- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Uit mijn hoofd ken ik enkel nog Masters of Horror. Zoveel meer zullen het er trouwens niet zijn.
Mac Hammer Fan
-
- 6026 berichten
- 7447 stemmen
Ben blij dat de bug opgelost is waar je geen acteurs kon koppelen met een apostrophe in hun naam zoals Nino D'Angelo en Cristiana Dell'Anna.
Nu nog eens kijken of het verspringen naar helemaal onderaan het scherm bij invoegen acteurs en drukken op enter kan opgelost worden. ☺️
Captain Pervert
-
- 4645 berichten
- 2100 stemmen
Hey ik zie op sommige plaatsen als ik mijn eigen shit bekijk, de username van een ander staan.
Zien jullie dit ook? Zie hier: Captain Pervert
Boven elke review ("mening") staat username RoFFeL. Dat ben ik helemaal niet, ken die guy ook niet.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
DANK JE WEL VOOR DE UITLEG!
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 berichten
- 2791 stemmen
Hey ik zie op sommige plaatsen als ik mijn eigen shit bekijk, de username van een ander staan.
Boven elke review ("mening") staat username RoFFeL. Dat ben ik helemaal niet, ken die guy ook niet.
Ik zie ook Roffel staan.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
En als je op Roffel klikt kom je op jouw profielpagina terecht.
Database issues....
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Zo, even twee dagen niet ingelogd en wat staan er een hoop goeie filmmeningen bij. Kom er maar eens om!
De filosoof
-
- 2452 berichten
- 1667 stemmen
Hoe krijg je een URL naar een bericht op moviemeter.nl of kan dat niet meer (vroeger klikte je dan op de datum van het bericht maar dat werkt niet meer)?
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Hoe krijg je een URL naar een bericht op moviemeter.nl of kan dat niet meer (vroeger klikte je dan op de datum van het bericht maar dat werkt niet meer)?
Bij mij werkt dit gewoon goed, zowel in de nieuwe als in de klassieke modus op een pc met Chrome. Gebruik je een telefoon of pc en welke browser?
De filosoof
-
- 2452 berichten
- 1667 stemmen
Inmiddels ontdekt dat het wel werkt als ik de koppeling in een nieuw tabblad open, waarmee het probleem is opgelost.
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Inmiddels ontdekt dat het wel werkt als ik de koppeling in een nieuw tabblad open, waarmee het probleem is opgelost.
Afhankelijk van je browser kun je ook met rechts op de datum klikken en dan "Linkadres kopiëren" selecteren, dan wordt de URL naar je klembord gekopieerd en kun je dit vervolgens via ctrl+V weer ergens plakken.
Mac Hammer Fan
-
- 6026 berichten
- 7447 stemmen
Als veteraan (met minder goede ogen en een bril) valt het me steeds meer op dat het lettertype hier kleiner is dan bij andere sites...
Simon Smith (crew films)
-
- 1374 berichten
- 4512 stemmen
Hoe kun je een overzicht krijgen van de beste korte films? qua stemgemiddelde
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Als veteraan (met minder goede ogen en een bril) valt het me steeds meer op dat het lettertype hier kleiner is dan bij andere sites...
Dit staat bij de vaker gemelde wensen van gebruikers.
Ik vind de site ook minder prettig leesbaar geworden.
Misschien heb je hier alvast wat aan:
Zo kun je de Safari tekstgrootte op de Mac aanpassen - iculture.nl
Basto
-
- 11939 berichten
- 7407 stemmen
Ik moet sinds vanochtend elke keer dat ik mm opstart is Safari op mijn iphone opnieuw inloggen. Ook als ik onthoud ww aanvink. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Kom ook steeds weer in die vervelende nieuwe lay out terecht.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Lijkt verdacht veel op een cookieprobleem. Of je hebt een instelling waardoor je cookies van de site niet meer opslaat (ik weet niet hoe je dat oplost in Safari) of je moet je cookies voor moviemeter verwijderen. Denk dat het dan opgelost is.
Basto
-
- 11939 berichten
- 7407 stemmen
Dank. Ben er achter. Stond plots op prive modus
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Ik heb de afgelopen week met enige regelmaat op de iPad dat ik rechtsboven het belletje van een update zie, daarheen ga en naar het topic waar ik bijvoorbeeld ben gequote, maar dat de updatemelding dan niet verdwijnt. Ook niet na refreshen. Dit was zowel in safari als chrome het geval. In chrome op mijn Android 10 telefoon de update aangeklikt, direct weg.
En nog vreemder, nadat hij ook weg was daarna in Safari op de iPad, is diezelfde melding een half uur later voor hetzelfde bericht weer terug. Even aanklikken, en nu verdwijnt hij wel. Ik kan er geen pijl op trekken 
Splinters
-
- 2622 berichten
- 1391 stemmen
Kan bij het zoeken naar films in de zoekbalk de spellingscontrole een tikkeltje minder streng? Het overslaan van 1 leesteken of het maken van 1 typo en je kunt opnieuw beginnen met typen.
tbouwh
-
- 5810 berichten
- 5402 stemmen
Sowieso pikt de zoekfunctie Engelse titels (de 'alternatieve titels') van niet-Engelstalige originele werken nauwelijks of gewoon niet op. Fearless van Ronny Yu (2006) kon ik bijvoorbeeld niet vinden. Dan moet ik naar de regisseurspagina toe.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
De zoekfunctie pikt zelfs geen exacte titels op.. Ik snap echt niet hoe die resultaten gesorteerd worden:
https://i.imgur.com/hbk5Jo7.png
Dat je denkt dat ik Wonderland bedoel in plaats van Wonderkind kan ik nog ergens vatten (het zijn tenslotte maar 2 letters verschil, hoewel ik vind dat een exacte match toch bovenaan moet staan) maar dat Alice in Wonderland uit 1903 met 7 stemmen maar liefst bijna 10 plaatsen hoger staat dan Alice in Wonderland uit 2010 (met bijna 3000 stemmen) of de Disney classic uit 1951 (met meer dan 1000 stemmen) snap ik echt niet.
Hetzelfde met Wonderland. De film krijgt plaats nummer 1 terwijl de gelijknamige serie veel plaatsen lager staat. Je kunt er gewoon niet meer vanuit gaan dat iets effectief op de site staat, want het kan op eender welke positie in je zoekresultaten staan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Zonder te veel in details te treden; ik weet dat de site voor het zoeken gebruikt maakt van bepaalde externe software. Daarbij is expliciet bekend dat het bij exacte resultaten niet altijd goed gaat met de sortering van de resultaten.
Ik heb er over gelezen dat die partij er recentelijk aan begonnen is om een fix te vinden en dat dat in een van hun volgende updates aangepakt zal worden.
Je hebt natuurlijk liever dat dit gisteren dan vandaag verholpen is, maar het zit wel in de lijn der verwachting dat dit euvel verholpen zal worden.
Mac Hammer Fan
-
- 6026 berichten
- 7447 stemmen
Ik heb de film Drishyam (2013) toegevoegd. Het lukte me niet van na invoeren van een nieuwe actrice Meena haar te koppelen.
Ze verschijnt dan niet in de lijst. Heb 3 x opnieuw geprobeerd. Wat loopt er verkeerd?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik heb de film Drishyam (2013) toegevoegd. Het lukte me niet van na invoeren van een nieuwe actrice Meena haar te koppelen.
Ze verschijnt dan niet in de lijst. Heb 3 x opnieuw geprobeerd. Wat loopt er verkeerd?
Gelukkig gaat het meestal goed maar hier wordt de naam inderdaad niet gevonden.
Wel via de algemene zoekfunctie overigens: Meena
Maar daar hebben we nu even niks aan voor deze toevoeging. We laten dit uitzoeken!
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11909 berichten
- 5313 stemmen
Complimenten voor het stuk over de kindacteurs op de voorpagina. Geen copy paste van andere nieuwsbronnen maar een eigen stuk... Om met Aladdin te spreken: 'een nieuw begin!'
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Ik heb de film Drishyam (2013) toegevoegd.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Ik wilde de film "Gli Anni Amari" toevoegen.
Bij regisseur werd aangegeven dat Andrea Andriatico niet bekend was, terwijl er films van hem op de site staan. O.a. Il Vento, di Sera.
Toen ik alles had ingevuld on ik de toevoeging niet verzenden omdat de regisseur niet bekend was en werd, tot mijn verbazing de toevoeging verwijderd.
Soms zijn dingen niet leuk meer.
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9734 stemmen
Ik wilde de film "Gli Anni Amari" toevoegen.
Bij regisseur werd aangegeven dat Andrea Andriatico niet bekend was, terwijl er films van hem op de site staan. O.a. Il Vento, di Sera.
Toen ik alles had ingevuld on ik de toevoeging niet verzenden omdat de regisseur niet bekend was en werd, tot mijn verbazing de toevoeging verwijderd.
Soms zijn dingen niet leuk meer.
Wat deed je op het moment dat je niet kon verzenden waardoor de toevoeging verwijderd werd? De knop "Opslaan" is nog niet beschikbaar, zolang je geen regisseur hebt ingevuld.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Ik ging naar het sub-blad regisseur toevoegen. Maar dat had geen zin omdat de regisseur al bij MovieMeter bekend was en dan zou deze er dubbel inkomen. Maar zover kwam het niet, ook omdat bepaalde gegevens die verplicht ingevoerd moesten worden niet bekend waren. Toen ik terugkeerde naar mijn toevoeging bleek deze in het geheel te zijn verdwenen.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
En ik had de naam trouwens van de regisseur wel ingevuld, maar ik kon deze niet opslaan en moest naar het subblad. Dus dat je een regisseur kunt invullen zonder naar het subblad te gaan, werkte niet
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.