- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic) #2
Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic) #2
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Voortzetting van: Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
Kan iemand deze docu toevoegen?:
BarryEgan
-
- 76 berichten
- 2081 stemmen
By the Way, Woody Allen Is Innocent - YouTube
Kan deze toegevoegd worden?
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Bij Film > Video on Demand > Netflix:
Mag The Last Dance nou wel of niet op de Moviemeter? Die 10 eps docu over the Bulls.
kos
-
- 46682 berichten
- 8841 stemmen
Mag The Last Dance nou wel of niet op de Moviemeter? Die 10 eps docu over the Bulls.
10 eps is teveel toch
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Ah jammer, ken de regels niet meer (het is wel een afgerond geheel), wel jammer dat deze dan niet mag maar van die flauwe docu's wel. Maar je moet ergens een lijn trekken waarschijnlijk.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ah jammer, ken de regels niet meer (het is wel een afgerond geheel), wel jammer dat deze dan niet mag maar van die flauwe docu's wel. Maar je moet ergens een lijn trekken waarschijnlijk.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Toch vraag ik mij af of de selectie bij een docureeks niet slimmer kan. Uiteindelijk is de angst dat je hele tv seizoenen van een of andere nat geo serie op een filmsite krijgt. Maar als je The Last Dance ziet, is er 0 kans op een seizoen 2 en is het gewoon een duidelijk afgerond verhaal. Daarbij is er bij 7 afleveringen series ook kans op een seizoen 2, zie Making a Murder die even op de site heeft gestaan en Tiger King heeft als je super flauw bent 8 afleveringen, maar vooral de kans op een seizoen 2 is groot. Ik denk veel meer dat je als moderator aan een bepaalde quality control moet doen. Want uiteindelijk zijn de regels minder belangrijk, je wilt vooral het film gehalte hoog houden van de site. In dat opzicht is The Last Dance op de site hebben meer waard dan een gemiddelde doc2 docu. Nu snap ik dat deze reeks in eerste instantie niet is toegevoegd. Want je kan niet verwachten dat men van te voren altijd alles weet. Dus vandaar de regels. Maar met deze kennis vraag ik mij af of het zo erg is om naderhand het toch toe te laten...
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:
Wordt het niet een keer tijd om de discussies rond toevoegeisen te hervatten? Ben benieuwd naar de visie van meter_fan dion.ollie op dit vlak. Het feit dat je anno 2020 bijvoorbeeld geen films kunt toevoegen die onafhankelijk worden uitgebracht (dus enkel te koop via één bron), is toch compleet achterhaald? Het gaat dus specifiek om de regel ''Beschikbaarheid via een enkele website volstaat niet.''. Door dit soort betuttelende regeltjes komt er een steeds groter gat in de filmlog van gebruikers, terwijl het om serieuze films van serieuze filmmakers gaat. Liep er tegenaan met het toevoegen van Flowers 02 (2020) - IMDb .
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12833 stemmen
Toch vraag ik mij af of de selectie bij een docureeks niet slimmer kan. Uiteindelijk is de angst dat je hele tv seizoenen van een of andere nat geo serie op een filmsite krijgt. Maar als je The Last Dance ziet, is er 0 kans op een seizoen 2 en is het gewoon een duidelijk afgerond verhaal. Daarbij is er bij 7 afleveringen series ook kans op een seizoen 2, zie Making a Murder die even op de site heeft gestaan en Tiger King heeft als je super flauw bent 8 afleveringen, maar vooral de kans op een seizoen 2 is groot. Ik denk veel meer dat je als moderator aan een bepaalde quality control moet doen. Want uiteindelijk zijn de regels minder belangrijk, je wilt vooral het film gehalte hoog houden van de site. In dat opzicht is The Last Dance op de site hebben meer waard dan een gemiddelde doc2 docu. Nu snap ik dat deze reeks in eerste instantie niet is toegevoegd. Want je kan niet verwachten dat men van te voren altijd alles weet. Dus vandaar de regels. Maar met deze kennis vraag ik mij af of het zo erg is om naderhand het toch toe te laten...
Liever strikter dan minder strikt wat dit soort toevoegingen betreft. Al begrijp ik dat het wel steekt als je kijkt wat voor onzinnige TV-docus er af en toe opgezet worden.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:
Wordt het niet een keer tijd om de discussies rond toevoegeisen te hervatten? Ben benieuwd naar de visie van meter_fan dion.ollie op dit vlak. Het feit dat je anno 2020 bijvoorbeeld geen films kunt toevoegen die onafhankelijk worden uitgebracht (dus enkel te koop via één bron), is toch compleet achterhaald? Het gaat dus specifiek om de regel ''Beschikbaarheid via een enkele website volstaat niet.''. Door dit soort betuttelende regeltjes komt er een steeds groter gat in de filmlog van gebruikers, terwijl het om serieuze films van serieuze filmmakers gaat. Liep er tegenaan met het toevoegen van Flowers 02 (2020) - IMDb .
Hear, Hear. Liep er laatst ook tegenaan met het toevoegen van Difficulty Breathing (2017). Compleet belachelijke en achterhaalde regel, al is het slechts één van de vele mankementen van het toevoegbeleid op MM.
Ronduit dubieus dat een site als MOVIEmeter sommige serieuze films niet toelaat, maar wel een vracht veredelde tv-documenten accepteert.. 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Vraag mij toch af hoe veel gekke toevoegingen er komen als je de regels gewoon houdt bij 1 afgerond seizoen ipv er een aantal afleveringen aan te hangen.
Want als ik de toevoeg eisen zo lees dan zou hypothetisch een simpele docusoap op zeg een SBS die na 6 afleveringen is stopgezet dus geen 2e seizoen heeft gekregen, toegevoegd kunnen worden op de site?
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12833 stemmen
Allicht niet zoveel, want de toevoegingen lopen toch al terug
Maar dan kan je er ook nogal wat anime series op beginnen pleuren, daar zit toch niemand op te wachten?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als we toch toevoegeisen aan gaan passen, dan ook eens stoppen met de overlap tussen tvmeter en MM. Ik erger me er enorm aan dat al die miniseries ook op MM komen. Dan eindigt een Chernobyl vorig jaar gewoon in de top 10 eindlijst van 2019, terwijl het in mijn ogen niet eens op de site hoort.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
En kortfilms! Dat is nog het grootste gemis vind ik, al val ik wel in herhaling..
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Nou het gaat er meer om dat je nu ook al niet die sbs docusoap op de site vindt, dus de echte onzin zal niet toegevoegd worden. Maar reeksen die men wel al volwaardig ziet dus wel. Ik vind 20 seizoenen 500 afl anime helemaal niks, maar een leuke 10 afl. afgeronde reeks zou ik best willen ontdekken op de site. Ik denk helemaal doordat het toevoegingen terug loopt dat de community het wel recht trekt en de regels niet zo strikt hoeven.
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12833 stemmen
maar een leuke 10 afl. afgeronde reeks zou ik best willen ontdekken op de site.
Daarvoor is er toch TV-meter?
Ik heb die goedkope TV-reportages er ook liever niet op, maar dan liever regels waarbij alles hetzelfde blijft en dat soort onzin eruit gefilterd kan worden. Zo'n Tiger King heeft wat mij betreft ook helemaal niks op MM te zoeken.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Ik vind een 1 seizoen afgeronde serie (is zelden meer dan 10 eps) redelijk in de lijn van een film liggen. Itt series met meerdere seizoenen.
Denk dat in eerste instantie daarom ook de regel is aangepast. Omdat men dat ook vond.
Laat ik het anders zeggen. Een ware tv-serie heeft elke zoveel afleveringen een andere regisseur. Schrijver is de baas etc. Nou neem een serie die geheel is geregisseerd door 1 persoon en een afgerond geheel heeft na 1 seizoen. Wat is daar zo gek anders aan dan een 7 delige serie met precies dezelfde condities?
Stel dan de regel in. Moet door dezelfde persoon geregisseerd zijn. Daar zit tenminste een redelijk idee achter ipv arbitrair een getal noemen.
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12833 stemmen
Het probleem met dit soort discussies is dat ze altijd een stap verder gaan. Want wat als seizoen 2 gewoon aansluit op seizoen 1 en ook nog steeds door dezelfde regisseur geregisseerd is?
Dezelfde discussie is elders ook aan de gang, maar wat mij betreft gooi je er gewoon ook alle miniseries af (en importeer je alles op TV-meter). Da's lekker makkelijk en duidelijk. Ik begrijp dat MM daar wat minder strikt in is, omdat de filmwereld dat zelf ook is, maar liefst niet de huidige regels verder uithollen, dat levert alleen maar meer niet-films op en allicht volgend jaar eenzelfde discussie over series die er toch ook wel op zouden moeten kunnen.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Ik denk dat het afgerond/1 seizoen/zelfde regisseur een duidelijkere regel is. Natuurlijk kan volgend jaar iemand zeggen. Ah toe seizoen 2 is ook goed bladiebla. Maar dan is het makkelijker uitgelegd. 7 is te willy nilly. Bij Making a Murderer was het ook duidelijk. Het heeft een seizoen 2 dus klaar, doei. Overigens is de regel dus aangepast van 10 naar 7. Want die heeft er wel even opgestaan en had altijd al 10 afleveringen...
Anywho genoeg Onderhond. Iemand de beleidsbepalers die het idee erachter kan uitleggen en wellicht zonder te verdedigend te worden kan nadenken over mijn voorstel. Bij voorbaat dank. Even goede vrienden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
We zullen dit met de crew bespreken en hier nog eens naar kijken.
Korte films 'uitbreiding' naar speelduur van 30 minuten (en niet verder) was nog niet zo lang geleden ingevoerd om de stroom toevoegingen te kunnen behappen (was 45 minuten zoals je weet). Dat is overigens reuze meegevallen.
We zouden daar nog eens naar kunnen kijken.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Korte films 'uitbreiding' naar speelduur van 30 minuten (en niet verder) was nog niet zo lang geleden ingevoerd om de stroom toevoegingen te kunnen behappen (was 45 minuten zoals je weet). Dat is overigens reuze meegevallen.
We zouden daar nog eens naar kunnen kijken.
Ik heb in ieder geval nog een document van een pagina of 50 klaarliggen vol reviews 
TMP
-
- 1888 berichten
- 1714 stemmen
Als we toch toevoegeisen aan gaan passen, dan ook eens stoppen met de overlap tussen tvmeter en MM. Ik erger me er enorm aan dat al die miniseries ook op MM komen. Dan eindigt een Chernobyl vorig jaar gewoon in de top 10 eindlijst van 2019, terwijl het in mijn ogen niet eens op de site hoort.
Eens. Hetzelfde geldt voor losse afleveringen van Black Mirror, die allemaal afzonderlijk worden toegevoegd. Dat zijn mijns inziens afleveringen van een tv-serie en geen films.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
De nieuwe eigenaar gaat dit jaar nog TvMeter aan MovieMeter toevoegen. Of we dat nu willen of niet.
Hakunamatafaka
-
- 629 berichten
- 1716 stemmen
Gaat lastig worden zonder plaatje en plotomschrijving en extra informatie, denk ik! Misschien weet Ludo92 hoe dat moet, die heeft er meerderen toegevoegd.
Ludo92
-
- 81 berichten
- 29 stemmen
Misschien weet Ludo92 hoe dat moet, die heeft er meerderen toegevoegd.
Leugens. Ik heb 0 toevoegingen op mijn profiel staan.
Maar, de docu staat ook niet op andere filmsites. Alleen op IMDB. Zal wel iets mis mee zijn.
Bovendien kan BarryEgan zich beter op wat smaakvolle fictie gaan storten. Voor hij het weet is hij een verlicht man!
BarryEgan
-
- 76 berichten
- 2081 stemmen
Gaat lastig worden zonder plaatje en plotomschrijving en extra informatie, denk ik! Misschien weet Ludo92 hoe dat moet, die heeft er meerderen toegevoegd.
Is me teveel werk.
Leugens. Ik heb 0 toevoegingen op mijn profiel staan.
Maar, de docu staat ook niet op andere filmsites. Alleen op IMDB. Zal wel iets mis mee zijn.
Bovendien kan BarryEgan zich beter op wat smaakvolle fictie gaan storten. Voor hij het weet is hij een verlicht man!
Heb je nog tips, DM me maar.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
De nieuwe eigenaar gaat dit jaar nog TvMeter aan MovieMeter toevoegen. Of we dat nu willen of niet.
Wel jammer als dat zo is. Ik vind toch wel een groot verschil zitten tussen series die echt seizoenen doorgaan en mini/reeks afgesloten series. Maar om onduidelijkheid te voorkomen denk ik dan toch dat je beter alles met meerdere delen naar tv-meter kan gooien. Nu heb je van de ESPN reeks 30 for 30 dus wel Lance en O.J. Made in America op de site staan maar niet The Last Dance. Dan zie je dat zo een willekeurige regel totaal niet werkt.
beyondo
-
- 47 berichten
- 15642 stemmen