• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.062 acteurs
  • 198.998 gebruikers
  • 9.371.622 stemmen

mini-series (/serials) op de site

zoeken in:

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Jordy schreef:

Of je wacht even tot deze discussie gesloten is.

Ik volg je niet...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Óf je maakt je nu druk over een willekeurig maximum aantalletje in een selectiebox, óf je wacht even tot de discussie gesetteld is, en duidelijk is of je Oud Geld niet voor niets toevoegt.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik waardeer dat Queto heeft geprobeerd om via een discussie tot een resultaat te komen waar we allemaal mee konden leven, dit is niet gelukt, blijkt.

Daarom in overleg met de rest van de crew mijn "officiële" mededeling:

Mini-series mogen alleen op de site wanneer er op imdb "mini" achter de titel staat.

Als dat daar onterecht niet staat stel je EERST op imdb een correctie voor, daarna mag hij (als het daar geaccepteerd wordt) op MovieMeter. Ik zie ook wel in dat imdb misschien in sommige gevallen maar wat doet, maar goed jammer dan. Het is mij de moeite niet waard, ik vind dit soort discussies ongeveer het grootste nadeel aan het runnen van een site als deze, en hiermee worden tenminste dingen geweerd die ik écht niet op de site wil hebben.

Wat mij betreft einde discussie, hopelijk kan iedereen met dit gigantische onrecht leven dat ze hiermee wordt aangedaan en is er nu voor iedereen duidelijkheid. Bedankt voor de input allemaal, in ieder geval.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Had nog een enkele ingeving, simpelweg een maximum van 8 afleveringen hanteren. Langlopende series gaan daar altijd overheen, reguliere seizoensseries hebben minimaal 12 of 13 afleveringen.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Jordy schreef:

Mini-series mogen alleen op de site wanneer er op imdb "mini" achter de titel staat.

Helder. Jammer, maar helder.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Jordy schreef:

Óf je maakt je nu druk over een willekeurig maximum aantalletje in een selectiebox, óf je wacht even tot de discussie gesetteld is, en duidelijk is of je Oud Geld niet voor niets toevoegt.

Ik maak me helemaal niet druk, ik doe een concrete suggestie, waar je mee kan doen wat je wil. Merk er zelfs expliciet bij op dat ik ook wel snap dat zoiets niet stante pede is geïmplementeerd.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

cornelis schreef:

(quote)

Helder. Jammer, maar helder.

En tja, het betekent alleen meer werk voor de toevoeger. IMDB neemt het toch klakkeloos over.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Als de toevoeger wil dat het erop komt, wel ja.

Delegeren heet zoiets.

Bovendien is het up-to-date brengen van de IMDB database natuurlijk ook wezenlijk en wenselijk.

Of het dan 100% correct is, is dan natuurlijk ook niet bekend, maar dat is het in huidige situatie ook niet.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

FisherKing schreef:

Als de toevoeger wil dat het erop komt, wel ja.

Delegeren heet zoiets.

Eh... da's volgens mij toch iets anders, hoor.

W (delegeert wat af)

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

cornelis schreef:

Ik maak me helemaal niet druk, ik doe een concrete suggestie, waar je mee kan doen wat je wil. Merk er zelfs expliciet bij op dat ik ook wel snap dat zoiets niet stante pede is geïmplementeerd.

Ik had de indruk dat je de boel een beetje probeerde te forceren door zo snel mogelijk dingen toe te voegen die precies "op" de nieuwe richtlijn zaten.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Jordy schreef:

Ik had de indruk

Wederom onterecht dus.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Yekezzez schreef:

Waarom een minimaal aantal minuten? Bij een korte film staat short op IMDB, dus die kun je per definitie weren. Er zijn echter ook hele oude films (ook historische) die er nu niet op mogen door die tijdslimiet. Ik vind dat jammer. (Niet dat ik er zoveel gezien heb )

Zoals Glas van Haanstra. slechts elf minuten, maar o zo briljant!

Maar ja, wel begrijpelijk dat er een lijn moet worden getrokken om niet alle rommel er op te krijgen......

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

cornelis schreef:

Wederom onterecht dus.

Blijft het feit dat je beter even had kunnen wachten tot het einde van de discussie.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Jordy schreef:

(quote)

Blijft het feit dat je beter even had kunnen wachten tot het einde van de discussie.

Kennelijk heb ik je geirriteerd. Het zij zo. Weet niet wat ik daar aan moet doen. Vind mezelf voldoende genuanceerd.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Waarom heb je toch altijd het idee dat ik geïrriteerd op je reageer? Ik geef je een tip, omdat het zonde zou zijn als je voor niets allemaal dingen ging toevoegen.

Fabrice

• 104 berichten
  • 2568 stemmen

Ik heb de miniserie 'Traffic' (2004) op DVD en die is geweldig.

De serie is geregiseerd door Eric Bross en Stephen Hopkins.

Wie kan ervoor zorgen dat ie op moviemeter komt ?

ps op IMDb staat : 'Traffic' (2004) (mini)

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Ik heb hem voor je toegevoegd.

Jorick

• 8776 berichten
  • 2335 stemmen

Ik vraag me af of de (mini)TV-serie "De Zevensprong" ook toegevoegd mag worden?!

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

De Zevensprong is volgens IMDb een tv-serie, dus nee, die mag hier niet op de site.

Jorick

• 8776 berichten
  • 2335 stemmen

En wanneer IMDB er "mini" voorzet, dan zou het in principe wel mogen.

Jorick

• 8776 berichten
  • 2335 stemmen

Trouwens, ik zie net dat er op IMDB bij " 9 dagen van de Gier " geen mini achter staat, maar hij staat toch wel hier op de site. Ik wil niet lastig zijn, maar voor mij komt dit dus onduidelijk over

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Die toevoeging was gedaan voordat we de regels aanscherpten. Uitzonderingen op de imdb aanduiding worden nu niet meer gemaakt.

Jorick

• 8776 berichten
  • 2335 stemmen

Oke, het is mij duidelijk geworden.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Wil je de Zevensprong hier, moet je het dus eerst veranderen op het imdb...

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

kappeuter schreef:

Die toevoeging was gedaan voordat we de regels aanscherpten.

Incorrect, 9 dagen v/d gier stond tot voor kort als miniserie op IMDB. Na een door mij ingestuurde correctie niet meer.

Per PM heb jij me toegezegd dat zulks betekende dat 9 dagen dan van MM af zou gaan:

(quote)

Dan haal ik 'm er dan weer af. No problem.

Jorick schreef:

Ik wil niet lastig zijn, maar voor mij komt dit dus onduidelijk over

...

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Gefeliciteerd.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Ik stelde de beleidsmakers indertijd simpelweg de vraag wat er zou gebeuren als een miniserie op IMDB zou wijzigen in een gewone serie.

Die vraag is onbeantwoord en de onduidelijkheid is groter.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Met dank aan het schaduwkabinet hier het slotakkoord:

- miniserie moet als zodanig op IMDB geclassificeerd zijn op moment van toevoegen aan MM.

- eenmaal toegevoegde miniseries die vervolgens op IMDB van classificering wijzigen worden enkel dan verwijderd als de één der moderatoren zulks op grond van eigen overtuiging per se terecht acht.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Laat niks aan duidelijkheid te wensen over, toch?

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Welke mafkees zou Negen Dagen van de Gier een miniserie noemen...?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.