- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Grenzen aan grappen op moviemeter
Grenzen aan grappen op moviemeter
Brimmi
-
- 344 berichten
- 1362 stemmen
Nu ben ik wel benieuwd naar die afbeelding, maar hij is niet zichtbaar
linkje naar pagina ipv hotlink? 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Hé, vreemd (&jammer)... zal me overigens niets verbazen als 'ie over een paar weken terug komt.
En dat is dan omdat ik een filmliefhebber ben en wil stemmen en meningen uitbrengen op deze site.
Even wat berichten nagelezen. En dan vind ik het jammer dat er een aantal mensen zijn die zich tijdens de discussie niet laten horen, maar zodra ik hier weg ben kunnen ze het niet laten om zich hier negatief over me uit te laten. Maar goed, who cares, zo gaat het altijd als iemand zich uitschrijft. In elk geval kies ik ervoor om op bepaalde leden liever niet meer te reageren. Enkel op riesma, maar dat doe ik via PM.
Ook dat ik maar moet relativeren en dat je als zieke maar een flinke portie zelfspot moet hebben, kan er bij mij niet in. Aan argumenten als "meneer Fox maakt ook grapjes" en "mijn vriend..." heb ik geen boodschap. Niet iedereen zit namelijk in dezelfde situatie. Ik kan er verder over ingaan, maar daar heb ik geen zin in.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Even wat berichten nagelezen. En dan vind ik het jammer dat er een aantal mensen zijn die zich tijdens de discussie niet laten horen, maar zodra ik hier weg ben kunnen ze het niet laten om zich hier negatief over me uit te laten.
Jij gaat weg natuurlijk, en het kan zijn dat er mensen zijn die hun mening erover willen geven. Of het moet echt een persoonlijke aanval geweest zijn. Maar welkom terug.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Jij gaat weg natuurlijk, en het kan zijn dat er mensen zijn die hun mening erover willen geven. Of het moet echt een persoonlijke aanval geweest zijn. Maar welkom terug.
Film Fan
-
- 940 berichten
- 2187 stemmen
Zolang als het om een grap gaat zijn er geen grenzen. Alleen jammer dat er een hoop mensen zijn die niet het verschil weten tussen een grap en een belediging.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Da's de kwestie niet volgens mij. Iedereen trekt die grens op een andere plaats. De beoordeling "dat is er over" komt van jou persoonlijk.
Komiek: "waarom zouden we niet mogen lachen met gehandicapten? Wat gaan ze ons aandoen? Tegen dat ze op het podium zijn gekropen zijn we al lang weg"
Mijn moeder kon daar toen niet met lachen, terwijl ik dat wel kon
Een komiek heeft me uitgelegd dat je moppen kan indelen in 2 categoriën: diegene die "ho-ho-ho"-gelache krijgen, en diegene die met "hahaha" onthaald worden. Die eerste lach krijg je te horen als je iets redelijk grofs verteld.
Persoonlijk kan ik alles aan, en vind ik ook dat met alles moet kunnen gelachen worden. Humor mag geen grenzen kennen.
Ik ben dan ook gestopt met 'hohoho'-moppen te plaatsen in het 'just a joke'-topic, omdat daar vaak op heel grappige dingen een storm van priveberichten kwamen.
Tegenwoordig post ik vooral grappig filmpjes van het 'hahaha'-gehalte. Al kreeg ik over laatst weer van iemand een PM omdat ik dit filmpje had gepost en dit na schijnt seksistisch en racistisch is (dat over de GSM's).
Al had ik een jaar geleden ook eens een filmpje verkeerd ingeschat. Een liedje uit 1988 van de Antwerpse cultgroep 'The Strangers'. Die maakten in die tijd veel carnavalsliedjes en parodieën. (Voorbeeld: K'zen zo geire polies).
"Ziekekas" was het liedje in kwestie. ("Allah is groot, maar ziekekas is groter")
Een bepaalde persoon noemde het ook 'stormfront'-humor, terwijl het hier in Vlaanderen nog op iedere (pensen)kermis te horen is. Vond ik niet fijn 
Voor mij kan men lachen met alles. Humor kan nooit te racistisch, antisemitisch of homofoob zijn. Zolang hde persoon die het zegt het maar niet meent. Humor moet per definitie zever in pakskes zijn.
Ik kan wel al snel uit mijn sloffen schieten als iemand echt racistische of homofobe dingen zegt.
(Om te verduidelijken: ik ben een niet-racistische homo)
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Allah is groot, maar ziekekas is groter
Kijk, over zo'n kritieken zoals die op dit nummer, daar wordt ik razend van. Het nummer dateert uit eind de jaren '60, begin '70, toen er in Vlaanderen nog geen sprake was van islam.
Het is net zoals de kritieken over het racistisch zijn van het stripverhaal 'Kuifje in Kongo'. Geschreven na de Tweede Wereldoorlog en een verhaaltje dat zeker niet bedoeld was om de hele wereld rond te gaan en gemaakt door Hergé die één van de meest tolerante personen in België was.
Ik krijg regelmatig het apenzuur van altijd weer die 'politieke correctheid'. Men zou bang zijn om zijn mond nog open te trekken. 
Hannibal
-
- 9359 berichten
- 3284 stemmen
(Om te verduidelijken: ik ben een niet-racistische homo
Aaah, nu snap ik dat witte konijntje.
Gastel
-
- 380 berichten
- 1556 stemmen
Eens met Onderhond en Chevy.
Relativeren is een kunst en Parkinson of epilepsie is natuurlijk nooit te vergelijken met terminale kanker, come on.
En wat ik zei, dan hadden die sketches bijv. door Kopspijkers van Prins Bernard ook niet gekund?
Ben ik het dus niet mee eens, je moet er de humor wel een beetje van kunnen inzien hoor. Denk zelfs dat de mensen die zulke ziektes hebben er nog meer om kunnen lachen. Mensen met een beetje zelfspot tenminste.
Je kunt mij echt kwaad krijgen met dit soort opmerkingen. Jij hebt duidelijk niet door wat voor ziekte Parkinson is, hoe vreselijk dat is. Ik ga niet punten geven welke ziekte erger is, maar Parkinson is minstens zo erg als kanker....
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik tril van woede als mensen daar grappen over maken...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Dan ga je in je leven nog heel veel boos worden. Je zal eraan onderdoor gaan aan zoveel boosheid. Anders moet je verhuizen, weg uit een democratie en naar een land als Noord-Korea gaan of zo... 
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Daar worden mensen met Parkinson of Kanker waarschijnlijk weggestopt voor de buitenwereld... Geen goed idee dus.
BlueVelvet
-
- 1316 berichten
- 785 stemmen
Een liedje uit 1988 van de Antwerpse cultgroep 'The Strangers'. Die maakten in die tijd veel carnavalsliedjes en parodieën. "Ziekekas" was het liedje in kwestie. ("Allah is groot, maar ziekekas is groter")
Een bepaalde persoon noemde het ook 'stormfront'-humor, terwijl het hier in Vlaanderen nog op iedere (pensen)kermis te horen is.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Op den duur kan je ook geen moppen meer vertellen.
Mogen we nog wel moppen vertellen over seks? Want dat is pijnlijk voor nerds van 40 die nog maagd zijn.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Antwerps hé
(Hatelijk dialect
)
Ziekenkas is een instelling die geld betaald aan mensen die (doen alsof) ze ziek zijn en werkonbekwaam zijn.
BlueVelvet
-
- 1316 berichten
- 785 stemmen
Antwerps hé
(Hatelijk dialect
)
Het is net zoals de kritieken over het racistisch zijn van het stripverhaal 'Kuifje in Kongo'. Geschreven na de Tweede Wereldoorlog en een verhaaltje dat zeker niet bedoeld was om de hele wereld rond te gaan en gemaakt door Hergé die één van de meest tolerante personen in België was.
Ik krijg regelmatig het apenzuur van altijd weer die 'politieke correctheid'. Men zou bang zijn om zijn mond nog open te trekken.
met de tekst
Zo iets haal je niet in je huis.
Omdat je het noodlot kan tarten,
want die zwarten zijn immers niet pluis!"
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik kan helaas niets verstaan van de tekst in dat filmpje. Wat betekent 'ziekekas'?
Ziekekas is het ziekenfonds. In Nederland is dit nu de zorgverzekering. Maar in Nederland zijn het privé-instellingen sinds 2006 dacht ik. In België zijn het vijf erkende, politiek gebonden ziekenfondsen en ook de federale neutrale Hulpkas voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Of deze: YouTube - Hij was maar een neger - Zangeres Zonder Naam
met de tekst
Hij was maar een neger, zo'n zwarte
Zo iets haal je niet in je huis.
Omdat je het noodlot kan tarten,
want die zwarten zijn immers niet pluis!"
Moest je dit nu draaien, je vliegt den bak in. 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik tril van woede als mensen daar grappen over maken...
Dan ga je in je leven nog heel veel boos worden. Je zal eraan onderdoor gaan aan zoveel boosheid. Anders moet je verhuizen, weg uit een democratie en naar een land als Noord-Korea gaan of zo...
Je had niet door dat ik een grapje maakte? ''tril'' -> parkinson?
Net of ik niet tegen een harde grap kan, integendeel.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
De enige grens aan de grappen hier, is het uitleggen ervan. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee, wat mij betreft is humor grenzeloos. Hoe grover, hoe leuker vaak. Ziektes, hongersnood, oorlog, racisme, zelfs Belg zijn. Ik kan er meestal wel om lachen.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Nee, wat mij betreft is humor grenzeloos.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1716 stemmen
Slowchat en ongein verwijderd nogmaals dit topic is bedoelt voor een serieuze discussie.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Zal best, maar ik wil mijn grens niet aan anderen opleggen. Iedereen moet gewoon voor zichzelf bepalen of hij ergens om kan (wil) lachen of niet.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Nee, wat mij betreft is humor grenzeloos. Hoe grover, hoe leuker vaak. Ziektes, hongersnood, oorlog, racisme, zelfs Belg zijn. Ik kan er meestal wel om lachen.
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Ik heb er altijd een hekel aan als mensen sarcasme niet begrijpen en dingen dan persoonlijk op gaan nemen. Als je dan uitlegt dat het sarcastisch bedoelt was, blijven ze boos/beledigd. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.