• 153.328 films
  • 8.970 series
  • 26.891 seizoenen
  • 595.121 acteurs
  • 336.493 gebruikers
  • 8.670.580 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

John Milton

• 19096 berichten
  • 10404 stemmen

https://i.ibb.co/hCyS5Cj/mm.jpg

Ik zou trots zijn bij de eerste 75 users te horen, maar dat is niet het geval.

Eens ik een bericht geplaatst heb, komt de URL als ik op mijn naam klik, wèl uit op mijn profiel pagina. Maar vanuit het tekstveld om een bericht te plaatsen lijkt de oude bug weer terug dat je op een ander profiel terecht komt. In mijn geval de reeds 20 jaar afwezige user Mymelody.

breedbeeld

• 413 berichten
  • 485 stemmen

Wat is er veranderd aan de website? Sinds een paar dagen springt met mijn firefox browser wanneer ik bij een film naar beneden scrol de film The Happy Camper (2022) in beeld. Met Edge gebeurt dat niet.

Baggerman

• 10506 berichten
  • 7813 stemmen

Raar?

Ik bekeek net de pagina met het oeuvre van Rainer Werner Fassbinder, maar Welt am Draht (Film, 1973) staat daar niet tussen? Gaat iets mis, denk ik?

Tim94 (developer)

• 1351 berichten
  • 227 stemmen

John Milton schreef:

(afbeelding)

Ik zou trots zijn bij de eerste 75 users te horen, maar dat is niet het geval.

Eens ik een bericht geplaatst heb, komt de URL als ik op mijn naam klik, wèl uit op mijn profiel pagina. Maar vanuit het tekstveld om een bericht te plaatsen lijkt de oude bug weer terug dat je op een ander profiel terecht komt. In mijn geval de reeds 20 jaar afwezige user Mymelody.

Bedankt voor het melden! Ik heb kappeuters id (11) daar staan. Gek. Ga ik induiken.

--

Hij pakt daar het juiste id van een gezamenlijke user tabel. Die bij de samenvoeging van Movie/TvMeter is gemaakt. Daarin ben jij user 73 en ik 11. Maar dat ga ik aan de voorkant oplossen.

Tim94 (developer)

• 1351 berichten
  • 227 stemmen

Baggerman schreef:

Raar?

Ik bekeek net de pagina met het oeuvre van Rainer Werner Fassbinder, maar Welt am Draht (Film, 1973) staat daar niet tussen? Gaat iets mis, denk ik?

Ga ik vandaag of morgen naar kijken.

Tim94 (developer)

• 1351 berichten
  • 227 stemmen

John Milton

Nu staat het goed!

John Milton

• 19096 berichten
  • 10404 stemmen

Yes it does!

Snel gefixed man!

The Oceanic Six

• 57273 berichten
  • 3720 stemmen

De site is weer eens ongelofelijk onbruikbaar.

Ontzettend irritant.

Tim94 (developer)

• 1351 berichten
  • 227 stemmen

The Oceanic Six schreef:

De site is weer eens ongelofelijk onbruikbaar.

Ontzettend irritant.

We hebben zojuist een storing gehad. Die is nu net weer opgelost.

Kondoro

• 9509 berichten
  • 2222 stemmen

Hoezo ben ik zo af en toe opeens automatisch uitgelogd? Als ik automatisch ingelogd aan heb staan?

Graaf Machine

• 6815 berichten
  • 804 stemmen

Kondoro schreef:

Hoezo ben ik zo af en toe opeens automatisch uitgelogd? Als ik automatisch ingelogd aan heb staan?

Ik klikte op dit topic, om te kijken wat de opmerking was, floep ik opeens naar 'uitgelogd'.

Tanguy

• 146 berichten
  • 1066 stemmen

Kondoro schreef:

Gebeurt mij nu ook zo nu en dan.

AniSter

• 1554 berichten
  • 1197 stemmen

Ik moet zo'n beetje iedere keer opnieuw inloggen ondanks het vinkje 'ingelogd blijven'.

En het lijkt wel alsof de MovieMeter website op een ENIAC draait.

ArnoldusK

• 560 berichten
  • 1857 stemmen

Is het al ooit geopperd om andere users, wiens Updates je volgt, openbaar te maken?

Ik heb veel aan de berichten en stemmen die enkele users hier wekelijks achterlaten (en op MusicMeter), ze mogen best zien dat ik ze volg

kappeuter (crew films)

• 68137 berichten
  • 5443 stemmen

Tot die mogelijkheid er is, raad ik je dit topic aan:

Welke gebruiker volg je graag en waarom? - Gebruikers: Algemeen - filmforum

Tim94 (developer)

• 1351 berichten
  • 227 stemmen

ArnoldusK schreef:

Is het al ooit geopperd om andere users, wiens Updates je volgt, openbaar te maken?

Ik heb veel aan de berichten en stemmen die enkele users hier wekelijks achterlaten (en op MusicMeter), ze mogen best zien dat ik ze volg

Ik weet niet of iedereen daar op zit te wachten. Dat je kunt zien dat je iemand volgt. Een soort 'volgers' optie dus. Gaat over de data die je hier https://www.moviemeter.nl/user/myupdates ziet of niet?

[Tim94] volgt:

xx

xx

xx

[Tim94] wordt gevolgd door:

xx

xx

xx

En dan is https://www.moviemeter.nl/user/myupdates je eigen updates feed (wat al is).

Als dit al komt, moet ik dit intern ook eerst bespreken. Of wij dat wel willen.

Tim94 (developer)

• 1351 berichten
  • 227 stemmen

ArnoldusK

We hebben het intern besproken en willen de optie privé houden voor de gebruikers. Nu kun je iemand gewoon volgen zonder dat iemand het hoeft te weten. Wellicht dat het we het nog eens overwegen als meer gebruikers er achterstaan en we een goede onderbouwing krijgen (en het ermee eens zijn).

Kappeuters optie van hierboven blijft dan open. Dan kun je het vrijwillig openbaar maken.

Tim94 (developer)

• 1351 berichten
  • 227 stemmen

Baggerman schreef:

Raar?

& kappeuter

Het is net toch gelukt om mini shows die als films zijn toegevoegd mee te nemen in de data, waarbij er nog geen mini show is met hetzelfde imdb id. Dus er worden geen dubbele mini shows meegenomen en daarmee wordt nu o.a. Welt am Draht meegenomen in de filmografie van Rainer Werner.

Filmografie Rainer Werner Fassbinder

kappeuter (crew films)

• 68137 berichten
  • 5443 stemmen

Tim94

Top!

Baggerman

• 10506 berichten
  • 7813 stemmen

Tim94 schreef:

Het is net toch gelukt om mini shows die als films zijn toegevoegd mee te nemen in de data, waarbij er nog geen mini show is met hetzelfde imdb id. Dus er worden geen dubbele mini shows meegenomen en daarmee wordt nu o.a. Welt am Draht meegenomen in de filmografie van Rainer Werner.

Filmografie Rainer Werner Fassbinder

Inderdaad

Graaf Machine

• 6815 berichten
  • 804 stemmen

Ik heb hier al vaker over bericht, maar doe het maar weer: kan de spoilerfunctie eens grondig nagekeken worden? Ik heb bij The Banshees of Inisherin (Film, 2022) - MovieMeter.nl een reactie geplaatst op een bericht van Arnie, en heb de spoilertags goed geplaatst. Maar toch komt het blijkbaar weer niet goed op het scherm, want van Arnie krijg ik een bericht of ik aan spoilertags wil denken.

Dit lijkt me gewoon een belangrijk ding om SNEL op te lossen, en niet jaren op de plank te laten liggen.

Film Pegasus (moderator films)

• 29624 berichten
  • 5028 stemmen

De spoilerfunctie werkt inderdaad niet zo goed, ben net naar je bericht gaan kijken (heb zelf de film gelukkig ook al gezien). De spoileraanpassing lijkt te stoppen op het moment dat er een nieuwe regel begint. Ik heb het voorlopig kunnen oplossen door er extra spoilertags aan toe te voegen na de nieuwe regel. Maar dat zou niet de bedoeling moeten zijn natuurlijk. Voorlopig is het in orde voor het bericht van Graaf Machine, maar dit moet zeker te goed werken op de hele site. Niets zo erg als een spoiler van een film die je nog niet gezien hebt.

eRCee (moderator films)

• 12744 berichten
  • 1840 stemmen

Is dat niet hetzelfde probleem als eerder? Voor mensen die op de film gestemd hebben, lijkt het dan alsof de spoilertags niet goed staan, maar voor hen die niet gestemd hebben werkt het wel.

Graaf Machine

• 6815 berichten
  • 804 stemmen

eRCee schreef:

Is dat niet hetzelfde probleem als eerder? Voor mensen die op de film gestemd hebben, lijkt het dan alsof de spoilertags niet goed staan, maar voor hen die niet gestemd hebben werkt het wel.

Ik meen dat Kappeuter me dat ook eens gezegd had, inclusief de tip om per alinea te spoileren. Maar dat vergeet je dan na een tijd weer, en dan wordt je opeens geconfronteerd met iemand die je, heel terecht, meldt dat je niet goed gespoilerd hebt, en dat is eigenlijk best schrikken.

Maar als het voor diegenen die niet gestemd hebben wel goed gespoilerd is, is dat probleem in elk geval wel goed afgevangen.

narva77 (crew films)

• 12091 berichten
  • 6272 stemmen

Ik kan het niet lezen en heb de film nog niet gezien, dus het lijkt gewoon goed te staan. Pas als ik het gedeelte tussen spoilertags aanklik, krijg ik de tekst te zien, anders is het geblurd.

Tim94 (developer)

• 1351 berichten
  • 227 stemmen

Het probleem zit het hem erin dat wij per regel moeten zoeken op de spoiler tags. Daardoor kan het soms voorkomen dat het niet goed wordt gepakt. Heb net zelf ook even https://www.moviemeter.nl/film/1148175 bekeken (waar ik nooit op heb gestemd) en het gaat bij mij ook goed.

kappeuter (crew films)

• 68137 berichten
  • 5443 stemmen

Tim94 schreef:

Het probleem zit het hem erin dat wij per regel moeten zoeken op de spoiler tags. Daardoor kan het soms voorkomen dat het niet goed wordt gepakt. Heb net zelf ook even The Banshees of Inisherin (Film, 2022) bekeken (waar ik nooit op heb gestemd) en het gaat bij mij ook goed.

De tags gaan wel goed bij users die nog niet op de film gestemd hebben.

De markering zou voor mensen die wel gestemd hebben hetzelfde moeten staan, dus daar zit toch wel degelijk een bug in.

Voor de overname was deze bug er niet.

Tim94 (developer)

• 1351 berichten
  • 227 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

De tags gaan wel goed bij users die nog niet op de film gestemd hebben.

De markering zou voor mensen die wel gestemd hebben hetzelfde moeten staan, dus daar zit toch wel degelijk een bug in.

Voor de overname was deze bug er niet.

Als je hebt gestemd, zie ik altijd een donker grijze achtergrond met de tekst waar je als je niet hebt gestemd een blur over de tekst ziet.

kappeuter (crew films)

• 68137 berichten
  • 5443 stemmen

Tim94 schreef:

Als je hebt gestemd, zie ik altijd een donker grijze achtergrond met de tekst waar je als je niet hebt gestemd een blur over de tekst ziet.

Ja maar hij markeert vaak niet het hele spoilergedeelte, waardoor het voor users lijkt dat de spoilertags / spoilers niet goed staan.

Stel dat de spoiler tags 3 zinnen beslaan, wordt de markering maar getoond bij 1 zin. Dit is duidelijk een bug.

Als je een alinea aanmerkt met spoilertags, hoort ook de hele alinea gemarkeerd te worden, niet maar 1 zin.

Tim94 (developer)

• 1351 berichten
  • 227 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

Ja maar hij markeert vaak niet het hele spoilergedeelte, waardoor het voor users lijkt dat de spoilertags / spoilers niet goed staan.

Stel dat de spoiler tags 3 zinnen beslaan, wordt de markering maar getoond bij 1 zin. Dit is duidelijk een bug.

Als je een alinea aanmerkt met spoilertags, hoort ook de hele alinea gemarkeerd te worden, niet maar 1 zin.

aha, dan is dat in ieder geval duidelijk.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.