- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Grenzen aan grappen op moviemeter
Grenzen aan grappen op moviemeter
Jeauhan
-
- 879 berichten
- 0 stemmen
In Hans Teeuwen vs. Meiden van Halal deel 2 geeft Joost Zwagerman een, wat mij betreft, treffende analyse:
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12871 stemmen
Teeuwen stelt zich wat mij betreft respectlozer op dan de grap die hier is weggehaald.
-fal
-
- 2028 berichten
- 2290 stemmen
@ Onderhond. Jammer dat je je cryptische formulering waarmee je de grens voor jou wou aangeven niet wilt verduidelijken. Kan er geen kaas van maken.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Een mop over dode Marokanen mag niet, maar een mop over een dode schoonmoeder daarintegen wel. En dan vraag ik me af waar de grens gelegd word hier?
Dat vind ik hier echt een schande.
Ik heb zelf voor een gedeelte Turks Bloed, en die mop over die marokkanen en die Turken raakt me echt niet. Toch zie ik dat die mop is verwijderd.
Die mop over die dode schoonmoeder vind ik veel erger en kwetsender, en die mag hier blijven staan.
Schandalig!!!!
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Als die mop over Belgen en Duitsers ging, dan stond die hier nog steeds.
Nu het over Marokkanen gaat moet is die verwijderd.
Is een Marokkaan dan meer waard dan iemand anders?
Dat stoort me, echt waar. Dan moeten alle moppen over een bepaalde bevolkingsgroep verwijderd worden.
Stephan
-
- 7894 berichten
- 1388 stemmen
Wat een nutteloze discussie hier. De mods bepalen wat wel en niet door de beugel kan. Het feit dat er al pagina's gediscussiëerd wordt geeft de beladenheid aan en daarmee de legitieme actie om de mop(pen) te verwijderen.
Ben je het er niet mee eens?
Boeie.
Het is hier geen democratie op de site.
Bevalt je dat niet... ga je je toch lekker uitschrijven? 
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Schandalig!!!!
Dit vereist een parlementair onderzoek!
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Neen Stephan, ik heb het recht op een mening en ik geef mijn mening hier dan ook.
Als jou dat niet bevalt, dan ga jij je maar lekker uitschrijven.
Als jouw moeder net is overleden, dan ga ik daar ook geen grappen over maken, begrijp dan ook dat iemand zich enorm gekwetst kan voelen als zijn schoonmoeder net is overleden.
Maar nee, positieve discriminatie wordt hier hoog in het vaandel gedragen omdat het hier over een Marokkaan gaat.
Als het om een Belg, Duitser, Chinees, of wat weet ik voor nationaliteit ging, dan bleef die mop staan, hoe ziekelijk die ook mag zijn.
En dat is verkeerd. En dan mag je nog lullen over dat het hier geen democratie is zoveel als je wil.
Stephan
-
- 7894 berichten
- 1388 stemmen
Sorry Nomak, maar je hebt het recht NIET. Alles wat jij hier neerkalkt kan een mod zonder problemen weghalen en er is NIETS dat jij daaraan kan doen. Niet dat ze dat snel doen, maar het gaat gewoon om regels die zij hier bepalen.
Overigens postte ik mijn bericht dan wel na de jouwe, maar was zeker niet alleen tegen jou bedoeld.
We kunnen hier in het topic "Just a joke" natuurlijk nog weken blijven discusiëren of een mop nu wel of niet moet blijven staan, maar de mods zijn degene die dat bepalen. Niet wij. Dus vandaar dat deze hele discussie nutteloos is.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Overigens postte ik mijn bericht dan wel na de jouwe, maar was zeker niet alleen tegen jou bedoeld.
Dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd begrepen want ik voelde me wat aangevallen omdat je net na mij zo een bericht postte. Ik dacht al wat zegt die Stephan nu net tegen mij zoiets terwijl anderen hier al uren (dagen) discussiëren.
Begrijp me niet verkeerd. Van mij mag elke mop hier blijven staan, er moet totaal niets verwijderd worden. Het enige wat ik wil is gewoon mijn mening geven.
En mijn mening is dus dat als 1 bevolkingsgroep beschermd wordt tegen kwetsende moppen, dan zou dat voor elke bevolkingsgroep moeten kunnen. Iedereen is gelijk voor de wet lijkt me.
Men moet consequent kunnen handelen, het zou niet mogen dat 1 bevolkingsgroep meer waard is dan de andere. Ik denk dat iedereen het daar op een of andere manier wel mee eens kan zijn.
Maar zoals gezegd, wie zijn wij om daaraan iets te veranderen. Wij kunnen enkel onze mening geven.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12871 stemmen
@ Onderhond. Jammer dat je je cryptische formulering waarmee je de grens voor jou wou aangeven niet wilt verduidelijken. Kan er geen kaas van maken.
Wil het best verduidelijken.
Mij gaat het er vooral om dat een grap niet meteen racistisch is als de "kwetsende elementen" gewoon in verband staan met de grap die gemaakt wordt. Ter illustratie:
Je kan een grap maken over gierige Nederlands.
Je kan een grap maken over kut Nederlands met hun scheef bakkes.
In het tweede geval zitten duidelijk kwetsende zaken die niets met de grap te maken hebben. Dat men zulke zaken verwijdert lijkt mij logisch.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Dit vereist een parlementair onderzoek!
Let op, want in België zijn ze daar voor in staat. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Je kan een grap maken over gierige Nederlands.
Er bestaan geen gierige Nederlanders, enkel zuinige Hollanders. 
Die nog gierig zijn op de koop toe. 
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Ik ben nu wel heel nieuwschierig geworden naar die mop ( Waar het al dagen over gaat)
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Kunnen jullie nu gewoon niet aanvaarden dat zulke moppen niet op de site mogen. Als sommige users dit racistisch vinden denk ik wel dat je hun mening moet respecteren ipv het aan te vechten, want winnen doe je het toch niet. Jullie hebben jullie punt nu al meerdere malen duidelijk gemaakt dus denk ik wel dat de boodschap is overgekomen.
Al pagina's lang een nutteloze discussie voor één stomme racistische mop. Stop eventjes met al die onzin en doe gewoon normaal. Heb een klein beetje fatsoen voor de mensen die vinden dat de grap niet op de site kan...
kos
-
- 46709 berichten
- 8866 stemmen
In Overigen > Algemeen > Just a joke...:
In het tweede geval zitten duidelijk kwetsende zaken die niets met de grap te maken hebben. Dat men zulke zaken verwijdert lijkt mij logisch.
En jij had het idee dat een mop over Belgie dat beter af is als er Turken en Marokkanen van een flat af worden gegooid te maken had met hun vliegkunsten of zo.
.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Het begint met één mop. En volgende week nog eentje. En daarna een cartoon en een foto of een titel, en voor je het weet mag je niks meer... nergens.
Het gaat niet over die ene grap, het gaat natuurlijk over heel wat meer.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En jij had het idee dat een mop over Belgie dat beter af is als er Turken en Marokkanen van een flat af worden gegooid te maken had met hun vliegkunsten of zo.
.
Een feit is, was er precies diezelfde mop over Vlamingen en Walen verteld geweest, dan was ze nooit verwijderd.
En had er dan bijvoorbeeld een Vlaming gereageerd, dan was hij een onbegrijpende, domme Belg. Daar ben ik zeker van.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Het begint met één mop. En volgende week nog eentje. En daarna een cartoon en een foto of een titel, en voor je het weet mag je niks meer... nergens.
Het gaat niet over die ene grap, het gaat natuurlijk over heel wat meer.
Overdrijven is ook een vak. Precies of nu elke mop gaat verwijderd worden.
kos
-
- 46709 berichten
- 8866 stemmen
Bij mij ging het om die ene grap, wat er daarna allemaal voorbij kwam boeit me niet.
En dat er mensen zielig gaan zitten doen alsof ik serieus denk dat ze racisten zijn is natuurlijk onzin. Anders was ik hier al jaren weggeweest. Het gaat gewoon zoals altijd om haantjesgedrag waarbij een paar mensen waaronder ik zelf even duidelijk moeten stellen wat wel en niet op de site mag of kan etc.
Zelfde als zo'n beetje elke discussie hier, niks om je druk over te maken allemaal hoor.
.
1 of 2 keer per jaar moet zoiets effe voorbij komen om de boel scherp te stellen en te verduidelijken, zoals met die Holocaust-houseparty destijds.
. Waren ook al dezelfde voor en tegenstanders. Er verandert wat dat betreft ook geen kont hier (gelukkig).
Stephan
-
- 7894 berichten
- 1388 stemmen
Een feit is, was er precies diezelfde mop over Vlamingen en Walen verteld geweest, dan was ze nooit verwijderd.
Het gekke is dat dit soort moppen nooit over vlamingen, nederlanders en/of duitsers gaan maar enkel over turken, marokanen en in sommige gevallen joden.
Héél gek.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Mijn punt is dat alle humor moet kunnen, wat zeker niet wil zeggen dat ik er van hou. Maakt men grappen over mij, mijn vrouw of dochter, daar heb ik geen probleem mee, zolang het maar om humor gaat en geen 'uitschijterij' en dat is nu net iets wat velen volgens mij niet al te juist kunnen inschatten.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Maar er zijn ook grenzen Speedy...
Neen, zolang het om humor gaat zijn er voor mij geen grenzen.
Er zijn grappen die ik haat en waarvoor ik de verteller een klap op zijn hoofd zou geven, maar toch doe ik het niet. Net zoals Teeuwen zegt, je leert daar een schild voor ontwikkelen. Wie bepaald hoever men kan gaan? Ik in ieder geval niet.
Stephan
-
- 7894 berichten
- 1388 stemmen
Wie bepaald hoever men kan gaan? Ik in ieder geval niet.
Nee idd. Op deze site zijn dat de mods.
Even tussendoor... een bloemtje voor die mods, die al jaren het niveau op peil houden. 
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Wie bepaald hoever men kan gaan? Ik in ieder geval niet.
De grens ligt bij discriminatie. Staat duidelijk in de gedragsregels.
Kwetsen mag wel, discrimineren niet. Voor deze vage grens heb je mods.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Het gekke is dat dit soort moppen nooit over vlamingen, nederlanders en/of duitsers gaan maar enkel over turken, marokanen en in sommige gevallen joden.
Héél gek.
Zelfs zo gek dat het simpelweg niet waar is. De grappen over dode schoonmoeders of Duitse zwijnen zijn een stuk groffer en harder dan 2 Marokkanen in een politie-auto. Echt de enige reden om alleen die laatste dan weg te halen is pc, ik kan het niet anders zien.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Er zit een erg groot verschil tussen een mild grapje over Turken en Marrokanen en de meestal erg milde grapjes over Duitsers, Belgen en Nederlanders en de buitengewoon groffe grap die hier stond. Er is ergens een grens aan wat we op Moviemeter tolereren. Die grens is een beetje op gevoel en een beetje naar aanleiding van het aantal berichten dat we ontvangen van mensen die zich eraan storen. De grap waar het allemaal om begon overschreed de grenzen heel duidelijk.
Dat heeft niets met overdreven politiek correct zijn te maken en ook niet met persoonlijke smaak of meningen van individuele mods of iets wel of niet zou mogen in het algemeen, maar alleen met proberen het een beetje aangenaam te houden voor de meerderheid van de bezoekers hier. En dat gaat soms ten koste van wat sommige mensen blijkbaar graag op de site zien. Sommigen noemen dat blijkbaar dictatoriale moderatorcultuur. Dat is dan jammer voor hen, maar dat gaat niet anders worden.
Mocht iemand hier verder over willen discussieren, stuur me desnoods een PM, maar hier graag weer terug naar het topic aub. Grapjes maken dus.

Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12871 stemmen
.
Nee, die mop ging toch ook gewoon over het feit dat er Belgen zijn die vinden dat Belgie beter af is zonder Turken en Marokkanen?
Maar verder niks, in de mop was niks te vinden die verder deze doelgroepen zwart maakten voor zover ik mij kan herinneren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.