menu

Mijn Updates +
De Site / Gebruikers / Welke gebruiker volg je graag en waarom?

zoeken in:
Ben nu al een paar dagen bezig met het doorspitten van de reviews van Alathir. Ik zie daar ook vaak een leuke recensie en ik denk dat als hij zo door gaat dat we dan nog mooie reviews van hem kunnen verwachten.

(verwijderd)
Ik lees ze toevallig ook graag, en niet alleen vanwege zijn/jouw avatar en nummer 2 positie in je top-10.

In het algemeen volg ik graag gebruikers die ik vaak tegenkom bij films die ik zelf ook bekijk/interessant vind logischerwijs, die een goede (of bijzondere) smaak hebben en die schrijven op een mooie maar niet te filosofische manier: John Milton, Zwolle84, TornadoEF5, horizons, de grunt, IH88, en ik vergeet er vast nog een paar.

Kondoro0614 schreef:
Ben nu al een paar dagen bezig met het doorspitten van de reviews van Alathir. Ik zie daar ook vaak een leuke recensie en ik denk dat als hij zo door gaat dat we dan nog mooie reviews van hem kunnen verwachten.

Haha, ik doe mijn best! Binnenkort heb ik waarschijnlijk iets minder tijd om films te kijken (vanwege deadlines op de universiteit) maar het is alvast fijn om te lezen dat er interesse is in mijn reviews . Ik ga eens door je reviews gaan nu, ben namelijk nog aan het twijfelen wat ik vanavond ga kijken.

(verwijderd)
Alathir, beetje offtopic, maar nu mis ik je review van The Guest, ik dacht dat je die wel had of ik vergis me met de review van Warp. Ben in ieder geval benieuwd.

Teejey, helaas was ik toen nog niet bezig met reviews te schrijven. Ik heb de afgelopen jaren eigenlijk vooral series gekeken. Ik heb The Guest hoe dan ook wel 2 keer bekeken. En ik vond hem de tweede keer eigenlijk even goed als de eerste keer. Visueel gewoon zo sterk, heerlijke scènes en soms sublieme humor (ik denk bijvoorbeeld aan die R.I.P. grafsteen op het einde). En die soundtrack! The Guest is geen alledaagse thriller en dat onderscheid hem zo van andere films. Ook de afwisseling van genres, de afwisseling van locaties en het fenomenale acteerwerk van uiteraard vooral Dan Stephens maken The Guest 1 van mijn favoriete films.

Ik vind het erg jammer dat JvB Lucas, een tijdje terug al, met de noorderzon is vertrokken. Hij schreef messcherpe analyses, waar bovendien de passie van afdroop. Ook wist hij mij vaak te boeien met bijzondere facts en trivia.

arno74
BBarbie
DVD-T
Dying Rose
John Milton
Onderhond
MRDammann
tbouwh
Teejey
TheBunk
Warp
Zwolle84

heb ik momenteel.

Omdat ze
1) een unieke kijk hebben op films
en/of 2) een gelijkaardige smaak hebben
en/of 3) interessante recensies plaatsen
en/of 4) oprecht overkomen
en/of 5) omdat het gebruikers waar ik goed mee overeenkom of naar opkijk
en/of 6) omdat ze ongeveer mijn leeftijd hebben, en het ook wel interessant is wat leeftijdsgenoten van bepaalde films vinden.

En dehenen die er niet bijzitten ken ik niet goed genoeg of hebben een smaak die een beetje te ver af ligt van wat ik kijk (te veel arthouse/te specifiek/te mainstream/te veel richting actie of niet recent genoeg).

Al liet ik wel een traantje dat mijn Vlaamse vriend, die zelfs zijn waardering naar medegebruikers bloedserieus neemt, niet eens míj noemt. Een traantje mijnerzijds...

Donkerwoud schreef:
Al liet ik wel een traantje dat mijn Vlaamse vriend, die zelfs zijn waardering naar medegebruikers bloedserieus neemt, niet eens míj noemt. Een traantje mijnerzijds...

Ja, wellicht omdat ik je nog niet genoeg ken, en ook omdat een eerste kijk snel op je filmsmaak ook weinig een accent legt op iets specifieks of wat recent materiaal (waar ik zelf voorlopig de accent op leg). Als ik later iets meer met film wil doen, dan kan ik altijd wel wat oudere films bekijken, maar ik wil nu graag gewoon een kenner van de 21ste eeuw worden, omdat ik daar al vrij goed weet wat wel en wat niet voor mij is, en het percentage van de films die ik fijn lig daar gewoon een pak hoger ligt.

En natuurlijk ga je altijd wel bij een grote lijst mensen vergeten / niet kunnen opnoemen. Misschien kom je er wel nog bij En dat neemt niet weg dat ik veel respect voor je heb en anderen, sowieso al voor iedereen die een kwaliteitsfilm kan waarderen (en tot nu toe kan elke (bijna) regisseur behalve Von Trier me eigenlijk wel overtuigen van hun of zeker enkele van hun kwaliteiten).

Momenteel raak ik onder de indruk van de berichten van Zwolle84. Hij kan vaak zo lekker scherp uit de hoek komen.

En niet zwarte Piet?

sinterklaas schreef:
Momenteel raak ik onder de indruk van de berichten van Zwolle84. Hij kan vaak zo lekker scherp uit de hoek komen.

Dank voor het compliment! En mijnerzijds een compliment voor je leuke nummer 1. Die zie je niet vaak in de toplijsten terug.

Alexander1900 schreef:
En niet zwarte Piet?

Nee, wel Sylvana.

Ik lees in het algemeen iedere gebruiker wel, maar diegene waar ik altijd benieuwd naar ben zijn:

Onderhond (Smaken verschillen enorm helaas).

Stephan (Is ook zelf een regisseur, van hem kan ik dus misschien wel wat leren).

Theunissen (Al zie ik dat zijn laatste mening lang geleden was).

en tot slot mrklm (Vooral de berichten op de films die nu in de bioscoop draaien).

Ik volg Cinsault erg graag: een tijdje terug ervoer ik 'm zelfs als een virtuele filmbuddy omdat we vaak omstreeks dezelfde tijd naar dezelfde films gingen, getuige de vele min of meer gelijktijdig geposte meningen waarin we ook inhoudelijk vaak gelijkgezind waren. De laatste tijd post hij niet meer zo vaak; het is goed mogelijk dat hij het druk heeft of weinig zin meer heeft om z'n meningen met ons te delen maar als hij denkt dat niemand geïnteresseerd is in zijn meningen dan zeg ik hier dat ik ze altijd graag las!

Nee hoor, De filosoof. Momenteel verblijf ik in NYC, vandaar. Even filmpauze dus. Maar komende week ga ik mijn achterstand weer inhalen
Ik lees jouw recensies overigens ook altijd met interesse, gezien je interessante invalshoeken
En verder volg ik vele anderen, vooral diegenen die een helder onderbouwde en goed leesbare recensie schrijven.

arno74
BBarbie
Biosguru
Cikx
demonhunter1056
DVD-T
Dying Rose
Fisico
John Milton
joolstein
Knisper
MRDammann
Onderhond
SillyBilly23
tbouwh
TheBunk
Warp
Zwolle84

Moet er wel wat meer gebruik van maken eigenlijk, zijn er eigenlijk in principe een heleboel die er nog op mogen, maar ik vergeet echt super vaak dat je gebruikers kan volgen, dus voor mij was het ook een verrassing om te zien wie er bijstond.

Maar ik kijk bijvoorbeeld vaak wel eens wat de mening van Onderhond is. En John Milton heeft ook overal wel een mening staan die direct opvalt. Soms kijk ik naar recente berichten of selecteer ik op recensie met een sterretje, en bij veel kleinere films staan er vaak maar enkele pagina's vol (of zelfs eentje maar) en is het makkelijk om zo iets te lezen.

Donkerwoud schreef:

Blijkbaar sta je er nog altijd niet bij, maar misschien moet ik eens een top 100 of top 250 van je zien, want meestal als ik zoiets zie, dan klik ik daar dan wel eens op (als ik het een interessante lijst vind). En ik zie je niet altijd superveel recensies plaatsen. Voor één of andere reden ben je misschien wat minder opvallend, .

Maar goed, er zijn er een heleboel die ik vergeet hoor. GoodOldJack moet er eigenlijk ook bij. Woland misschien ook.

Grrrr...

Volhard en ik voorspel progressie voor 2043,Donkerwoud

Nou, dan volg ik mezelf graag hoor: zoveel kennis, zo welbespraakt, zo mooi geschreven, zo wereldwijs, zo divers. WOW! Donkerwoud maakt deze site echt veel mooier.

Zeg Shadowed, jouw recensies schieten als een komeet de lucht in. Ik zie je naam de laatste tijd erg veel passeren en kan btw jouw commentaar best ondersteunen. Maar je gaat me toch niet wijsmaken dat je al die films de voorbije dagen gezien hebt?

Fisico schreef:
Zeg Shadowed, jouw recensies schieten als een komeet de lucht in. Ik zie je naam de laatste tijd erg veel passeren en kan btw jouw commentaar best ondersteunen. Maar je gaat me toch niet wijsmaken dat je al die films de voorbije dagen gezien hebt?

Nee hoor . Ik schrijf tegenwoordig veel recensies op films waar ik nog stukjes op moet schrijven maar al gezien heb. Elke film die ik heb gezien, wil ik een mening over hebben. Trouwens, jouw commentaar is ook altijd wel leuk om te lezen, ij kan me wel vinden in je meningen. Vooral die van Elle (2016)

Shadowed schreef:
(quote)

Elke film die ik heb gezien, wil ik een mening over hebben.

Je hoeft er gelukkig niet meer zoveel. Afgelopen zomer heb ik deze doelstelling bereikt .

Ik heb ook over elke film die ik zie een mening. Maar 9 op de 10 keer is het "ja ok" of "meh" en dan pen ik hier niks neer. En soms alsnog.

Confusie
Shadowed omdat ie altijd zo zijn best doet.

Fisico want die schrijft meestal zonder risico.

Confusie schreef:
Shadowed omdat ie altijd zo zijn best doet.

Daar doe je het voor (overigens zoek ik jouw gebruikersnaam ook steeds vaker op bij films).

Confusie
Dat is nog eens een warme kerstgedachte.

Ik lees de berichten van Drulko Vlaschjan en mjk87 graag.

Ik heb een aantal gebruikers in mijn updates staan (Onderhond, Zwolle84, TornadoEF5, John Milton, mrklm, tbouwh, Shadowed, Shinobi, Chainsaw, Cikx en jeroentjuhhhhh); ik deel met allen in ieder geval gevoelsmatig een klein deel smaakoverlap/interesse maar vind het vooral fijn hoe ze hun bevindingen onder woorden brengen. Als iemand kan uitleggen wat ie mooi of niet mooi vindt, weet je wat je eraan hebt.

Maar ik lees meerdere gebruikers graag terug, ook al zouden mijn updates uit de voegen barsten, zou ik ze allemaal toevoegen. Toch ook props naar mjk87, Graaf Machine, Montorsi, maxcomthrilla, Ramon K, arno74, Macmanus, Ajax&Filmfreak, Warp, Cinsault, Dying Rose, Redlop, Bbarbie, Kondoro0614, Verhoeven en een boel anderen die ik vergeet..

(Vergeef me de Oscar-dankwoord modus.)

geplaatst:
mrklm.

Weet, ondanks zijn vele fouten in namen, altijd wel een duidelijk beeld te geven van zijn belevenis van een film.
En weet dat in woorden te vatten die me vaak op zijn minst doen glimlachen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:56 uur

geplaatst: vandaag om 12:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.