- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- mini-series (/serials) op de site
mini-series (/serials) op de site
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Hmmmm. Hiermee concludeer ik dan toch dat regel 2 en 3 nogal aan subjectieve interpretatie onderhevig zijn. In het geval van Tatort zou je alle afleveringen kunnen toevoegen waarvan de hoofdrol (personages en acteurs) eenmalig is, en enkel de afleveringen met terugkerende cast kunnen weren.
Overigens bedenk ik me dat Star Wars ook een filmreeks is, waarvan de delen met elkaar te maken hebben, met terugkerende cast en plot.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Beetje gezond verstand toch?
Cast is evt. aan te passen in 'cast+personages'.
De serie tv-films regel geldt nog steeds trouwens (met expliciet voorbeeld van Tatort).
Wiki moet nog aangepast worden trouwens, gebeurt een dezer dagen.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
En Star Wars dan, kapp?
En die Tatort-afleveringen die een eenmalige cast hebben?
Het idee van de regels is toch om zoveel mogelijk subjectiviteit (en dus ook "gezond verstand", want discutabel) te elimineren?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik heb m'n bericht aangepast.
Star Wars moet er natuurlijk gewoon op blijven. 
Bioscoopfilms kunnen sowieso toegevoegd worden. Volgens mij hoeft dat niet expliciet vermeld te worden bij deze regel.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ok, 'Serie tv-films vs. filmreeksen' daar moet nog even goed naar gekeken worden. Of dat onderscheid duidelijk is en of er misschien 1 regel van gemaakt kan worden, of niet.
Ik zet het op de lijst.
stinissen (crew films & series)
-
- 23434 berichten
- 76917 stemmen
Ok, 'Serie tv-films vs. filmreeksen' daar moet nog even goed naar gekeken worden. Of dat onderscheid duidelijk is en of er misschien 1 regel van gemaakt kan worden, of niet.
Ik zet het op de lijst.
Dank u Alexander.
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Dan vind ik het toch nog vreemd dat een serie tv films als Hornblower er niet op zou mogen. Welliswaar een terugkerende cast (van twee personen) maar toch echt los van elkaar te onderscheiden films. Net als Columbo, zeg maar.
-
- 23434 berichten
- 76917 stemmen
Dan vind ik het toch nog vreemd dat een serie tv films als Hornblower er niet op zou mogen. Welliswaar een terugkerende cast (van twee personen) maar toch echt los van elkaar te onderscheiden films. Net als Columbo, zeg maar.
Dat bedoel ik ook maar ja Kappeuter gaat er mee aan de slag.
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8538 stemmen
John Carpenter's Cigarette Burns staat letterlijk Een serie tv-films, die allemaal los van elkaar staan.
.
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Kappeuter gaat er mee aan de slag.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Nee ben ik het niet mee eens. Ik snap deze regel wel. Een afgerond verhaal is dan weliswaar zo maar het blijft echt zo een serie sfeer hebben doordat elke aflevering met de zelfde persoon/personen is. Net als veel x-files, law and order series en die horen niet op de site thuis. Sowieso is de schade heel beperkt en wie wil over saaie columbo dingen discusieeren anyway? 
-
- 23434 berichten
- 76917 stemmen
Nee ben ik het niet mee eens. Ik snap deze regel wel. Een afgerond verhaal is dan weliswaar zo maar het blijft echt zo een serie sfeer hebben doordat elke aflevering met de zelfde persoon/personen is. Net als veel x-files, law and order series en die horen niet op de site thuis. Sowieso is de schade heel beperkt en wie wil over saaie columbo dingen discusieeren anyway? 
Ik... En de Columbo's zijn allerminst saai te noemen en de Tatorts zijn en voor een pareltjes.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Saaio niet, maar het schaatesn is ook niet ssai, maar net zo min als Columbo geen film...
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Fantastische columbo, een dikke 7.
Maar het laatste was meer een geintje eerste stukje was serieus.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Zie de berichten bij de film m.b.t. de OAV regel:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Er komt waarschijnlijk een aparte aanduiding voor OVA's.
OVAs zijn sinds augustus 2005 op de site toegestaan.
Bij het opstellen van de Wiki is dit waarschijnlijk aan de aandacht ontsprongen. Binnenkort zullen we dit alsnog in de Wiki zetten.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Een dikke soep is er van gemaakt. Daar ben ik zeker van.
Dan mag The Matrix er ook uit.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
The Matrix trilogie bestaat uit 3 BIOSCOOP films...
Er is helemaal geen dikke soep van gemaakt. De regels zijn helder, alleen er zijn nog een paar knelpuntjes, waaronder die OVA's, die nu nog aangemerkt staan als miniseries. Tevens moet de Wiki nog bijgewerkt worden. Dat sommige mensen teleurgesteld zijn, dat kunnen we ons voorstellen. Maar kom wel met inhoudelijke kritiek aub.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Misschien bedoelt Speedy The Animatrix.
Edit: Maar die mag wel, want die bestaat uit 7 delen.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Even voor de duidleijkheid: afzonderlijke films die met anderen een serie vormen worden wel afzonderlijk toegelaten? Bijvoorbeeld alle masters of horror films en Thriller films?
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
Er komt waarschijnlijk een aparte aanduiding voor OVA's.
Ja, sorry hoor, maar wat een onzin.
Ik zie geen enkele reden om voor dit soort dingen af te wijken van de normale regels. Als ik die Wikipedia-pagina lees is het enige verschil met bijvoorbeeld een Band of Brothers is dat die OVA's eerst in stukjes op video's, laserdiscs of dvd's zijn verspreid, in plaats van op tv. De losse afleveringen komen ook niet boven de 45 minuten uit.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Filmreeks (per deel toevoegbaar):
- ieder deel is een op zichzelf staande film van minimaal 45 minunten
- de verhalen hebben niets met elkaar te maken
- plot EN cast moeten per deel verschillen
Masters of Horror valt hieronder ja.
Je andere voorbeeld is me niet duidelijk.
-
- 23434 berichten
- 76917 stemmen
The Matrix trilogie bestaat uit 3 BIOSCOOP films...
Er is helemaal geen dikke soep van gemaakt. De regels zijn helder, alleen er zijn nog een paar knelpuntjes, waaronder die OVA's, die nu nog aangemerkt staan als miniseries. Tevens moet de Wiki nog bijgewerkt worden. Dat sommige mensen teleurgesteld zijn, dat kunnen we ons voorstellen. Maar kom wel met inhoudelijke kritiek aub.
Er is inderdaad een dikke soep van gemaakt , lees me berichten over de tatorts en de columbo's en de hornblowers maar is na.
Een mini serie als Band of brothers niet en Kidô Keisatsu Patorebâ 2 mag er wel weer op , zal wel aan mijn liggen...
Wat maken jullie er toch een punt van laat die dingen toch gewoon staan , de site wordt er alleen maar beter van ( database wordt uitgebreider) , je hebt er toch ook geen last van als ze er wel opstaan?
Maar ja het is weer vechten tegen de bierkaai........
Als ze er wel op zouden staan dan hoef je toch niet de berichten te lezen dan heb je er ook geen last van en de mensen die het wel waarderen maak je er zeer blij mee.
Dit is het laatste wat ik er over zeg , want me gevoel zegt me dat het toch geen zin heeft....
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik zie geen enkele reden om voor dit soort dingen af te wijken van de normale regels. Als ik die Wikipedia-pagina lees is het enige verschil met bijvoorbeeld een Band of Brothers is dat die OVA's eerst in stukjes op video's, laserdiscs of dvd's zijn verspreid, in plaats van op tv. De losse afleveringen komen ook niet boven de 45 minuten uit.
OVA's vormen een afgebakend genre, waarvoor we toestemming gegeven hebben om ze op de site te plaatsen.
Afgebakend, omdat ze meteen als 'film' op video/dvd zijn uitgebracht ipv vertoning op tv als tv-serie
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Ik had het over deze , jou ook bekend volgens mij.
Je vond hem zo goed vroeger.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3859 stemmen
lees me berichten over de tatorts en de columbo's en de hornblowers maar is na.
Die hebben toch steeds dezelfde cast danwel zelfde personages?
-
- 23434 berichten
- 76917 stemmen