• 15.959 nieuwsartikelen
  • 178.933 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.493 stemmen

Grenzen aan grappen op moviemeter

zoeken in:

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Onderhond schreef:

Ik heb inderdaad problemen met censuur op grappen. Het is ook niet de eerste keer dat ik het hier opneem voor humor (en soms best smakeloze) die afgewezen wordt omdat mensen de grap opblazen tot iets waar ze initieel niet voor bedoeld was.

Harstikke leuk dat jij van smakeloze grappen houdt, maar de wereld draait niet alleen om jou, je heet toch geen Remy?

Iedereen apprecieert verschillende soorten humor maar om mensen compleet de mond te snoeren omdat een individu niet met een grap kan lachen vind ik onredelijk.

Nomak kon alleen niet om de grap lachen, hij werd er verdrietig van en boos, en je mond wordt niet gesnoerd, je moet gewoon een grap maken die wel iedereen leuk vind.

Het is allemaal leuk en aardig wat je verder probeert te verkopen, maar het is gewoon niet realistisch.

Dat weet ik, ik kan de wereld niet in mijn eentje veranderen, dat moeten we met zijn alle doen.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Harstikke leuk dat jij van smakeloze grappen houdt, maar de wereld draait niet alleen om jou, je heet toch geen Remy?

De wereld draait toch ook niet enkel om Nomak z'n gevoelens. Of heet hij wel Remy?

je moet gewoon een grap maken die wel iedereen leuk vind.

Laat het me weten als je de eerste tegenkomt.

Dat weet ik, ik kan de wereld niet in mijn eentje veranderen, dat moeten we met zijn alle doen

Niet realistisch als in onmogelijk. Zoveel mensen, zoveel meningen en meer dan eens zijn die niet te verenigen. Je kan als doel stellen om er één grote kudde non-individuen van te maken natuurlijk, dan is het waarschijnlijk wel mogelijk dat mensen elkaar niet meer zullen kwetsen en iedereen jolig rekening met elkaar kan houden.

intezar

• 262 berichten
  • 0 stemmen

wimnoot schreef:

(quote)

Als iedereen maar klakkeloos mag roepen waar hij zin in heeft glijden we pas af naar een bedroevend niveau.

Ja, we dienen voorbeelden te nemen aan de belachelijke debatten die de kamerleden met elkaar voeren. Zo zie je maar dat te veel vrijheid er voor zorgt dat het niveau behoorlijk kan dalen.

Hannibal

• 9359 berichten
  • 3284 stemmen

wimnoot schreef:

je moet gewoon een grap maken die wel iedereen leuk vind.

Die mag in de Wiki bij gedragsregels

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Onderhond schreef:

Niet realistisch als in onmogelijk. Zoveel mensen, zoveel meningen en meer dan eens zijn die niet te verenigen. Je kan als doel stellen om er één grote kudde non-individuen van te maken natuurlijk, dan is het waarschijnlijk wel mogelijk dat mensen elkaar niet meer zullen kwetsen en iedereen jolig rekening met elkaar kan houden.

Wat kan jij overdrijven zeg! Nomak deed gewoon een verzoek om geen grappen over Parkinson's te maken. Als je dan een keertje niet aan jezelf maar om een ander denkt zeg je: "OK, er zijn mensen die dit te ver vinden gaan, dus doe ik het niet meer. Kan jij jezelf niet meer onderscheiden met het beoordelen van films? Heb jij dat soort grappen echt zo hard nodig?

Verder denk ik dat er meer mensen het gevoel hebben de mond gesnoerd te worden als ze er WEL iets van zeggen. Die krijgen van een heel stelletje gebruikers de volle laag. Onder het mom van "dat moet toch kunnen?".

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

wimnoot schreef:

Een forum is een community, oftewel een gemeenschap, en daar zou men wel rekening met elkaar moeten houden. Net als in het dagelijkse leven. Als je op een verjaardag bent en je weet dat iemand niet van grove grapjes gedient is, dan doe je dat ook niet. Of een smerige mop vertellen waar dames bij zijn. Dat zijn gewoon manieren.

Dit is overigens wel de graadmeter die ik zelf ook aanhoud.

Even buiten het actuele Parkinson-voorbeeld om, gaat de discussie vooral over wat je op een forum normaal moet vinden.

Ik vind zelf dat een grap die je normaal ook niet 'in levende lijve' op een verjaardagsfeestje zou maken ook niet opeens 'normaal' is op een anoniem internetforum.

Dat zou wel een toonbeeld van lafheid zijn.

(even mijn ongetwijfeld overbodige 2 cents)

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

De verruwing van de samenleving is duidelijk zichtbaar op deze site. Mijn liefde voor films is het enige dat telt.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

kos schreef:

Ik vind zelf dat een grap die je normaal ook niet 'in levende lijve' op een verjaardagsfeestje zou maken ook niet opeens 'normaal' is op een anoniem internetforum.

Maar ook dat is uitermate persoonlijk. Zoveel mensen, zoveel verjaardagsfeestjes ...

Een forum mag dan wel een community zijn, het blijft voornamelijk een community van onbekenden waar je verder ook helemaal geen privécontact mee hebt.

Als je dan een keertje niet aan jezelf maar om een ander denkt zeg je: "OK, er zijn mensen die dit te ver vinden gaan, dus doe ik het niet meer.

Daarvoor moet je dan een gegronde richtlijn vinden op dat in de ene situatie wel te doen en in de andere situatie niet. Ik hou mij aangeraden voor voorstellen.

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Dus? Mag je dan alles maar zeggen?

Daarvoor moet je dan een gegronde richtlijn vinden op dat in de ene situatie wel te doen en in de andere situatie niet. Ik hou mij aangeraden voor voorstellen.

Een richtlijn zou kunnen zijn dat als iemand aangeeft gekwetst te zijn door zo'n grap, gewoon even sorry te zeggen, en zo'n grap dan niet meer te maken. Simpel.

intezar

• 262 berichten
  • 0 stemmen

speranza schreef:

De verruwing van de samenleving is duidelijk zichtbaar op deze site. Mijn liefde voor films is het enige dat telt.

We mogen in deze topic geen politieke discussies voeren, maar het gaat in ieder geval niet meer goed met de samenleving. Mensen worden dagelijks beledigd.

Oh pardon, dat noemen ze 'vrijheid van meningsuiting'.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

wimnoot schreef:

Dus? Mag je dan alles maar zeggen?

Nee hoor, directe en persoonlijke aanvallen zijn uit den boze. Je moet geen personen moedwillig afvallen, kleineren of de grond in boren.

Ik lach trouwens wel even met "verruwing van de samenleving". Waar is de tijd dat je je vrouw een pak slaag gaf als je een slechte dag op je werk had gehad, smakeloos over buitenlanders kon kotsen, homos publiekelijk mochten stenigen en je zieken gewoon liet creperen op straat. Nee, vroeger was men veel liever voor elkaar.

Je kan klagen wat je wil over vrijheid van meningsuiting, maar het voeden van taboes zorgt enkel voor meer vervreemding en discriminatie.

Een richtlijn zou kunnen zijn dat als iemand aangeeft gekwetst te zijn door zo'n grap, gewoon even sorry te zeggen, en zo'n grap dan niet meer te maken. Simpel.

Ik zal er op letten de volgende keer als ik jou een waardeloze grap zie maken.

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Is goed.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Verruwing van de samenleving, het gaat niet meer goed met de samenleving, geen grappen maken omdat je met elke grap iemand kan kwetsen..

Come on zeg, in wat voor bekrompen wereldje leven jullie?

'"Er komt een man bij de dokter..''

''Wat nou, mijn oom was dokter en die is overleden aan de pestpokken, vind je het leuk om daar grapjes over te maken??''

Come on zeg.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Met verruwing van de samenleving bedoel ik vooral de manier waarop nu door sommigen, waar ik jou zeker niet mee bedoel, over Nomak gesproken wordt. Heel onodig, zoals ik al eerder heb aangegeven. En we hoeven voor mij echt niet terug naar de tijd van "Toen was geluk heel gewoon".

intezar

• 262 berichten
  • 0 stemmen

Don Dijk schreef:

Come on zeg, in wat voor bekrompen wereldje leven jullie?

Nou we hebben gezien dat de niet bekrompen houding alleen maar slechte dingen heeft gebracht, dus gaan we terug naar de bekrompen houding.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

intezar schreef:

(quote)

Nou we hebben gezien dat de niet bekrompen houding alleen maar slechte dingen heeft gebracht, dus gaan we terug naar de bekrompen houding.

Gooi dan het hele joke topic maar dicht en hou sowieso iedere post in de gaten, zo kan niemand zich meer gekwetst voelen of denken dat anderen zich gekwetst voelen. Je kan persoonlijk een grap natuurlijk te hard, smakeloos of respectloos vinden maar da's wat anders dan verlangen dat iedereen zich dan daaraan moet houden toch..

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Bottleneck schreef:

Je kan persoonlijk een grap natuurlijk te hard, smakeloos of respectloos vinden maar da's wat anders dan verlangen dat iedereen zich dan daaraan moet houden toch..

Da's inderdaad de kern van de zaak.

Je mag je best verontschuldigen als je iemand onbedoeld kwetst, maar eisen dat de rest van de wereld zich maar aanpast aan zaken waar een individu zich onrechtstreeks gekwetst kan voelen vind ik ongepast.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

YouTube - Censuur voor Dominee Gremdaat? :: Beledigen

Elke site heeft gedragsregels nodig maar laten we die aub op het minimum houden, zeker als het humor betreft. Spijtig dat Nomak dat anders zag, maar humor is in the eye of the beholder en een uitgebreid regeltjesnetwerk is het begin van het einde.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Nomak neersabelen als teer zieltje is verruwing van de samenleving. Daar gaat het mij om. Niemand heeft mij horen beweren dat er geen grove grappen gemaakt mogen worden. Ik heb Nomak daar ook nooit in gesteund toen hij nog actief was.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nee, lijkt me meer een mening van een (of enkele) user over Nomak. Zie niet wat de hele samenleving daarmee van doen heeft.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

intezar schreef:

(quote)

Dit is wel een hele domme uitspraak. Als we bekrompen waren gebleven woonden we met z'n allen nog steeds in een grot, denkend dat het onweer een boze geest is. Niets heeft ons zo veel vooruitgang gebracht als een open geest.....

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

De mensen die op deze site actief zijn vormen een weerspiegeling van die samenleving. Dat was mijn punt in reactie op de berichten over het uitschrijven van Nomak. Het gaat mij zeker niet om de grove grappen.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

speranza schreef:

Nomak neersabelen als teer zieltje

... en zelfs dat is niet eens direct gebeurd. Wel is zijn pleidooi aangehaald als een voorbode die naar een opstand van tere zieltjes zou kunnen leiden. Het slippery slope principe.

Dat mensen hun mening over hele samenlevingen baseren op non-feiten zegt ook heel wat.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dit is overigens wel de graadmeter die ik zelf ook aanhoud.

Even buiten het actuele Parkinson-voorbeeld om, gaat de discussie vooral over wat je op een forum normaal moet vinden.

Dat zou wel een toonbeeld van lafheid zijn.

(even mijn ongetwijfeld overbodige 2 cents)

Deze analyse deel ik volledig. Het is stoer om er op een forum waar je niemand persoonlijk kent van alles uit te flappen. Ik vind daar niets stoer aan.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

otherfool schreef:

YouTube - Censuur voor Dominee Gremdaat? :: Beledigen

Elke site heeft gedragsregels nodig maar laten we die aub op het minimum houden, zeker als het humor betreft. Spijtig dat Nomak dat anders zag, maar humor is in the eye of the beholder en een uitgebreid regeltjesnetwerk is het begin van het einde.

Gremdaat

Rick18

• 232 berichten
  • 5309 stemmen

Het is best jammer dat dit soort discussies vrijwel altijd worden aangeslingerd door mensen die niet direct geraakt worden maar bang zijn dat andere wellicht gekwetst zouden kunnen worden. Alsof mensen met parkinson zelf geen mond kunnen opentrekken

Hannibal

• 9359 berichten
  • 3284 stemmen

Rick18 schreef:

Alsof mensen met parkinson zelf geen mond kunnen opentrekken

Ik voel weer een grap aankomen...

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Rick18 ga jij eerst de vorige 5 pagina's maar eens lezen voor je wat zegt.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Moraal-meter

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Onderhond schreef:

Als ik zo rekening moet houden met iedereen kan ik de hele dag thuis op een stoeltje gaan zitten en vooral niet praten of zelfs maar bewegen. Je wil niet weten wat voor triviale onnozelheid sommige mensen als kwetsend beschouwen..

Zoiets dus.

(afbeelding)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.