- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- mini-series (/serials) op de site
mini-series (/serials) op de site
Nederland
-
- 18 berichten
- 2 stemmen
Wouter, ligt het nou aan mij, of móét je echt persé gelijk krijgen?
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Jordy heeft toch aangegeven dat naar opbouwende kritiek en goed uitgewerkte voorstellen geluisterd zal worden.
Dat wordt er altijd, wat wil je dan eigenlijk nog horen van de mods ? Dat ze het echt wel in overweging zullen nemen ?
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Wouter, ligt het nou aan mij, of móét je echt persé gelijk krijgen?
Ik wil graag gelijk krijgen in deze; dat ligt niet aan jou.
Nederland
-
- 18 berichten
- 2 stemmen
Ik wil graag gelijk krijgen in deze; dat ligt niet aan jou.
Door dat feit maak je heel deze topic saai, vind ik.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Hetzelfde geld voor kiriyama.
Aangezien ik geen vraag heb gesteld of regel ter discussie heb gesteld zou ik onmogelijk gelijk kunnen krijgen, maargoed ik weet wanneer ik m'n kop moet houden. 
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
wat wil je dan eigenlijk nog horen van de mods ?
Wat hun antwoord is op de vraag (zal hem nogmaals herhalen):
Willen we de afleveringen van die serie niet los op de site, A. omdat we vinden dat ze niet op de site thuishoren, of B. omwille van de regels (zijnde IMDB-notering)?
Zonder antwoord op die vraag zie ik geen vertrekpunt om nieuwe regels te formuleren.
Nederland
-
- 18 berichten
- 2 stemmen
Aangezien ik geen vraag heb gesteld of regel ter discussie heb gesteld zou ik onmogelijk gelijk kunnen krijgen, maargoed ik weet wanneer ik m'n kop moet houden. 
Dankje dat jij wel begrijpt wat ik bedoel
!
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Dan lees je hem niet. Ik vind driekwart van alle topics saai.
Nederland
-
- 18 berichten
- 2 stemmen
In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:
Dan lees je hem niet. Ik vind driekwart van alle topics saai.
Ik zou hem ook absoluut niet lezen, als ik zelf niet met een vraag zit die ik volgens mij alleen in deze topic kan stellen.
kos
-
- 46688 berichten
- 8846 stemmen
Wat hun antwoord is op de vraag (zal hem nogmaals herhalen):
Willen we de afleveringen van die serie niet los op de site, A. omdat we vinden dat ze niet op de site thuishoren, of B. omwille van de regels (zijnde IMDB-notering)?
Zonder antwoord op die vraag zie ik geen vertrekpunt om nieuwe regels te formuleren.
(Met A min of meer ge-extrapoleerd uit B).
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Ik vermoed A
ik heb ook de neiging te gaan speculeren, maar laten we wachten op wat de mods er over te zeggen hebben.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
In dat geval zie ik geen reden om te proberen regels te verzinnen waarin deze gevallen _wel_ zouden worden toegelaten.
Heb inmiddels per PM begrepen dat de vraag beantwoord wordt met de opmerking dat men het niet nodig vindt genoemde titel toe te voegen op MM.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Uhm, vreemd dat het niet hier word gepost.
Maar opzich, hoewel ik wouter zijn toon wat vervelend vind, snap ik zijn punt wel.
Misschien een slim plan dat je series met een afsluitend geheel binnen een x aantal afleveringen op de site mogen. Dus ook Masters of Horror. Of series als Afro Samurai en I Claudius moeten er af.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Overigens lees ik zojuist terug dat ik, met betrekking tot miniseries, al lang geleden (2004) een concreet, bruikbaar voorstel voor helderder regels heb gedaan in deze draad.
Met daarin ook:
Ben het verder wel met Cornelis eens dat IMDb als guideline nemen een zwakte is die best nu opgelost kan worden door zelf met enkele duidelijke richtlijnen te komen.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Heb inmiddels per PM begrepen dat de vraag beantwoord wordt met de opmerking dat men het niet nodig vindt genoemde titel toe te voegen op MM.
Tja. Ze zullen wat anders zeggen.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
al lang geleden (2004) een concreet, bruikbaar voorstel voor helderder regels heb gedaan
Helder vind ik het allerminst. Regel 1 doet random aan, het verschil tussen serials en series is mij onbekend, en wat DVD releases met de sitewaardigheid van een project te maken hebben begrijp ik niet goed.
Voor animes geld trouwens de OAV/OVA aanduiding, als alternatief voor miniseries.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Heb ondertussen met Fisherking gesproken, die gelukkig wel bereid was tot een dialoog en mijn argumenten wilde aanhoren. Hij kwam tot de conclusie dat ik het bij het rechte eind had en dat een film als CB inderdaad toch op de site hoorde. Hij zou de film toevoegen als ik hem opnieuw zou toevoegen. Gelukkig.
Wellicht ben ik dan toch wat te hard van stapel gelopen en waren de heftigste, door mij gebruikte, woorden niet terecht. Er mag dan slecht met mij omgesprongen zijn, blijkbaar was ik te snel met oordelen, want gelukkig was the voice of reason niet helemaal verdwenen op deze site. Mijn excuses.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Laat ik dan maar de eerste zijn met een voorstel:
Afleveringen van series TV-films mogen op de site als:
-De personages, acteurs en verhaallijnen in elke aflevering anders zijn. Dus geen in elke aflevering terugkerende karakters of vervolgverhalen.
-Elke aflevering minimaal 45 minuten duurt.
-Bewijslast ligt bij de toevoeger, geen bewijs is afkeuren.
(misschien: -De regisseur heeft ook "gewone" bioscoopfilms gemaakt)
Wat vinden we hiervan? Misschien iemand met verbeteringen?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:
Heb ondertussen met Fisherking gesproken, die gelukkig wel bereid was tot een dialoog en mijn argumenten wilde aanhoren. Hij kwam tot de conclusie dat ik het bij het rechte eind had en dat een film als CB inderdaad toch op de site hoorde. Hij zou de film toevoegen als ik hem opnieuw zou toevoegen. Gelukkig.
Wellicht ben ik dan toch wat te hard van stapel gelopen en waren de heftigste, door mij gebruikte, woorden niet terecht. Er mag dan slecht met mij omgesprongen zijn, blijkbaar was ik te snel met oordelen, want gelukkig was the voice of reason niet helemaal verdwenen op deze site. Mijn excuses.
[TV-Series 2005-????]
Op imdb nog steeds deze aanduiding.
De regels zijn dat we toevoegingen met deze aanduiding op imdb, niet op MovieMeter toestaan.
Die regels zijn niet gewijzigd. Dus Cig. B. is nog steeds niet toevoegbaar.
We zijn wel naar de regels aan het kijken, maar er zijn geen beslissingen over genomen, eventuele verandering van toevoegbeleid zal ook uiteraard in het forum worden aangekondigd.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Regel 1 doet random aan,
Staat toegelicht, is een getal dat het één makkelijk schift (sitcoms, soaps), en een boel discussie vermijd, simpelweg door tv-format-gegevens (rondom die lengte komt zo goed als niets voor, itt tot bijv 25 of 45 min).
Staat ook uitgelegd, en die uitleg kan natuurlijk in de regels. De eerste regel die SB noemt, lijkt me een heldere formulering. Met de bewijslast bij de toevoeger is dat vervolgens eenvoudig af te vinken.
Het biedt enerzijds een houvast, en anderzijds betekent het dat mensen bij de eventuele aanschaf van een film op DVD hier te rade kunnen gaan. Functioneel.
En allemaal ruimschoots helder.
Laat ik dan maar de eerste zijn
Uhm.... 
Ik had expres de willekeurig ogende maar weloverwogen 33 minuten genomen, omdat dat enerzijds alle - indertijd nadrukkelijk niet wenselijk geachte - sitcoms en soaps uitsluit (die zijn allen onder de 30 per aflevering), anderzijds vermijdt het alle discussies over series waarvan de afleveringen nu eens net onder de 45, dan weer net over de 45 minuten zijn (zoals Enneagram, Lolamoviola, en buitenlandse single playseries). Het lijkt zo redelijk makkelijk om onwenselijke titels uit te sluiten en even zo makkelijk om wenselijke titels niet uit te sluiten.
Heeft zeker enige relevantie. Desnoods als 'extra punt' o.i.d.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Maar het weer wel moeilijk maakt wat betreft sommige omnibus films. En er zullen vast ook wel zaken zijn die net 32 minuten duren, waardoor daar weer over doorgeboomd kan worden.
Zou betekenen dat er nu echt een berg zaken van MovieMeter afmoeten, aangezien de meeste miniseries hier niet aan voldoen.
Ja, maar allesbehalve sluitend. Vind dit net zo'n soort regels als IMDb volgen. Je vangt er een groot deel mee, maar het deel dat niet gecovered wordt zal voor problemen zorgen.
De richtlijnen die nu gegeven worden zijn best oké vind ik, maar zijn weinig gericht op het hele miniserie gebeuren.
Persoonlijk vind ik dit één van de interessantste regels. Zo blijft het ten minste echt relevant tov de kern van de site.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Aangezien het meestens over televisie gaat (en dat is allemaal timeslot-gerelateerd), hebben we het dan over heel erg weinig gevallen, zeker in vergelijking met de huidige IMDB-norm, waarvan IMDB zelf al aangeeft dat het een grijs gebied is. De IMDB-norm levert veel meer randgevallen op. Die randgevallen kunnen dan wellicht per stuk worden beoordeeld.
Indertijd is besloten dat dat wat eenmaal op de site staat, er op zou blijven staan, tenzij de mods een dwingende reden zagen om de titel te verwijderen. Zie de post van kappeuter in het forum over series indertijd.
Dat heeft te maken met de niet al te goed doordachte wijze waarop het toevoegen van miniseries indertijd werd ingevoerd.
Zou bijvoorbeeld ook een 'hulppunt' kunnen zijn, mocht zich een grensgeval aandienen (32 minuten en toch wenselijk, ofzo).
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Hoezo randgevallen ? Het is een definitief, eenvoudig af te punten criterium waar er geen grijze zone is.
En volgens mij zal je met de voorgestelde regels toch echt case by case situaties moeten uitsluiten.
Maar het is wel een realiteit nu, en eentje die niet zomaar teruggedraaid kan worden. Lijkt me dat de huidige regels reeds toegevoegd materiaal niet moeten uitsluiten, anders wordt het helemaal random.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Ik ga niet de discussie van indertijd letterlijk herhalen, maar op IMDB betekent een classificatie serie/miniserie/tv-film geen uitsluiting aldaar. Zelf geven ze aan dat het een grijs gebied is (serie/miniserie), en ze hebben dus weinig reden om er heel strict in te zijn of worden.
Toegegeven, de series/serial-regel is niet in overeenstemming met wat we de afgelopen jaren hebben gedaan. Vandaar ook mijn voorstel: wat er op staat, staat er op. Of we moeten besluiten dat we het serial/series-verschil niet willen handhaven. Dat kan wat mij betreft allemaal ter discussie staan. (Ook allemaal een kwestie van draagvlak, zoals dat indertijd niet voldoende bestond).
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Ja, dat is een onderwerp van discussie uiteraard.
Willen we zoveel mogelijk "films" op de site ? Of gaan we ons beperken tot alleen films.
De mini-series destijds is doorgevoerd omdat een hoop gebruikers vonden dat het bij film hoorde. Dat was een erg lastige regel om te beoordelen, we hebben toen besloten IMDB daarin te volgen.
Destijds hebben we ook gezamelijk besloten dat die Pilots van TV-series van Moviemeter verwijderd zouden worden omdat iedereen op de serie bleek te stemmen.
Praktisch gesproken kunnen we zonder IMDB niet veel.
Er valt niks goed te keuren (met de weinige tijd die we hebben, en het vrijwilligerswerk) zonder die site.
De crew is dagenlang bezig met toevoegingen, alles wordt gewikt en gewogen, nog afgezien van de toelaatbaarheid volgens imdb, maar plaatjes en plot zijn vaak onvoldoende.
Ja, maar wat gaan we doen als IMDB fouten gaat maken ?
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
FK, in welk opzicht zou het hanteren van de door mij en/of SB genoemde criteria (incl. bewijslast bij de toevoeger) langer duren dan de check op IMDB?
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Aan de criteria die SB noemt, zou ik graag willen toevoegen:
- De film heeft een bios-release gehad.
De bewijslast die wordt aangevoerd, moet natuurlijk wel worden gecheckt. Is het een betrouwbare site? Hoeveel andere sites beweren hetzelfde? etc.... maar natuurlijk werkt dat wel sneller dan wanneer we zelf die info moeten gaan zoeken. Dus de bewijslast bij de toevoeger leggen, daar hecht ik wel aan.