• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.917 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.970 gebruikers
  • 9.370.277 stemmen

Persoonlijker

zoeken in:

hessel

• 145 berichten
  • 173 stemmen

Dag allemaal,

ik zit all enig tijdje hier op mm en heb het zeker naar me zin. Wat ik alleen we erg jammer vind is dat je niet kan zien of iemand nou een echte mm reviewer is of gewoon iemand die zo nu en dan wat onzinnigs komt zeggen. Als ik een film wil kiezen om te gaan kijken, dan kan ik niet zien of ik de review van die persoon echt moet geloven. misschien is het wel een jochie van 15 dat Air Bud een goede film vind. Door bijvoorbeeld aan te geven of dat iemand een top zoveel poster is dan krijgt diegene meer waarde voor zijn review. Ook lok je zo uit om goede inhoudsvolle reviews te schrijven over films.

Kortom de kenners springen er dan uit! is dit misschien iets?? Groeten Hessel

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

hessel schreef:

Dag allemaal,

ik zit all enig tijdje hier op mm en heb het zeker naar me zin. Wat ik alleen we erg jammer vind is dat je niet kan zien of iemand nou een echte mm reviewer is of gewoon iemand die zo nu en dan wat onzinnigs komt zeggen. Als ik een film wil kiezen om te gaan kijken, dan kan ik niet zien of ik de review van die persoon echt moet geloven. misschien is het wel een jochie van 15 dat Air Bud een goede film vind. Door bijvoorbeeld aan te geven of dat iemand een top zoveel poster is dan krijgt diegene meer waarde voor zijn review. Ook lok je zo uit om goede inhoudsvolle reviews te schrijven over films.

Door op de usernaam te klikken zie je wat statistieken over de user. Hieruit valt wel het één en ander af te leiden.

Een vuistregel voor mij is dat de meningen van users interessanter worden naarmate ze langer ingeschreven staan (maar wel vrij recent nog aanwezig zijn geweest) en redelijk wat stemmen en berichten hebben achtergelaten. (wat hier met 'redelijk wat' bedoelt wordt moet je zelf maar ondervinden.)

Uiteraard zijn er de nodige uitzonderingen.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Er bestaan geen echte 'mm-reviewers'. Als je hier een tijdje meedraait merk je vanzelf op wiens oordeel je goed kan afgaan.

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

hessel schreef:

Als ik een film wil kiezen om te gaan kijken, dan kan ik niet zien of ik de review van die persoon echt moet geloven. misschien is het wel een jochie van 15 dat Air Bud een goede film vind.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

hessel schreef:

Dag allemaal,

Zoals kijkert al zegt, je kan gewoon op de naam klikken om te kijken of een persoon serieus te nemen is. En ik ben ook een "jochie" van 15 en neem mezelf al erg serieus

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

15-jarigen

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

Als je hier een tijdje meedraait merk je vanzelf op wiens oordeel je goed kan afgaan.

Precies, al zul je je toch niet volledig moeten gaan afstemmen op andere gewaardeerde users

Smaken verschillen nu eenmaal.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Inderdaad, je kan eindeloos discussiëren over punten en soms krijg je je gelijk of moet je de ander(en) gelijk geven, maar vaak zijn het gewoon verschillen in meningen. Als iemand Air Bud nou enorm nostalgisch vind en dé film uit zijn jeugd, dan kan die zomaar een 4/4.5 geven zonder dat jij dat begrijpt, omdat jij anders tegen die film aankijkt.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

J.S. schreef:

(quote)

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Ja, wanneer komt die leeftijdsgrens er nu eigenlijk? Als je jonger bent dan 18 dan zou je geen films moeten mógen kijken, dan heb je er toch geen besef van.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Freud, dat jij nu een spoedcursus leren praten hebt gevolgd wilt niet zeggen dat alle andere menselijke wezens dat niet vanaf hun anderhalf kunnen.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Die onzin-posters haal je er snel uit lijkt me. Gewoon geregeld het forum en de commentaren checken en je weet wel wie iets zinnigs te vertellen heeft en wie niet.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

J.S. schreef:

15-jarigen

Die kleine ettertjes.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Die kleine ettertjes.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Mijn smaak is zo uniek dat ik alleen mezelf kan vertrouwen

ahem

hessel

• 145 berichten
  • 173 stemmen

ik probeer echt niemand te veroordelen hier! dat voorop. en ook 15 jarige kunnen films zeer goed beoordelen op hun kwaliteiten. Ik wil alleen zeggen dat ik hoop dat deze site zijn diepgang kan behouden. Als je bijvoorbeeld kijkt naar een site als videoland.nl. Hier komen alle commerciele/pulp kijkers die sommige films gewoon belachelijk waarderen. Bijvoorbeeld met een 1 of een 10. Het mooie is nog dat er heel veel mensen hier rondsurfen en wel degelijk hun mening onderbouwen en hem ook durven te verdedigen. Het punt is alleen deze site wordt of is al vrij groot en wordt steeds bekender, dit trekt alle soorten filmkijkers aan. In zo'n geval zou ik liever afgaan op de mening van iemand die al twee/drie jaar hier rondsurft en al zijn meningen goed onderbouwt dan iemand die net aangemeld is. Het jammere is dan ook nog eens dat allebei de stemmen evenzwaar meetellen.

Groeten Hessel, die door deze site al heel veel goede films gezien heeft.

Werwolf

• 4604 berichten
  • 1197 stemmen

Halcyon schreef:

Die onzin-posters haal je er snel uit lijkt me. Gewoon geregeld het forum en de commentaren checken en je weet wel wie iets zinnigs te vertellen heeft en wie niet.

Precies, dus gewoon over mijn posts heenlezen dus...

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 berichten
  • 5305 stemmen

Angrod_Pallanén schreef:

Inderdaad, je kan eindeloos discussiëren over punten en soms krijg je je gelijk of moet je de ander(en) gelijk geven, maar vaak zijn het gewoon verschillen in meningen. Als iemand Air Bud nou enorm nostalgisch vind en dé film uit zijn jeugd, dan kan die zomaar een 4/4.5 geven zonder dat jij dat begrijpt, omdat jij anders tegen die film aankijkt.

Ik ben er dus zo een: Air Bud is de film uit mn jeugd. Ik weet verder niets toe te voegen aan dit topic, zag alleen de titel Air Bud staan...

WildeSinterklaas

• 78 berichten
  • 223 stemmen

Ik kijk meestal naar de top 10 van mensen die een oordeel geven, daaruit kan je meestal wel opmaken of dat persoon dezelfde smaak heeft en de review voor jou van toepassing is. Natuurlijk gaat dit niet altijd op.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

hessel schreef:

Het punt is alleen deze site wordt of is al vrij groot en wordt steeds bekender, dit trekt alle soorten filmkijkers aan. In zo'n geval zou ik liever afgaan op de mening van iemand die al twee/drie jaar hier rondsurft en al zijn meningen goed onderbouwt dan iemand die net aangemeld is.

De meeste die geen fatsoenlijke beredeneringen hebben voor hun stemmen of gewoon in het wilde weg stemmen komen (vaak) niet meer terug.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Of worden weggepest

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Voor een goede recensie lees Mikoz zijn posts

Achilles

• 1049 berichten
  • 218 stemmen

Hessel, als je kijkt wie er nu allemaal reageren op deze post..dat zegt denk ik al iets over welke users je in ieder geval wel serieus kunt nemen

Ook al zullen ook hun smaken wel verschillend zijn..

hessel

• 145 berichten
  • 173 stemmen

Idd ja, een aantal namen zijn mij onderhand wel opgevallen en ik ga ook meestal op hun meninge af. Maar wat smaak betreft, ik denk dat iedereen gewoon van goede films houdt. ik hou bijvoorbeeld van The Constant Gardner maar ook van The Matrix, ik hou van Pulp Fiction maar ook van Donnie Darko. Dus wat is smaak nou eigenlijk? Ik heb trouwens nog maar weinig foute filmkeuzes gemaakt door deze site, alleen King Kong dan....

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Hoe uitgebreider je smaak, hoe leuker je het hier zal vinden, lijkt me.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Tsjaa, het zou wel leuk zijn als bijvoorbeeld een vaste user anoniem beoordeeld kan worden door andere vaste user.

Bijv iemand die al minimaal 6 maanden echt actief is op deze site.

Het voegt niks toe, maar leuk is het wel denk ik.

Het zou ook een eer zijn om door andere users bestempeld te worden als een échte filmkenner.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik ben tegen dit soort van 'oordelen'. Na oordelen komt doorgaans 'veroordelen'.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Eens met speedy. Op een soortgelijke manier is het met MusicMeter ook heel snel fout gegaan

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Was er op MusicMeter dan zo'n systeem? Ik vind het echt vreselijk klinken.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Wel soortgelijke dingen. Ik hoef alleen nog maar te denken aan de user knock-out en ik krijg alweer koude rillingen

Maar wat Materny hier voorstelt is ook al gebeurd op MusicMeter, gelukkig was dat alleen voor mensen die zich vrijwillig hadden aangemeld. Ik vond het een vreselijk topic. De ene helft was aan het bibslikken en de andere helft aan het flamen. Totaal zinloos m.i.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.