• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.213 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.383 acteurs
  • 199.064 gebruikers
  • 9.375.060 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

joachimt (crew films)

• 3797 berichten
  • 9737 stemmen

gauke

Bij het aanmaken van een regisseur staat bij sommige dingen dat het verplicht is, maar dat is niet meer zo. Dat was eerst wel zo geprogrammeerd, maar is in de praktijk niet werkbaar natuurlijk. Nu is alleen nog maar een naam verplicht. Alleen is de programmeur vergeten de tekst aan te passen. Ik geef het door.

Jammer dat ik jouw ervaring niet kan reproduceren. Als het bij anderen ook gebeurt, hoor ik het graag. Wat bij mij wel gebeurt, is dat alles weer leeg wordt gemaakt als ik mijn browser van breedte verander. Dan switched de website naar een andere view en herlaadt hij de pagina. Dit gebeurt bijvoorbeeld ook bij een PM sturen. Was dat wellicht wat er bij jou gebeurde?

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Bij eerdere toevoegingen kon ik inderdaad de naam van de regisseur invullen en hoefde ik geen nieuwe regisseur aan te maken als ik daar geen verdete gegevens van kon vinden Bij deze toevoeging was dat niet zo en werd de naam niet zonder toevoeging geaccepteerd en bleef het systeem melden dat ik eerst de regisseur toe moest voegen. Toen ik naar de betreffende toevoeg subpagina ging en weer terugkeerde naar de hoofdpagina was de toevoeging verdwenen. En nee ik heb de browser niet van breedte veranderd.

Mac Hammer Fan

• 6027 berichten
  • 7447 stemmen

Soms verschijnen bij de acteurs in de lijst twee dezelfde namen. Hoe weet je dan welke de juiste is die je moet koppelen?

Hoe geraak je aan hun imdbcode?

In elk geval is het er noch voor de toevoegers noch voor de crew gemakkelijker op geworden.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Mac Hammer Fan schreef:

Soms verschijnen bij de acteurs in de lijst twee dezelfde namen. Hoe weet je dan welke de juiste is die je moet koppelen?

Hoe geraak je aan hun imdbcode?

In elk geval is het er noch voor de toevoegers noch voor de crew gemakkelijker op geworden.

Er staat naast elke naam een knop met een geel icoon met een pijltje. Klik je daarop, dan opent de filmografie pagina van die persoon in een nieuw venster.

tbouwh

• 5810 berichten
  • 5402 stemmen

Staat de suggestie van meerdere gebruikers om de On Demand-legenda aan te pakken nog in de pijplijn? Het (logische) ideaalplaatje ziet er eenvoudig uit: waar is een titel *wel* beschikbaar? Als gebruiker van oa Mubi en Cinemember is het nu ook nog eens extra stuitend om wel te kunnen zien dat een film *niet* op Amazon of Pathé Thuis staat terwijl van de kleinere diensten geen spoor terug te vinden is.

joachimt (crew films)

• 3797 berichten
  • 9737 stemmen

tbouwh schreef:

Staat de suggestie van meerdere gebruikers om de On Demand-legenda aan te pakken nog in de pijplijn? Het (logische) ideaalplaatje ziet er eenvoudig uit: waar is een titel *wel* beschikbaar? Als gebruiker van oa Mubi en Cinemember is het nu ook nog eens extra stuitend om wel te kunnen zien dat een film *niet* op Amazon of Pathé Thuis staat terwijl van de kleinere diensten geen spoor terug te vinden is.

Ja, volgens mij wel. Al meerdere keren genoemd. Zal wel op het lijstje van kappeuter staan, maar heeft nog geen prio.

Rmie

• 528 berichten
  • 965 stemmen

Ik vind de layout echt behoorlijk Kmp, sinds deze verandering kom ik nauwelijks op moviemeter. "The look en "Feel" zijn niet prettig. Jammer

Pistons

• 588 berichten
  • 5571 stemmen

Hoi! Klopt het dat we geen overzicht kunnen zien van de series waar we op gestemd hebben. Als ik dat probeer word ik steeds naar de homepagina geleid namelijk. Op de desktop en op de app.

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13471 berichten
  • 1308 stemmen

Pistons,

het probleem is bekend. Er zal naar gekeken worden. Wanneer? Dat is even afwachten.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Het overzicht met nieuwe titels op Amazon Prime is leeg:

https://i.imgur.com/05AMbcL.png

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2864 stemmen

Dan moet ik maar mijn abonnement opzeggen. Ik ga niet betalen voor een zwart scherm .

Mac Hammer Fan

• 6027 berichten
  • 7447 stemmen

Bug: Wanneer een afbeelding niet voldoet qua ratio / afmetingen moet men achteraf de regisseurs en acteurs opnieuw koppelen.

joachimt (crew films)

• 3797 berichten
  • 9737 stemmen

Mac Hammer Fan schreef:

Bug: Wanneer een afbeelding niet voldoet qua ratio / afmetingen moet men achteraf de regisseurs en acteurs opnieuw koppelen.

Staat op de lijst om op te lossen.

Basto

• 11941 berichten
  • 7407 stemmen

Is dat nog steeds zo? Ik heb het idee dat er steeds minder reviews geplaatst worden of discussies gevoerd worden...

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

Basto schreef:

(quote)

Is dat nog steeds zo? Ik heb het idee dat er steeds minder reviews geplaatst worden of discussies gevoerd worden...

Toename kan natuurlijk wel op de voorpagina (waar al het nieuws staat) plaatsvinden. Dat reviews/discussies verminderen heeft dan wellicht minder effect op de cijfers.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Basto schreef:

Dat was natuurlijk al gaande voor het nieuwe design.

Basto

• 11941 berichten
  • 7407 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Nee, maar door het forum te verstoppen en de discussiepagina’s vol te zetten met overbodige info, gaat het nog veel harder.

Vraag me daarom af of men ook korter blijft tegenwoordig.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Het zou me eerlijk gezegd verbazen als dat niet zo was. Ik merk dat ik voor MovieMeter in het nieuwe design echt vertrouw op de notificaties om het community gedeelte in het oog te houden. Een groot verschil bij MusicMeter, die nog op het oude design zitten, waarin ik geregeld door de updates struin om te zien of er iets tussen zit dat mijn aandacht trekt. Het enige wat ik doe (en dat is voornamelijk nog uit gewoonte eigenlijk) is stemmen en een bericht achterlaten maar dat doe ik ondertussen ook al dubbel met Letterboxd.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Het forum werkt nog gewoon hetzelfde en ik gebruik de site ook hetzelfde (qua filmupdates). De voorpagina boeide me vroeger niet en nu nog steeds niet.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Uiteraard is dat nog hetzelfde maar het gaat hier toch om het nieuwe design? Daarin is het community gedeelte veel meer achteruit geschoven (zeker op mobiel moet je een hele hoop meer clicks doen vooraleer je op dezelfde pagina komt als die waar je in het oude design met 1 click op kwam) en ik merk dat dat voor mij teveel moeite is. Je kunt dan wel met favorieten gaan werken etc maar dat vind ik persoonlijk een oplossing van niets.

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12846 stemmen

eRCee schreef:

Het forum werkt nog gewoon hetzelfde

De pager bovenaan ontbreekt, de streaming threads die kapot zijn, nog steeds geen smiley knop, als je via de "laatste bericht" link gaat wordt je wat meer zeeziek dan voorheen. Het werkt gewoon allemaal net iets minder. Terwijl dat één van de weinig stukken code is waar amper aan gewerkt is volgens mij.

Nog wel steeds dezelfde error die een thread zonder posts toont, dat dan weer wel.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Sterker nog, dat liep al ruim 10 jaar terug (piek was rond 2010-2011) en gaat nu zeker niet sneller, eerder het tegendeel .Pageviews stijgen juist weer, voor het eerst(!) sinds die tijd, zaak is nu dat we gaan zoeken naar hoe te stimuleren om te posten (vooral bij films en series), maar hoe ik ook meer van het oude design ben en ik weet dat er nog veel moet worden opgelost en de overgang verre van vlekkeloos was. Het oude moviemeter was in verval. Dat is het eerlijke en objectieve antwoord.

Basto

• 11941 berichten
  • 7407 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Sterker nog, dat liep al ruim 10 jaar terug (piek was rond 2010-2011) en gaat nu zeker niet sneller, eerder het tegendeel .Pageviews stijgen juist weer, voor het eerst(!) sinds die tijd, zaak is nu dat we gaan zoeken naar hoe te stimuleren om te posten (vooral bij films en series), maar hoe ik ook meer van het oude design ben en ik weet dat er nog veel moet worden opgelost en de overgang verre van vlekkeloos was. Het oude moviemeter was in verval. Dat is het eerlijke en objectieve antwoord.

Dat het al jaren terugloopt is mij ook wel opgevallen. Maar als je een nieuw design maakt, wil je dat toch liever omkeren, dan versterken.....

Geen idee welke kant het opgaat, maar ben zelf verre van enthousiast op dit moment.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Helemaal eens met de mensen die zeggen dat het de afgelopen mensen nog rustiger is geworden. Zo ervaar ik het ook. Volgens mij hebben steeds minder mensen zin om buiten hun review om nog discussie te voeren in de nieuwe layout. Ik gebruik nog steeds de oude layout, maar vrees de dag dat dat niet meer kan.

En ik zal wel weer zeuren, maar wanneer gaan we nu eens wat horen van de eigenaren? Wanneer voeren ze wijzingen van de enorme lijst feedback door? Wanneer komt er een teken van leven?

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Na een wat stroevere tijd wordt er op dit moment oprecht heel veel gedaan. De prioriteit ligt in eerste instantie bij de databaseproblemen en gedoe met toevoegen en corrigeren. De problemen waren daar heel fors maar er zijn nu elke dag echt flinke verbeteringen, het valt misschien niet allemaal meteen op maar het gebeurt wel. Daarna komen onder andere zaken die veel gemist worden door de gebruikers. Maar de database heeft de crew zelf als belangrijkste prioriteit aangegeven. Ook al duren andere zaken dat iets langer. Voor de rest van je verhaal verwijs ik naar mijn vorige bericht. De daling van het aantal posts zit niet in de laatste maanden maar in de tien jaar daarvoor.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

starbright boy schreef:

Na een wat stroevere tijd wordt er op dit moment oprecht heel veel gedaan. De prioriteit ligt in eerste instantie bij de databaseproblemen en gedoe met toevoegen en corrigeren. De problemen waren daar heel fors maar er zijn nu elke dag echt flinke verbeteringen, het valt misschien niet allemaal meteen op maar het gebeurt wel. Daarna komen onder andere zaken die veel gemist worden door de gebruikers. Maar de database heeft de crew zelf als belangrijkste prioriteit aangegeven. Ook al duren andere zaken dat iets langer.

Allemaal leuk en aardig, maar hebben zij niet door dat communicatie ook een onderdeel is van een site beheren? Gewoon, een keer een berichtje typen met wat er nu speelt en wat de bedoeling voor de komende tijd is. Ik geloof je meteen dat ze achter de schermen druk zijn, maar laat ze dat dan eens melden.

Maar goed, bedankt voor je bericht. Is dat ieder geval wel duidelijk.

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 berichten
  • 5449 stemmen

Is een 'forum' niet sowieso iets wat minder animo heeft tegenwoordig? Er wordt hier soms verwezen naar andere filmsites (denk aan letterboxd, imdb, icheckmovies, ...) maar daar is van een echt forum al helemaal niets te zien. Op moviemeter heeft dat nog wel een plaats. Het is me wel niet helemaal duidelijk wat de visie van de nieuwe eigenaars is rond het forumgedeelte. Ze begrijpen wel goed dat het community gedeelte zeer belangrijk is voor de site en de gebruikers. En ze werken zonder meer hard achter de schermen. Maar ik vraag me af (zonder enig verwijt) wat de echt visie is.

En enkele mensen van de crew zijn regelmatig in contact met de eigenaars om problemen door te geven en verder te bespreken. Al komt die info niet altijd vlot door tot de rest van de gebruikers hier. Laat ons hopen dat het stap voor stap betert.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Film Pegasus schreef:

Ze begrijpen wel goed dat het community gedeelte zeer belangrijk is voor de site en de gebruikers.

Dat begrijpen ze dus totaal niet, want ze maken het met de nieuwe site steeds onaantrekkelijker om berichten te posten en discussies te voeren door de gigantische lading niet interessante toevoegingen aan een pagina.

En ze snappen ook niet dat een community belangrijk is, want anders hadden ze wel aan communicatie gedaan.

Ze proberen er juist een lokale IMDb van te maken en volgens mij zit niemand daar echt op te wachten. Wil je uitgebreide filminfo, dan zoek je die site wel op, dat gaan we hier nooit evenaren. Deze site is uniek vanwege de uitgebreide discussiemogelijkheden.

Snap wel dat crewleden het willen verdedigen hoor, alle begrip voor, maar denk dat de massa wel anders over het Moviemeter 2.0 denkt. Overigens neemt de aantrekkingskracht van fora wel af ja, dat is door social media ingehaald. Dat is ook niet iets wat ik wie dan ook kwalijk neem. Maar wel dat de laatste trouwe gebruikers op deze manier niet serieus worden genomen.

hadsiekladsie

• 7 berichten
  • 168 stemmen

Bij mijn eerste toevoeging werden de poster en acteurs automatisch ingevoerd. Dan ga ik er van uit dat het goed is. Nu wordt een inzending onder andere daar op geweigerd. Ik probeerde het crewlid hierover te benaderen maar als ik op de naam klik , FawltyPython, dan krijg ik een heel ander lid in mijn scherm namelijk nomore. Ik werk op een tablet en dit soort dingen en de reclamebeschieitingen op mijn scherm zijn voor mij redenen om mijn account te beeindigen en op zoek te gaan naar een andere filmsite.

hadsiekladsie

• 7 berichten
  • 168 stemmen

Mijn account verwijderen lukt niet. Bij deze het vriendelijke verzoek om het te beëindigen aub.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.