• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.010 gebruikers
  • 9.372.024 stemmen

mini-series (/serials) op de site

zoeken in:

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12840 stemmen

Wouter schreef:

Kortom, de regels zijn belangrijker dan de redenen om die regels te hebben.

Eh nee, de reden van die regel is om het toevoegmechanisme op een normale, (relatieve) snelle manier te laten werken.

Als we jouw idee toepassen duurt het waarschijnlijk twee maand voor een toevoeging op de site komt. Lijkt me niet echt slim.

Nog steeds lijkt het concept "tijdsgebrek" niet goed door te dringen. En het is echt niet moeilijk om te zien waarom jouw geval net goed aanhaalt hoe enerverend het voor de mods wordt als ze alles geval per geval moeten gaan bekijken. Want hun oordeel wordt blijkbaar telkens in twijfel getrokken.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Zo zit ik niet elkaar.

(quote)

Grappig, want deze vraag stel je mij nu voor de tweede keer.

En zie je nu de doeloosheid ervan in, jij klaagt al bij de 2e keer dat een vraag word gesteld maar zelf herhaal je je vraag 10 keer.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Ik snap heel goed dat de regels er ook zijn om het modereren eenvoudiger te maken. Echter, de regels zelf zijn natuurlijk niet belangrijker dan hun doel.

Sowieso merk ik dat discussies over de site zelf hier de laatste jaren op een steeds meer overspannen wijze worden gevoerd, en dat betreur ik. Deze site is mede geworden wat-ie is door feedback van users. Laten we niet in een situatie terechtkomen waarin die feedback niet meer welkom is, of geen gehoor meer zou vinden.

De vraag in het geval van Masters of Horror is volgens mij:

Willen we de afleveringen van die serie niet los op de site, A. omdat we vinden dat ze niet op de site thuishoren, of B. omwille van de regels (zijnde IMDB-notering)?

Als we vinden dat dergelijke afleveringen eigenlijk _wel_ op de site horen, dan is het bepaald niet ongezond om de regels zelf ter discussie te stellen.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:

Wel als er al een duidelijk signaal is afgegeven dat het toch niet word veranderd, dan kan je eeuwig doorgaan.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

cornelis schreef:

Echter, de regels zelf zijn natuurlijk niet belangrijker dan hun doel.

Het doel (vergemakkelijken van het modereren) staat inderdaad voorop.

Deze site is mede geworden wat-ie is door feedback van users. Laten we niet in een situatie terechtkomen waarin die feedback niet meer welkom is, of geen gehoor meer zou vinden.

De site is absoluut niet "geworden wat ie is" door op elke feedback in te gaan, en overal gehoor aan te geven. Eenmalige kritiek wordt nooi negatief ontvangen. Eindeloos herhalen van dezelfde kritiek wel.

Willen we de afleveringen van die serie niet los op de site, A. omdat we vinden dat ze niet op de site horen, of B. omwille van de regels (zijnde IMDB-notering)?

Het toevoegen van die film impliceert blijkbaar dat toevoegingen op case-to-case basis beoordeeld moeten gaan worden, en daar hebben de mods geen zin in / tijd voor.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Jordy schreef:

Het doel (vergemakkelijken van het modereren) staat inderdaad voorop.

Zo je wil. Heldere, inzichtelijke regels vergemakkelijken het modereren.

De site is absoluut niet "geworden wat ie is" door op elke feedback in te gaan

Dat zeg ik ook niet. Maar lees even het begin van deze draad en zie hoe de originele post binnen drie tellen met een 'case closed' wordt beantwoord (en dat door een user, niet door een mod). Dat geeft de overspannen sfeer aan, waar ik op doel.

Per se alle feedback implementeren is natuurlijk onzinnig. Maar het omgekeerde is ook niet wenselijk, zeker niet als het een sfeer veroorzaakt zoals die in de eerste paar pagina's van deze draad te proeven is.

Het toevoegen van die film impliceert blijkbaar dat toevoegingen op case-to-case basis beoordeeld moeten gaan worden
Dat is een stap te ver. Het impliceert allereerst dat het aanhouden van IMDB geen houdbaar uitgangspunt is, en dat er wellicht beter een eigen criterium geformuleerd zou moeten worden. En dan één, welke werkbaar (en dus niet tijdrovend) is voor de mods.

Maar als we met zijn allen zouden ophouden met nadenken, dan zijn we wel een grens gepasseerd.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12840 stemmen

en dat er wellicht beter een eigen criterium geformuleerd zou moeten worden.

De eerste stap is dan aan jullie. Formuleer er maar op los.

Al is dit volgens mij een discussie die reeds eerder gevoerd is, en waarom de huidige regels als besluit zijn gekomen.

Maar zoals regelmatig blijkt, als er een user met een sterk idee/alternatief komt wordt daar zeker naar geluisterd. Veel alternatief hebben we jammer genoeg nog niet gezien.

Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat een eigen criterium de kwaliteit van de site zou vergroten.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Heb al aangegeven dat dan draagvlak van belang is. Daarvoor heb ik antwoord nodig op eerder gestelde vragen.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

cornelis schreef:

(quote)

Zo je wil. Heldere, inzichtelijke regels vergemakkelijken het modereren.

(quote)

Dat zeg ik ook niet. Maar lees even het begin van deze draad en zie hoe de originele post binnen drie tellen met een 'case closed' wordt beantwoord (en dat door een user, niet door een mod). Dat geeft de overspannen sfeer aan, waar ik op doel.

Per se alle feedback implementeren is natuurlijk onzinnig. Maar het omgekeerde is ook niet wenselijk, zeker niet als het een sfeer veroorzaakt zoals die in de eerste paar pagina's van deze draad te proeven is.

(quote)
Dat is een stap te ver. Het impliceert allereerst dat het aanhouden van IMDB geen houdbaar uitgangspunt is, en dat er wellicht beter een eigen criterium geformuleerd zou moeten worden. En dan één, welke werkbaar (en dus niet tijdrovend) is voor de mods.

Maar als we met zijn allen zouden ophouden met nadenken, dan zijn we wel een grens gepasseerd.

Dat case closed zei ik omdat ik vond dat het afgehandeld was, dit was echter mijn mening en het was niet m'n bedoeling om iemand tegen de schenen te schoppen. Mocht dit wel gebeurd zijn dan daarvoor excuses.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Het geeft de sfeer aan, waarin dit soort discussies gevoerd wordt. Goed om te weten dat dat niet zo kwaad bedoeld was, dank.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12840 stemmen

cornelis schreef:

(quote)
Heb al aangegeven dat dan draagvlak van belang is. Daarvoor heb ik antwoord nodig op eerder gestelde vragen.

Misschien moet je dan even uitleggen wat je met "draagvlak" bedoelt.

(even los daarvan, de originele vraag werd zo bedenkelijk geformuleerd dat een wat bits antwoord te verwachten was)

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

We zullen het een beetje eens moeten zijn over wat we (incl mods) wel en niet op de site zouden willen hebben. Dan is er draagvlak voor het formuleren van regels, die zorgen dat de juiste titels binnen - dan wel buiten - de boot vallen.

Dat dat allemaal niet eenvoudig is, dat begrijp ik. Ondoenlijk lijkt het me niet, zeker niet als het doel is om iets te vinden dat werkbaarder is dan de huidige IMDB-afhankelijke regels.

(even los daarvan, de originele vraag werd zo bedenkelijk geformuleerd dat een wat bits antwoord te verwachten was)

(ook terzijde: Ik vond het er daarna niet vriendelijker op worden.)

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12840 stemmen

Wel ja, maak een (volledig) voorstel van hoe jij/jullie het het liefst zouden zien.

Zoals in de andere thread al gebleken, zal daar heel wat commentaar op komen. (cfr Reinbo). Tot op heden is er nog nergens getracht een degelijk discussie rond dit punt op te starten, aan de vragende partij zoals steeds de eer. MM is een grote communitie, de geïnteresseerden zullen zich echt wel in het debat mengen.

Persoonlijk lijkt het mij tegen het ondoenlijke aan te liggen, maar ik laat mij erg graag verrassen.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Fijn dat het van jou mag

kos

• 46688 berichten
  • 8846 stemmen

Onderhond schreef:

Al is dit volgens mij een discussie die reeds eerder gevoerd is, en waarom de huidige regels als besluit zijn gekomen.

Inderdaad.

En het lijkt mij ook zinvoller een nieuwe consistente regel te ontwerpen en aan te bieden ter beoordeling (dat zal je nog niet meevallen) dan deze hele discussie.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12840 stemmen

cornelis schreef:

Fijn dat het van jou mag

Ik zie niet in van wie het niet zou mogen. Is ook gewoon de normale (en voor mij niet meer dan logische) gang van zaken.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Echt onbegrijpelijk dat televisiedocumentaires (die niet eens op imdb staan!) van een minuut of vijftig door kappeuter zelf wél toegevoegd kunnen worden.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

Echt onbegrijpelijk dat televisiedocumentaires (die niet eens op imdb staan!) van een minuut of vijftig door kappeuter zelf wél toegevoegd kunnen worden.

Staat los van de discussie over series.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Is volgens mij gewoon in overeenstemming met de regels zoals die te lezen zijn in de Wiki.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Eh nee, de reden van die regel is om het toevoegmechanisme op een normale, (relatieve) snelle manier te laten werken.

Maar in dit specifieke geval was dat niet aan de hand.

Als we jouw idee toepassen duurt het waarschijnlijk twee maand voor een toevoeging op de site komt. Lijkt me niet echt slim.

Dan leg je de bewijslast bij de toevoeger. Zo werkt imdb in sommige gevallen ook.

Want hun oordeel wordt blijkbaar telkens in twijfel getrokken.

En terecht.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Wouter schreef:

Wat vreemd toch dat er niet vriendelijk gereageerd wordt op dit soort berichten! Je zou denken met een 13-jarige te maken te hebben.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

kos schreef:

En het lijkt mij ook zinvoller een nieuwe consistente regel te ontwerpen en aan te bieden ter beoordeling (dat zal je nog niet meevallen) dan deze hele discussie.

Dat lijkt me inderdaad de juiste conclusie. Als je beslissingen "case by case" gaat aanvechten zul je weinig begrip en reacties ontvangen. Kom je met een alternatieve set regels, zal daar serieus naar gekeken en op gereageerd worden, niemand vindt de heilige regels heilig.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:

kiriyama schreef:

(quote)

En zie je nu de doeloosheid ervan in, jij klaagt al bij de 2e keer dat een vraag word gesteld maar zelf herhaal je je vraag 10 keer.

Nee, dat zie ik niet. Wat ik onbegrijpelijker vind is dat iemand die het als doelloos bestempeld zal alsmaar blijft doen.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Nee, dat zie ik niet. Wat ik onbegrijpelijker vind is dat iemand die het als doelloos bestempeld zal alsmaar blijft doen.

Ik herhaalde m'n vraag 1 keer, dan kan je nog niet over alsmaar spreken. Zeker niet als je hetzelf tig keer doet en dat normaal vind. Maar excuses voor het o zo grote ongemak.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Jordy schreef:

niemand vindt de heilige regels heilig.

Fijne typo

Evenzogoed wacht ik in eerste instantie op een reactie van de mods op de door mij gestelde vraag, anders heb ik geen enkel vertrekpunt.

Willen we de afleveringen van die serie niet los op de site, A. omdat we vinden dat ze niet op de site thuishoren, of B. omwille van de regels (zijnde IMDB-notering)?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

A en al die andere tv series en miniseries horen er ook niet op.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Het gaat mij in eerste instantie om

een reactie van de mods

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

cornelis schreef:

Is volgens mij gewoon in overeenstemming met de regels zoals die te lezen zijn in de Wiki.

Ik probeer alleen aan te geven hoe raar die regels dan wel niet zijn.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

[quote]kiriyama schreef:

[quote]Wouter schreef:

[quote]kiriyama schreef:

[quote]Wouter schreef:

Zo zit ik niet elkaar.

Dit is je vierde of bijfde reactie.

Omdat jij het abnormaal vindt en blijft reageren. Ik vind het prima, hoor.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

[quote]Wouter schreef:

[quote]kiriyama schreef:

[quote]Wouter schreef:

[quote]kiriyama schreef:

Een reactie is geen herhaling van een vraag. Ook ik vind het prima, is het leven niet geweldig.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.