menu

De Site / Algemeen / Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:
geplaatst:
Zoekfunctie werkt niet, maar als je via Google zoekt (naam vd film + moviemeter) dan kun je het wel vinden.

geplaatst:
Ook het zoeken naar users werkt niet.

geplaatst:
Klopt, ik zocht mijn eigen bericht terug bij een film, doe ik normaliter met zoekopdracht 'pervert'. Vond niks.

as
geplaatst:
Echt? Vijf vergeten films die de moeite waard zijn? Is dat echt een artikel? Amai...

geplaatst:
Ik ben blij dat de zoekfunctie vandaag weer werkt. Bedankt meter_fan .

geplaatst:
Klopt de lijst nog met films die van Netflix verdwijnen, kappeuter? Is al een tijdje niet meer geupdate. Ik haal er altijd erg interessante films vandaan

kappeuter (crew)
geplaatst:
Ik kan dat zo niet beoordelen. Misschien kan meter_fan het nakijken of daar een kink in de kabel zit.
Of het is toeval dat er zo weinig titels af gaan. Ik zie dat het om titels gaat die er tot 1 juni af gaan, dat is op zich nog niet zo vreemd.

geplaatst:
Ik heb de laatste tijd veel last om moviemeter via mijn mobiel op te starten .
Vaak host error en duurt tijden voordat ie eindelijk snel werkt.
Elke andere website werkt als de brandweer.

dion.ollie (hoofdredacteur)
geplaatst:
De reden dat de zoekfunctie er gisteren voor een bepaalde tijd uit lag, kwam door een proces dat achter de schermen liep. Menigeen zal gemerkt hebben dat dit nu verholpen is, maar bij dezen de reden van de storing. Excuses nog voor dit ongemak.

geplaatst:
Website via telefoon niet benaderbaar. Je krijg een reclame (euro jackpot) blok wat helaas niet weg te halen is. Of in ieder geval, de zoekfunctie is daardoor niet raadpleegbaar... (verdere irritaties m.b.t. ads bespaar ik jullie).

geplaatst:
Afca_fanatic geeft het hierboven ook al aan. Die loterijreclame maakt mobiel gebruik van de site nagenoeg onmogelijk.

geplaatst:
TheDiningDead schreef:
Afca_fanatic geeft het hierboven ook al aan. Die loterijreclame maakt mobiel gebruik van de site nagenoeg onmogelijk.

Ik ga dit aankaarten. Advertenties mogen vanzelfsprekend nooit basisfunctionaliteiten in de weg zitten.

geplaatst:
kappeuter schreef:
Ik kan dat zo niet beoordelen. Misschien kan meter_fan het nakijken of daar een kink in de kabel zit.
Of het is toeval dat er zo weinig titels af gaan. Ik zie dat het om titels gaat die er tot 1 juni af gaan, dat is op zich nog niet zo vreemd.

De lijst is op twee titels na nog steeds leeg. Check, dubbelcheck: klopt dit?

kappeuter (crew)
geplaatst:
Hier worden Downsizing en Wolf ook nog genoemd.
Dan zou er wellicht toch een storing zijn. meter_fan?

geplaatst:
Ik word gek van die reclames. Showstopper...

geplaatst:
kappeuter schreef:
Hier worden Downsizing en Wolf ook nog genoemd.
Dan zou er wellicht toch een storing zijn. meter_fan?

De lijst met te verwijderen films is nog altijd leeg en als ik JustWatch mag geloven is er veel meer op Netflix gekomen dan er volgens MovieMeter bij komen. Erg irritant want MM was altijd een goede bron van informatie.

kappeuter (crew)
geplaatst:
BlueJudaskiss schreef:
De lijst met te verwijderen films is nog altijd leeg en als ik JustWatch mag geloven is er veel meer op Netflix gekomen dan er volgens MovieMeter bij komen. Erg irritant want MM was altijd een goede bron van informatie.

Bedankt voor feedback.
Ik heb net even op JustWatch gekeken. Die tonen in eerste instantie ook tv-series in het overzicht.
Als ik dat filter wegklik en de films die vermeld worden bekijk en hier naga, zie ik bij elke titel op MM een Netflix link. Althans bij de steekproef die ik heb gedaan. Welke titels mis jij dan allemaal zoal?

'Welke titels verdwijnen binnenkort van Netflix' bug heb ik doorgegeven aan dion.ollie en woensdag via tag in dit topic. Nogmaals meter_fan?

geplaatst:
kappeuter schreef:
(quote)

Bedankt voor feedback.
Ik heb net even op JustWatch gekeken. Die tonen in eerste instantie ook tv-series in het overzicht.
Als ik dat filter wegklik en de films die vermeld worden bekijk en hier naga, zie ik bij elke titel op MM een Netflix link. Althans bij de steekproef die ik heb gedaan. Welke titels mis jij dan allemaal zoal?

'Welke titels verdwijnen binnenkort van Netflix' bug heb ik doorgegeven aan dion.ollie en woensdag via tag in dit topic. Nogmaals meter_fan?

Ik heb dit nogmaals handmatig doorgezet naar meter_fan.

Het pasten van een link van tvmeter lijkt ook niet echt goed te werken dion.ollie, de site maakt er automatisch "Pagina niet gevonden" van.. Voorbeeld: Pagina niet gevonden terwijl daar eigenlijk The Last Dance (2020) hoort te staan.

Metalfist schreef:
Het pasten van een link van tvmeter lijkt ook niet echt goed te werken dion.ollie, de site maakt er automatisch "Pagina niet gevonden" van.. Voorbeeld: Pagina niet gevonden terwijl daar eigenlijk The Last Dance (2020) hoort te staan.

Ik vermoed dat dit allemaal te maken heeft met het feit dat het bijvoegen van TV-meter onder het MovieMeter-domein niet helemaal soepel gaat. Daarin duiken zal veel van dit soort problemen oplossen, verwacht ik, maar ik ben slechts een leek. Ik zal het doorgeven.

Misschien al gemeld maar de default waarde op de bioscoop overzicht pagina voor de maand is januari 1913 in plaats van de huidige maand, die wel getoond wordt. Erg onhandig als je bv de films van komende maand wilt bekijken

kappeuter (crew)
Crewlid Leland Palmer heeft aangegeven nog nauwelijks aan zijn crewtaken toe te komen, en heeft daarom besloten dat het beter is zijn functie neer te leggen.
HJ ontzettend bedankt voor je jarenlange inzet en het vele werk dat je voor de site gedaan hebt en de prettige samenwerking.
Ik wens je nog lang en veel filmplezier op MM en ik hoop nog vaak je recensies te lezen.

Bedankt voor je jarenlange inzet!

Bedankt voor je inzet!

Vraagje,

Justice League (2017)

De Justice League film die nu op MM staat is eigenlijk niet van Zack Snyder zoals hier staat, maar van Josh Whedon die het werk van Snyder over heeft genomen. 75 procent is van Whedon.
Zach Snyder gaat in 2021 op HBO Max zijn eigen versie uitbrengen die nu voor tientallen miljoenen opnieuw gemaakt wordt. De Snyder Cut. Dit wordt eigenlijk een bijna nieuwe film. Zou deze versie ook niet gewoon als losse film op MM moeten komen als Justice League - The Snyder Cut (2021)?

Ajax&Litmanen1 schreef:
Vraagje,

Justice League (2017)

De Justice League film die nu op MM staat is eigenlijk niet van Zack Snyder zoals hier staat, maar van Josh Whedon die het werk van Snyder over heeft genomen. 75 procent is van Whedon.
Zach Snyder gaat in 2021 op HBO Max zijn eigen versie uitbrengen die nu voor tientallen miljoenen opnieuw gemaakt wordt. De Snyder Cut. Dit wordt eigenlijk een bijna nieuwe film. Zou deze versie ook niet gewoon als losse film op MM moeten komen als Justice League - The Snyder Cut (2021)?

Ik denk het niet. Snyder heeft gewoon de volledige regisseurcredits gekregen voor deze film. Een eventuele director’s cut zal als alternatieve lengte bij deze film dan komen.

mjk87 schreef:
(quote)

Ik denk het niet. Snyder heeft gewoon de volledige regisseurcredits gekregen voor deze film. Een eventuele director’s cut zal als alternatieve lengte bij deze film dan komen.

Ik denk dat het hier toch wel om een uitzondering gaat. Dit is geen SE film met een kwartiertje extra aan nieuwe stukken, maar een van de grond af opnieuw gemaakte film met een klein gedeelte aan oude beelden, maar voor 80 procent nieuw. Nieuwe karakterdesigns, nieuwe verhaallijnen die heel anders uitgewerkt zijn. Ze bewerken de film nu voor tientallen miljoenen tot het resultaat wat het ooit had moeten wezen maar niet werd.

IMDb heeft ook een losse pagina aangemaakt: Zack Snyder's Justice League (2021) - IMDb

Los van het feit dat ik eigenlijk wel is wil zien of die cut nu eigenlijk echt zoveel gaat verschillen van de huidige versie (ik ben nogal sceptisch tegen de vele commentaren dat deze versie zo enorm anders zal zijn terwijl nagenoeg niemand eigenlijk echt weet wat er nu anders zal zijn) denk ik dat het inderdaad een kwestie zal zijn van aangeven op de pagina dat er verschillende versies bestaan.

Er zijn genoeg voorbeelden waar we van weten dat films door iemand anders compleet maar dan ook compleet verneukt zijn. Ik denk dan meteen aan Lisa e il Diavolo (1973) die 2 jaar later door Alfredo Leone compleet om zeep is gehaald - een verschil van 4* of 1.5* bij mij - en die ook 2 aparte IMDB pagina's heeft (Lisa e il diavolo (1973) en House of Exorcism (1975)) maar er zijn ook films waar bepaalde versies van circuleren waar de regisseur zijn/haar naam heeft willen verwijderen (Dune (1984) bijvoorbeeld of ook Blade Runner (1982) als ik me niet vergis) en die moeten het ook doen met gewoon een vermelding van "alternatieve versie"

Zaken uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst natuurlijk maar ik denk dat er niets anders op zit dan in je bericht aan te geven welke versie je hebt gezien zoals Quido hier kundig doet bij Malpertuis (1971) Ik zie in ieder geval niet wat juist deze Snyder cut zo anders maakt dan bovenstaande gevallen, met uitzondering dat Justice League gewoon een recent voorbeeld is.

edit: dion.ollie Wanneer kan er eens naar het automatisch invullen van die links gekeken worden? Ik moet bijna de helft van mijn bericht aanpassen omdat ze zogezegd niet gevonden worden.. Daar moet recent toch iets aan gewijzigd zijn want dat was vroeger nooit een probleem.

Anderzijds heb je ook een paar horror sequels die erg veel uit eerdere delen knippen/plakken en toch een aparte vermelding krijgen op MM. Sleepaway Camp IV is er zo eentje, waar uiteindelijk misschien maar 10% aan nieuw materiaal inzit.

Zal er allicht vanaf hangen hoe de studio de film zelf wil neerzetten, dat lijkt mij het handigste om op af te gaan. Als ze het zelf als "cut" zien dan lijkt het mij best de film gewoon op de originele pagina te zien, zetten ze het echt neer als een remake dan is een nieuwe entry wellicht passender.

Het zou leuk zijn om bij de persoonlijke pagina van een filmmaker een link naar zijn of haar persoonlijke social media accounts te plaatsen . Nu staan er alleen maar links naar wikipedia en imdb .

Het zoeken naar films werkt niet. Wellicht onderhoud rond dit tijdstip?

Gast
geplaatst: vandaag om 12:44 uur

geplaatst: vandaag om 12:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.