- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Grenzen aan grappen op moviemeter
Grenzen aan grappen op moviemeter
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Je hebt gelijk Riesma, sorry..
Hoewel ik wel bij mijn standpunt blijf dat als iemand je vraagt zo'n grap niet meer te maken, je dat ook gewoon moet doen. Gewoon voor de goede vrede.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2409 stemmen
Leuk Baggerman, maar zoiets zei ik net al.
Iedereen mag zeggen wat hij of zij wil en de consequenties mag/moet diegene dan zelf maar aanvaarden.
Mensen nemen het soms wat zwaar op. Wat ze vaak zeggen is, wie ben jij om te oordelen over mij. Ach ja... Goeie dooddoener weer.
@riesma: en natuurlijk was die opmerking over dat slotje sarcastisch!
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Vrijheid van meningsuiting is niet overschat omdat sommigen zich valselijk op dit recht beroepen om onbeleefd of ongepast gedrag goed te praten. Vrijheid van meningsuiting is belangrijk maar zegt verder niks over de manier waarop de mening geuit wordt.
Mee eens. Diegenen die onder het mom van het uitoefenen van het recht op vrijheid van meningsuiting pittige uitspraken doen dienen ook te beseffen dat in een rechtstaat anderen het recht hebben om jou aan te klagen wegens smaad, laster, belediging of opruiïng.
[...] In principe moet je alles kunnen zeggen wat je wilt, maar je kunt daarin ook gewoon verstandig zijn.
Je hebt gelijk Riesma, sorry...
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
In een grote publieke ruimte is er altijd wel iemand beledigd door iets. Rekening houden met iedereen kan gewoonweg niet. Zoals al eerder werd gezegd, lees er simpelweg overheen en trek het je niet aan.
Alleen voor de mensen die dat expliciet vragen. Er is best wel een verschil tussen " mensen zijn altijd beledigd door iets" of een echt verzoek.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Jouw kop staat mij niet aan. Kun je alsjeblieft een andere avatar nemen?
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2409 stemmen
Reinbo, ik heb er serieus problemen mee dat jij Tango & Cash maar 3 sterren geeft, kun je hem aub verhogen naar een 4?
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Alleen voor de mensen die dat expliciet vragen. Er is best wel een verschil tussen " mensen zijn altijd beledigd door iets" of een echt verzoek.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Als jij al geen grapjes meer kan maken valt er niks meer te lachen op mm Riesma. 
Amity
-
- 1786 berichten
- 147 stemmen
Humor is subjectief, hier kom je nooit uit met zoveel verschillende leden. Daarom hebben we moderators toch, die beslissen dat soort dingen voor ons. Simpel 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Reinbo, ik heb er serieus problemen mee dat jij Tango & Cash maar 3 sterren geeft, kun je hem aub verhogen naar een 4?
Dan schrijf ik me nog liever uit. 
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Jouw kop staat mij niet aan. Kun je alsjeblieft een andere avatar nemen?
Slaat echt nergens op....
Als er iemand in de familie net geconstateerd is met Parkinsons kan zo'n grap gewoon verkeerd vallen.
Laat ik een voorbeeld geven.
Een man die ik ken heeft een zoon die in een rolstoel beland is, toch vertelde ik met een huis vol visite een grap. Namelijk: Wat staat er op de rolstoel van een Turk? Islam.
Dat vond hij helemaal niet leuk. Daar moet ik dan in het vervolg toch rekening mee houden?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Snap best dat sommige mensen de grap niet leuk vinden, maar vind dat nog geen reden om de grap te verbieden.
En van mij mag je die grap zo vaak maken als je wilt, de vraag is enkel of je de lachers er mee op je hand krijgt. Ik vind het verder een zeer onschuldig grapje en ik ken zowel turken als mensen die in een rolstoel zitten. Kan er nog steeds de humor wel van in zien.
Ik vind humor en met name zwarte humor gewoon vaak er geestig. Het is van humor ook nooit de bedoeling om mensen te kwetsen, daar heb je schelden voor. Het is om te lachen, dat vind ik iets positiefs, ook van een zogenaamde foute grap.
Er is een groot verschil of ik iemand uitscheld voor 'minderwaardige kut Marokkaan' of een fout grapje over Marokkanen maak. Als je dat niet ziet, zullen we het noot eens worden.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Terwijl het wel grappig is, want moest toch om je mopje lachen.
En of je het in een huiskamer zegt met veel mensen erbij of op het i-net in een topic waar je ook gewoon weg kan blijven zit een verschil.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het is inderdaad meer een kwestie van bad timing dan dat het nu zo'n foute grap is.....
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2409 stemmen
En zeggen dat Lucille Werner het ver geschopt heeft als gehandicapte is ook niet grappig. Maar ja, het kan soms raar lopen, je moet gewoon je beste beentje voorzetten.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Het gaat inderdaad met vallen en opstaan soms.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
... af en toe een misstap in je leven.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
One small step for a man, one giant leap for Lucille Werner"
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Die zijn wel heel makkelijk. Zelfs Fox schudt ze zo uit zijn mouw.
Het principe van smaak: er valt niet over te twisten. Net zo zinloos als de Bond tegen Vloeken. Maar dat is een andere discussie.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Maar wat voor mij nog steeds niet duidelijk is: Waarom mogen Belgenmoppen wel, maar moppen over andere buitenlanders (en dan in het bijzonder Turken en Marokkanen) niet?
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Belgenmoppen zijn lekker goedkoop, daarom vinden wij Nederlanders ze zo leuk!
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Goedkope grappen zijn de leukste. Ongeacht of ze over Belgen gaan. 
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Angst voor stigmatisering, terwijl het juist bevorderd wordt door er zo extreem op te letten. Discriminatie (als dat al van toepassing is) bevecht je door... trommmm... te negeren. Er aandacht aan schenken legt er juist de nadruk op.
De grens zou moeten liggen bij racisme en niet bij stereotypering. Maar wat is die grens? Een groot grijs gebied.
"Komt een Marokkaan bij de kassa..." zou moeten kunnen.
Net als "Zit een Belg op de universiteit..." of "Komt een Nederlander bij een donatiekantoor...".
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Discriminatie (als dat al van toepassing is) bevecht je door... trommmm... te negeren. Er aandacht aan schenken legt er juist de nadruk op.
De grens zou moeten liggen bij racisme en niet bij stereotypering.
Enorm mee eens.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Jouw ava
.
.
Enorm mee eens.
. Maar helaas zijn er te veel moraalridders (die veelal niet eens onder de 'beledigde' groepering vallen) die te stom zijn om dat te bevatten.Dit gaat alleen wel erg richting een andere discussie.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Goedkope grappen zijn de leukste. Ongeacht of ze over Belgen gaan.
Gierige Nederlander! 
intezar
-
- 262 berichten
- 0 stemmen
Haha die was scherp.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.