- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Hier is je toplijst. En nu koest. 
neo
-
- 15436 berichten
- 10050 stemmen
Hmm, ik was die hele lijst zowat vergeten. Voorspelbare, saaie lijst is het 
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ik vind dat het niet alleen moet gaan om de sterren maar meer een combinatie met de populariteit van films en de sterren. Misschien is een minimum van 1500 stemmen wel erg veel. Misschien is 750 een beter alternatief?
Het is nou eenmaal zo dat je meer waarde kan hechten aan een film die 1000 stemmen heeft gehad dan een film die maar 200 stemmen heeft gehad.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Ik heb niet gekeken of onderstaan verzoek vaker is voorgekomen. Net wilde ik twee mensen hetzelfde bericht sturen (dat heb ik vaker gehad trouwens). Is dat mogelijk? Of kan die optie anders worden toegevoegd? Nu is het copy/paste etc.
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Tegelijkertijd maak je het zo ook een stuk makkelijker (aantrekkelijker) om het halve forum ongezien te spammen/uitschelden.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Hier is je toplijst. En nu koest. 
belchinees
-
- 4182 berichten
- 2326 stemmen
Top 250 meest gestemd lijkt me
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Ach ja. Mag toch de naam 'toplijst' niet dragen dan.
De huidige 200 stemmen ondergrens vind ik prima btw. Goede balans tussen populair en onbekend.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Mischien is het een idéé om alleen films van minimaal 1500 stemmen in de Top 250 te plaatsen?
Zo te zien is er dan dus helemaal geen Top 250 te maken, want er zijn maar 172 films die aan dat criterium voldoen. Zoals serpico schrijft is het nu een prima balans tussen populair, klassiek en minder bekend/gangbaar (voor de gemiddelde kijker dan) vind ik.
En er komt ook wel eens voor dat users bijna dezelfde nick hebben. Ik kan Goodfella en Goodfella_90 nu in ieder geval beter uit elkaar houden.
Om over Goodfella026, Goodfella1812, Goodfella33, goodfellah, GoodfellaNow, goodfellas en thegoodfella nog maar te zwijgen...
cinema.
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
Sowieso onzin. Ik hecht nog altijd meer waarde aan één bericht van een specifieke user dan honderden berichten van een stel zogenaamde filmkenners die opgewonden raken van The Matrix, Gladiator en The Green Mile. Hoewel een gemiddelde ansich al weinig toevoegd zijn het aantal stemmen al helemaal nietszeggend. De enige info die je eruit kunt halen is hoe populair de desbetreffende film. Helaas gaat voor mij de vuistregel op; hoe meer stemmen, hoe minder ik daar te zoeken heb. Nee dan toch liever het minimum aantal stemmen nog eens verlagen. Jeetje, wat voor rotzooi er wel niet in de huidige top 50 te vinden is 
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Je hebt je punt wel gemaakt denk ik, waarschijnlijk is iedereen het met je eens
. Zo'n toplijst is gewoon leuk om eens te bekijken, en de gemiddelde smaak hier weer te geven, meer moet je er ook niet achter zoeken.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Om nog even terug te komen op mijn eerdere berichten (10april), misschien zit ik er wel helemaal naast met de populariteit van MM. , het was immers ook een gevoel wat ik heb.
En misschien zit erwel genoeg groei in MM.
Toch vreemd dat er geen reactie van de crew kwam.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Qua bezoekersaantallen is MovieMeter de grootste algemene filmsite (alleen de specifieke sites Pathé en biosagenda trekken meer bezoekers).
Dus de aanname klopt niet helemaal.
Als je trouwens uitlogt en de site dan bezoekt, zie je dat je getrakteerd wordt op een hele lading advertenties.
Als trouwe gebruiker belonen we je met weinig storende / opdringerige ads.
De beste reclame is overigens Google. 
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Oke, netjes met die advertenties!
Toch vind ik het vreemd dat Pathe en biosagenda meer bezoekers
trekken, ik neem aan dat MM. doordeweeks beter scoort?
redondo
-
- 58 berichten
- 179 stemmen
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Ik zou graag nog eens een voorstel lanceren (al is er eerder ook al over gepraat).
Ik blijf het jammer vinden dat de "genrebak" van Moviemeter een rotzooi is van genres en type films. Daarom lijkt het mij leuk om dit toch echt een keer uit elkaar te trekken.
Animatie is gewoon geen genre, en omdat je maar 2 genres per film kan ingeven staan animatiefilms nu steeds maar onder één genre. Hetzelfde geldt voor mini-series. En wat ik verder nog mis is een omnibus aanduiding.
Dit zijn wat mij betreft geen genres, eerder typeringen van het soort film (die elkaar ook niet hoeven uitsluiten). Zo is een film als Memories een sci-fi/fantasy animatie omnibus.
Zou het mogelijk zijn om hier wat aan te doen ? Lijkt me dan enkel bij het toevoegen een aantal extra checkboxen bijmoeten, en dat de generatie van de toplijsten bij "overigen" wat aangevuld moeten worden.
Benieuwd of de mods/Jordy hier iets in zien.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Verwacht je dan ook dat de 49.464 films uit de database allemaal opnieuw worden gescreend en opgeschoond?
Ik ben het overigens met je eens dat er veel ruis zit in de genreaanduidingen (en ook de productielanden) als je dat zo dagelijks voorbij ziet komen in het topic "Maak van een MM Toplijst...".
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Volgens mij kan het zeer eenvoudig voor animatie en miniseries aangezien die al zo aangeduid staan. Verder is het zoals steeds aan de gebruikers van MM zelf om de site ordelijk te houden. Af en toe een film corrigeren (genre bijvoegen bij animatie) en nieuwe toevoegingen gewoon wel mooi afhandelen.
Volgens mij is dit een werk dat niet al te veel overdreven moet worden. In ieder geval zal de kwaliteit er nooit op achteruitgaan.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Is het mogelijk om bijvoorbeeld een toplijst te maken van bijvoorbeeld thrillers uit 1997 (ik noem maar wat?)
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Ik vind juist bij imdb de overdaad aan genres het er vaak niet duidelijker op maken.
Avontuur / misdaad / komedie / trhiller staat er dan bijvoorbeeld bij een film....
Het voordeel van 'maar' twee genremogelijkheden is dat je gedwongen wordt de meest relevante genres te kiezen.
Het lijkt me vooral een luxe-probleem.
Mini-series zijn overigens geen genre en worden ook niet als zodanig aangeduid. Enkel voor toplijsten is het om praktische redenen daarbij geschaard.
Omnibus aanduiding zou ik ook wel voor zijn, maar ik weet niet of Jordy daar veel tijd aan wil besteden. Zoiets kost al gauw onevenredig veel tijd.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Is het mogelijk om bijvoorbeeld een toplijst te maken van bijvoorbeeld thrillers uit 1997 (ik noem maar wat?)
Maar het feit dat MM geen uitputtende database prentendeert te zijn zal er debet aan zijn.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Ik vraag ook niet om meer genres aan te maken, ik vraag om typeringen van films uit de genrelijst te halen zodat je ten minste iets meer ruimte hebt bij die films om het genre aan te duiden. Dat levert minder genres op maar wel meer ruimte om een duidelijke genreaanduiding aan een film te geven.
Ik begrijp dat mini-series om praktische redenen bij de genres gezet zijn omdat het gaat om een uitzonderingspositie, maar die positie vervalt als je er animatie en omnibus bijneemt.
Ik heb verder geen zicht op de backend van MM maar database gewijs zou het normaal zo goed als geen werk mogen/moeten zijn. Enkel bij het toevoegen en bij de toplijsten zou het wat werk vereisen vermoed ik.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Niet op volgorde van stemgemiddelde, maar je kunt prima de gewenste zoekresultaten afbakenen met de zoekmachine. Wanneer je bijvoorbeeld thrillers uit 1997, met minimaal 10 stemmen en een gemiddelde van minimaal 3,0 selecteert, krijg je het volgende lijstje:
Abre los Ojos (1997)
Absolute Power (1997)
Affliction (1997)
Assignment, The (1997)
Breakdown (1997)
Budbringeren (1997)
Con Air (1997)
Conspiracy Theory (1997)
Cop Land (1997)
Cube (1997)
Deceiver (1997)
Devil's Advocate, The (1997)
Duister Licht (1997)
Face/Off (1997)
Funny Games (1997)
Game, The (1997)
Gattaca (1997)
Incognito (1997)
Insomnia (1997)
Kiss the Girls (1997)
Kyua (1997)
L.A. Confidential (1997)
Lost Highway (1997)
Nightwatch (1997)
Rainmaker, The (1997)
Regarde la Mer (1997)
Rien Ne Va Plus (1997)
Spanish Prisoner, The (1997)
Suicide Kings (1997)
U Turn (1997)
Ulee's Gold (1997)
Daar moet je wel wat mee kunnen, dacht ik zo. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Ah, ze heten nu permalinks? Ook prima. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Ah, ze heten nu permalinks? Ook prima. 
Had ik ook net gemerkt.
Vanwaar deze vernieuwing?
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Ik dacht al. Permalinks??? Ach, maakt mij niet zo uit.
Vraagje. Hoeveel films kan je in mijn updates plaatsen? 150 of zo?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.