één hoop gegooid zou moeten worden is me een raadsel.
Gezien de discussie-intensiteit in het 'Studio Sport'-topic zou je er met drie verschillende topics al zijn:
- Voetbal (incl. toto)
- Wielrennen
- Overige sport
Praten over verdere versnippering n.a.v. eventuele dominantie van bepaalde andere sporten in die laatste categorie is puur hypothetisch en voorlopig helemaal niet aan de orde.
Een andere mogelijkheid is om sport in het rijtje politiek en religie te plaatsen, qua discussieverbod. Zoals het nu gaat, is het echter meten met twee maten.
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12846 stemmen
Ben het eens met MR dat wanneer er ook wildgroei in andere topics zou zijn daar gewoon de bezem moet doorgehaald worden. Meerdere topics over strips? Gooi het samen, probleem opgelost.
Verschil met dat soort topics is trouwens wel dat die veelal dood zijn, terwijl in het sporttopic continue doorgeleuterd wordt, en deze topics een groter probleem zijn binnen de forumupdates.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Verschil met dat soort topics is trouwens wel dat die veelal dood zijn, terwijl in het sporttopic continue doorgeleuterd wordt, en deze topics een groter probleem zijn binnen de forumupdates.
Je hebt nu "MM Champions League" en "Studio Sport #2", in mijn voorstel zou dit "Voetbal", "Wielrennen" en "Overige sport" worden.
Eén extra sporttopic in je updates ga je wel overleven toch zeker?
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Als dat de enige reden is, hoe verklaar je dan het (voort)bestaan van forum 13?
Omdat er voor niet filmgerelateerde zaken op MovieMeter ook plaats is, vandaar dat er ook een sport-topic is.
Als ik dat forumoverzicht zo bekijk kunnen er meer topics samengevoegd worden. Het grote Asterix-topic en Dirk Jan kunnen in het striptopic
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Je hebt nu "MM Champions League"
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Ik pleit voor een voetbaltopic (behalve landenwedstrijden-berichten), die bestaansrecht heeft omdat het anders het Studio Sport-topic met steeds dezelfde clubdiscussies met andere argumenten zou overspoelen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Je hebt nu "MM Champions League" en "Studio Sport #2", in mijn voorstel zou dit "Voetbal", "Wielrennen" en "Overige sport" worden.
Ik zou al heel tevreden zijn met 'Voetbal' en 'Overige sport'.
Eén extra sporttopic in je updates ga je wel overleven toch zeker?
Of de database moet te klein geworden zijn. 
Typisch 'Onderhondse' reactie. Niemand heeft het over 90 % wielrennen. Maar wel over de andere 10% sporten buiten voetbal waar men nu een half uur moet naar zoeken om er iets van terug te vinden.
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12846 stemmen
Nu nog niet nee, omdat wielrennen nog een duidelijk minderheid is tussen al het voetbalnieuws.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tsja en straks als het 90% over wielrennen gaat voelen de schaats fanatics zich weer tekort gedaan. Sport gewoon in één topic gooien.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Ik heb totaal geen interesse in sporttopics, maar sympatiseer wel met speedy en deel zijn mening. Het probleem, of het doomscenario waar veel MM'ers dol op zijn, zie ik totaal niet.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad Legan, lijkt me ook echt niet zo'n rare suggestie van speedy23...
"Ik zou al heel tevreden zijn met 'Voetbal' en 'Overige sport'."
En als het hierna echt de spuigaten uitloopt (wat me vrij onlogisch lijkt) dan zien jullie het dan toch wel weer?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Zolang users zich 'Ajax&Litmanen1' blijven noemen op een filmsite weet je het nooit natuurlijk. 
Verder zijn percentages berichten minder belangrijk dan absolute aantallen. Negen berichtjes over wielrennen sla je gemakkelijker over dan 3 pagina's over het ideale middenveld van Ajax.
Maar goed, laat de mods maar beslissen.
Achteraf ben ik niet zo tevreden met mijn nickname. Maar ik heb deze op een voetbalsite al zon 5 jaar en heb hem op veel andere niet voetbalsite's ook al registratienaam gebruikt. Ik heb al eens een moderator een pb gestuurd maar je mag je naam niet aanpassen, dat zou technisch te lastig zijn.
Verder, mijn meeste voetbaldiscussie's voer ik niet hier op MM, maar hier zitten wel een paar users waarmee het prettig over voetbal praten is. Ik zie zoveel topics op deze site die niet film gerelateerd zijn. Daar doet ook niemand moeilijk over.
PS: mijn vraag over een edit knop die standaard beschikbaar blijft is wederom ondergesneeuwd. Is het mogelijk dat hier ook nog een antwoord op komt? 
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
PS: mijn vraag over een edit knop die standaard beschikbaar blijft is wederom ondergesneeuwd. Is het mogelijk dat hier ook nog een antwoord op komt?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Waarschijnlijk heb ik de discussie dan misgelopen en ik zoek geen 536 pagina's terug 
Kan je ook zeggen waarom en waarom de kans dat het erin komt nihil is?
Als moderator heb je het makkelijk omdat je kan editten, maar beeld je wel in dat een lid dat allemaal niet kan. Het is vervelend om oude zinloze reactie's van jezelf te zien of een dubbele filmbeoordeling in een topic te hebben nadat je hem herkeken hebt. MM is eigenlijk de enige discussiesite die ik ken die het niet toelaat dat een lid zijn reactie kan editten (ja, ik weet dat het op MM 24 uur wel kan).
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12846 stemmen
De mogelijkheid om beperkt te editten heeft te maken met de integriteit van een site. Als iedereen zijn opmerkingen van 5 jaar terug gaan aanpassen of verwijderen schiet er van een hoop discussies helemaal niks meer over. Komt de site uiteraard niet ten goede.
Er zijn volgens mij maar weinig sites waar je oneindig je bericht kan blijven aanpassen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik denk dat eventueel misbruik niet al te veelvoudig voor zal komen. Althans, ik spreek voor mezelf. Ik zou geen discussie's wissen, hoogstens een spelfout wegwerken of een nutteloze oude recensie van 3 jaar terug verwijderen als ik een nieuwe heb gemaakt.
Maar het was maar een suggestie.
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12846 stemmen
Ik zou het ook niet doen, maar met 100.000 gebruikers komt er ongetwijfeld gedoe van. Aldus het doemscenario.
Lees er maar eens wat verhitte discussies op na ... zelfs met de 24 uur mogelijkheid is er telkens al gezeur over aangepaste posts.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Toevallig gaat het hier over het berichten van editten terwijl ik voor de zoveelste keer eenzelfde lastig probleem ervaar. Zijnde: als ik een bericht wil editten, gebeurt het één op twee keer dat bepaalde leestekens de edit niet overleven. Zoals bijvoorbeeld de aanhalingstekentjes " enzovoort. Deze worden in de edit dan vervangen door een bizarre cijfercode. Als ik het op tijd in de gaten heb, kan ik het alsnog allemaal manueel aanpassen, maar het gebeurt geregeld dat m'n oog op een wat oudere review valt die vol van dit soort irritante codes staat. Mijn vraag: waaraan ligt dit en hoe kan dit vermeden worden?
Edit: Ik lees hier net een domme fout in mijn eerste zin, maar ik ga ze laten staan, dan kunnen anderen er ook nog eens mee lachen
.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3092 stemmen
Ik las er de eerste keer zelfs overheen Halcyon, het is dat je het zegt 
Mja, om berichten eindeloos te editten is natuurlijk onhaalbaar. Hoe jammer ik een domme fout van mezelf soms ook vind.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
die bizarre codes is iets van de laatste tijd - krijg ik het idee. Ik heb dat ook regelmatig
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Ik heb er in ieder geval enkel last van als ik mijn stukjes eerst in Word getypt heb.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Kunnen ze de puntgrootte van MM niet wat omhoog zetten? Ik heb haast een bril nodig om alles te kunnen lezen.
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12846 stemmen
Je duwt 'ctrl' en '+' (tegelijkertijd) op je toetsenbord en er gaat een hele nieuwe wereld voor je open.
Verschilt een forum als Wetenschapsforum (waar het dus wel kan) dan zoveel van deze site?
Volgens mij is MM volledig door Jordy zelf gebouwd en dus niet gebaseerd op één of ander bestaand platform.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.