- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Enkele weken geleden was ik heel dichtbij zo'n zelfde stap omdat de communicatie toen echt niet goed verliep en de nieuwe site alleen maar meer problemen leek te krijgen. Dat is hersteld doordat een aantal crewleden (van de filmkant, ikzelf overigens niet) met de eigenaren zijn gaan videobellen en er toen een heleboel zaken veel duidelijker zijn geworden. Sindsdien is er de erkenning dat het een en ander niet goed ging en worden er zorgvuldig dingen hersteld die niet goed werkten. Dat gebeurt niet in een superhoog tempo en dat is weleens frustrerend, maar het gebeurt wel en zorgvuldig ook.
Komen we toch weer uit op communiceren hé. Die eigenaren zijn vast niet gek, die lezen hier ook mee. Toch kiezen zij ervoor om hier gewoon serieus geen woord uitleg of opheldering te geven, ook al was bv dion.ollie hier in het verleden wel sporadisch druk mee, maar schijnbaar zijn de interne orders om dit niet meer te doen. Dat jullie dat van de Moviemeter-crew nu wel hebben is fijn, maar daar hebben de bezoekers of zelfs de seriemeter-crew niks aan. Zeker voor die laatste groep vind ik het ontzettend sneu. Het zijn voor zover ik weet onbetaalde zeer actieve vrijwilligers. Het minste wat je kan doen als eigenaar is hen openheid en waardering geven.
Ik maak me net als John Milton ook zorgen over de toekomst van deze site. Als het een slappe nieuwtjes clickbait-site moet worden dan houden ze vast wel bezoekers. Willen ze dat de vaste community nog reviews plaatst en films toevoegt, dan zal er uit een ander vaatje moeten worden getapt, want het moet geen eenrichtingsverkeer zijn.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Komen we toch weer uit op communiceren hé. Die eigenaren zijn vast niet gek, die lezen hier ook mee. Toch kiezen zij ervoor om hier gewoon serieus geen woord uitleg of opheldering te geven, ook al was bv dion.ollie hier in het verleden wel sporadisch druk mee, maar schijnbaar zijn de interne orders om dit niet meer te doen. Dat jullie dat van de Moviemeter-crew nu wel hebben is fijn, maar daar hebben de bezoekers of zelfs de seriemeter-crew niks aan. Zeker voor die laatste groep vind ik het ontzettend sneu. Het zijn voor zover ik weet onbetaalde zeer actieve vrijwilligers. Het minste wat je kan doen als eigenaar is hen openheid en waardering geven.
Ik maak me net als John Milton ook zorgen over de toekomst van deze site. Als het een slappe nieuwtjes clickbait-site moet worden dan houden ze vast wel bezoekers. Willen ze dat de vaste community nog reviews plaatst en films toevoegt, dan zal er uit een ander vaatje moeten worden getapt, want het moet geen eenrichtingsverkeer zijn.
Toevallig was ik precies op het moment dat A&L dit bericht plaatste aan het opzoeken wanneer de laatste bijdrage van dion.ollie was in dit topic. Dat was op 2 april (als de zoekfunctie goed werkt tenminste).
De site is in volledige crisis, als hoofdredacteur laat je al twee maanden niks van je horen en je laat de crewleden alle kastanjes uit het vuur halen? Het is een volledige minachting van alle vrijwilligers die uren en uren in de site steken om jouw verdienmodel mede mogelijk te maken.
Ik sta dan ook volledig achter de actie van de series crew.
Ondertussen alle vormen van respect voor de genen die de moed er nog een beetje in houden.
Neemt niet weg dat er maar en echte oplossing lijkt: Kopers, neem je verlies. Erken dat je er een gigantische puinhoop van hebt gemaakt.
Geef de site terug aan Jordy of neem in dienst.
Al het andere is verspilling van al het bloed, zweet en tranen van onze vrijwilligers.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Inderdaad, aan de crew van moviemeter ligt het niet. Die doen hun uiterste best. Maar het ligt toch echt aan de communicatie van een dion.ollie en meter_fan. Laatst genoemde heeft wel nog een bericht op musicmeter geplaats vorige week. Maar laten we zeggen dat daar de reacties ook niet mals waren.
Captain Pervert
-
- 4645 berichten
- 2100 stemmen
Huh ik wist helemaal niet dat Jordy de toko had verpatst. Waar kan ik daar meer over lezen?
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Huh ik wist helemaal niet dat Jordy de toko had verpatst. Waar kan ik daar meer over lezen?
MovieMeter krijgt een nieuwe eigenaar
Oktober 2019. 
Mac Hammer Fan
-
- 6026 berichten
- 7447 stemmen
Ik wil daar op persoonlijke titel wel een paar woorden over zeggen. Ik begrijp de stap van de seriecrew een beetje maar de timing eigenlijk minder goed. Enkele weken geleden was ik heel dichtbij zo'n zelfde stap omdat de communicatie toen echt niet goed verliep en de nieuwe site alleen maar meer problemen leek te krijgen. Dat is hersteld doordat een aantal crewleden (van de filmkant, ikzelf overigens niet) met de eigenaren zijn gaan videobellen en er toen een heleboel zaken veel duidelijker zijn geworden. Sindsdien is er de erkenning dat het een en ander niet goed ging en worden er zorgvuldig dingen hersteld die niet goed werkten. Dat gebeurt niet in een superhoog tempo en dat is weleens frustrerend, maar het gebeurt wel en zorgvuldig ook. Op het filmdeel is men daarmee een stuk verder dan op het seriedeel van de site. Maar we gaan bijvoorbeeld weer uit van onze eigen data en gebruiken externe zaken alleen voor data die er nog niet was. Maar het is nog lang niet klaar. Maar ik zie nu zoveel verbeteringen (niet altijd even zichtbaar buiten de crew) dat ik wel weer vertrouwen in heb. Dit is voor iedereen met een emotionele band met deze site een lastige periode en eerlijkheidshalve moet ik zeggen: Dat is nog niet voorbij en gaat nog wel even duren. Ik hoop dat iedereen nog even dat geduld kan opbrengen. Mij lukt dat wel denk ik. En ik had een week of vier vijf geleden niet meer gedacht dat ik dat nu zou vinden.
Ik denk dat we best met zijn allen nog wat respijt geven aan de verantwoordelijken van de site als ik dit lees. Blijkbaar is er ontzettend lang energie gestoken in het koppelen waardoor er geen tijd was voor andere bugs. Ik zal als toevoeger op het filmgedeelte van MM nog wat geduld hebben, de crew moet er nog meer hebben. Om het in gebrekkig Frans te zeggen: "Je vais regarder encore un peu le chat hors de l'arbre."
Voor het seriegedeelte heb ik echter begrip dat de crew daar het werk neerlegt, want zij staan nog meer in de kou.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Respijt voor een aanhoudende wanprestatie sinds oktober 2019?
Mensen die geen spiegel hebben zullen er niet opeens in gaan kijken na anderhalf jaar.
Captain Pervert
-
- 4645 berichten
- 2100 stemmen
Dank, maar hier wordt ik niet wijzer van. De nieuwe eigenaar wordt daar niet genoemd en als je op MM rondkijkt dan is het allemaal in nevelen gehuld. Nergens een 'over ons' of contact-informatie met adres bijvoorbeeld. Wel een linkje naar www.themoviedb.com die Engelstalig is (met een super halfslachtige vertaling naar NL), maar ongeveer dezelfde layout heeft als (het nieuwe) MM.
Wat zijn dit, Cypriotische bitcoin scammers die hun criminele winsten gebruiken voor investeringen in de 'bovenwereld'?
Edit moderator: info over de eigenaar en foto weggehaald. Er staat in de colofon en in de wiki gewoon wie MovieMeter beheert dus beetje onnodig dat zo hier te plaatsen.
MRDammann
-
- 661 berichten
- 3560 stemmen
Dank, maar hier wordt ik niet wijzer van. De nieuwe eigenaar wordt daar niet genoemd en als je op MM rondkijkt dan is het allemaal in nevelen gehuld. Nergens een 'over ons' of contact-informatie met adres bijvoorbeeld.
Jawel hier: MovieMeter.nl - De filmsite voor liefhebbers
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Op linked staat er dit over Fanreach
"Fanreach is de overkoepelende naam van diverse sport-gerelateerde (fan) sites. Zowel nationaal als internationaal bereikt FanReach sportfans op een eigentijdse en bovenal onderscheidende manier."
Hoe passen de metersites in het plaatje van sites zoals GPracefan en FCupdate.nl vraag ik me af?
jarno1975 (moderator series)
-
- 10971 berichten
- 2791 stemmen
Dan wil ik hier ook nog even even op reageren.
Zoals Heino al aangaf is aan de crew in januari de nieuwe site al beschikbaar gesteld zodat wij bugs en problemen konden melden voordat de site live zou gaan. Hierop hebben we vele bugs en problemen doorgegeven, zoals gevraagd. Hierop is nauwelijks reactie gekomen vanuit de beheerders. Een van de weinige reacties die we na een tijdje kregen was dat er een hele hoop bugs waren opgelost en dat ze toe gingen werken om met de nieuwe site live te gaan. Dit waren echter alleen bugs op het filmgedeelte die waren opgelost en niet op het tv-gedeelte. Vervolgens is gevraagd wat er dan aangepast was op het tv-gedeelte. Wederom geen reactie. We hebben toen ook aangegeven dat het ons zeer onverstandig leek om de site op deze manier online te zetten. En je raad het al...wederom geen reactie. Vervolgens krijgen we een dag van te voren het bericht dat de site morgen live gaat. Dat was op 10 maart. We zitten nu (bijna) in juni en er is nog niets anders dan op 10 maart. Als ik dan vervolgens via Kappeuter informeer wanneer de problemen op het tv gedeelte aangepakt gaan worden krijg ik van hem te horen dat er nog zeker 100 bugs zijn op het filmgedeelte, die eerst opgelost gaan worden. Met in het achterhoofd hoe lang ze met bepaalde bugs bezig zijn is het niet heel moeilijk om in te schatten hoe lang dat nog gaat duren. Het tv-gedeelte is het komende half jaar nog niet aan de beurt. Vervolgens is aan de beheerders (via Kappeuter) nogmaals gevraagd of er een planning is wanneer het tv-gedeelte aan de beurt is. Kappeuter heeft ook daar geen reactie op gehad. Dat was voor ons wel de druppel om tot dit besluit te komen.
GAFA_1984
-
- 35 berichten
- 0 stemmen
Huh ik wist helemaal niet dat Jordy de toko had verpatst.
Dit is wel de kern van de zaak. Als ik het goed begrijp heeft de vorige eigenaar de site verkocht aan een duidelijk commercieel ingesteld bedrijf. Dan moet men vervolgens niet raar opkijken als de nieuwe eigenaar zijn eigen plan trekt. Tenzij bij overeenkomst is vastgelegd dat de nieuwe eigenaar de site op een bepaalde manier moet runnen cq. had moeten voortzetten staat het de nieuwe eigenaar vrij om te doen met zijn eigendom wat hij wil.
De tientallen hardcore gebruikers die in dit topic reageren genereren de omzet niet. Iedereen is vrij om zijn/haar eigen (non profit) filmforum op te starten.
Mac Hammer Fan
-
- 6026 berichten
- 7447 stemmen
Dan wil ik hier ook nog even even op reageren.
Zoals Heino al aangaf is aan de crew in januari de nieuwe site al beschikbaar gesteld zodat wij bugs en problemen konden melden voordat de site live zou gaan. Hierop hebben we vele bugs en problemen doorgegeven, zoals gevraagd. Hierop is nauwelijks reactie gekomen vanuit de beheerders. Een van de weinige reacties die we na een tijdje kregen was dat er een hele hoop bugs waren opgelost en dat ze toe gingen werken om met de nieuwe site live te gaan. Dit waren echter alleen bugs op het filmgedeelte die waren opgelost en niet op het tv-gedeelte. Vervolgens is gevraagd wat er dan aangepast was op het tv-gedeelte. Wederom geen reactie. We hebben toen ook aangegeven dat het ons zeer onverstandig leek om de site op deze manier online te zetten. En je raad het al...wederom geen reactie. Vervolgens krijgen we een dag van te voren het bericht dat de site morgen live gaat. Dat was op 10 maart. We zitten nu (bijna) in juni en er is nog niets anders dan op 10 maart. Als ik dan vervolgens via Kappeuter informeer wanneer de problemen op het tv gedeelte aangepakt gaan worden krijg ik van hem te horen dat er nog zeker 100 bugs zijn op het filmgedeelte, die eerst opgelost gaan worden. Met in het achterhoofd hoe lang ze met bepaalde bugs bezig zijn is het niet heel moeilijk om in te schatten hoe lang dat nog gaat duren. Het tv-gedeelte is het komende half jaar nog niet aan de beurt. Vervolgens is aan de beheerders (via Kappeuter) nogmaals gevraagd of er een planning is wanneer het tv-gedeelte aan de beurt is. Kappeuter heeft ook daar geen reactie op gehad. Dat was voor ons wel de druppel om tot dit besluit te komen.
Ik begrijp je volkomen Jarno.
Misschien is het onderstaande een voorlopige oplossing, ik weet het niet, het is maar een idee. Gebruikers vragen bij TVmeter de klassieke layout te gebruiken en bij Moviemeter de moderne layout, want ik veronderstel dat daar de klassieke layout ook niet meer in orde is.
Ach, voor hetzelfde geld is dit ook niet meer haalbaar. ...
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Objectief heeft Gafa_1984 volkomen gelijk, we hebben nergens 'recht' op. Maar met 6 berichten en een inschrijving van slechts een maand of wat geleden, is het misschien ook lastig te snappen waarom de gebruikers hier er iets subjectiever tegenaan kijken dan dat.
Beetje makkelijk dit, en in feite de beleefde versie van 'als het je niet zint, dan flikker je maar op'.
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12845 stemmen
Objectief heeft Gafa_1984 volkomen gelijk, we hebben nergens 'recht' op.
Beetje cru aangezien het wel de leden zijn die alles toevoegingen van films doen, poster opkuisen, de films van reviews voorzien ...
Wettelijk uiteraard niet, maar dit is niet de manier om met een communitysite om te gaan.
tbouwh
-
- 5810 berichten
- 5402 stemmen
Fijn dat een verre-van-vaste-gebruiker die pas dit jaar een account heeft aangemaakt, met als enige indicatie van (film)identiteit een politiek symbool, vaste gebruikers even komt vertellen dat hun mening er niet toe doet.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Beetje cru aangezien het wel de leden zijn die alles toevoegingen van films doen, poster opkuisen, de films van reviews voorzien ...
Wettelijk uiteraard niet, maar dit is niet de manier om met een communitysite om te gaan.
Ik denk dat daar ook het verschil in zit. Wij zien het als community/forumsite met handige informatie, de eigenaren als informatiesite met "leuke forumdingetjes".
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
En dat gebruikers die er veel tijd in steken om films toe te voegen verwachtingen hebben, is ook niet heel raar. Je las mijn bericht toch niet dat het leek alsof ik vond dat hij een goed punt had, hoop ik? Anders verwijs ik je naar mijn rant van gisteren! 
Ik denk dat daar ook het verschil in zit. Wij zien het als community/forumsite met handige informatie, de eigenaren als informatiesite met "leuke forumdingetjes".
Captain Pervert
-
- 4645 berichten
- 2100 stemmen
Edit moderator: info over de eigenaar en foto weggehaald. Er staat in de colofon en in de wiki gewoon wie MovieMeter beheert dus beetje onnodig dat zo hier te plaatsen.
Schei nou uit, met drie muisklikken is het te vinden en meneer zet toch zelf zijn naam en foto op LinkedIn? En hij en zijn kornuiten spelen toch stommetje? MAANDENLANG? Niet huilen dat je naam dan op een forum verschijnt.
Daarnaast verwijder je het belangrijkste deel van mijn post en dat was:
ROY FIX JE SHIT.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10971 berichten
- 2791 stemmen
Als je dit bericht van Jordy er nog eens op na leest begin je je toch wat dingen af te vragen... Was Jordy wellicht wat te naïef en te goede trouw of hebben de nieuwe eigenaren mooiere toekomstplannen voorgelegd dan ze werkelijk van plan waren/aan kunnen.
En als je dan leest dat Jordy de metersites naast een fulltime baan en gezin bijhield geeft dat toch wel erg te denken.
Captain Pervert
-
- 4645 berichten
- 2100 stemmen
Op linked staat er dit over Fanreach
"Fanreach is de overkoepelende naam van diverse sport-gerelateerde (fan) sites. Zowel nationaal als internationaal bereikt FanReach sportfans op een eigentijdse en bovenal onderscheidende manier."
Hoe passen de metersites in het plaatje van sites zoals GPracefan en FCupdate.nl vraag ik me af?
Blijkbaar naast sport, het portfolio wat aan het verbreden naar dingen waar mensen graag met elkaar over lullen (maar vooral veel pageviews genereren). Als er een platform over breien en haken te koop had gestaan, met voldoende pageviews en een actieve userbase, hij het ook wel gekocht.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
John Milton voor mij heb je ook volkomen gelijk; Ik merk nu ook bij mezelf dat ik nog zelfs moeilijk de motivatie vind om de door mezelf gestarte 70s challenge te voltooien. In principe zou dat het filmkijken niet in de weg mogen staan, maar deze irritaties duren al maandenlang en dan krijg je enkel te horen dat het nog een hele tijd gaat duren vooraleer de merkbare bugs zullen worden opgelost. Ik weet niet of ik dat nog kan opbrengen.
En ja Captain Pervert dat was me ondertussen ook al duidelijk geworden...
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12845 stemmen
Je las mijn bericht toch niet dat het leek alsof ik vond dat hij een goed punt had, hoop ik?
Neen, maar dan nog vond ik dat je ze met zo'n zin iets teveel speelruimte geeft. 
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Beroepsdeformatie vrees ik, eerst meeveren voor je met argumenten over iemand heenwalst. 
Maar je hebt gelijk, het las bij nader inzien nogal toeschietelijk. Ik moet ook eigenlijk niet even snel willen reageren tussen het werk door, maar met zo'n sappige discussie is dat soms pittig en dan formuleer je niet optimaal efficiënt.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
Was de verklaring van Ingsoc niet 2 + 2 = 5?
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Ik las het toen ik 16 was voor de eindlijst joolstein, was erg onder de indruk. Maar niet genoeg om het bijna 25 jaar later nog goed te weten, kennelijk.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11909 berichten
- 5312 stemmen
Toch wil ik nog even iets kwijt aan de beheerders, misschien tegen beter weten in maar toch.
MovieMeter vergelijk ik met een bedrijf en de beheerders met de klantenservice, even voor het gemak.
Er zijn een paar bedrijven en winkels waar ik regelmatig bij koop, zoals Bol.com, CoolBlue en boekhandel Donner in Rotterdam. Bij elke van deze drie bedrijven is er wel eens wat misgegaan, zoals dat bij ieder bedrijf er wel eens wat misgaat maar dat moet ook kunnen. Is niet erg, iedereen maakt fouten.
Het punt is: de communicatie van bovengenoemde winkels is top (overigens een reden waarom ik niet naar MediaMarkt ga, maar dat terzijde). Er wordt snel gereageerd en als er een keer wat later een reactie komt: 'Sorry, kan gebeuren, wat kunnen we doen om het beter te maken?' Ze zijn betrokken bij jou als klant, althans zo maak ik het mee.
Hier op MM gaat de laatste tijd van alles mis en het einde is nog niet in zicht (of nou ja, eigenlijk wél maar god verhoede dat de site ter ziele gaat). Ik weet zeker, ik weet écht zeker, dat er een stuk minder gemor was geweest als dion.ollie en meter_fan wat vaker aanwezig zouden zijn geweest. kappeuter zie ik hier gelukkig vaak voorbij komen, maar het lijkt alsof hij er ook buiten staat of buiten wordt gehouden.
Echt jongens / meisjes van de site-beheer: COMMUNICEER! Communiceer wát er fout gaat, WIE er wat aan gaat doen dat het opgelost wordt en zeg ook WANNEER het wordt opgelost. Zo maak je vrienden.
Ik ga ondertussen echt kijken naar een alternatief voordat ik plotseling op MM kom en de site plotseling plat ligt, en ik al mijn stemmen kwijt ben.
En om af te sluiten met een frustratie: minder tijd steken in podcasts en zorgen dat de problemen op de site nu écht opgelost worden en je de community, de gebruikers, je klanten weer als vrienden gaat beschouwen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Schei nou uit, met drie muisklikken is het te vinden en meneer zet toch zelf zijn naam en foto op LinkedIn? En hij en zijn kornuiten spelen toch stommetje? MAANDENLANG? Niet huilen dat je naam dan op een forum verschijnt.
Daarnaast verwijder je het belangrijkste deel van mijn post en dat was:
ROY FIX JE SHIT.
Sterker, klik op de naam van meter_fan en daar staat ook gewoon zijn volledige naam dus het is niet dat hij dat verborgen wil houden he.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als je dit bericht van Jordy er nog eens op na leest begin je je toch wat dingen af te vragen... Was Jordy wellicht wat te naïef en te goede trouw of hebben de nieuwe eigenaren mooiere toekomstplannen voorgelegd dan ze werkelijk van plan waren/aan kunnen.
En als je dan leest dat Jordy de metersites naast een fulltime baan en gezin bijhield geeft dat toch wel erg te denken.
Jordy postte dit nog heel recent:
Dus hem is ook een ander verhaal voorgehouden. Vermoedelijk dat er een nieuwe layout zou komen en wat technische aanpassingen, maar niet de zwijnenstal waarin de site nu verkeert.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.