• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.970 gebruikers
  • 9.370.274 stemmen

MusicMeter.nl

zoeken in:

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Phooze schreef:

Gaan we dan nummers beoordelen of albums?

Nummers

dat zou ik dus nooit doen. Ik zou voor Albums kiezen...

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Sjoerd schreef:

Ook een ander kleurtje voor die site zou idd leuk zijn.

Neej geel is juist goed.

mr.Frielink

• 744 berichten
  • 0 stemmen

bij De Site > Algemeen > MusicMeter.nl:

Even een nieuwe topic aangemaakt, speciaal om te speculeren over de toekomstige MusicMeter nummer 1.

Ik gok trouwens op Queen op nummer 1

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

misschien naast muziekgenre nog zetten, soort uitgave :

1. studio-album : gewone studio-albums

2. verzamel-album : officiële best-ofs (komen niet in aanmerking voor TOP50 of 100)

3. live-album : officiële live-albums

4. soundtrack-album

5. compilatie-album : bvb. 2meter-sessie volume 4 of 20 jaar Torhout-Werchter of Tribute-albums

6. EP's

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

mr.Frielink schreef:

Muziek is ook niet goed te beargumenteren met woorden, ik zou niet overtuigend kunnen uitleggen waarom ik een Cd goed of slecht beschouw, iets dat bij film veel makkelijker is. Ik denk inderdaad dat mensen vooral Cd's beoordelen die ze thuis hebben liggen, en dus goed vinden...

Mee eens. Interessant om te zien wat er uit gaat komen.

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Macmanus schreef:

(quote)

Neej geel is juist goed.

GRRRRR... nee blauw Kijk maar naar het opzetje van Phooze, die is het met me eens

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

mr.Frielink schreef:

Ik hoop het niet. De Queen fanclub zit de radio 2 top 100 ook al jaarlijks te manipuleren. Bah.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Agony schreef:

(quote)
dat zou ik dus nooit doen. Ik zou voor Albums kiezen...
Daar zie ik toch problemen in: Wie luistert en nou een heel album, en geeft die vervolgens 1 ster? Als een nummer op de radio voorbij komt, kun je hem helemaal beluisteren en daarna denken van, tja, geen goed nummer. Maar niemand luisterd toch een heel album als hij de muziek niet leuk vind.

Conclusie: Stemmen op alleen albums zorgt ervoor dat alles een hoog gemiddelde zal krijgen.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Hans Zimmer- The Thin Red Line

(als het aan mij ligt)

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Dan haak ik na een paar dagen al af

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

mr.Frielink schreef:

Muziek is ook niet goed te beargumenteren met woorden, ik zou niet overtuigend kunnen uitleggen waarom ik een Cd goed of slecht beschouw, iets dat bij film veel makkelijker is. Ik denk inderdaad dat mensen vooral Cd's beoordelen die ze thuis hebben liggen, en dus goed vinden...

ben ik het niet mee eens, ik kan evengoed vertellen waarom ik een plaat goed of minder vind, dan een film ...

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

per nummer stemmen, vind ik ook heel leuk, maar vrees dat het praktisch heel moeilijk wordt ...

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Tonyvdb schreef:

per nummer stemmen, vind ik ook heel leuk, maar vrees dat het praktisch heel moeilijk wordt ...

Precies vind ik ook...

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Jordy schreef:

uitvoeringen van Bach... ik denk dat iedere uitvoering die op cd uitkomt er apart op "mag"

Dat wordt dus een "supergrote" site

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

Jordy schreef:

(quote)

waarom?

ik bedoel dat er dan HEEL veel dezelfde albums in de wachtrij komen te staan. het schiet zo niet echt op met toevoegen lijkt me.

titan

• 1609 berichten
  • 4411 stemmen

Ik denk dat de volgende cd's wel kans maken:

Live - Throwing copper

Nirvana - Nevermind

U2 - Achtung baby

Dire straits - Brothers in arms

Prince - Sign of the times

Radiohead - OK computer

Smashing pumpkins - Mellon collie and the infinite sadness

Alanis Morissette - Jagged little pill

Pear jam - Ten

Anouk - Together alone

Metallica - Black album

Kortom: de platen die bij lijstjes als de hemelse 100 altijd hoog staan.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

de site zal inderdaad een ander tintje krijgen dan moviemeter...

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Word lekker veel lezen, voor gebruikers die vandaag nog niet op de site zijn geweest

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

titan schreef:

Ik denk dat ik de komende weken maar een paar dagen vrij neem dan, want behalve gek van films ben ik nog meer gek van muziek.

zelfde geldt voor mij

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Phooze schreef:

Daar zie ik toch problemen in: Wie luistert en nou een heel album, en geeft die vervolgens 1 ster?.

Conclusie: Stemmen op alleen albums zorgt ervoor dat alles een hoog gemiddelde zal krijgen.

Ja, dit verwacht ik ook, om dezelfde reden.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Tonyvdb schreef:

ben ik het niet mee eens, ik kan evengoed vertellen waarom ik een plaat goed of minder vind, dan een film ...

Maar je kunt muziek toch minder objectief beoordelen dan films. Tenzij je zelf muzikant/kenner bent en sterk op de technische aspecten in gaat, maar daar ben ik persoonlijk sterk op tegen, want daar gaat het bij muziek niet om vind ik.

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

Nog ideetjes :

- Top 50 of 100 per genre

- Top 50 of 100 per land van herkomst (Top 50 beste Belgische of Nederlandse albums lijkt me wel leuk)

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Jordy schreef:

(quote)

Maar als mensen hun bruiloft-registraties gaan toevoegen worden we niet blij hier... Independent albums noem ik albums die bij een independent-label uitgekomen zijn.

je moet gewoon albums die in "Eigen Beheer" zijn uitgebracht weigeren. Albums op independent-labels lijkt me wel prima.

Ik kan dan mooi mijn metal-favourieten gaan toevoegen!! Leuk idee!!

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Tonyvdb schreef:

Per album stemmen, vind ik ook heel leuk, maar word theoretisch weer moeilijk....

Volgens mij heb ik al een keer over het concept nagedacht, maar ik kwam tot de conclusie dat muziek toch heel anders word beoordeeld / beleefd dan film. Zoiezo, een film zie je nog ns op tv, of huur je. Met muziek is dat toch minder. (Ik heb het dan over films die je slecht beoordeeld)

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

nee hoor. ik download (maar koop er niet veel minder door) elke maand wel honderd cds waarvan ik dan 3-5 nummers luister en dan kijk of het de moeite waard is. zo heb ik notwist, aerogramme, sigur ros, mum etc ontdekt en erachter gekomen dat ik the kills, millionaire (aanraders van het forum op deze site) en daan niks vind om er maar ff wat te noemen!!!

(reactie op kos/phooze, tering wat gaat het snel hier)

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

yosemite44 schreef:

waarvan ik dan 3-5 nummers luister en dan kijk of het de moeite waard is.

Je zegt het zelf al -> 3 tot 5 nummers. Als je een film half bekijkt, stem je toch ook niet? Op basis van die 3 tot 5 nummers download je een slecht album niet, dus kun je er ook niet op stemmen omdat je toch te weinig hebt geluisterd van het hele album.

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

Phooze schreef:

(quote)
Je zegt het zelf al -> 3 tot 5 nummers. Als je een film half bekijkt, stem je toch ook niet?

soms als ik de eerste 45 minuten van een film heb gezien en er echt niks aan vind, dan stem ik gewoon hoor. nou komt dit niet zo vaak voor, maar toch...

meestal zijn het er wel meer dan 3-5 was maar een indicatie. en bij cds heb je dan wel meestal door of je een album goed vindt of niet!

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

He, geen slecht woord over Queen he, die cd's krijgen van mij minimaal 4 sterren per stuk!

Behalve Hot Space misschien.

Ik denk dat U2 trouwens meer kans maakt, echt zo'n band die niemand slecht vindt (vergelijk The Godfather).

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

als er iemand met een manier zou op de proppen komen om op nummers apart te kunnen stemmen zonder te veel praktische problemen, dan ben ik zeker voor ...

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat stemmen op nummers alleen op lange termijn leuker zou zijn (toplijstjes en zo) én een beter en realistischer beeld zou geven

(omdat ik vrees dat velen een volledige plaat zullen neerstemmen, alleen omdat ze één bepaalde single niet kunnen verdragen)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.