- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Grenzen aan grappen op moviemeter
Grenzen aan grappen op moviemeter
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
In Overigen > Algemeen > Just a joke...:
Wat doe je als je schoonmoeder tot haar nek in het cement zit?
Doorkieperen.
Gaan we nu gillen dat die arme schoonmoeders dat niet verdienen, dat het een vooroordeel is dat schoonmoeders vervelende mensen zijn en dat er in een grap niet gemoord dient te worden? Kom nou...
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Doorkieperen.
Gaan we nu gillen dat die arme schoonmoeders dat niet verdienen, dat het een vooroordeel is dat schoonmoeders vervelende mensen zijn en dat er in een grap niet gemoord dient te worden? Kom nou...
Wat is het ideale gewicht van je schoonmoeder?
700 gram, inclusief urn.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En het verschil tussen een accident en een ongeluk?
Als je schoonmoeder in het water valt, dat is een accident.
Als ze er echter terug uitkomt, dat is dan weer een ongeluk.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Racistische moppen verwijderd.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Racistische moppen verwijderd.
Geldt dat dan voor alle moppen over vooroordelen? Want dan kan dit topic wel geschrapt worden...
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Nee zo ver gaat het niet. 
Hannibal
-
- 9359 berichten
- 3284 stemmen
Politiek incorrecte moppen waar zovelen van houden maar die eigenlijk gewoon walgelijk zijn.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Nu ja, de eerste was misschien op het randje maar de tweede was een bijzonder onschuldig mopje met het vooroordeel Marokkanen zijn crimineel. Zoals Belgen dom zijn, Duitsers asociaal, Fransen seksbelust en Nederlanders gierig. Ik zie het verschil niet zo.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Eén van de weinige punten waarop MM z'n eigen standpunt niet serieus kan verdedigen. Jammer is het wel.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Nou jij zal alles onder de mantel van politiek incorrect blijven goedkeuren. Da's ook lekker makkelijk.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Niet noodzakelijk, maar vooroordelen zijn vooroordelen, of dat nu op basis van ras is of op basis van wat anders .
Vraag me gewoon af waarom MM aan positieve discriminatie doet. Wat is jullie reden dan om zulke moppen weg te halen? Die moppen over schoonmoeders zijn toch niet minder aanstootgevend of verachtelijk?
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Troost je OH, ergens in dit topic staat nog een erg grove jodenmop 
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Vraag me gewoon af waarom MM aan positieve discriminatie doet. Wat is jullie reden dan om zulke moppen weg te halen? Die moppen over schoonmoeders zijn toch niet minder aanstootgevend of verachtelijk?
In welke zin doet MM aan positieve discriminatie?
Edit: Of anders gezegd: welke minderheidsgroep wordt volgens jou dan bevoorrecht zodat ze betere kansen krijgen op MM? Want dat is wat het betekent natuurlijk.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
In die zin dat alle moppen op basis van vooroordelen toegestaan zijn, behalve als dat vooroordeel op basis van ras (niet eens nationaliteit) is.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
In die zin dat alle moppen op basis van vooroordelen toegestaan zijn, behalve als dat vooroordeel op basis van ras (niet eens nationaliteit) is.
Dat heeft niets met positieve discriminatie te maken, maar met onderscheid maken.
Hannibal
-
- 9359 berichten
- 3284 stemmen
Die moppen over schoonmoeders zijn toch niet minder aanstootgevend of verachtelijk?
Moppen over schoonmoeders zijn minder erg omdat schoonmoeders zich niet keer op keer hoeven te verdedigen dat ze echt niet zo zijn. Ze worden niet uitgekotst door de maatschappij en komen niet elke dag op een negatieve manier in het nieuws.
Moppen over baby´s van Turkse en Marokkaanse afkomst uit het raam gooien en met hun koppen tegen elkaar doodslaan en dat als overwinning voor België zien kun je best als leuk grapje zien, maar ik vind het walgelijk.
Zou jij zo´n mop vertellen als je op bezoek bent bij een Marokkaans of Turkse familie? (evt. met kinderen)
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Net zo min als ik een mop over gierige Nederlanders tegen een Nederlander ga vertellen 
Da's een goeie reden om schoonmoeders wél belachelijk te gaan maken inderdaad.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Troost je OH, ergens in dit topic staat nog een erg grove jodenmop 
Als je die bedoelt dat ik is heb geplaatst, die is al lang verwijdert.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Schoonmoeder zijn zegt veel minder over de persoonlijke identiteit van iemand, dus zodoende wordt het als minder beledigend ervaren.
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Als je die bedoelt dat ik is heb geplaatst, die is al lang verwijdert.
nee hoor, niet de jouwe 
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
wat belachelijk dat hier nog altijd wordt gevit over die 'racistische' moppen. Neem het niet zo serieus en kijk is naar de naam van dit topic...
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Ik volg je echt niet. Meestal ga je een grap (en zekere een wat hardere grap) niet vertellen tegen de doelgroep die in de grap te kijken gezet wordt. Tegen schoonmoeders maak je ook geen schoonmoedergrappen, ofwel?
Volgens mij heb je m'n bericht niet zo goed begrepen. Wat ik zeg is dat het raar is om wel met schoonmoeders (of Nationaliteiten) te lachen enkel en alleen omdat ze zich niet zovaak moeten verantwoorden.
Als je zo'n stelling trouwens aanhoudt moet je de blondjes grappen ook afschaffen, die mensen zijn ondertussen ook al wel genoeg gestigmatiseerd. Zo erg dat ze vaak als eerste grapjes over zichzelf gaan maken, altijd goed voor wat plaatsvervangende schaamte.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Redelijk belachelijk indd. Als je er dan toch zo een "laten we uitkijken dat we op niemand zijn teentjes staan" systeem erop na houdt. Haal dan alle grappen over een doelgroep/nationaliteit weg.
Hannibal
-
- 9359 berichten
- 3284 stemmen
Volgens mij heb je m'n bericht niet zo goed begrepen. Wat ik zeg is dat het raar is om wel met schoonmoeders (of Nationaliteiten) te lachen enkel en alleen omdat ze zich niet zovaak moeten verantwoorden.
Als je zo'n stelling trouwens aanhoudt moet je de blondjes grappen ook afschaffen, die mensen zijn ondertussen ook al wel genoeg gestigmatiseerd. Zo erg dat ze vaak als eerste grapjes over zichzelf gaan maken, altijd goed voor wat plaatsvervangende schaamte.
Ik had je bericht inderdaad verkeerd geïnterpreteerd, vandaar dat ik mijn bericht heb verwijderd.
Allochtonen die zelfspot bedrijven zijn vaak wel grappig, met als grote voorbeeld Najib Amhali. De Marokkanen lachen er het hardst om. Het moet echter wel respectvol blijven en niet beledigend en shockerend zoals de verwijderde ¨mop¨.
Je moest eens weten wat racisme kan veroorzaken. Mijn vrouw is onlangs ontslagen op racistische gronden. Hoe denk je dat ze het zou vinden om te horen dat Afrikaanse vrouwen lui zijn en meestal van een uitkering moeten leven?
Trouwens: Blondjes zijn helemaal niet dom, en schoonmoeders zijn vaak zo leuk dat ze een schoonmoedermop best kunnen waarderen.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Ik zit hier toch ook helemaal geen racisme te verdedigen
Racisme zelf is niet grappig, maar dat zijn dode schoonmoeder nu eenmaal ook niet.
Alleen draait humor nu eenmaal erg vaak rond vooroordelen, zo ook vooroordelen op basis van ras. So be it. Hoeft geen positieve uitzondering voor gemaakt te worden wat mij betreft.
Mag jij eens een aantal schoonzonen op pad sturen om die mop van het ideale gewicht van een schoonmoeder aan hun eigen schoonmoeder te gaan vertellen. Veel verder dan wat groen lachen zit er toch niet in denk ik.
Hannibal
-
- 9359 berichten
- 3284 stemmen
Nee, er hoeft ook geen uitzondering gemaakt te worden, schoonmoedermoppen kunnen ook te ver gaan, blondjesmoppen, jodenmoppen en turkenmoppen ook.
Als er een grap over een Marokkaan was geplaatst die teveel couscous heeft gegeten was ie blijven staan.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Mjah, die ene schoonmoeder grap staat er nog steeds. Maar opgefikte schoonmoeders zijn blijkbaar wel toelaatbaar. Of ze moesten natuurlijk van bepaalde afkomst zijn, dan moet je oppassen want als je dan lacht word je meteen als nazist bestempeld.
Blijft wat mij betreft een nogal hypocriet gebeuren.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Mjah, die ene schoonmoeder grap staat er nog steeds. Maar opgefikte schoonmoeders zijn blijkbaar wel toelaatbaar. Of ze moesten natuurlijk van bepaalde afkomst zijn, dan moet je oppassen want als je dan lacht word je meteen als nazist bestempeld.
Blijft wat mij betreft een nogal hypocriet gebeuren.
Die grap staat daar nog omdat hij geplaatst is nadat de racistische moppen zijn verwijderd (waar ook een halve dag overheen is gegaan) . Dat is dus niet hypocriet, maar een puur praktisch verhaal.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Echt niet Selma, die grap van de Schoonmoeder stond er om 00:52 en Kappeuter haalde de grap van de Turkse en Marokkaanse familie weg om 11:51. Had die ook meteen die grap van de schoonmoeder kunnen verwijderen natuurlijk, net als dat die de discussie heeft verwijdert.
Denk overigens dat er in dit topic best wel een soort gelijke grap staat over schoonmoeders blondjes of Duitsers, maar ben helaas te lui om 222 pagina's door te struinen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En nu protest van alle dokters, pastoors, hun meiden, gekken, schoonmoeders, blondjes, gepensioneerden, enz, enz........
Echt belachelijk en kleingeestig. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.