• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.962 films
  • 12.267 series
  • 34.071 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.241 gebruikers
  • 9.387.683 stemmen

Grenzen aan grappen op moviemeter

zoeken in:

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Jeauhan schreef:

en zolang hij ook als grappig beschouwd kan worden

.

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Onderhond schreef:

Dat is de vraag die ik mezelf stelde en waar ik ondertussen ook zelf al m'n antwoord op gegeven heb.

Ja, als jij het grappig vind is het per definitie niet racistisch, typisch narcistisch wereldbeeld is dat. Wel aandoenlijk verder.

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Ik kan me voorstellen dat voor sommige de lijn tussen humor en racisme dun is. Maar een gezonde dosis humor kan zeker geen kwaad en meteen op je achterste poten staan hoeft ook niet altijd. Een misplaatste grap die meer racistisch is dan grappig is even erg als alle moppen over onze bruine medemens te liggen verbieden. 'It's just a joke' zou ik nog altijd zeggen...

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

kos schreef:

Ja, als jij het grappig vind is het per definitie niet racistisch, typisch narcistisch wereldbeeld is dat.

Wah Leef jij in een andere wereld ofzo?

Het enige waar jij trouwens tot nu toe in slaagt in dit topic is neerkijken op andere mensen. Zonder verdere argumentatie en nu al 5 posts lang. Lijkt me meer iets voor de "meld misbruik" functie. Het is iets te makkelijk om af te geven op mensen zonder verantwoording.

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Het is al goed,

Ik zal jullie een lol doen en wat mee mee grappen

veel plezier.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

Hey je kunt zeggen wat je wil er zitten wel een paar geestige tussen op die site.

Er staan twee Joden bij de klaagmuur in Jeruzalem.

Zegt de één tegen de ander: "Hoe gaat het ermee"?

Zegt die ander: "Ik mag niet klagen."

Foute mensen verder daar niet van, hoop foute moppen ook. Maar meestal van een totaal andere orde dan die hier stond.

Hannibal

• 9360 berichten
  • 3284 stemmen

Ja, moet kunnen kos, dat topic heet tenslotte flauwe moppen en grappen draad. Dan mag het. Zolang het maar een grap is toch? Van wat voor een orde de grappen ook zijn.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

In Overigen > Algemeen > Just a joke...:

Volgens mij heb je nu kortsluiting veroorzaakt bij een paar mensen Macmanus.

Je keurt het volk dat daar zit af, maar kan toch lachen met zo'n grap. Freak of nature!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Wilt er iemand een zakdoekje? Dadelijk gaan mensen nog huilen om de vreselijke grappen in dit topic...

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Onderhond schreef:

Je keurt het volk dat daar zit af, maar kan toch lachen met zo'n grap. Freak of nature!

Typisch narcistisch wereldbeeld noem ik dat.

Arkadi.

• 797 berichten
  • 870 stemmen

kos schreef:

(quote)

Het allergrappigst zijn van die lui op Geenstijl enzo die zoals het de 'Hollanders' betaamt vooral zijn van 'alles moet kunnen' enzo, hoe lomper hoe beter.

En als er dan eens een bvb Amerikaanse komiek of journalist is die zit te zeiken en grappen te maken over Nederland en allerhande vooroordelen naar boven haalt of klompen en dat iedereen hier niks anders doet dan wiet roken en naar de hoeren gaan en dat soort zaken, niet eens echt over het volk zelf, staat iedereen moord en brand te schreeuwen want dat vinden ze vernederend. .

Lol Je neemt alles veel te serieus. Het hele geenstijl gedoe is een spel. Zo treurig dat vele mensen zoals jij en politici dit noemen in maatschappij kritische punten om een punt te maken.

Ze zijn zo veel slimmer als jij die de site weer gebruiken om een punt proberen te maken

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Ik sta vol verbazing van de discussies hier.

Als we op grond van de veel genoemde term 'racisme' onderscheid moeten maken, eerst eens wat het daadwerkelijke begrip is:

ra·cis·me het; o 1 theorie die de superioriteit ve bep. ras verkondigt 2 discriminatie op grond van iems ras (Van Dale)

dis·cri·mi·na·tie de; v het maken van ongeoorloofd onderscheid (Van Dale)

Puur begrippen, maartoch. Als moderators moppen over Marokkanen en Turken verwijderen, waarom blijven die over bijvoorbeeld Duitsers dan wel staan? Forum-incorrectheid??

-fal

• 2028 berichten
  • 2290 stemmen

Onderhond schreef:

Welnee, aardige mop, niets fouts aan. Kortsluiting krijgt mijn brein eerder van dit soort uitspraken:

Enige uitzondering die ik me kan indenken is wanneer er bepaalde groepen echt zwartgemaakt worden op zaken die niks met de grap van doen hebben.

huh?

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

U-96 schreef:

Als moderators moppen over Marokkanen en Turken verwijderen, waarom blijven die over bijvoorbeeld Duitsers dan wel staan?

Precies, om maar nog te zwijgen over de vele Belgen en Hollander mopjes. Ik merk dat de dictatoriale moderatorcultuur weer behoorlijk belachelijke en hypocriete vormen aanneemt.

Als men hier nog niet ziet dat dit een duidelijk staaltje '2 maten 2 gewichten' is... Sowieso gaat men aan het begrip 'grapje' (lees: 'het is maar om te lachen') voorbij als men grapjes gaat beginnen verwijderen omdat het met iets of iemand zou lachen.

Maar misschien is het een wel beetje om alle risico op commotie te vermijden. Uiteindelijk is het zo dat niet elke cultuur dezelfde relativatie kan koppelen aan humor (denk maar aan de hele explosie rondom de Mohammed-cartoon destijds).

starbright boy (moderator films)

• 22422 berichten
  • 5129 stemmen

Er zit een erg groot verschil tussen een mild grapje over Turken en Marrokanen en de meestal erg milde grapjes over Duitsers, Belgen en Nederlanders en de buitengewoon groffe grap die hier stond. Er is ergens een grens aan wat we op Moviemeter tolereren. Die grens is een beetje op gevoel en een beetje naar aanleiding van het aantal berichten dat we ontvangen van mensen die zich eraan storen. De grap waar het allemaal om begon overschreed de grenzen heel duidelijk.

Dat heeft niets met overdreven politiek correct zijn te maken en ook niet met persoonlijke smaak of meningen van individuele mods of iets wel of niet zou mogen in het algemeen, maar alleen met proberen het een beetje aangenaam te houden voor de meerderheid van de bezoekers hier. En dat gaat soms ten koste van wat sommige mensen blijkbaar graag op de site zien. Sommigen noemen dat blijkbaar dictatoriale moderatorcultuur. Dat is dan jammer voor hen, maar dat gaat niet anders worden.

Mocht iemand hier verder over willen discussieren, stuur me desnoods een PM, maar hier graag weer terug naar het topic aub. Grapjes maken dus.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

maar alleen met proberen het een beetje aangenaam te houden voor de meerderheid van de bezoekers hier.

Maar als er dus zes Belgen geïrriteerd reageren op een Belgenmopje gaat dat er ook af?

Stephan

• 7894 berichten
  • 1388 stemmen

Geen van de groepen die hier als vergelijk gebruikt worden voelt zich fysiek bedreigd door de 'grappen'. Een blondje voelt zich niet bedreigd als er over haar IQ een grap gemaakt wordt. Geen Duitser voelt zich bedreigd als er over zijn grote mond een grap gemaakt wordt. Geen Belg voelt zich bedreigd als hij voor dom uitgemaakt wordt... Ik kan zo nog wel even doorgaan natuurlijk.

Helaas is de tendens nu zo dat de Marokaanse gemeenschap zich weldegelijk bedreigd voelt door de houding, de intollerantie en beeldvorming van 'ons' grappenmakers. Sommigen van die groep reageren dat af door hokjes- en agressief gedrag, waar wij ons weer aan kunnen storen. Ook het presedent van de Joden, waartoe deze beeldvorming in het ergste geval zou toe kunnen leiden heeft aan weerszijden een collectief trauma veroorzaakt. Met enig zinnig verstand zou je moeten weten dat sommige grappen geen grappen meer zijn.

Diegene die dit verschil niet door heeft is of te jong of te dom of gewoon erg eng.

Linn

• 3289 berichten
  • 3798 stemmen

Het eeuwige kaaskop wat dan weer naar ons hoofd geslingerd word is nog altijd wel heel grappig zeker?

Ik bedoel maar, elke groepering waar een grap over gemaakt word kan zich gekwetst voelen. Een mop over dode Marokanen mag niet, maar een mop over een dode schoonmoeder daarintegen wel. En dan vraag ik me af waar de grens gelegd word hier?

Alle grappen die er zijn gaan over een of andere groepering kunnen we dit topic dan niet beter opdoeken? Voordat er mensen gekwetst raken? Ik word allang niet meer geraakt als mensen mij een dom blondje noemen of een gierige nederlander(wat ik absoluut niet ben),Kaaskop, Witlof, I don't care. Het zijn allemaal maar flauwe grapjes. Waarom kunnen anderen zich er dan niet overheen zetten?

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Helaas is de tendens nu zo dat de Marokaanse gemeenschap zich weldegelijk bedreigd voelt door de houding, de intollerantie en beeldvorming van 'ons' grappenmakers.

En dus mag het hele feest weer gestaakt worden omdat er een paar rotte appels tussenzitten? Een zeer vervelende tendens.

Geldt ook voor al die zogenaamd slimme mensen die anderen de hele tijd dom noemen. Volgens mij zit je daar al met een enorme tegenstelling.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Hehe, deze discussie brengt veel leukere dingen met zich mee dan de meeste grappen die ik hier zie. Ga zo door!

Linn

• 3289 berichten
  • 3798 stemmen

Tja zo werd ik vroeger genoemd, als mensen trachtten grappig te zijn

Stephan

• 7894 berichten
  • 1388 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

En dus mag het hele feest weer gestaakt worden omdat er een paar rotte appels tussenzitten? Een zeer vervelende tendens.

Geldt ook voor al die zogenaamd slimme mensen die anderen de hele tijd dom noemen. Volgens mij zit je daar al met een enorme tegenstelling.

Ik schaal jou zeker niet tot de dommen.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Blijven er over "erg eng" en "jong". Ook twee zaken waar ik het allesbehalve eens mee ben.

Hannibal

• 9360 berichten
  • 3284 stemmen

Nou, zo oud ben je toch nog niet?

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Ik blijf me vooral verbazen over het feit dat men over die '2 maten' blijft emmeren. Als je de verwijderde grap over Duitsers of Belgen had gemaakt was ie net zo ziek hoor. Maakt weinig verschil.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

... maar dan zou hij niet verwijderd worden. Vandaar het geëmmer.

wei

• 163 berichten
  • 366 stemmen

moest hieraan weer denken

http://www.youtube.com/watch?v=JcCOktdsz-0

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

wei schreef:

moest hieraan weer denken

Dan ben je niet alleen mijn beste. Ik heb er door dit topic gisteravond nog speciaal naar gekeken. En toen dacht ik er aan dat de meeste mensen geen andere grond hebben voor hun meningen, dan dat ze in de mode zijn.

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Allemaal gelul, alsof er geen verschil is tussen kwetsende opmerkingen en puur racistische grappen.

Hans Teeuwen zou het niet in z'n hoofd halen om met zulke ongein te komen. Dan was het namelijk snel afgelopen met zijn succes.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Je moet dit gewoon per persoon bekijken. De één stelt zich kwetsbaarder op dan de ander. Heeft natuurlijk ook te maken met je persoonlijke ervaringen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.