- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
De termen movie en film zijn synoniemen.
De eerste films waren korte films. 
Uiteraard kan het zijn dat je niet veel hebt met deze uitbreiding, maar je kunt dan beslissen er niets mee te doen.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Dan neem ik dat terug. Maar zou niet weten waarom korte FILMS niet op MovieMeter thuis zouden horen. Zeker wanneer zo'n beetje elke met MM vergelijkbare site ze wel toelaat. En zoals Kapp al zegt waren de eerste films nota bene korte films, dus als die de definitie ''film'' al niet mogen dragen weet ik het ook niet meer..
Verder hoeft zeker ook niet alles op MM van mij. Ik zou er geen traan om laten mochten miniseries en tv-documentaires verwijderd worden. Korte films lijken mij in dat opzicht ook een veel waardevollere aanwinst.
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
Komt er voor deze nieuwe aanpassing ook gelijk een aanpassing op de Wikipedia van MM? Ik kan me niet snel voorstellen dat nu de enorme hoeveelheid YouTube kortfilms op de site terecht komen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Dat moet nog worden aangepast zoals ik al zei. Nee geen homevideo's etc. en geen muziek videoclips.
EDIT:
Bob Gray
-
- 1222 berichten
- 2045 stemmen
Is het een idee dat er bij iedere regisseur er aparte kolommen komen voor films , shorts, samenwerkingen etc? Eigenlijk net zoals bij Musicmeter de Live albums en EP's een aparte kolom hebben ten opzichte van reguliere albums.
Misschien is het mijn autisme maar ik hou ervan om die dingen gescheiden te houden.
Nu staan er bij David Lynch bijvoorbeeld 16 films, terwijl hij naar mijn weten maar 10 feature films heeft gemaakt.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Ben wel blij met deze toevoeging. Hoe zit het met de top 250? Ik dacht dat mini-series uitgesloten waren voor de top 250, geldt dat ook voor kortfilms of worden die mee geïntrigeerd? Kan me voorstellen dat een paar klassiekers goed zullen scoren.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Het zal nog wel even duren voordat een van deze films 250 stemmen heeft.
Het is wel logisch om er een aparte categorie voor te maken bij toplijsten inderdaad.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12840 stemmen
Ik vind het op zich wel oké dat ook kortfilms toegelaten worden, al vind ik het wel een beetje raar dat gezien de problemen om het vroegere, beperktere aanbod volwaardig aan te vullen er gekozen wordt om een potentieel nog veel groter aanbod te willen coveren.
Benieuwd hoe lang het duurt vooraleer iemand Rubber Johnny probeert toe te voegen. Kwestie van de moeilijke scheidingslijn tussen short en music video al eens te kunnen testen 
Don Homer
-
- 510 berichten
- 1297 stemmen
Kunnen afleveringen van Alfred Hitchcock presents nu ook worden toegevoegd? 
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
(afbeelding)
Zou je dat nu wel doen, reageren met een standbeeld... dat is vandaag de dag gedoemd om neergehaald te worden
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Ik sluit mij honderd procent aan bij Bob Gray waar het (de wens naar) een overzicht-scheiding van de kortfilms en langspelers van een regisseur betreft.
Edit: één van de mindere zaken op imdb vind ik wel dat je nog niet van de hoeveelheid langspelers aankunt met de ''short''-aanduidingen. Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf naar welke hartenlust mensen nu gaan toevoegen, maar een Varda bijvoorbeeld heeft zoveel shorts gemaakt dat je dan al snel door de bomen het bos niet meer ziet.
Serpicos
-
- 1139 berichten
- 4171 stemmen
Wellicht is het voor het overzicht een mogelijkheid om ''short'' als genre-aanduiding toe te voegen, zoals dat ook op IMDb gebeurt?
Inderdaad een must wat mij betreft 
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12840 stemmen
Edit: één van de mindere zaken op imdb vind ik wel dat je nog niet van de hoeveelheid langspelers aankunt met de ''short''-aanduidingen.
Op IMDb kan je die er wel uitfilteren als je wil. Beetje omslachtig, maar uiteindelijk raak je wel aan een aantal feature-length (45min+). Boven bij de "filmography" heb je een dropdown met filter opties staan. Als je er daar eentje aanvinkt ge je naar het volgende scherm, waar alles netjes gefilterd kan worden. Zit nogal brak in elkaar, maar het werkt wel 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Wordt er nog iets gedaan aan de reclame op MusicMeter? Ik lees steeds meer berichten van mensen die hierdoor afhaken. Blijkbaar is het niet eens meer mogelijk te stemmen op de mobiele site. 
Mat_
-
- 737 berichten
- 1335 stemmen
Niet om het hele kortfilm-gebeuren op de spits te willen drijven, maar hoort dit dan ook op Moviemeter?
Hoort de muziek bij de film of hoort de film bij de muziek?
stinissen (crew films & series)
-
- 23439 berichten
- 76924 stemmen
Laat iemand maar de vele pareltjes van Laurel & Hardy erop zetten.
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
Het enige wat (voor mij persoonlijk) wellicht een nadeel kan vormen is dat het totale aantal geziene films van een bepaalde gebruiker wat minder gaat voorstellen. Het gaat wel snel als je 100 films kijkt van 1-5 minuten. Maar de site is er wel completer mee.
Mac Hammer Fan
-
- 6025 berichten
- 7444 stemmen
Laat iemand maar de vele pareltjes van Laurel & Hardy erop zetten.
Ik ben al begonnen met Night Owls, County Hospital en The Music Box. 
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
... Ben eigenlijk wel benieuwd of dit (over 2 jaar?) impact op de top 250 gaat hebben.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Ik zou graag kunnen instellen dat ik nergens op de site kortfilms (en doe miniseries er ook maar bij) tegenkom. In het overzicht van vandaag aan Netflix toegevoegde titels enkel kortfilms, waardeloos.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Wordt er nog iets gedaan aan de reclame op MusicMeter? Ik lees steeds meer berichten van mensen die hierdoor afhaken. Blijkbaar is het niet eens meer mogelijk te stemmen op de mobiele site.
De mogelijkheid om te doneren is overigens ook nog steeds kapot.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind het wel jammer dat nu echt alles erop mag.
Finding Dory: Marine Life Interviews (2016)
Nu krijg je dus dit soort rotzooi erop. 2 hele minuten.
En dit krijg je dus ook constant bij de filmupdates te zien. Kan hier geen aparte update pagina voor komen, net als bij films, forum en regisseurs?
Ik sluit me dus aan bij het bericht van Apollinisch. Vreselijk dit.
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5827 stemmen
Is het een idee dat er bij iedere regisseur er aparte kolommen komen voor films , shorts, samenwerkingen etc? Eigenlijk net zoals bij Musicmeter de Live albums en EP's een aparte kolom hebben ten opzichte van reguliere albums.
Misschien is het mijn autisme maar ik hou ervan om die dingen gescheiden te houden.
Nu staan er bij David Lynch bijvoorbeeld 16 films, terwijl hij naar mijn weten maar 10 feature films heeft gemaakt.
Dit idee ben ik voor, dat zou echt super zijn. Op zich ben ik niet tegen korte films. Maar het wordt wat lastig te borgen wat je er allemaal precies op wil hebben en wat niet.
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
Het lijkt mij beter als de regels gewoon iets worden aangescherpt. Alleen kortfilms met een bepaalde status, filmmaatschappij of budget erop bijvoorbeeld. Daar zullen dan ook een aantal van mijn eigen toevoegingen mee ten onder gaan, maar het is niet anders.
horizons de top 250 van kortfilms kreeg mogelijk een eigen categorie las ik ergens
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5827 stemmen
"Een bepaalde status" is al vaag en onmogelijk objectief vast te stellen natuurlijk. Al ben ik het er ergens wel mee eens.
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
"Een bepaalde status" is al vaag en onmogelijk objectief vast te stellen natuurlijk. Al ben ik het ergens wel mee eens.
Klopt. Ik doelde in dit geval dan meer op de klassieke status. Films als A Trip To The Moon bijvoorbeeld.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Het onderbrengen in aparte categorie zoals regisseurs zou mijn inziens de beste oplossing zijn.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Het onderbrengen in aparte categorie zoals regisseurs zou mijn inziens de beste oplossing zijn.
Dit ja. Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit, maar ik kan het wel begrijpen als sommige users het een beetje gescheiden willen houden.
Alleen kortfilms toestaan die te boeken staan als ''klassieker'' zou belachelijk zijn.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
We zullen het wel gaan evalueren en dan zal duidelijker aanduiding van korte films wel op het wensenlijstje staan.
stinissen (crew films & series)
-
- 23439 berichten
- 76924 stemmen
Dank je zijn er echt 10 tallen 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.