menu

De Site / Algemeen / Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:
geplaatst:
Anderzijds heb je ook een paar horror sequels die erg veel uit eerdere delen knippen/plakken en toch een aparte vermelding krijgen op MM. Sleepaway Camp IV is er zo eentje, waar uiteindelijk misschien maar 10% aan nieuw materiaal inzit.

Zal er allicht vanaf hangen hoe de studio de film zelf wil neerzetten, dat lijkt mij het handigste om op af te gaan. Als ze het zelf als "cut" zien dan lijkt het mij best de film gewoon op de originele pagina te zien, zetten ze het echt neer als een remake dan is een nieuwe entry wellicht passender.

geplaatst:
Het zou leuk zijn om bij de persoonlijke pagina van een filmmaker een link naar zijn of haar persoonlijke social media accounts te plaatsen . Nu staan er alleen maar links naar wikipedia en imdb .

geplaatst:
Het zoeken naar films werkt niet. Wellicht onderhoud rond dit tijdstip?

dion.ollie (hoofdredacteur)
geplaatst:
xgogax schreef:
Het zou leuk zijn om bij de persoonlijke pagina van een filmmaker een link naar zijn of haar persoonlijke social media accounts te plaatsen . Nu staan er alleen maar links naar wikipedia en imdb .

Ik ga overleggen of iets dergelijks in te bouwen is. Mochten meer mensen hier inderdaad behoefte aan hebben.

geplaatst:
Voor wie net probeerde de website te bezoeken en tegen een foutmelding aanliep. Er was even een tijdelijke (geplande) storing vanwege onderhoud aan de website.

geplaatst:
Er was daarnet ook een storing, geen van de metersites is bereikbaar.

Nu kan ik niet op de wiki komen, die geeft nog een foutmelding. dion.ollie weet jij hoe dit zit?

geplaatst:
Gretz schreef:

Nu kan ik niet op de wiki komen, die geeft nog een foutmelding. dion.ollie weet jij hoe dit zit?

We zijn met een nieuwe serverprovider bezig, waardoor storingen in de toekomst zouden moeten afnemen. Ironisch genoeg zorgt het overzetten hiervan momenteel voor kleine storingen. Vandaar dat de website zonet even niet beschikbaar was.

De wiki-pagina komt zodadelijk tijdens een telefonisch overleg ter sprake. Daarover straks meer.

geplaatst:
dion.ollie schreef:
Voor wie net probeerde de website te bezoeken en tegen een foutmelding aanliep. Er was even een tijdelijke (geplande) storing vanwege onderhoud aan de website.

Even van te voren melden voorkomt vragen achteraf.

geplaatst:
Gretz schreef:

De Wiki-pagina kan inmiddels weer bezocht worden!

geplaatst:
Even een bezorgdheid die ik wil uiten, geen idee of dit al is aangegeven: De artikels die jullie soms posten zijn copy paste van filmmagazine Vertigo, dit zonder bronvermelding!
Vraag me even af of Vertigo hier van op de hoogte is?

Copy-paste? Er worden wel eens quotes overgenomen, ja, maar de artikelen zijn altijd origineel en meestal overgenomen vanaf de Amerikaanse bron. Op welke artikelen doel je hier precies mee?

geplaatst:
dion.ollie schreef:
(quote)

Copy-paste? Er worden wel eens quotes overgenomen, ja, maar de artikelen zijn altijd origineel en meestal overgenomen vanaf de Amerikaanse bron. Op welke artikelen doel je hier precies mee?

Ja had mijn bericht al verwijderd, was even vergelijkingen aan het doen vanwege een paar soortgelijke artikelen. Maar ik zag de verschillen. Maar zie vaker hun artikels en dan kort erna een vrij soortgelijks artikel verschijnen van jullie. Dus vandaar even de bedenking, maar de copy paste I'll take back.

geplaatst:
Misschien geen copy paste maar de verplichte bronvermelding zie ik niet altijd overal terug. Terwijl jullie de informatie toch wel ergens anders vandaan halen, zo lijkt me.

geplaatst:
Nancy Kelly

De wikipedia link verwijst naar de actrice, maar dat klopt niet. Weet niet of dat weggehaald kan worden?

kappeuter (crew)
geplaatst:
trebremmit

Dat kan op dit moment helaas niet. Die mogelijkheid is er nog niet, want nu gebeurt dat nog geautomatiseerd.

Het staat wel op de ideeënlijst:

wikipedia en andere automatische linkjes moeten corrigeerbaar zijn, op z'n minst door de crew of wellicht door alle gebruikers zonder tussenkomst van de crew (goed gelogd)

geplaatst:
tijs.k schreef:
Misschien geen copy paste maar de verplichte bronvermelding zie ik niet altijd overal terug. Terwijl jullie de informatie toch wel ergens anders vandaan halen, zo lijkt me.

Wij halen het nieuws dan ook niet van Vertigo zelf, maar bronnen die zij ook gebruiken. Die worden wel altijd netjes genoemd. Vertigo noemen zou zelfs onjuist zijn, aangezien zij niet de website zijn die de quotes of informatie van de instantie of persoon zelf hebben verkregen.

geplaatst:
Nog iemand die net als ik pikante dateverzoekjes krijg per private message? Of ben ik de enige gelukkige? Kira heet ze dacht ik, jammer dat het niet Keira was ...

https://images0.persgroep.net/rcs/3YmW8TJAqzXn8K0O7oPvYxmTy0s/diocontent/138200833/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8

geplaatst:
Een paar maanden geleden ook gehad van een dame, waarvan ik de naam ben vergeten.. Die 'user' is inmiddels geband

geplaatst:
Ook vanochtend gehad. Blijkbaar doet ze dit dus met meerdere users... nu voelt het niet meer speciaal

geplaatst:
Ja, in November ook met ene Kira

geplaatst:
Yup ik ook! Was verbaasd want ik dacht eerst dat Kira Kosarin uit de favoriete serie van mijn dochter; 'The Thunderman'met mij wilde daten
https://i.ytimg.com/vi/xwDNhc912eA/maxresdefault.jpg

bleek het toch iemand anders die ondertussen gelukkig al van de site is geweerd

kappeuter (crew)
geplaatst:
Op 29 maart 2019 verruimden we al de minimale speelduur eis naar beneden tot 30 minuten.
Met ingang van vandaag kunnen nu ook korte films toegevoegd worden op MM!
De minimale speelduur eis komt hiermee te vervallen.

Om deze mijlpaal te vieren, de eerste korte film op MM:
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1130000/1130366.300.jpg?cb=1592214604

Le Voyage dans la Lune (1902)

De Wiki moet nog worden aangepast. Videoclips zijn uitgezonderd van toevoeging, verder zijn de bestaande regels van kracht.

geplaatst:
Ola, dit opent heel veel perspectieven
Zijn jullie klaar voor de overload aan toevoegingen of zal dit nog meevallen?

geplaatst:
kappeuter schreef:
Op 29 maart 2019 verruimden we al de minimale speelduur eis naar beneden tot 30 minuten.
Met ingang van vandaag kunnen nu ook korte films toegevoegd worden op MM!
De minimale speelduur eis komt hiermee te vervallen.
Geweldig nieuws! Klein vraagje: gaat er ook een onderscheid gemaakt worden in het aantal stemmen op de profielpagina (in de zin van Metalfist heeft 3567 stemmen waarvan x kortfilms) of worden ze gewoon opgeteld?

kappeuter (crew)
geplaatst:
Fisico schreef:
Ola, dit opent heel veel perspectieven
Zijn jullie klaar voor de overload aan toevoegingen of zal dit nog meevallen?

Ja, het zal vooral de eerste weken wel een piek geven.
Bij de vorige uitbreiding is het meegevallen. We zullen zien...

kappeuter (crew)
geplaatst:
Metalfist schreef:
Geweldig nieuws! Klein vraagje: gaat er ook een onderscheid gemaakt worden in het aantal stemmen op de profielpagina (in de zin van Metalfist heeft 3567 stemmen waarvan x kortfilms) of worden ze gewoon opgeteld?

Nog niet, we zullen je suggestie meenemen bij een eerstvolgende evaluatie.
Wellicht komt er tzt ook een korte films toplijst.

geplaatst:
Malick schreef:
(afbeelding)

Hoe mensen zichzelf cinefiel kunnen noemen met zo'n denigrerende houding tegenover kortfilms is mij een raadsel.

Geweldig nieuws wat mij betreft. Ik zal me nog een beetje proberen in te houden met de toevoegingen voor nu . Wellicht is het voor het overzicht een mogelijkheid om ''short'' als genre-aanduiding toe te voegen, zoals dat ook op IMDb gebeurt?

geplaatst:
Ik deed nog niet zo heel lang terug een inzending van de short movie The Police uit 1916 van Charlie Chaplin. Nog eens inzenden of hebben jullie hem op de hoop liggen?
Ik neem ook aan dat jullie preventief al één en ander zullen toevoegen...

Malick
geplaatst:
leatherhead schreef:

Hoe mensen zichzelf cinefiel kunnen noemen met zo'n denigrerende houding tegenover kortfilms is mij een raadsel.
Huh? Waar schrijf ik dat? Ik kijk enorm veel shorts en middellange films maar ik vind ze alleen niet gepast op MM. De website heet niet voor niets: www.moviemeter.nl. Waarom moet alles op MM? Waarom moeten we alles willen beoordelen?

Gast
geplaatst: vandaag om 22:50 uur

geplaatst: vandaag om 22:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.