• 149.735 films
  • 8.321 series
  • 25.372 seizoenen
  • 557.735 acteurs
  • 324.616 gebruikers
  • 8.523.158 stemmen

MovieMeter krijgt een nieuwe eigenaar

zoeken in:

Jordy

• 22564 berichten
  • 2952 stemmen

De Meter-sites hebben een nieuwe eigenaar. Na een overgangsperiode zal ik over enkele maanden geen rol meer hebben in het bedenken, bouwen, runnen en onderhouden van de sites. Ik denk persoonlijk dat deze verandering erg goed is voor de site, en de community. Ik ben erg blij dat ik de boel achter kan laten bij een partij die op een serieuze, professionele manier werk gaat maken van het (door-) ontwikkelen van de sites. Dit is voor mij het best denkbare scenario, dat het voortbestaan van de sites op de lange termijn waarborgt.

Ik run de sites inmiddels ruim 19 jaar, bijna de helft van m'n leven. Dit houdt in: bedenken hoe de sites werken, programmeren, technisch onderhoud, mails behandelen, vragen en feedback van de community behandelen, bugs oplossen, etc. Een hoop werk voor iemand met een gezin en een baan, om er even "bij" te doen. Iets waar ik steeds minder goed de benodigde tijd en motivatie voor heb. Waar het allemaal begon als hobby, is hier al enige jaren geen sprake meer van. Het runnen van de sites voelt steeds meer als een verplichting, waarbij ik het gevoel heb dat ik niet zomaar kan of wil stoppen met iets waar zoveel mensen plezier aan beleven, en tijd en energie in hebben gestoken. Er speelt bij mij al een aantal jaar de wens om de boel onder de juiste voorwaarden over te dragen aan een andere partij. Een partij die de sites en de community "snapt", ervaring heeft in het runnen van grote sites, en op een professionele manier de boel wil doorontwikkelen.

Op korte termijn zal er nog niet veel gaan veranderen. De nieuwe eigenaar wil de eerste maanden gebruiken om de site en de community beter te leren kennen. Er zal na verloop van tijd werk gemaakt gaan worden van verbeteringen en uitbreidingen aan de site, op een manier die binnen "het DNA" van de sites past.

Ik kijk er naar uit om meer tijd en energie te hebben voor andere zaken in m'n leven. Bijvoorbeeld om weer eens wat vaker een filmpje te kijken, daar begon het immers allemaal mee Ook lijkt het me heerlijk om eens op vakantie te gaan zonder 3x per dag te moeten checken of m'n sites nog draaien. En wie weet krijg ik wel weer eens inspiratie om iets compleets anders en nieuws op te bouwen.

Super bedankt aan iedereen die in een of andere vorm heeft meegedaan aan de Meter-sites. Ik vond het een heel mooi en bijzonder avontuur. Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn dan zal ik ze proberen te beantwoorden of toe te lichten.

606

• 23611 berichten
  • 11307 stemmen

Bedankt Jordy voor het opbouwen van de site waar ik al bijna 15 jaar van geniet + de overige sites. Alleen wie wordt de nieuwe eigenaar ?? Have fun met de te krijgen rust ??

Shaky

• 3174 berichten
  • 11387 stemmen

Jordy, bedankt voor het bieden van deze prachtige sites. Ik geniet er dagelijks van. Super om te lezen dat je het naar betrouwbare handen hebt kunnen overdragen. Ik wens je bijzonder veel succes met je verdere ondernemingen. Geniet ervan en geniet ook van de rust .

nathaniel177

• 527 berichten
  • 2305 stemmen

Dankjewel Jordy!

JohnWilliams

• 7490 berichten
  • 791 stemmen

Jordy, wat mooi verwoord allemaal en wat fijn dat jij je al die jaren zo hebt ingezet voor alle Meter-sites.

Fijn dat je het met een gerust hart kan overdragen, ik ben benieuwd naar de nieuwe eigenaar.

Onderhond

• 86049 berichten
  • 11038 stemmen

Niet meer dan logisch natuurlijk, ook alle respect voor de keuze. MM is toch al 16 jaar deel van mn dagelijkse routine, kan niet anders dan dankbaar zijn voor de eeuwige inzet.

Alleen is het verhaal van de overnemer niet geheel overtuigend. Ik twijfel er niet aan dat het aan Jordy's kant in volle vertrouwen gebeurt, maar dit verhaal krijg je bij alle overnames te horen en het gaat toch vaker fout dan goed heb ik het gevoel.

Het zou zeker interessant zijn om te horen over wie het gaat en wat ze zelf uit deze site willen halen. MM lijkt mij qua type platform eerder een uitstervend ras, maar dat is wel net waarom de meeste mensen hier nog zitten. En bedrijven nemen zelden wat over voor de goedheid van de wereld natuurlijk.

Maar ik laat me graag verrassen!

The Oceanic Six

• 56354 berichten
  • 3637 stemmen

Oef, groot nieuws. Je hebt een aantal fantastische sites gecreëerd en onderhouden, met MovieMeter als paradepaardje voorop. Daarvoor zijn duizenden bezoekers je veel dank verschuldigd. Het is bij mij al ruim 13 jaar een hele fijne hobby. Het zal even wennen worden, meestal betekent dat toch dat er veranderingen komen, terwijl het nu eigenlijk heel fijn ging. Maar goed, iedereen verdient een kans.

Geniet van alles wat je hierna gaat doen.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Bedankt voor alle inzet Jordy en ik wens je veel succes met wat je gaat doen. Je blijft nog wel op het forum rondneuzen zo af en toe?

Wat Onderhond heeft geschreven had zomaar mijn tekst kunnen zijn. Een overname pakt zelden goed uit want er moet verdient worden (logisch) maar het wordt vaak TE commercieel is mijn ervaring. Zo te lezen is het ook geen gebruiker van de site en verwacht daarom dat er veel dingen gaan veranderen en zij hebben ook een andere kijk op dingen terwijl het nu juist zo goed gaat. Al dan misschien niet in commerciële zin.

Maar wat Onderhond al zei: ik laat me graag verrassen.

Knisper

• 12973 berichten
  • 1233 stemmen

Jordy, bedankt voor al het werk en al het plezier dat je ons hebt opgeleverd. Veel begrip dus voor de stap. Ik hoop inderdaad dat deze site en community zo goed blijft werken als ze doet!

Apollinisch

• 21244 berichten
  • 0 stemmen

iets waar zoveel mensen plezier aan beleven
Daar ben ik al bijna anderhalf decennium (!) één van. Dank Jordy!

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Ha Jordy, dit klinkt als een heel wijs besluit. Dit was jaren geleden de plek waar ik mezelf als puppy een beetje leerde schrijven en dat heeft me uiteindelijk een volledige carrière opgeleverd, kan je alleen maar dankbaar zijn. Dit voelt wel als een end of an era nu, maar benieuwd wat de toekomst brengt.

MovieMind

• 6804 berichten
  • 0 stemmen

Deze week ben ik 14 jaar op de site, en met veel plezier.

Jordy, bedankt voor je creatie en al je inzet, het ga je goed.

Mac Hammer Fan

• 4646 berichten
  • 7430 stemmen

Dank je wel Jordy voor de vele jaren inzet en het onderhouden van deze prachtige sites.

Baggerman

• 10477 berichten
  • 7743 stemmen

Bedankt Jordy, je site heeft mij in ieder geval veel plezier gebracht en zeker geholpen mijn filmsmaak te verbreden en me te brengen naar films die ik anders niet had gevonden. En ook de andere sites heb ik regelmatig geraadpleegd. Veel succes en plezier vanaf nu!

thunderball

• 5512 berichten
  • 1324 stemmen

Allereerst bedankt Jordy voor je fantastische inzet vele jaren lang.

Heb wel dezelfde bedenkingen als Onderhond en heb er zo mijn zorgen over of Moviemeter wel Moviemeter zal blijven. Wat gaat er veranderen? Blijven wel de huidige moderators, of gaan die ook verdwijnen? Blijft de site gratis? Krijgen we weer een andere lay-out?

We zullen het gaan zien...

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Aan de moderators zullen ze niet snel sleutelen, want ze doen goed werk en ze zijn vrijwilligers. Dit forum gaat failiet als ze deze mensen moeten betalen. Misschien dat er een soort hoofdmod komt (van 't bedrijf) die af en toe meekijkt en wat stuurt en dan een mannetje voor de bugs en site aanpassingen.

Ik verwacht ook meer advertenties, betaalde functionaliteit (en een ander lay-out) om dit bedrijf van een constante stroom geld te voorzien. Nou ja, tot zover gaat mijn glazenbol.

SergioMalick

• 807 berichten
  • 1477 stemmen

Bedankt voor je jarenlange inzet! Ik denk dat moviemeter mijn favoriete website was en hopelijk zal blijven. Geniet van het welverdiende filmkijken na al die jaren moviemeter!

Collins

• 5082 berichten
  • 3156 stemmen

Heel erg bedankt dat je 19 jaar geleden bent begonnen met Moviemeter. Een uitstekend idee, waar ik dagelijks veel plezier aan beleef. Hoewel pas lid sinds maart 2013, bezocht ik de site daarvoor ook al jaren. In al die jaren heb ik dankzij de grote schare gebruikers veel tips opgedaan, mijn filmsmaak en - kennis verbreed en werd zelfs zo enthousiast dat ik af en toe een bijdrage lever met een meninkje. Dank daarvoor.

Ik hoop dat de site door de nieuwe eigenaar niet wezenlijk wordt veranderd. In jouw bericht lees ik wel iets over veranderingen. Daar ben ik niet zo van.

Het ga je goed. Blijf je wel gebruiker trouwens?

Geralt of rivia

• 209 berichten
  • 0 stemmen

Veel geluk jordy . Dankje voor al het werk dat je hebt geleverd door deze prachtige site's te onderhouden gr . Geralt of rivia

Geralt of rivia

• 209 berichten
  • 0 stemmen

Krijgt iedere meter een andere eigenaar ?

Jordy

• 22564 berichten
  • 2952 stemmen

Bedankt voor de positieve reacties, dat doet me goed. Alle Meter-sites krijgen dezelfde nieuwe eigenaar. Ik denk dat er over een paar weken meer duidelijk wordt over wie de nieuwe eigenaar is, en wie de contactpersoon wordt voor de vragen en opmerkingen die normaal gesproken voor mij bestemd waren.

Ik ben van plan wel als gebruiker actief te blijven op de site. Misschien wel meer dan nu, omdat ik meer vrije tijd krijg

Jordy

• 22564 berichten
  • 2952 stemmen

Onderhond schreef:

Maar ik laat me graag verrassen!

Ik begrijp dat er enige scepsis kan zijn, dat zou ik wellicht ook hebben. Er zal ook vast wel een keer iets veranderen waarvan je denkt: dat zou Jordy niet zo gedaan hebben. Maar in grote lijnen heb ik er vertrouwen in dat dit een goede stap voor de toekomst van de sites is. Blij dat jullie nog niet direct je mening klaar hebben, en het een kans willen geven

gotti

• 13945 berichten
  • 5447 stemmen

Goodfella schreef:

Ha Jordy, dit klinkt als een heel wijs besluit. Dit was jaren geleden de plek waar ik mezelf als puppy een beetje leerde schrijven en dat heeft me uiteindelijk een volledige carrière opgeleverd, kan je alleen maar dankbaar zijn. Dit voelt wel als een end of an era nu, maar benieuwd wat de toekomst brengt.

Same here

kos

• 45363 berichten
  • 8080 stemmen

Oei, spannend!

Moviemeter maakt ook voor mij al talloze jaren deel uit van mijn dagelijkse bezigheden en alleen al het idee dat er iets drastisch aan verandert is doodeng . Ook al omdat ik er net als de nodige anderen als crew behoorlijk wat tijd in heb geinvesteerd. Je hoopt dan maar dat er niks overhoop wordt gegooid.

Maar ik laat me graag verrassen door een partij die de geest van de site kan behouden of verbeteren.

In ieder geval bedankt Jordy! Ik denk nog steeds terug aan toen ik samen met Ramon K na de nodige biertjes op de bruiloft van 2 mm-leden in jouw auto zat. Haha, good times.

Pieter Montana

• 6549 berichten
  • 2051 stemmen

Waarschijnlijk de website die ik de voorbije 14 jaar het meeste bezocht heb. Dat bewijst enkel jouw vernuft, Jordy en ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat de nieuwe eigenaars zorgvuldig worden gekozen en zich met evenveel liefde en vakmanschap zullen toewijden aan alle Meters.

Ontzettend bedankt, Jordy en geniet van de ruimere vrije tijd! Meteen meer tijd om een filmpje mee te pikken

Brix

• 18908 berichten
  • 4459 stemmen

Oops, even wennen aan het idee dat jij het stokje overdraagt Jordy.

Maar zéér bedankt voor al dat je gedaan hebt met MovieMeter voor ons filmliefhebbers.

Het voelt hier voor mij sinds 2006 als een tweede thuis, dat ik niet zo maar zou kunnen wegdenken.

Er zijn zelfs een soort van vriendschapsbanden ontstaan onder MM gebruikers.

Ik hoop dat dat ondanks wisseling van de wacht zo mag blijven.

Heel veel succes en geluk voor de toekomst, met wat je ook gaat doen.

Jordy

• 22564 berichten
  • 2952 stemmen

kos schreef:

In ieder geval bedankt Jordy! Ik denk nog steeds terug aan toen ik samen met Ramon K na de nodige biertjes op de bruiloft van 2 mm-leden in jouw auto zat. Haha, good times.

Heb door de jaren niet heel vaak meegedaan met meetings en andere gezelligheid, maar dat staat me inderdaad ook nog bij dat was een leuke avond

Graaf Machine

• 6288 berichten
  • 714 stemmen

Je hebt een mooie site opgezet, Jordy. Daarvoor dank.

Ik ben niet bang dat de nieuwe eigenaar al te rigoureus gaat veranderen, zeker niet op korte termijn, dan kun je zomaar een belangrijk deel van je klanten wegjagen. Wat er in de toekomst gebeurt zien we dan wel weer, dingen veranderen voortdurend, dus moviemeter ook, met of zonder nieuwe eigenaar.

Ik hoop verder voor de crew dat het prettig werken blijft onder de nieuwe eigenaar.

martijn011

• 1731 berichten
  • 1263 stemmen

Ik heb ook al meer dan 10 jaar plezier van deze site en ik heb enorm veel respect voor wat jij aan tijd hebt geïnvesteerd om het allemaal draaiende te houden.

Hopelijk verandert er niet al te veel, we zullen zien!

Harmonica Man

• 281 berichten
  • 0 stemmen

Ondanks alle pieken en dalen toch bedankt voor al het mooie werk dat je hebt neergezet. Moviemeter is dan ook veruit de beste van all metersites. Als de nieuwe eigenaar met een kritisch oog kijkt worden de andere metersites vanzelf naar een hoger niveau getild

Op tvmeter tot nu 1 reactie... Jammer. TvMeter krijgt een nieuwe eigenaar - TvMeter.nl

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.