- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MovieMeter krijgt een nieuwe eigenaar
MovieMeter krijgt een nieuwe eigenaar
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Bedankt Jordy voor je uit de hand gelopen hobby waardoor ik vrijwel dagelijks op MovieMeter te vinden ben (al is dat geregeld wel offline) en waar ik al bijna 13 en een half jaar geleden maar eens een account heb aangemaakt. Inmiddels bijna ondenkbaar hoe het leven zonder even een vlugge blik op MovieMeter zou zijn. Je hebt geweldig werk geleverd en de manier waarop je problemen behandelde verdient een dikke pluim. Veel succes met al het doen en laten in je leven, en vooral (weer) veel plezier gewenst met het kijken van films. Je hebt topwerk geleverd, hoe MovieMeter ook verder gaat, daar mag je trots op wezen.
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
Op musicmeter beweert iemand dat "Geen Stijl" de nieuwe eigenaar wordt samen met de Telegraaf Groep. Klopt dit?
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Moviemeter is dan ook veruit de beste van all metersites.
Hoho, Moviemeter is de oudste en de grootste. Maar met een kleine usergroep heeft boekmeter een archief weten aan te leggen met maar liefst 77.000 boektitels (op 13.000 gebruikers, afgezet tegen de 128.000 films op 172.000 gebruikers van MM, dat is dus niet mis. De 500.000 albums (!!!) op musicmeter mogen er ook zijn trouwens).
Voor de nieuwe eigenaar zullen wel vooral movie- en musicmeter interessant zijn vrees ik.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Ik zit te denken aan bol.com of amazon
Harmonica Man
-
- 280 berichten
- 0 stemmen
Hoho, Moviemeter is de oudste en de grootste. Maar met een kleine usergroep heeft boekmeter een archief weten aan te leggen met maar liefst 77.000 boektitels (op 13.000 gebruikers, afgezet tegen de 128.000 films op 172.000 gebruikers van MM, dat is dus niet mis. De 500.000 albums (!!!) op musicmeter mogen er ook zijn trouwens).
Voor de nieuwe eigenaar zullen wel vooral movie- en musicmeter interessant zijn vrees ik.
Het gaat mij om andere zaken dan het archief. Dat is inderdaad dik in orde. Ik hoop dat nieuwe bezems schoon vegen in ieder geval.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ik zou zo nog 1000 boeken aan boekmeter kunnen toevoegen, als ik weer lid zou worden (wat ik tot voor enkele jaren was). Maar het probleem met boekmeter is dat er zo enorm veel boeken zijn (veel en veel meer dan films, boeken zijn makkelijker te maken dan films namelijk), dat er maar weinig boeken zijn waarover echt gediscussieerd kan worden, want de meeste boeken zijn maar door minder dan een handvol users gelezen. Dat maakt die site dan ook meer een archief dan een forum.
Edit: op het moment dat ik dit schrijf zijn er in slechts vier forumtopics vandaag berichten geplaatst. Dat maakt ook wel duidelijk dat de forumfunctie van die site, een geweldige site om dingen op te zoeken overigens, nauwelijks werkt.
Ik hoop dat de nieuwe eigenaar die site levend houdt, maar meer dan een bijproduct zal het niet worden, denk ik.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Op musicmeter beweert iemand dat "Geen Stijl" de nieuwe eigenaar wordt samen met de Telegraaf Groep. Klopt dit?
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
Gelukkig, ik ging toch even twijfelen... 
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3220 stemmen
Gelukkig, ik ging toch even twijfelen...
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Edit: op het moment dat ik dit schrijf zijn er in slechts vier forumtopics vandaag berichten geplaatst. Dat maakt ook wel duidelijk dat de forumfunctie van die site, een geweldige site om dingen op te zoeken overigens, nauwelijks werkt.
Forum werkt uitstekend, alleen niet om drie keer per dag een uur stuk te slaan. Vind de community daar sterker dan hier. Maar het is een klein groepje, dat zeker. Wat ik maar probeerde aan te geven is dat er veel tijd/energie in gestoken is en dat dit wel een bepaalde waarde kan vertegenwoordigen.
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
Ik zit te denken aan bol.com of amazon
Beide bedrijven hebben miljarden omzet per jaar. MM is totaal niet interessant voor ze. Wat ze hier kunnen verdienen komen ze niet eens hun bed voor uit. 
GoodOldJack
-
- 1339 berichten
- 4625 stemmen
Ik post hier minder dan de echte habitués maar desalniettemin ook van mij niks dan respect en bewondering voor wat je hier op poten gezet hebt Jordy. Zeer handige site(s) heb je gemaakt en vooral hier op moviemeter heb je een behoorlijk grote community van liefhebbers die samen kunnen praten over hun hobby, ik hoop dat de sites nog lang mogen blijven verder bestaan.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Beide bedrijven hebben miljarden omzet per jaar. MM is totaal niet interessant voor ze. Wat ze hier kunnen verdienen komen ze niet eens hun bed voor uit.
Voor Bol.com een site met aanvullende info over de dvd's, lp's, cd's, boeken etc. met een enorme hoeveelheid reviews die het bedrijf ter beschikking krijgt.
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
Ook ik vertoef inmiddels al bijna anderhalf decennium op de Metersites en daarom zijn ze vooral op muziek- en filmgebied ontzettend belangrijk geweest voor het (verder) ontwikkelen van mijn smaak. Een kleine twintig jaar sleutelen en in de lucht houden van vijf Metersites vergt natuurlijk nogal wat tijd en inzet. Je keuze is daarom ook volkomen begrijpelijk, al ben ik eerlijk gezegd wel wat huiverig voor wat er gaat komen (maar ook nieuwsgierig). Daarom ontzettend bedankt, Jordy, en geniet van je vrije tijd!
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
heb (nu ik dit nog kan
) even wat off-topic geruzie verwijderd
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
heb (nu ik dit nog kan
) even wat off-topic geruzie verwijderd
Je kunt je nu nog uitleven. 
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Forum werkt uitstekend, alleen niet om drie keer per dag een uur stuk te slaan. Vind de community daar sterker dan hier. Maar het is een klein groepje, dat zeker. Wat ik maar probeerde aan te geven is dat er veel tijd/energie in gestoken is en dat dit wel een bepaalde waarde kan vertegenwoordigen.
Nou ja, ik ben er al een tijd niet geweest, en ik geef toe dat het een langzaam maar degelijk forum is. Ik was wat onzorgvuldig in mijn woorden, misschien zat ik wel gewoon fout. Feit blijft dat we beiden hopen dat Boekmeter gewoon blijft doorgaan. Voor jou als actieve gebruiker (neem ik aan), voor mij als passieve gebruiker.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Misschien gaat Jordy nu ooit wel een nieuwe Meter-site maken als hij het programmeren erg mist, zoals biermeter of comicmeter
Of mag dit niet van de nieuwe eigenaar? 
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Misschien gaat Jordy nu ooit wel een nieuwe Meter-site maken als hij het programmeren erg mist, zoals biermeter of comicmeter
Biermeter? Doe mij maar een meter bier !
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2842 stemmen
Jordy van harte bedankt!
Dankzij MovieMeter ging mijn filmleven destijds pas echt van start ( Lees: ging ik betere films kijken ).
centurion81
-
- 2066 berichten
- 1986 stemmen
Zelfde geldt voor de kleine community op Gamesmeter!
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
[quote=4833871Vind de community daar sterker dan hier.
Hoeveel kilo drukken jullie precies op boekmeter? #proletengrap #validisme #albleism #daarisdievervelendehavoklantweer ?
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Voetbalmeter?
Gretz
-
- 95 berichten
- 308 stemmen
Haha, ik ben niet in de laatste plaats razend benieuwd hoe de nieuwe eigenaar denkt over een hernieuwd topic over de op 1-na-belangrijkste bijzaak van het leven 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8145 stemmen
Bedankt voor alles Jordy! heb dankzij moviemeter uiteindelijk wel echt de betere films weten te ontdekken. Ook was het leuk om een aantal jaren moderator te zijn geweest van deze site. Denk dat het een logische en verstandige keuze van je is, vooral voor jezelf. Geniet ervan!
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Jordy Hopelijk betekend dit niet dat het forum zal verdwijnen en enkel de zoekmachine over zal blijven? IMDB werd ook een stuk ongezelliger toen het message board werd losgekoppeld. En aangezien fora niet meer van deze tijd schijnen te zijn vrees ik er wel een beetje voor...
Uiteraard veel dank voor het opzetten van al deze mooie sites Jordy. Hang hier al sinds mijn 12/13e rond en log nog altijd dagelijks in. Heb naast het ontdekken van al die mooie films ook verschillende vriendschappen gesloten, mede in een tijd dat ik hier irl nog niet zo goed in was. Ik ken geen enkele site waar ik hetzelfde van kan zeggen.
Dit vraagt wel om een 20 jarig jubileum/afscheidsmeeting met veels teveel mensen. wat jullie? 
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Dit vraagt wel om een 20 jarig jubileum/afscheidsmeeting met veels teveel mensen. wat jullie?
Ik kan weinig toevoegen aan al hetgeen er is gezegd, maar de 15-jarige Metalfist had zich nooit voorgesteld dat hij 13 jaar later nog altijd deze site (meer dan) dagelijks ging bezoeken. Ik heb me al vaker afgevraagd wat de invloed van MovieMeter is geweest op mijn filmsmaak en eigenlijk ook op mijn gehele leven. Tussen 15 jaar en 28 jaar zijn er heel veel zaken gepasseerd in mijn leven maar MovieMeter was (en ik hoop dat het zo zal blijven) altijd een constante. Ik vind het in ieder geval wel geweldig nieuws dat er actief naar een overnemer is gezocht in plaats van er gewoon de stekker uit te trekken!