- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
TMP
-
- 1891 berichten
- 1716 stemmen
Dat begrijpen ze dus totaal niet, want ze maken het met de nieuwe site steeds onaantrekkelijker om berichten te posten en discussies te voeren door de gigantische lading niet interessante toevoegingen aan een pagina.
En ze snappen ook niet dat een community belangrijk is, want anders hadden ze wel aan communicatie gedaan.
Ze proberen er juist een lokale IMDb van te maken en volgens mij zit niemand daar echt op te wachten. Wil je uitgebreide filminfo, dan zoek je die site wel op, dat gaan we hier nooit evenaren. Deze site is uniek vanwege de uitgebreide discussiemogelijkheden.
Snap wel dat crewleden het willen verdedigen hoor, alle begrip voor, maar denk dat de massa wel anders over het Moviemeter 2.0 denkt. Overigens neemt de aantrekkingskracht van fora wel af ja, dat is door social media ingehaald. Dat is ook niet iets wat ik wie dan ook kwalijk neem. Maar wel dat de laatste trouwe gebruikers op deze manier niet serieus worden genomen.
Helemaal mee eens. Voor hetgeen op de nieuwe Moviemeter site centraal staat kun je beter (de app van) IMDb gebruiken. Dan vind je sneller en beter wat je zoekt. Ook ik post al vele jaren hier en op andere fora. De animo loopt overal terug inderdaad, maar ik merk toch echt dat sinds de invoering van de nieuwe site het aantal meningen en berichten bij films hard daalt. En voor die meningen en discussies zit ik op deze site. Ik vind de nieuwe site overigens dusdanig beroerd qua lay-out en functionaliteit dat ik nog steeds de oude versie gebruik.
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Bij mijn eerste toevoeging werden de poster en acteurs automatisch ingevoerd. Dan ga ik er van uit dat het goed is. Nu wordt een inzending onder andere daar op geweigerd. Ik probeerde het crewlid hierover te benaderen maar als ik op de naam klik , FawltyPython, dan krijg ik een heel ander lid in mijn scherm namelijk nomore. Ik werk op een tablet en dit soort dingen en de reclamebeschieitingen op mijn scherm zijn voor mij redenen om mijn account te beeindigen en op zoek te gaan naar een andere filmsite.
Jammer dat je je hebt uitgeschreven, maar ik heb je inzending en het commentaar van het betreffende crewlid gelezen en dit lijkt mij volledig terecht. Hij heeft keurig aangegeven wat er allemaal niet klopte en daarnaast ook advies gegeven hoe het wel moet en aangeboden je daarbij te helpen.
Als je gaat toevoegen staat er als het goed is ook het advies om vooraf de TvMeterWiki te lezen, hier kun je een hoop informatie vinden over het toevoegen, waaronder de zaken waarop deze toevoeging is afgekeurd.
Wat betreft de automatisch opgehaalde informatie: dit is enkele jaren geleden ingevoerd om het werk wat makkelijker te maken, maar klopt helaas niet altijd. Daarom krijg je na het ophalen van deze info een pop-up te zien waarop staat dat je deze gegevens altijd even moet controleren.
Het taggen en klikken op gebruikersnamen in je meldingen gaat inderdaad nog steeds niet altijd goed, dit is al meerdere keren gemeld en hopelijk wordt dit door developers nog een keer opgelost.
UmbraVitae
-
- 4326 berichten
- 4033 stemmen
Aja blijkbaar kan ik nog steeds niet citeren en sommigen blijkbaar ook niet taggen...nog hier problemen mee? Zowel via laptop, phone, verschillende browsers, zelfde probleem.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
We waren op zoek naar versterking van de crew, voor het behandelen van toevoegingen en correcties.
Ik maak hierbij bekend dat de content crew wordt uitgebreid:
Slater gaat ons helpen met het beoordelen van toevoegingen en correcties.
Rik, welkom bij de crew! Veel succes en plezier met je crewfunctie. 
Slater (crew films & series)
-
- 1346 berichten
- 8975 stemmen
Dankjewel, heb er ontzettend zin in!
Voor vragen over het toevoegen van films, of het verbeteren van filmpagina's, sta ik altijd paraat!
Mac Hammer Fan
-
- 6027 berichten
- 7447 stemmen
Alvast bedankt voor je inzet Slater 
UmbraVitae
-
- 4326 berichten
- 4033 stemmen
Bij De Site > Algemeen > Citeren en taggen:
Hoi, sinds de vernieuwde site kan ik niet meer citeren en sommigen ook niet taggen. Wat toch wel ferm vervelend is, zeker als je MM dagelijks gebruikt. Zowel op phone met chrome, firefox, als laptop met chrome en firefox, ervaar ik dit probleem. Zijn er nog met dit probleem, is dit gekend probleem?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Bij De Site > Algemeen > Citeren en taggen:
Hoi, sinds de vernieuwde site kan ik niet meer citeren en sommigen ook niet taggen. Wat toch wel ferm vervelend is, zeker als je MM dagelijks gebruikt. Zowel op phone met chrome, firefox, als laptop met chrome en firefox, ervaar ik dit probleem. Zijn er nog met dit probleem, is dit gekend probleem?
Werkt hier op chrome prima, umbra
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Het 'uitloggen icoontje' zit wel heel dicht in de buurt van het 'account verwijderen icoontje'. Ik heb nu al drie keer gehad dat ik per ongeluk op account verwijderen drukte (de eerste keer brak het zweet bij me uit
). Gelukkig is er nog een stap haha.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Vroeger logde ik nooit uit, tegenwoordig staat browsercookies verwijderen bij afsluiten aangevinkt, en moet ik iedere keer inloggen na starten browser. Gelukkig doet lastpass dat voor alle sites automatisch nadat ik bij opstarten master password in heb gevoerd. Kan het iedereen (ook met oog op veiligheid) aanraden, werkt ook op de mobiel. Heerlijk.
alexander038
-
- 958 berichten
- 1295 stemmen
Het 'uitloggen icoontje' zit wel heel dicht in de buurt van het 'account verwijderen icoontje'. Ik heb nu al drie keer gehad dat ik per ongeluk op account verwijderen drukte (de eerste keer brak het zweet bij me uit
). Gelukkig is er nog een stap haha.
Zelf nog niet dat icoontje aangeklikt, maar het viel mij ook al op.
Rmie
-
- 528 berichten
- 965 stemmen
In De Site > Algemeen > geldinzamelen:
Hoi Mensen,
Is het en idee om d.w.v. crowdfunding geld in te verzamelen tbv. van Moviemeter..... zodat de website door een webdsign bedrijf weer fris en fruitig op het net geslingerd kan worden?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Haha, moet zeggen dat ik er wel eens aan heb gedacht, gewoon met 200 users de site kopen en Jordy weer fulltime inhuren 
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Toen Jordy aanboodt dat je de site kon steunen in ruil voor een reclamevrije site heeft het aantal users dat dat deed nooit de 5 bereikt en dat ging om 12,50 per jaar.
Rmie
-
- 528 berichten
- 965 stemmen
Helemaal mee eens. Voor hetgeen op de nieuwe Moviemeter site centraal staat kun je beter (de app van) IMDb gebruiken. Dan vind je sneller en beter wat je zoekt. Ook ik post al vele jaren hier en op andere fora. De animo loopt overal terug inderdaad, maar ik merk toch echt dat sinds de invoering van de nieuwe site het aantal meningen en berichten bij films hard daalt. En voor die meningen en discussies zit ik op deze site. Ik vind de nieuwe site overigens dusdanig beroerd qua lay-out en functionaliteit dat ik nog steeds de oude versie gebruik.
Zelfde hier... sinds de nieuwe lay out kom ik nauwelijks op Moviemeter,,, gelukkig heb ik ontdekt dat je de oude lay out kan gebruiken..
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Toen Jordy aanboodt dat je de site kon steunen in ruil voor een reclamevrije site heeft het aantal users dat dat deed nooit de 5 bereikt en dat ging om 12,50 per jaar.
Serieus? Ik dacht dat dit vrij breed gebruikt werd.
Kurtz
-
- 33 berichten
- 520 stemmen
Weet iemand of het mogelijk is om op een simpele manier je stemmen te verwijderen/resetten in plaats van één voor één?
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Kurtz Je zou een moderator kunnen vragen of dit mogelijk is. Voor het series gedeelte kan ik dit voor je doen, maar ik zie daar maar 29 stemmen staan. Ik vermoed dus dat het je vooral om de films gaat. Bij de series is deze optie voor de mods overigens alleen te gebruiken voor gebruikers met maximaal 200 stemmen, dit omdat er anders problemen komen met de bereikbaarheid van de site. Ik weet niet of dit ook voor de films geldt.
kappeuter, starbright boy Zou iemand van jullie hier naar kunnen kijken?
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Als iemand zijn stemmen echt wil allemaal wil verwijderen kan dat door een bericht te sturen naar een moderator van de filmkant (dus niet iemand van de crew). Maar alleen als je het heel zeker weet. Terugzetten kan namelijk niet dus de stemmen zijn dan echt weg.
Kurtz
-
- 33 berichten
- 520 stemmen
Ja gaat alleen om film stemmen, zal het aan en moderator van de filmkant vragen. Dank!
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1702 stemmen
Ik ben paar weekjes niet echt online geweest, maar moviemeter en tvmeter zijn dus samengevoegd? Is er ergens te lezen waarom en hoe het precies in elkaar zit allemaal?
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Hoe geraak je tegenwoordig nog in sommige forum topics eigenlijk? Ik zie dat Ajax&Litmanen1 iets gepost heeft in het Amazon Prime topic dus ik open dat topic via laatste bericht. Eerst krijg ik een overzicht van de geschiedenis van Prime en wat er allemaal te vinden is maar in de berichten staat een bericht van Chelsea94 op 3 mei als het laatste bericht?
Het moet dus wel mogelijk zijn om er te geraken, anders zou er geen nieuwer bericht zijn, maar mij lukt het niet?
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9737 stemmen
Hoe geraak je tegenwoordig nog in sommige forum topics eigenlijk? Ik zie dat Ajax&Litmanen1 iets gepost heeft in het Amazon Prime topic dus ik open dat topic via laatste bericht. Eerst krijg ik een overzicht van de geschiedenis van Prime en wat er allemaal te vinden is maar in de berichten staat een bericht van Chelsea94 op 3 mei als het laatste bericht?
Het moet dus wel mogelijk zijn om er te geraken, anders zou er geen nieuwer bericht zijn, maar mij lukt het niet?
Helaas is het oude forumtopic over Prime (net als van andere VODs) nog niet goed overgezet naar de nieuwe pagina van de VOD. Daardoor kun je het forumtopic over Prime met recente berichten op dit moment alleen maar lezen in de oude layout. Ik hoop dat dit snel wordt opgelost.
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9737 stemmen
Er wordt deze week nog hard gewerkt aan de database-structuur van personen en films. Er zijn al flink wat verbeteringen doorgevoerd, die opgemerkt kunnen zijn door toevoegers van films. Er zijn nog een paar essentiële zaken op dat gebied (sync van TMDb en correcte filmografieën met name) die eerst opgelost moeten worden. Wij als crew lopen hier nog tegenaan, terwijl je dit als gewone gebruiker wellicht niet zo snel ziet. Voor ons echter belangrijk dat dit opgelost worden, zodat wij ons werk kunnen doen. Daarna komt er hopelijk weer wat tijd vrij voor oplossingen voor meer zichtbare bugs.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik ben paar weekjes niet echt online geweest, maar moviemeter en tvmeter zijn dus samengevoegd? Is er ergens te lezen waarom en hoe het precies in elkaar zit allemaal?
Dat kun je hier teruglezen: Over de nieuwe MovieMeter
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Er wordt deze week nog hard gewerkt aan de database-structuur van personen en films. Er zijn al flink wat verbeteringen doorgevoerd, die opgemerkt kunnen zijn door toevoegers van films. Er zijn nog een paar essentiële zaken op dat gebied (sync van TMDb en correcte filmografieën met name) die eerst opgelost moeten worden. Wij als crew lopen hier nog tegenaan, terwijl je dit als gewone gebruiker wellicht niet zo snel ziet. Voor ons echter belangrijk dat dit opgelost worden, zodat wij ons werk kunnen doen. Daarna komt er hopelijk weer wat tijd vrij voor oplossingen voor meer zichtbare bugs.
Is er onderhand al eens bekend welke issues de eigenaren wel aan gaan passen en wat niet? Deze betá van het nieuwe MM is er ook alweer vele maanden. Er zijn tig grote dingen, tig kleine dingen die we aangepast willen zien, maar aangezien meterfan of dion dit topic angstig negeren met een reactie terug moeten we maar afvragen wat zij willen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.