• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.060 films
  • 12.206 series
  • 33.976 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.001 gebruikers
  • 9.371.747 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Bij films niet gereageerd kun je bij de films aanklikken toevoegen aan mijn updates. Heb je wel gereageerd (stem/bericht) is het toch automatisch in je updates?

Wat je niet wilt volgen kun je verwijderen via het kruisje of bij de link van de film.

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

Je hebt links in je beeld een rijtje tabs staan met o.a. 'Mijn Updates'. Hier staan alles films tussen waarop je gereageerd hebt. Als er een update is (iemand die na jou erop reageerd) wordt het icoontje oranje.

Is dat wat je bedoeld?

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Er viel me iets op, helemaal geen mega-issue, maar je vraagt je soms af hoe zoiets komt: Als je op Gary Ross zoekt via het zoekvenster rechtsboven krijg je een aantal populaire titels van hem erbij te zien. Er staat echter een film tussen die helemaal niet door hem geregisseerd is en dus ook niet in de lijst beneden voorkomt... ra ra

(afbeelding)

jarno1975 (moderator series)

• 10970 berichten
  • 2790 stemmen

Inderdaad vreemd. Wat dan weer wel toevallig is, is dat Gary Ross wel de schrijver is van die betreffende film.

Misschien dat Jordy aan het experimenteren is om de schrijvers van een film ook op MM te vermelden?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Er viel me iets op, helemaal geen mega-issue, maar je vraagt je soms af hoe zoiets komt: Als je op Gary Ross zoekt via het zoekvenster rechtsboven krijg je een aantal populaire titels van hem erbij te zien. Er staat echter een film tussen die helemaal niet door hem geregisseerd is en dus ook niet in de lijst beneden voorkomt... ra ra

(afbeelding)

Gary Ross stond ooit wel bij die film als regisseur vermeld. Opgelost door regisseur ongewijzigd even op te slaan, het tekstje onder z'n naam wordt dan opnieuw bepaald.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ik weet niet wat 'ongewijzigd opslaan' is, maar 't is inderdaad verholpen. Blijkbaar heeft-ie inderdaad dan ook op imdb als regisseur gestaan. Ik had dat niet eens gecheckt dat hij schrijver was..

Ik zal kijken of ik er dan nog eentje kan vinden

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik snap de wens wel dat je een seintje krijgt wanneer iemand je quote. Ik kan me echter niet bedenken hoe dat zou moeten gaan werken zonder de manier van discussieren helemaal om te gooien (zodat discussies hierarchisch gaan ivm plat onder elkaar)

Reageren gebeurt vaak gewoon het bericht er onder, lang niet altijd wordt ook echt de quote functionaliteit gebruikt. En elke keer een pm als je naam gebruikt wordt, dat zullen gebrukers als deze niet leuk vinden.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Ik weet niet wat 'ongewijzigd opslaan' is, maar 't is inderdaad verholpen. Blijkbaar heeft-ie inderdaad dan ook op imdb als regisseur gestaan. Ik had dat niet eens gecheckt dat hij schrijver was..

Ik zal kijken of ik er dan nog eentje kan vinden

Bij de regisseur op corrigeren drukken en de gegevens ongewijzigd opslaan, als niet-crewlid zul je dan even in het commentaar moeten uitleggen waarom je die correctie indient.

Friac

• 1323 berichten
  • 1056 stemmen

Bedankt voor de reacties alvast!

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Jordy schreef:

Ik snap de wens wel dat je een seintje krijgt wanneer iemand je quote. Ik kan me echter niet bedenken hoe dat zou moeten gaan werken zonder de manier van discussieren helemaal om te gooien (zodat discussies hierarchisch gaan ivm plat onder elkaar)

Reageren gebeurt vaak gewoon het bericht er onder, lang niet altijd wordt ook echt de quote functionaliteit gebruikt. En elke keer een pm als je naam gebruikt wordt, dat zullen gebrukers als deze niet leuk vinden.

Kun je er dan niet voor zorgen dat voor een user aan te spreken er bijvoorbeeld @jordy wordt gedaan? Dit wordt al vrij veel op het forum gedaan en hiermee zijn er ook geen problemen met users met zo'n namen.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Hoe zorg ik daar dan voor, dat iedereen mijn naam voortaan met een apenstaartje er voor typt?

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Dat is dan maar iets dat de users zullen moeten oppikken?

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Jordy schreef:

Je kan dezelfde houding aannemen als bij recensies. Niet iedere recensie verschijnt in het tabje, enkel wanneer de gebruiker zijn bericht correct als recensie aanduidt.

Voor de gebruikers die wel correct quoten is zo'n PM eenvoudig te regelen (daar wordt de username vermeldt). Het is enerzijds een goede aanzet voor quoters om de gebruiker er telkens bij te zetten, en de quotes die je mist ... die je mis je nu ook. Dus al is het systeem niet perfect, het is in ieder geval beter dan de huidige situatie.

Vinden mensen die PMs lastig kan je altijd nog een on/off vinkje in het profiel verzien.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Onderhond schreef:

Vinden mensen die PMs lastig kan je altijd nog een on/off vinkje in het profiel verzien.

Tamelijk ingewikkeld. Met de één zou ik wel in discussie gaan met de ander niet hoe wil je dat dan doen?

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Dan lijkt het me eerder een kwestie van alle PMs ontvangen of geen enkele. Wil je niet met die persoon discussiëren, dan reageer je simpelweg niet?

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Lastig om PMs te ontvangen bedoel ik, niet lastig om te versturen.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Ik begrijp wat je bedoelt. Zou kunnen zoals Metalfist schrijft,.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 berichten
  • 2790 stemmen

Ook nog een minor issue die me al een tijd opvalt. Wanneer je met je muis op een regisseursnaam gaat staan zie je de geboren en overleden staan.

Nu kom ik zo nu en dan wel eens tegen dat er het volgende staat:

overleden: 0 1984

Bijvoorbeeld bij deze film: Hausfrauen-Report 6: Warum Gehen Frauen Fremd? (1978)

Die 0 hoort daar dus niet. Als je er vervolgens op klikt staat het wel goed. Volgens mij komt het alleen voor bij datums waarbij alleen een jaartal staat (maar dan ook weer niet altijd)

Misschien dat het ook met 'ongewijzigd opslaan' te verhelpen is.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

nope da's een bug, gaat op de lijst, bedankt

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Je kan dezelfde houding aannemen als bij recensies. Niet iedere recensie verschijnt in het tabje, enkel wanneer de gebruiker zijn bericht correct als recensie aanduidt.

Voor de gebruikers die wel correct quoten is zo'n PM eenvoudig te regelen (daar wordt de username vermeldt). Het is enerzijds een goede aanzet voor quoters om de gebruiker er telkens bij te zetten, en de quotes die je mist ... die je mis je nu ook. Dus al is het systeem niet perfect, het is in ieder geval beter dan de huidige situatie.

Ik blijf toch nog even nadenken over een structurele oplossing, ik denk dat dit z'n waarde verliest als blijkt dat je soms wel en soms niet op de hoogte gesteld wordt

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

En in de stijl van 'Mijn Updates' waar je een overzicht hebt van films waar je gequote bent? Op die manier vang je het probleem om dat sommigen hebben met het ontvangen van berichten en kan je toch gemakkelijk zien waar iemand reageert op een bericht van jou.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

zoals ik al zei, ik zou niet goed weten hoe:

Jordy schreef:

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik heb een rits lidwoorden toegevoegd, als er nog "echte" voorbeelden te vinden zijn van vergeten lidwoorden dan hoor ik het graag

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Jordy schreef:

Ik heb een rits lidwoorden toegevoegd, als er nog "echte" voorbeelden te vinden zijn van vergeten lidwoorden dan hoor ik het graag

Het Italiaanse "Il", zoals hier

Ik zoek nog even verder...

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Jordy schreef:

Het Hebreeuwse Ha-, zoals hier

Het Arabische Ar-, zoals hier of Al-, zoals hier

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

bedankt

Onnib

• 2 berichten
  • 0 stemmen

davidmoens schreef:

ik gebruikte imdb maar de import naar moviemeter werkt niet meer sinds de update.

Word dit opgelost?

Dit vraag ik me ook al af.

Ik kon hier niks over vinden in de Help (Wiki) of het forum.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Eerst klik je rechtsboven mijn profiel en dan op instellingen. Helemaal onderaan staat de IMDb link.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Onnib schreef:

(quote)

Dit vraag ik me ook al af.

Ik kon hier niks over vinden in de Help (Wiki) of het forum.

Zal er binnenkort even naar kijken. Dit had beter in het feedback topic gemeld kunnen worden overigens, dan had ik het eerder gezien.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Die weet niet iedereen te vinden. Zal het volgende keer aan die mensen doorgeven. Ik dacht dat het al weer gefixed was??. Maakt niet uit. Groet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.