• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.213 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.385 acteurs
  • 199.065 gebruikers
  • 9.375.080 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Staat hier Primaire titel - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl Dus de oorspronkelijke titel wordt gehanteerd.

bierbak

• 390 berichten
  • 0 stemmen

Ok. Bedankt voor het snelle antwoord.

606

• 23876 berichten
  • 12265 stemmen

bierbak schreef:

Hallo, ben nieuw op de site dus sorry als ik een verkeerde of domme vraag stel. Maar waarom zetten jullie de originele titels op de stite in plaats van de engelse? Zoals The Good, the Bad and the Ugly staat hier als zijn italiaanse titel. Ik begrijp dat het correcter is, maar iedereen kent toch films als zijn engelse titel? Is soms verwarrend.

Domme vragen bestaan niet, welkom

bierbak

• 390 berichten
  • 0 stemmen

Dank u, 606.

606

• 23876 berichten
  • 12265 stemmen

bierbak schreef:

Dank u, 606.

Graag gedaan.

RealLife

• 112 berichten
  • 137 stemmen

In De Site > Algemeen > Negatieve zoektermen:

Er is iets wat ik erg graag geïmplementeerd zou zien op deze site en dat zijn "negatieve" zoektermen. In plaats van te selecteren uit welk land de film moet komen en welk genre ik wil, zou ik juist willen selecteren uit welk land ze NIET mag komen en welke genre's ik NIET wil zien.

Ik moet bijvoorbeeld niks hebben van romantiek, western, animatie en documentaire en ik ben ook niet zo'n fan van aziatische dingen. Dus wil ik die dingen gewoon niet in mijn zoekresultaten hebben.

Vooral de genres zijn lastig omdat veel films meerdere genres hebben. Als je dan bv apart gaat zoeken (eerst op komedie, dan op horror, dan op thriller, etc) dan verlies je niet alleen veel tijd, er komen ook een boel films terug wat het zoeken echt heel vervelend maakt.

narva77 (crew films)

• 12728 berichten
  • 6540 stemmen

Dick2008 schreef:

(quote)

@ narva77. Jouw interpretie van donatie is niet helemaal juist. Dat zag ik hier al: De Site >> Algemeen >> banners en donaties / aanpassingen layout

Ik wist het zelf ook niet hoor, maar ik het toen even op gezocht. Een donatie = een gift, een extraatje voor vrijwilligers voor de tijd en moeite die ze doen om een site draaiende te houden. Doneren is wel een goede zaak, maar dat is ook op vrijwillige basis.

Oh, ik dacht dat dat een grapje was van Jordy. Ik dacht dat het ook eventueel bedoeld was om de site draaiende te houden (dus eventueel meer opslag kopen enz.).

Maakt mij verder ook niet uit hoor, ik vind alles best!

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Hoort de Superclasico film op de voorpagina niet een link te zijn naar de pagina van de film?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Goeie opmerking!

Je bedoelt dat de poster geen link bevat naar de filmpagina?

Normaal gesproken wel, maar het is niet letterlijk de poster van de film.

Er is namelijk een voetbalshirt op gephotoshopt.

Het is een beetje een technisch verhaal; als ik daadwerkelijk de poster had gelinkt was de link automatisch aangemaakt naar de filmpagina.

Nu is dat helaas niet mogelijk.

Er zit alsnog wel een link in de tekst naar de filmpagina.

narva77 (crew films)

• 12728 berichten
  • 6540 stemmen

narva77 schreef:

Raúl Ruiz en Raoul Ruiz zijn 1 en dezelfde regisseur! Moet zijn Raúl Ruiz.

narva77 schreef:

Nogmaals (of wederom) zijn er films toegevoegd met als regisseur Raoul Ruiz. Dit moet dus zijn Raúl Ruiz.

Misschien moet iemand even gebruiker Verhoeven er op wijzen dat het Raúl Ruiz moet zijn i.p.v. Raoul Ruiz...?

Of we moeten Raoul Ruiz aanhouden, zoals op IMDb...?

kappeuter schreef:

Correcte spelling is inderdaad Raúl Ruiz

Ik heb het aangepast. Dankjewel!

kappeuter schreef:

Spelling van Wikipedia gebruiken we in dit soort gevallen.

Allemaal leuk en aardig, maar ik zie nu tot mijn ontsteltenis dat Raúl Ruiz weer overal is terug veranderd in Raoul Ruiz.

Is hier een overijverig crewlid aan de gang geweest?

Ik had de film Linhas de Wellington toegevoegd, de laatste film van de man. Ik had expres Raúl Ruiz aangehouden...

Affijn, de regisseur Raúl Ruiz is dus dezelfde als Raoul Ruiz.

Om met Carice van Houten te spreken; Houdt het dan nooit op??

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Excuses voor de onduidelijkheid en bedankt voor je vraag.

We hebben besloten om voortaan in principe altijd de spelling van IMDb aan te houden.

Omdat de vorige situatie te omslachtig was en we geregeld dubbele namen hadden.

Dit was ik nog vergeten hier te melden. Bij deze alsnog.

narva77 (crew films)

• 12728 berichten
  • 6540 stemmen

Oké, bedankt dan nog, en excuses als ik wat bot overkwam.

Maar hoe moet dat dan met de documentaire Miotte Vu par Raúl Ruiz? Moet die titel dan ook worden veranderd?

En hoe zit het met die Poolse actrice waar we het onlangs over hadden?

Vragen, vragen...

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

narva77 schreef:

Oké, bedankt dan nog, en excuses als ik wat bot overkwam.

OK, no problem.

Maar hoe moet dat dan met de documentaire Miotte Vu par Raúl Ruiz? Moet die titel dan ook worden veranderd?

Dan nemen we ook gewoon de IMDb titel over, de film heet nou eenmaal zo.

En hoe zit het met die Poolse actrice waar we het onlangs over hadden?

Ik heb alsnog de IMDb spelling overgenomen: Grazyna Szapolowska

jarno1975 (moderator series)

• 10972 berichten
  • 2791 stemmen

Titel blijft gewoon zo staan lijkt me. Zo staat het ook op imdb.

narva77 (crew films)

• 12728 berichten
  • 6540 stemmen

kappeuter schreef:

Ik heb alsnog de IMDb spelling overgenomen: Grazyna Szapolowska

Je bent er nog een paar vergeten dan: deze, deze, deze en deze!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Wederom bedankt!

Da's wel vreemd. 'Vergeten' niet, de zoekmachine gaf gisteren deze resultaten niet.

Wellicht waren er voor deze actrice 2 verschillende schrijfwijzen, anders snap ik het niet.

narva77 (crew films)

• 12728 berichten
  • 6540 stemmen

Ik heb op actrice gezocht met "Szapolowska" dus zonder haar voornaam, en dan krijg je 10 resultaten...

Bedankt voor het aanpassen!

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Hebben we hier al 99 keer over gehad.?? Dan wordt dit de 100ste keer.

Als mensen een bericht plaatsen en die als mening aanvinken, maar een tijd later wijst iemand terecht op een fout in dat bericht dan hoor je dat toch eigenlijk te corrigeren en dan het bericht met wijziging aan te vinken, want die mening klopt dan toch niet helemaal. (hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik bedoel, ik bedoel dus geen schrijffouten, etc).

Met alle respect voor Decec, dit dient alleen als voorbeeld.

Bij: Walk the Line (2005)

Decec schreef:

Een goede drama/muziek film...

Een beetje langdradige verhaal...

Verslaafd aan pillen, drank...

Prima achtergrond muziek (Dolby Digital)...

Prima acteerwerk...

Bekende acteur James Mangold speelt goed...

Mooi HD kwaliteit...

Prima ouderwetse opname...

Mooi einde slot verhaal...

Een paar weken later:

Driello schreef:

(quote)

Mangold is de regisseur

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Dat is een voordeel, maar de mogelijkheden om (voor langere tijd) berichten aan te passen en te verwijderen zorgt voor veel verwarring in discussies. Dat lijkt me onwenselijker. Overigens wil ik bij wijze van uitzondering wel zoiets best aanpassen, denk dan ook een schrijffout bij je favoriete film of andere situaties, waar het echt vervelend is.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik blijf het ook ergens jammer vinden dat de aanpastijd voor een bericht zo kort is. Ik ben zelf nogal redelijk actief op het filmforum met het schrijven van recensies en degenen die me al zijn tegengekomen weten ook dat het vaak vrij lange berichten zijn. Ik lees die dan wel altijd na maar blijkbaar ben ik dan nog zo 'gefocust' in mijn bericht dat ik over een aantal vreemde zinsconstructies of fouten gewoon over kijk. Kijk ik datzelfde bericht later nog eens na, dan vallen die fouten me wel op maar is het natuurlijk te laat.

Het probleem ligt natuurlijk ook een stuk bij mezelf, dat weet ik ook wel, maar ik zou het toch handiger vinden mocht er iets meer tijd is voor aan te passen. Vooral ook omdat ik mijn berichten vaak in de avond schrijf en 12 uur later is dus meestal een stuk in de nacht en dan ligt Metalfist lekker te ronken in zijn bed of zit ie op café, dat kan ook.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Je zou in het vervolg zelf wat meer tijd kunnen nemen vóór je je stuk plaatst. Double check, triple check, etc.. Ik doe het zelf ook niet, maar goed.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik weet het, ik gaf het zelf ook al aan, maar misschien een langere edit-tijd voor berichten die als mening zijn aangevinkt?

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

De aangegeven manier is ideaal om de huidige 'valkuil' te omzeilen, als men dat echt zou willen.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Je kan ook van te voren het bericht in bijvoorbeeld Word maken en dan hierheen verplaatsen. Niet dat ik dat doe.

Probleem is ook dat je na heel lange tijd opeens fouten in je bericht ziet. Dat mensen na (heel) lange tijd op je bericht reageren kan ook gebeuren.

Zelf zit ik niet zo met wat taalfoutjes maar kan natuurlijk niet voor anderen spreken. In het geval van Decec kan het nog wel gemakkelijk aangepast worden, als ze het wil, met edit of zo toch, omdat er nog niet echt een discussie over is begonnen. Als dat wel het geval was, vind ik het inderdaad geen goede zaak omdat je dan nietszeggende discussies krijgt.

narva77 (crew films)

• 12728 berichten
  • 6540 stemmen

Dick2008 schreef:

Met alle respect voor Decec, dit dient alleen als voorbeeld.

Bij: Walk the Line (2005)

(quote)

Een paar weken later:

(quote)

Maar, dat doet verder toch niets af aan haar mening over de film an sich?

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Als je berichten als meningen gaat aanvinken vind ik wel dat je met correcte informatie moet aankomen meer dan bij een gewoon bericht.

narva77 (crew films)

• 12728 berichten
  • 6540 stemmen

Jawel, daar kan ik inkomen hoor. Maar het gaat hier om een regisseur die acteur zou zijn, meer ook niet...

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Ik kwam dit tegen dus het is ook maar een voorbeeld, ongetwijfeld zullen er meer zulke berichten zijn die aanleiding kunnen geven tot discussie ....... waar hier niet allemaal over gediscussieerd wordt.

narva77 (crew films)

• 12728 berichten
  • 6540 stemmen

Oké, ik snap het. Of je doet gewoon net als ik; helemaal geen berichten aanvinken als mening.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Dat doe ik ook niet. alleen films die ik recentelijk heb gezien vink ik tijdelijk aan, daarna bewaar ik die op mijn computer en dan gaan ze er weer af.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.