- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9734 stemmen
Is er onderhand al eens bekend welke issues de eigenaren wel aan gaan passen en wat niet? Deze betá van het nieuwe MM is er ook alweer vele maanden. Er zijn tig grote dingen, tig kleine dingen die we aangepast willen zien, maar aangezien meterfan of dion dit topic angstig negeren met een reactie terug moeten we maar afvragen wat zij willen.
Een precieze lijst daarvan heb ik niet. Kappeuter wel. Ik weet niet welke prio's ze gaan stellen binnenkort.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1702 stemmen
Ah thanks duidelijk. Kun je ongeveer een schatting maken hoelang we nog van de oude layout gebruik kunnen maken Kapp? Ik switch af en toe nog terug omdat het even wennen is.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Nee helaas, daar kan ik niks zinnigs over zeggen. Dat weet ik niet.
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2168 stemmen
Oude lay-out terug (en niet alleen optioneel zoals nu).
Jordy terug
Niet aardig maar wel het beste om deze site te redden.
Captain Pervert
-
- 4645 berichten
- 2100 stemmen
Hey ik zie op sommige plaatsen als ik mijn eigen shit bekijk, de username van een ander staan.
Zien jullie dit ook? Zie hier: Captain Pervert
Boven elke review ("mening") staat username RoFFeL. Dat ben ik helemaal niet, ken die guy ook niet.
Dit issue bestaat nog steeds, kan iemand hier feedback op geven?
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
Dan zit je waarschijnlijk in klassieke modus ZAP! Op de nieuwe site is de gids gewoon zichtbaar.
ZAP!
-
- 5463 berichten
- 3625 stemmen
Ja, HALVE TAMME., dat heb je goed (wil voorlopig ook niet de nieuwe modus).
Dus niets aan te doen? Jammer. Maar wel bedankt. 
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Beste community,
Naar aanleiding van de aanhoudende problemen op de nieuwe MovieMeter site en het gebrek aan oplossingen en communicatie van de beheerders naar ons als Series crew hebben wij besloten om tot nader order ons werk neer te leggen. Wij begrijpen dat dit voor jullie heel vervelend is, maar wij zien op dit moment helaas geen andere uitweg meer. Door op deze manier aan te blijven modderen doe je niemand van de gebruikers een plezier denken wij. Zelfs wij als crew hebben ook totaal geen idee wat de status is van alle problemen (behalve dat ze niet worden opgelost) en ook niet hoe lang dit nog gaat duren.
De meeste van onze crewleden voeren deze taken al jaren uit en hebben altijd veel waardering gevoeld in de tijd dat Jordy de sites nog beheerde. Sinds de overname is daar helaas weinig meer van over. Het lijkt allemaal eenrichtingsverkeer te zijn: wij voeren op vrijwillige basis ons werk uit, maar zodra wij reacties vragen op onze opmerkingen blijft het vaak angstvallig stil.
Vanaf januari hebben wij als crew al toegang gekregen tot de nieuwe site om deze te testen. Er is ons toen gevraagd om alle bugs en problemen die wij tegenkwamen te melden, evenals suggesties voor verbeteringen. Hierop hebben wij een hele waslijst aan punten teruggestuurd en later ook geadviseerd om eerst deze problemen op te lossen voordat de site voor iedereen live zou gaan. Jammer genoeg is de nieuwe site toch online gegaan, zonder dat er problemen opgelost werden of dat er überhaupt op ons advies gereageerd werd.
Wij zijn ons toch steeds volledig blijven inzetten om problemen van gebruikers op te lossen en zijn ons nakijk- en modereerwerk gewoon uit blijven voeren. Ook zijn we doorgegaan met het melden van bugs, maar daar kwam helaas weer nauwelijks een reactie op.
De laatste weken hebben wij meermaals gevraagd om een indicatie te geven van de tijdsplanning zodat wij weten waar we aan toe zijn. Helaas werd ook daar niet op gereageerd door de beheerders.
Wij hebben er alle begrip voor dat de beheerders het erg druk hebben en niet op elk afzonderlijk bericht kunnen reageren, maar als je je crew vraagt om bugs te melden is het toch niet te veel gevraagd om daar dan ook iets mee te doen, of op zijn minst ons op de hoogte te houden van de status en planning. Kleine moeite toch?
We hopen dat er snel duidelijkheid komt over waar iedereen aan toe is wat betreft het Series gedeelte, want op deze manier is het plezier en de motivatie bij ons in elk geval in razend tempo aan het verdwijnen. Het is leuk dat je een soort IMDb 2.0 wilt maken, maar zorg in ieder geval dat de basis functionaliteiten waar de Meter-sites groot mee zijn geworden goed werken, met name het betrekken van de community via het forum en reacties onder films en series.
Tenslotte hebben wij naast onze klachten ook een voorstel om de onvrede die er, ook onder gebruikers van de andere Meter-sites, nu heerst weg te nemen. Zou het niet beter zijn om de samenvoeging van MovieMeter en TvMeter tijdelijk on hold te zetten en beide sites standaard voor iedereen weer op de klassieke modus in te stellen? Vervolgens los je de bugs op alle Meter-sites zo goed als mogelijk op en op de achtergrond werk je dan verder aan de nieuwe gecombineerde MovieMeter site totdat die zonder bugs gelanceerd kan worden. Wij als crew zijn 100% bereid om daar alle hulp voor te bieden die nodig is. Gezien het bericht op MusicMeter dat het nog maanden gaat duren voordat de bugs daar aangepakt gaan worden vanwege het vele werk aan MovieMeter zou dat ook een oplossing zijn voor die site. De Meter-sites vormen samen toch één geheel pakket? Het zou dan ook wel zo netjes zijn om elke site de aandacht te geven die deze verdient.
Met vriendelijke groet,
Jarno1975 (moderator series)
HALVE TAMME. (moderator series)
Brajoapau (crew series)
Stinissen (crew series)
1AngryMan (crew series)
Heino (moderator series)
tbouwh
-
- 5810 berichten
- 5402 stemmen
Een helder, uitgebreid bericht dat (in ieder geval wat mij betreft) alle respect van gebruikers, bezoekers én beheerders verdient. Goed dat jullie dit na overleg als één team communiceren zodat voor iedereen duidelijk is waar jullie staan en wat er moet gebeuren (aan de andere kant) om verandering te bewerkstelligen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Jullie hebben zó enorm gelijk dat jullie dit doen.
Die eigenaren moeten zich kapot schamen hoe ze prachtige sites volledig de nek aan het omdraaien zijn en niet het fatsoenlijk hebben om richting de achterban en zelfs de eigen collega's te communiceren. Schandelijk.
Bedankt voor al jullie werk, hopelijk eindigt het niet voorgoed maar gaan de ogen bij de eigenaren eens open dat dit echt niet kan zo. De frustraties hier van mij en vele anderen zijn ook nooit op jullie gericht, maar dat snappen jullie denk ik wel.
ZZ TOP
-
- 507 berichten
- 2188 stemmen
Helemaal terecht dit natuurlijk. Vind het knap dat jullie het zo lang hebben volgehouden.
De onduidelijk en het totale gebrek aan communicatie is onwerkbaar. Het is al zo vaak aangegeven, maar nog hebben de eigenaren geen fatsoen om duidelijkheid en informatie te geven.
Ik hoop dat er snel een oplossing komt, maar dat zou wel valse hoop zijn.
Jammer dat het vele werk van Jordy binnen een jaar naar de klote is geholpen.
ZAP!
-
- 5463 berichten
- 3625 stemmen
Respect, crew.
Hoe moeilijk is het nou echt om deze sites een beetje fatsoenlijk te laten bestaan?
Dat heet 'Het Geheim van Jordy'... (emoji-crisis)
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Treurig om te moeten lezen, maar ik snap het voor de volle 100%. Het is vooral droevig dat het zover moet komen, na zo'n lange tijd van constructieve feedback en hulpvragen om informatie, terwijl het angstvallig stil blijft. Heel eerlijk en oprecht bericht, wat mij betreft.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11909 berichten
- 5313 stemmen
Geen speld tussen te krijgen. Respect.
MRDammann
-
- 661 berichten
- 3560 stemmen
Daar zit geen woord Spaans bij. Het is gewoonweg schandalig dat gevraagd wordt om bugs te melden en dat het vervolgens stil blijft. De site is er aardig op achteruitgegaan, nu maar hopen dat ze van de andere meter-sites afblijven.
tommykonijn
-
- 5139 berichten
- 2356 stemmen
Pittige berichtgeving, maar het is inderdaad volledig terecht. Mooi en helder verwoord.
Ik ben ook sinds mijn laatste bezoek teruggeschakeld naar de oude modus. Dat was ik in eerste instantie niet van plan, want mijn eerste indruk van de nieuwe lay-out was helemaal zo slecht nog niet. Bovendien las ik ergens een opmerking (ik meen van John Milton) dat terugschakelen 'uitstel van executie zou zijn en dat het beter was bugs e.d. te melden' (niet zijn letterlijke woorden, maar dat was de boodschap). Daar was ik het helemaal mee eens.
Het duurt echter zó lang eer er schot in de zaak komt of een (korte) melding gedaan wordt van de stand van zaken dat ik toch maar de instellingen heb aangepast. Eerlijk? Toch wel een beetje een verademing. Wat een rust en overzicht.
Wat de crew betreft: ik weet uit ervaring dat er veel werk komt kijken bij het crewlidmaatschap (wil je het goed doen), dus ik kan me die frustratie goed voorstellen. Ik heb veel respect voor jullie en hoop van harte dat de boodschap aankomt en wordt opgepakt.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Goed gezegd.
Ik gok dat ik dat inderdaad was, klinkt wel als iets dat ik zou roepen, pragmaticus die ik ben. 
Overigens schakel ik zelf best wel wat heen-en-weer, aangezien ik anders of een regisseur niet kan zien, of juist berichten van users die in de andere weergave zijn gedaan... Niet het einde van de wereld, maar behelpen is het wel.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Sorry als ik het zo cru moet zeggen maar ik vrees dat het niet meer een kwestie is van of, maar vooral wanneer het doek valt over dit forum.
Mac Hammer Fan
-
- 6026 berichten
- 7447 stemmen
Respect voor de mateloze inzet van de crew, begrijp volkomen hun bericht. Ben zeer ontgoocheld echter in de makers van de huidige site. Jordy wordt heel erg gemist en deed het zoveel beter.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Als je een film toevoegt en de still blijkt niet van het juiste formaat te zijn, kan dan in het vervolg de foutmelding gegeven worden wanneer je de afbeelding hebt geüploadt? Zoals het vroeger was dus.. Nu krijg je de melding pas wanneer je op "verzenden" hebt gedrukt. Om het dan nog eens helemaal top te maken: zorg er op zijn minst ook voor dat de informatie die de gebruiker al heeft ingevuld niet gewist wordt. Ik kan nu een deel van de ingegeven informatie opnieuw gaan invoeren 
Mac Hammer Fan
-
- 6026 berichten
- 7447 stemmen
Als je een film toevoegt en de still blijkt niet van het juiste formaat te zijn, kan dan in het vervolg de foutmelding gegeven worden wanneer je de afbeelding hebt geüploadt? Zoals het vroeger was dus.. Nu krijg je de melding pas wanneer je op "verzenden" hebt gedrukt. Om het dan nog eens helemaal top te maken: zorg er op zijn minst ook voor dat de informatie die de gebruiker al heeft ingevuld niet gewist wordt. Ik kan nu een deel van de ingegeven informatie opnieuw gaan invoeren
Heb ik ook al meerdere keren meegemaakt. Het is heel vervelend. Vandaag werd zelfs een correctie van mij plots ingezonden terwijl ik een acteur toevoegde. Bugs bij de vleet. Allemaal zaken die vroeger niet gebeurden.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Dat jij nog de fut vindt om zoveel toevoegingen te doen Mac Hammer Fan. Ik ben al gestopt met kortfilms toevoegen omdat het gewoon teveel is voor een site die de dieperik lijkt in te gaan, maar ik wou nog eens een langspeelfilm toevoegen die ik had gezien om mijn database op de site compleet te houden. Geziene kortfilms heb ik toch qua review allemaal al jarenlang in een apart document zitten, maar met dit soort fratsen (die hoogstwaarschijnlijk ook alweer 100x gemeld zijn) heb ik daar ook weinig zin in.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Dat is uiteraard heel vervelend.
Dit heeft de hoogste prioriteit; deze issues bij correcties en toevoegingen oplossen.
We hebben een nieuw systeem gekregen voor het koppelen van personen. Daardoor zijn er hier en daar wat bugs ingeslopen.
De afgelopen weken zijn al behoorlijk wat knelpunten opgelost, en hopelijk zal de komende week bovenstaande ook verholpen zijn.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Dat is aan de ene kant fijn om te horen. En onderstaande is NIET van toepassing op kapp of wie dan ook van de crew. Maar...
Tóch wil ik even de vinger op de zere plek leggen, want hierboven is gemeld dat een deel van de crew van de inmiddels samengevoegde TV en MM meter geen andere optie meer ziet dan de taken neer te leggen, zoals in maart vorig jaar op MusicMeter óók al gebeurde. Een ontstane vertrouwensbreuk en het ontbreken van normale communicatie, zogezegd. Meevoelende gebruikers spreken hun begrip uit, en Alexspy concludeert dat eigenlijk de enige vraag is wanneer het doek valt, in plaats van óf. Dat zijn niet zomaar 2 random hikjes, maar een potentieel kantelpunt. En behalve bijval van gelijkgestemde gebruikers is er not a f*cking peep of those in charge. Ik wil graag de laatste zijn die vind dat Kapp daar tussen moet gaan staan (dat doet hij wijselijk niet, zou ik ook niet doen), maar ik verbaas me er wederom over dat het gewoon stil blijft, na zo'n wanhoopsdaad van protest. Of eigenlijk niet? MM users onderling wisselen heimelijk al gedachten uit of er überhaupt een reactie komt, laat staan verbetering. Als je het zover hebt laten komen met de community die je site draaiend houdt en van inhoud voorziet (los van de voorpagina), dan loop je echt te prutskoningen, ik heb er geen ander woord voor.
De laatste tijd vraag ik me wel eens serieus af, of MovieMeter voort kan bestaan zonder een ploeg als Kappeuter, SB, Madecineman, Film Pegasus, mescaline, Flavio, Fisico, Zinema, Fangs, Lui, Joachimt, Narva77, Slater, Stinissen en Neo. Maar ook users als Metalfist, Mac Hammer Fan, Decec, Theunissen en teveel anderen om te noemen die veel werk verrichten om de site up to date te houden. Het wordt te weinig gezegd want zo gaat dat, maar nogmaals bedankt, en dat geldt natuurlijk ook voor de crew van Series (bedankt voor je post Heino1980), Boek, Games en MusicMeter; Thanks! Maar zijn het er wel echt nog steeds teveel om op te noemen? En zijn ze 'dispensable' wanneer ze geen andere uitweg meer zien dan (hopelijk tijdelijk) te kappen? Of langzaam aan steeds minder zin krijgen?
We zijn de afgelopen 2 jaar best een aantal gebruikers met een flinke inbreng verloren. Dat speelt op meer fora/communities, maar het gaat hier nu wel erg hard. En dat is niet alleen 'oh die had een leuke mening over film x', nee, die zorgde dat film x op de site stond, keer op keer. Of dat er een interessante recensie stond. Als die er steeds vaker niet staat, en de film staat er steeds vaker niet op, waarom zou iemand dan nog naar MM gaan? Zover is het nog niet, maar je hoort de oudgedienden zuchten en steunen dat ze hun 'taken' niet goed uit kunnen voeren. Bugs zijn een ding, maar het gevoel dat je tegen een muur praat is iets anders. Ze gaan vooralsnog door (want ze houden van de site), maar je leest overal dat de schoen langdurig wringt. Geduld is rekbaar, maar zonder communicatie niet heel erg; het houdt een keer op. Zoals wanneer een toegewijde crew zegt: we hebben alles geprobeerd, maar we krijgen gewoon geen respons. En die is zeker nu echt wel even nodig, lijkt het.
Op het moment dat er veel onvrede is in een community die de site draaiende en verzorgd houdt, en crew hun taken neer gaat leggen (hallo, dat is een alarmsignaal!), moet er iets gebeuren. Het antwoord op de vraag of MM kan bestaan zonder die harde kern is overigens volgens mij helaas 'ja': het kan draaien op halfgare semi-correcte TMDb data en de top-5-films-om-niet-met-je-schoonmoeder-te-kijken, zolang het maar genoeg pageviews genereert voor reclame-inkomsten. Maar het zou niet meer de site zijn waar ik als filmliefhebber onverwacht laat nog om ging geven, en waar ik graag op zondagmiddag een uur in stop om tien vage films toe te voegen uit exotische landen. En ook geen complete site, want dit wil niet zonder een bereidwillige crew en user base. Het voelt voor mij een beetje alsof dat laatste, buiten hun schuld om doodbloedt. En hoelang het daarna nog draait en 'winstgevend' is, durf ik niet te zeggen.
Als ik ongelijk heb of misplaatst negatief ben (ik zie niet hoe dat nog kan) dan is dat maar zo, in dit geval zit ik er uiteraard graag naast. Maar ik ga niet lijdzaam toezien zonder er op zijn minst (nogmaals) iets over gezegd te hebben.
I owe this site that much. Wish the owners acted like they felt the same.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Ik wil daar op persoonlijke titel wel een paar woorden over zeggen. Ik begrijp de stap van de seriecrew een beetje maar de timing eigenlijk minder goed. Enkele weken geleden was ik heel dichtbij zo'n zelfde stap omdat de communicatie toen echt niet goed verliep en de nieuwe site alleen maar meer problemen leek te krijgen. Dat is hersteld doordat een aantal crewleden (van de filmkant, ikzelf overigens niet) met de eigenaren zijn gaan videobellen en er toen een heleboel zaken veel duidelijker zijn geworden. Sindsdien is er de erkenning dat het een en ander niet goed ging en worden er zorgvuldig dingen hersteld die niet goed werkten. Dat gebeurt niet in een superhoog tempo en dat is weleens frustrerend, maar het gebeurt wel en zorgvuldig ook. Op het filmdeel is men daarmee een stuk verder dan op het seriedeel van de site. Maar we gaan bijvoorbeeld weer uit van onze eigen data en gebruiken externe zaken alleen voor data die er nog niet was. Maar het is nog lang niet klaar. Maar ik zie nu zoveel verbeteringen (niet altijd even zichtbaar buiten de crew) dat ik wel weer vertrouwen in heb. Dit is voor iedereen met een emotionele band met deze site een lastige periode en eerlijkheidshalve moet ik zeggen: Dat is nog niet voorbij en gaat nog wel even duren. Ik hoop dat iedereen nog even dat geduld kan opbrengen. Mij lukt dat wel denk ik. En ik had een week of vier vijf geleden niet meer gedacht dat ik dat nu zou vinden.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Ik zou bijna zeggen 'thanks for sharing', maar dat meen ik wel. Bedankt voor je eerlijke reactie. 
Toch vult het mijn bericht vooral aan, vind ik. Want dit zijn zaken die ik als gebruiker niet weet, ondanks dat ik redelijk babbel met veel crew en alsnog bovenstaand stuk 'van me af moet schrijven'. Nu zouden de inner workings van een site en wat er allemaal speelt er normaliter ook niet al teveel toe moeten doen voor een user, maar dat jij die al sinds 2003 meeloopt een paar weken geleden dat punt bereikt had, is wat dat betreft alsnog veelzeggend, ook al staat de deur nu gelukkig weer wat open bij jou.
Hopelijk nu de rest? zeggen voelt een beetje raar na mijn vorige bericht, na te vaak beschadigd vertrouwen, wachten en wachten, en maar niets horen. De vrijwillige redacteuren van onze studentenwebsite werden beter geïnformeerd dan dit. Vergeet niet dat de users die niet in die videocalls zitten, niet veel meekrijgen van 'good intentions' en stapsgewijze verbeteringen moeten je idd net opvallen.
Wij zien een toch iets kapotte site, crew die stopt, toevoegers die terecht klagen, en een vrijwel algeheel gebrek aan communicatie. Als jij nu niets had gezegd, wisten we dit wederom niet. Onwenselijk.
De afgelopen tijd lijkt niet anders dan een neergaande spiraal, vandaar mijn dat ik mijn zorgen uitspreek. 
Maar als ik jou zo hoor, gloort er toch wederom hoop aan de horizon. Ik hoop dat die snel verspreid naar de rest van de crew en veel bijdragende leden die de site maken tot wat hij is. Het lijkt hoognodig.
tbouwh
-
- 5810 berichten
- 5402 stemmen
Is één van de verklarende factoren, zo niet dé verklarende factor in dezen niet dat voor de series nog meer bugs gelden waar van hogerhand nog minder aandacht aan wordt en werd besteed, in ieder geval naar idee van de seriecrew? Dit in reactie op starbright boy en als dit echt niet klopt, ontkracht gerust. In de post wordt aardig wat aandacht besteed aan de niet geslaagde integratie van MM en TVM. En in dit topic gaat het, laten we zeggen, 8 van de 10 keer expliciet of impliciet overwegend over het filmgedeelte. Ik heb zelf alleen maar films toegevoegd maar het toevoegen van series lijkt mij tijdrovender en complexer qua opzet & controle van de registratie.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.