• 15.961 nieuwsartikelen
  • 178.934 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.541 stemmen

Grenzen aan grappen op moviemeter

zoeken in:

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Er zitten drie poezen zich te pletter te drinken aan de bar, omdat ze geen werk meer hebben:

1e poes : Ik zou graag bij Stabilac werken: 's morgens melk, 's middags melk, 's avonds melk.

2e poes : Ik zou liever bij Whiskas werken: 's morgens Whiskas, 's middags Whiskas, 's avonds Whiskas.

3e poes : Ik wil bij Jupiler gaan werken ...

De andere 2 poezen : Hoezo, Jupiler?

3e poes : Wel, 's morgens ne kater, 's middags ne kater en 's avonds ne kater

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

kos schreef:

Als je 'grappen' maakt waarin de lol gewekt wordt dat het leuk is als Duisters doodgaan en dat beter voor het land is, ben je even zo'n grote idioot hoor.

En dode schoonmoeders dan?

Verder begon je al te stuiteren bij 2 Marokkanen in een politiewagen.

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Die heb ik niet eens gezien, ik heb alleen op de eerste kutgrap gereageerd, niet dat de rest van enig niveau of humor getuigt maar soit.

-fal

• 2028 berichten
  • 2290 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Natuurlijk, facisme en racisme kan je alleen maar aanpakken door ze te begrijpen, niet door ze te verstoppen.

Dus eigenlijk snap je verdomd goed dat de mop racistisch was, maar vind je het belangrijk om hem te laten staan opdat "facisme en racisme" aangepakt worden. Apart.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Hehe, dit topic Ik vind alles best, zolang er maar niet te veel grappen verteld worden. De discussies over dode schoonmoeders en Turken zijn veel leuker Zolang er maar geen grappen over poezen gemaakt worden. Mijn poes is laatst omgekomen, gestikt in het eten van Whiskas.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Leland Palmer schreef:

Zolang er maar geen grappen over poezen gemaakt worden. Mijn poes is laatst omgekomen, gestikt in het eten van Whiskas.

zal mijn post maar verwijderen dan...?

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Neh, hoeft niet, ik ben nu al diep geraakt. Misschien kunnen de anderen er nog om lachen

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

kos schreef:

Die heb ik niet eens gezien, ik heb alleen op de eerste kutgrap gereageerd, niet dat de rest van enig niveau of humor getuigt maar soit.

Maar die bijzonder onschuldige grap is wel weggehaald. En die was een stuk minder 'erg' dan de schoonmoedergrappen. En dat wringt.

Nederlandse PC

Dominee Gremdaat verdient een repost want hij krijgt het gelijk steeds meer aan zijn zijde.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

In Overigen > Algemeen > Just a joke...:

Komt een Turk bij zijn dode schoonmoeder uit Duitsland.....

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Was het niet in Marokko?

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Leland Palmer schreef:

Was het niet in Marokko?

nee Turkije...

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

otherfool schreef:

Nederlandse PC

Het allergrappigst zijn van die lui op Geenstijl enzo die zoals het de 'Hollanders' betaamt vooral zijn van 'alles moet kunnen' enzo, hoe lomper hoe beter.

En als er dan eens een bvb Amerikaanse komiek of journalist is die zit te zeiken en grappen te maken over Nederland en allerhande vooroordelen naar boven haalt of klompen en dat iedereen hier niks anders doet dan wiet roken en naar de hoeren gaan en dat soort zaken, niet eens echt over het volk zelf, staat iedereen moord en brand te schreeuwen want dat vinden ze vernederend. .

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

True maar de Amerikaanse komiek of journalist wordt niet verwijdert en terecht natuurlijk. We doen hier toch ook niks anders dan wiet roken en naar de hoeren gaan.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

-fal schreef:

Dus eigenlijk snap je verdomd goed dat de mop racistisch was, maar vind je het belangrijk om hem te laten staan opdat "facisme en racisme" aangepakt worden. Apart.

Hela, moeders slimste. Als je het ene quote mag je het andere er ook bijzetten.

Er zijn teveel mensen die denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben en vergeten dat humor om de humor gaat en niet om het oordelen of veroordelen.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

gotti schreef:

Een vriend van me is ooit omgekomen doordat ie een banaan at en tegelijkertijd een grap vertelde. Hij stikte toen in zijn banaan. Daarom vind ik dat dit topic verwijderd moet worden...

Beetje flauw. Racisme is bij grondwet verboden. Zie ook niet in waarom men op de achterste benen moet staan omdat er een mopje wordt verwijderd. Respecteer dat mensen zich daaraan kunnen storen, of is dat heel moeilijk?

(Nu komt natuurlijk de reactie: nee, zíj moeten maar respecteren dat ik die mop leuk vind!!! )

Jeauhan

• 879 berichten
  • 0 stemmen

Ja dat is heel moeilijk. Iedereen moet gewoon kunnen accepteren dat over hem/haar (of de groep waar hij/zij toe behoort) grappen gemaakt kunnen worden. En grap is een grap en mits oprecht als grap bedoeld (dus neem het met een korreltje zout en een knipoog) zou niemand zich daar aan hoeven te storen, ook al gaat het over jou of de groep of het ras waar je toe behoort. Ik vind dat niemand daar een uitzonderingspositie in heeft. Want doe je dat wel, juist dan ben je onderscheid aan het maken.

(Nu komt natuurlijk de reactie: nee, zíj moeten maar respecteren dat ik die mop leuk vind!!! )
Ja precies, net zoals ik het accepteer en respecteer wanneer ik zelf op de hak genomen word.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Jeauhan schreef:

)Ja precies, net zoals ik het accepteer en respecteer wanneer ik zelf op de hak genomen word.

Voila, goeie humor begint bij jezelf. Eerst beginnen met zelfspot en dan kan je veel aan.

Jeauhan

• 879 berichten
  • 0 stemmen

In Overigen > Algemeen > Just a joke...:

En nu niet iedereen moppen als deze:

Er komen vier mannen een café binnen. Na een tijdje zegt de barkeeper: "Hee ik weet een goeie mop over Jeauhan!" Een van de mannen draait zich om en zegt: "Ja hee, ik ben Jeauhan!" "Oh, dat geeft niet", antwoordt de barkeep, "ik zal em wel wat langzamer vertellen."

Jeauhan

• 879 berichten
  • 0 stemmen

Of wie het laatst lacht heet Jeauhan ofzo.

Hannibal

• 9359 berichten
  • 3284 stemmen

Jeauhan schreef:

Ja precies, net zoals ik het accepteer en respecteer wanneer ik zelf op de hak genomen word.

Respecteer en accepteer dan ook dat wanneer ik grappen tegenkom waar baby´s van 24 hoog worden gegooid en met hun koppen tegen elkaar worden doodgeslagen ik op de meld misbruik knop klik met het verzoek de grap te verwijderen.

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Eerst had je het over iets anders

Hannibal schreef:

racisme

Hannibal schreef:

Politiek incorrect

Als het enkel om het geweld ging (ging het dus niet) had iedereen het waarschijnlijk wel begrepen. Ik iig wel.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Macmanus schreef:

Opvallend dat je woord, dode niet bij schoonmoeder hebt gezet.

Michael Moore fan hé.

Verder vraag ik me af of een grap rond de vooroordelen van een ras als racistisch bestempeld kan worden. Zou in ieder geval een beetje triest zijn.

Jeauhan

• 879 berichten
  • 0 stemmen

Hannibal schreef:

(quote)

Respecteer en accepteer dan ook dat wanneer ik grappen tegenkom waar baby´s van 24 hoog worden gegooid en met hun koppen tegen elkaar worden doodgeslagen ik op de meld misbruik knop klik met het verzoek de grap te verwijderen.

Ik quote mezelf:

Iedereen moet gewoon kunnen accepteren dat over hem/haar (of de groep waar hij/zij toe behoort) grappen gemaakt kunnen worden. En grap is een grap en mits oprecht als grap bedoeld (dus neem het met een korreltje zout en een knipoog)
Prima dus dat je dan op de meld misbruik knop drukt, alleen het maakt bij iets dergelijks niet uit of het gaat over Jan, Klaas of Mohammed omdat het per definitie niet grappig is. Het is derhalve dus nergens voor nodig het over de 'racisme-boeg' te gooien (en dat bedoel ik in het algemeen). Op die manier blijft er alleen maar een taboe heersen. Wanneer een grap niet kan, kan hij niet, maar er kan geen grap zijn die je wél over bijv. Belgen kunt maken en niet over bijv. Marokkanen.

Hannibal

• 9359 berichten
  • 3284 stemmen

Kraay schreef:

Als het enkel om het geweld ging (ging het dus niet) had iedereen het waarschijnlijk wel begrepen. Ik iig wel.

Whatever. Als ik vind dat het te ver gaat dan klik ik op die knop. Of het nou racistisch is of schoonmoeder-onvriendelijk. Die mop met die baby´s vond ik walgelijk én racistisch.

Jeauhan

• 879 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Verder vraag ik me af of een grap rond de vooroordelen van een ras als racistisch bestempeld kan worden. Zou in ieder geval een beetje triest zijn.

Ik denk dat een grap, zolang oprecht als grap bedoeld en zolang hij ook als grappig beschouwd kan worden, per definitie niet als racistisch bestempeld kan worden.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Denk ik ook ja. Enige uitzondering die ik me kan indenken is wanneer er bepaalde groepen echt zwartgemaakt worden op zaken die niks met de grap van doen hebben. Dan kan je volgens mij wel van racisme gaan spreken.

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Onderhond schreef:

Oke, wat is volgens jou dan wel een racistische grap, of bestaat er uberhaupt niet zoiets als een racistische grap?

(en over dat 'dode' schoonmoeders, ik heb geen grap gezien over dode schoonmoeders hier, wel over dode Turken, vandaar)

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Jeauhan schreef:

Iedereen moet gewoon kunnen accepteren dat over hem/haar (of de groep waar hij/zij toe behoort) grappen gemaakt kunnen worden.

Dat maak ik zelf wel uit, dank je.

Linn

• 3289 berichten
  • 3798 stemmen

Hahahah deze hele discussie is nou het grappigste wat in heel dit just a joke topic gezet is. Lach me werkelijk dood om de vreemde mentaliteit van sommige users hier.

@ Kos : De grap van U96 ging over de overblijfselen van een dode schoonmoeder (mag ik dat zo zeggen?)

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Oke, wat is volgens jou dan wel een racistische grap, of bestaat er uberhaupt niet zoiets als een racistische grap?

Dat is de vraag die ik mezelf stelde en waar ik ondertussen ook zelf al m'n antwoord op gegeven heb.

Wat mij betreft is lachen met een grap over vooroordelen rond een bepaald ras in ieder geval niet racistisch.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.