- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Over toevoegingen gesproken, is er een bepaalde vertraging binnen het toevoegingsproces de laatste tijd? Toevoeging van een kleine maand geleden is bijvoorbeeld nog niet behandeld. Heeft met de nieuwe site te maken gok ik? Niet als klacht bedoeld verder, gewoon nieuwsgierig.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Ja er zit/zaten wat bugs in en lag even stil, crew is net weer begonnen deze week om te kijken in hoeverre welke zaken nog spelen.
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9734 stemmen
Over toevoegingen gesproken, is er een bepaalde vertraging binnen het toevoegingsproces de laatste tijd? Toevoeging van een kleine maand geleden is bijvoorbeeld nog niet behandeld. Heeft met de nieuwe site te maken gok ik? Niet als klacht bedoeld verder, gewoon nieuwsgierig.
We liepen tegen problemen aan waardoor we echt niks konden behandelen. Heeft toen 1,5 week stilgelegen. Ondertussen zijn we weer begonnen en proberen we de achterstand in te halen.
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9734 stemmen
Jouw oudste is van 16 april. We zijn momenteel bij 14 april.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Zoeken op de site
TMP
-
- 1891 berichten
- 1716 stemmen
Gaat er qua lay-out / indeling nog iets aan de nieuwe versie veranderen? Ik ben bij de introductie van de nieuwe versie al binnen een dag weer overgeschakeld naar de klassieke modus, maar die blijft niet. Ik heb vandaag nog eens even gekeken naar de nieuwe site. Ik ga daar echt niet aan kunnen wennen. Zo ongelofelijk druk en zo veel irrelevante info (en reclame). Hetgeen ik juist zo graag wil vinden (de recensies van gebruikers) is dan weer niet bepaald prominent aanwezig.
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9734 stemmen
We liepen tegen problemen aan waardoor we echt niks konden behandelen. Heeft toen 1,5 week stilgelegen. Ondertussen zijn we weer begonnen en proberen we de achterstand in te halen.
Het schiet redelijk op. Toevoegingen tot en met 21 april inmiddels behandeld. Nog een paar openstaande toevoegingen van daarvoor waar we nog tegen een enkel bugje aanlopen.
ZAP!
-
- 5463 berichten
- 3625 stemmen
dion.ollie - nu mankeert er wel meer bij MoMe in mijn ervaring (bv. ik kan de tv-gids nooit bereiken, ik kan alleen het zoekveld bovenin gebruiken en niet wanneer ik even scroll zoals op de andere meters), maar deze wil ik ook nog even doorgeven:
https://i.ibb.co/wwxqMCc/schrm.jpg
Ra ra, waar is de regisseur gebleven?
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9734 stemmen
dion.ollie - nu mankeert er wel meer bij MoMe in mijn ervaring (bv. ik kan de tv-gids nooit bereiken, ik kan alleen het zoekveld bovenin gebruiken en niet wanneer ik even scroll zoals op de andere meters), maar deze wil ik ook nog even doorgeven:
(afbeelding)
Ra ra, waar is de regisseur gebleven?
Bij nieuw toegevoegde films worden de regisseurs niet meer getoond op de oude site. Op de nieuwe site staat hij er wel. Leuk is het niet. Ik denk echter niet dat ze bugs op de oude site nog willen oplossen.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11909 berichten
- 5312 stemmen
Ik merk nu ook inderdaad hoe slecht die nieuwe zoekfunctie is. Als ik 'The Lure' in typ krijg ik alles behalve - inderdaad - The Lure.
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12845 stemmen
Ik merk nu ook inderdaad hoe slecht die nieuwe zoekfunctie is. Als ik 'The Lure' in typ krijg ik alles behalve - inderdaad - The Lure.
Gewoon zoeken op Corki Dancingu, net zo makkelijk 
-
- 11909 berichten
- 5312 stemmen
Heb ik ook gedaan maar ik dacht toch: 'Kom, ik geef de zoekfunctie het voordeel van de twijfel en ik probeer het op de Engelse titel'. Mweh, had weinig zin. Leuk geprobeerd, dat wel.
-
- 11909 berichten
- 5312 stemmen
Oh, en bij de Flop 100 (ik heb Left Behind gezien, vandaar) ontbreken nog heel veel posters.
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
Wilde graag even melden (heb het hier nog niet eerder zien passeren) dat in sommige van mijn persoonlijke gebruikerslijsten de grafische kaders (verkleinde versie van de poster) op een paar plekken ineens buiten proportie schuiten. Dan heb je allemaal normale kleine kaders en dan ineens twee grote. Misschien een bug die bij meer gebruikers voorkomt.
Ja, bij mij ook.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Wilde graag even melden (heb het hier nog niet eerder zien passeren) dat in sommige van mijn persoonlijke gebruikerslijsten de grafische kaders (verkleinde versie van de poster) op een paar plekken ineens buiten proportie schuiten. Dan heb je allemaal normale kleine kaders en dan ineens twee grote. Misschien een bug die bij meer gebruikers voorkomt.
Bij mij zijn een aantal zichtbaar, maar de meeste niet meer
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
We hebben dit bij de ontwikkelaars aangekaart. Deze filmpagina's zijn nu hersteld:
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Alleen jammer dat er nog allerlei andere zaken mislopen kappeuter
De splitsing is inderdaad goed gelukt maar Loft Seizoen 1 zou zogezegd 6 afleveringen hebben met een releasedate van 18 december 2017 terwijl de serie an sich het jaartal 2011 heeft meegekregen? De IMDB link op die pagina linkt ook naar 404 Error - IMDb (dus zonder getallen achter tt) etc..
Nog iets vreemd dat me is opgevallen: als je ingelogd bent, dan krijg je wel forumtopics in je zoekopdracht en als je niet ingelogd bent, dan krijg je geen forumtopics. Getest met Shaw Brothers trouwens, geen idee of het voor alles telt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
We zijn daar druk mee bezig om MM-data weer leidend te maken. Dat gaat puntsgewijs.
De koppeling met TMDb heeft nuttige aanvullende toevoegingen gebracht (acteursfilmografieën) maar door iets te strikte koppeling zijn er ook fouten in de site geslopen. Dat proberen we te herstellen. Al onze eigen MM-data zijn hoe dan ook behouden.
Voorbeelden die users melden kunnen hierbij helpen.
De filmpagina's hebben op dit moment voorlopig de meeste aandacht, omdat het technisch praktischer is om die eerst goed op orde te hebben, daarna kan men de seriepagina's ook aan gaan pakken en op storende fouten nagaan.
De module om films toe te voegen (en corrigeren) heeft nu de hoogste prioriteit. We kunnen nu de juiste personen (acteurs) koppelen waar dit voorheen enkel ging met een tekstveld.
Zaken als het nog niet kunnen koppelen van regisseurs met speciale tekens e.d. hebben prioriteit. Of regisseurs die bij het koppelen niet gevonden worden.
Als die punten zijn aangepakt kan het toevoegen en corrigeren van films en regisseurs weer vlekkeloos gebeuren.
Dat is voor de crew en de toevoegers essentieel.
Inmiddels zijn de filmografieën op MM weer compleet en is in vrijwel alle gevallen de spelling die wij op MM hanteren weer zichtbaar.
De herintroductie van de stemtabellen daar is men ook mee bezig. Dat zal nog even duren voor die klaar is, maar het zit in de pijplijn!
tbouwh
-
- 5810 berichten
- 5402 stemmen
Ik ben wel benieuwd hoe ik de stemtabellen voor me kan gaan zien in het licht van de huidige, meer grafische (en wat mij betreft meer onoverzichtelijke) regisseursoverzichten. De stemtabellen werkten zo ideaal omdat je in een tekstweergave alle titels in een oogopslag onder elkaar kon zien (hooguit tenzij er sprake was van een immens oeuvre;).
Suggestie kappeuter: bij je persoonlijke gebruikerslijsten kun je sinds jaar en dag (en nu nog steeds) kiezen of je a)de tekstweergave b) de grafische weergave of c) de stemtabel (waarbij c eigenlijk een extra feature/uitbreiding van a is) wilt zien. Is zoiets met vergelijkbare code ook niet in te regelen voor de regisseursoverzichten?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik weet niet of dit mogelijk is maar het zou inderdaad een welkome uitbreiding zijn. 
Misschien kunnen ze dit meenemen bij de implementatie / voltooiing van deze functionaliteit.
badfans69
-
- 3966 berichten
- 6129 stemmen
Misschien een tip: verplaats het forum meer naar voren in het menu. Back to basic..
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Wanneer mensen mij taggen, krijgen ze de voor mij onbekende naam Spacejet te zien. Dat is een andere gebruiker, niet ik. Dit is enkel in de nieuwe lay-out zo, niet de oude. In de oude layout staat er in de dat dan gewoon Esteban.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Ik vind het nog steeds onduidelijk hoe ik moet omgaan met films waar ik op MovieMeter op gestemd heb en die nu als tv-serie aangemerkt worden. Zijn deze stemmen nu verdwenen? En zo ja: moet ik zelf proberen te achterhalen welke producties dit zijn en daar opnieuw op stemmen? Lijkt me een hele uitzoekerij. Kan dit enkel via de klassieke modus? Of is er een andere manier?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik vind het nog steeds onduidelijk hoe ik moet omgaan met films waar ik op MovieMeter op gestemd heb en die nu als tv-serie aangemerkt worden. Zijn deze stemmen nu verdwenen? En zo ja: moet ik zelf proberen te achterhalen welke producties dit zijn en daar opnieuw op stemmen? Lijkt me een hele uitzoekerij. Kan dit enkel via de klassieke modus? Of is er een andere manier?
Die stemmen zijn niet verdwenen. Het staat nog op de todolist om stemmen gegeven bij miniseries op het 'klassieke' MM te verplaatsen naar de nieuwe pagina op het seriegedeelte van de betreffende titel.
De stemmen bij titels als Queen's Gambit moeten dus nog verplaatst worden.
Je kunt dit overigens nog opzoeken en als je er niet op wilt wachten kun je via uitgebreid zoeken bij Filmtypes Miniseries aanvinken, dan zie je deze stemmen stuk voor stuk staan.
Je kunt evt. nog specifieker zoeken door te sorteren op Eigen stem of bij Eigen stem te zoeken op bijv. 3,5 tot 5* beoordeling.
Omdat het waarschijnlijk een zeer overzichtelijke lijst oplevert zou je er ook voor kunnen kiezen deze stemmen alvast opnieuw uit te brengen. Bij mij gaat het maar om 38 titels (alle miniseries die ik beoordeeld heb op MM-film).
Bij miniseries met een beperkt aantal delen zie ik mijn stemmen overigens al wel gewoon staan. Zoals bijv. Unorthodox (2020)
Ik heb de overige stemmen alvast maar zelf overgezet, dat was in mijn geval een kleine moeite.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ter verduidelijking hier alsnog een screenshot:
https://i.ibb.co/R6fZvjm/Screenshot-2021-05-10-https-www-moviemeter-nl.png
tbouwh
-
- 5810 berichten
- 5402 stemmen
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'opnieuw stemmen' - komen ze dan al in het seriegedeelte van je profiel terecht? Dat lijkt me sterk als jullie dat proces nog niet voltooid hebben. Of het gaat om doublures, maar daarvan hoopte ik al eerder dat er korte metten mee gemaakt kon worden (niet meer dan 1 versie op de site als geheel), want dat is extreem verwarrend en ook dubbelop voor de statistieken.
Edit: ik heb dat overzicht wel gewoon gevonden, het gaat bij mij om 18 titels. Snap enkel de rest niet helemaal;)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Nee er zijn nu geen doublures; er is op de nieuwe layout maar 1 versie van de betreffende miniserie-pagina.
De stemmen ooit geplaatst op het klassieke MM zijn echter deels nog 'onderwater' in de kaartenbak bij MM-film gedeelte. Dit geldt voor de miniseries met 6-7 delen. Je ziet deze stemmen nog niet bij de miniseriepagina op het seriegedeelte staan, maar je kunt ze dus al wel vinden via de uitgebreide zoekfunctie.
De stemmen voor miniseries tot 5 delen staan nog op MM-film en die stemmen zijn gewoon zichtbaar als voorheen.
Die zijn niet verplaatst omdat er nog geen beschrijvingen van afleveringen zijn, wat op het seriegedeelte gebruikelijk is.
tbouwh
-
- 5810 berichten
- 5402 stemmen
Inderdaad krijg ik nu nog maar één zoekresultaat voor Mark Cousins' the Story of Film. Die stond eerst op zowel MM als TV-Meter.
Hebben jullie ook series als ''Dekalog'' en ''Black Mirror'' nog op de to do-list staan? Het meest consistente zou daar dan toch zijn, meen ik, om de losse afleveringen van MM te verwijderen.
Misschien moet ik m'n miniserie-overzichtje maar even screenshotten en later opnieuw even titel per titel langsgaan. Het feit dat ik bij sommige van de titels nog een film-url zie (+persoonlijke lijsten filmgedeelte) en bij andere een serie-url (+persoonlijke lijsten seriegedeelte) maakt duidelijk dat de boel 'in constructrion' is, daar ga ik dan nog niet te veel zelf aan sleutelen.
Nog één lichte melding, er lijkt zich een probleem voor te doen als ik series aan m'n lijsten wil toevoegen vanuit een seriepagina - het totaalaantal series in een lijst blijft gelijk, terwijl ik de opdracht geef de titel toe te voegen. Het lukt dan pas als ik concreet naar ''mijn lijsten'' ga en de optie ''series toevoegen'' gebruik. Kan er verder niet de vinger opleggen wat daar precies misgaat. Bij het filmgedeelte heb ik het probleem niet.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Nee die Dekalog en Black Mirror e.d. blijven voorlopig bewust staan, omdat daar veel discussies bij staan.
In de ideale wereld komen er voor anthology series aparte afleveringen discussiepagina's.
Tot die tijd blijft het even zo staan zoals het nu staat. Het zit niet in de weg ofzo.
tbouwh
-
- 5810 berichten
- 5402 stemmen
Oké, helder. Puur uit interesse: zijn er meer titels waarvoor dit geldt (losse afleveringen geïndexeerd plus de serie of miniserie)? Hebben jullie er een overzichtje van? Mag eventueel ook privé, ik weet niet of meer gebruikers er benieuwd naar zijn. Zelf kom ik uit het hoofd (en ik denk ook op basis van mijn stemmen) niet verder dan deze twee.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.