- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MusicMeter.nl
MusicMeter.nl
visje1991
-
- 111 berichten
- 0 stemmen
same here! kan ik eindelijk eens bijhouden wat ik van alle cds die ik koop vind...
Het is ook een soort tip site zo van: DIT ALBUM MOET JE KOPEN!
het lijkt me supper
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
Met deze scheiding denk ik dat je voorkomt dat mensen op een album stemmen met veel sterren omdat ze toevallig die bekende singel helemaal top vinden.
denk niet dat dat zoveel voor komt, toch? kan zelf geen album bedenken waar ik maar 1 nummer van ken... ja misschien als het de cd is van die idols trollen, maar daar stem je dan toch niet op...
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik wil op musicmeter ELKE discussie over downloaden verbieden. Bij films vind ik het af en toe niet zo erg, maar anders krijg je OVERAL links en discussies over waar je die albums kan downloaden. En een absoluut verbod om voor de release datum te stemmen. Downloadbare pre-releases verschillen vaak ERG van het uiteindelijke product
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
dit is al gelijk iets waar ik zelf nogal tegen op kijk. want hoe vaak is het wel niet het geval dat er alleen in de winkel een soundtrack van een bepaalde film te vinden is met allemaal artiesten, terwijl de echte score alleen illegaal te krijgen is en wel erg goed is.
vaak is er EN een soundtrack EN een score!
visje1991
-
- 111 berichten
- 0 stemmen
Ik wil in iedergeval helpen met albums toevoegen!
mr.Frielink
-
- 744 berichten
- 0 stemmen
bestaat er trouwens een soortgelijke IMDB voor muziek? Dat zou handig zijn om als norm te gebruiken, waarbij die site gebruikt wordt als controle of een CD toegelaten wordt op MusicMeter.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
vaak is er EN een soundtrack EN een score!
en vaak is de score enorm incompleet...
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Hoe zit het met platen Jordy? Vinyl bedoel ik dan 
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
Ik wil op musicmeter ELKE discussie over downloaden verbieden. Bij films vind ik het af en toe niet zo erg, maar anders krijg je OVERAL links en discussies over waar je die albums kan downloaden. En een absoluut verbod om voor de release datum te stemmen. Downloadbare pre-releases verschillen vaak ERG van het uiteindelijke product
ben ik het gedeeltelijk mee eens. vaak is het zo dat een album hier in maand x uitkomt en in duistland, belgie, usa x-zoveel maanden! pre-release stemmen vind ik wel ok, maar ja jij bent de baas 
kan me wel voorstellen dat je geen links wil mbt downloaden...
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
bestaat er trouwens een soortgelijke IMDB voor muziek?.
allmusic.com
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Hoe zit het met platen Jordy? Vinyl bedoel ik dan 
sja waarom niet? Het formaat waarop iets uitkomt doet er niet toe, het is geen cdmeter.nl
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
bestaat er trouwens een soortgelijke IMDB voor muziek? Dat zou handig zijn om als norm te gebruiken, waarbij die site gebruikt wordt als controle of een CD toegelaten wordt op MusicMeter.
ja allmusic.com, maar dan zonder stemmen, alleen reviews. wel hoop album en artist info!!!
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
oops dat stond er al, tsja gaat ook zo snel hier 
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
maar eh wat betreft toevoegen, wat vonden jullie van het voorstel om dat enigszins te coordineren... jordy?
visje1991
-
- 111 berichten
- 0 stemmen
oops dat stond er al, tsja gaat ook zo snel hier 
jah hahaha
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
maar eh wat betreft toevoegen, wat vonden jullie van het voorstel om dat enigszins te coordineren... jordy?
zal wel meevallen met dubbele invoeringen, gewoon albums in het begin niet uren in de wacht laten staan
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
sja waarom niet? Het formaat waarop iets uitkomt doet er niet toe, het is geen cdmeter.nl
Ok, maar waarom dan toch niet op Losse nummers laten stemmen, en alleen op Albums? Een plaat kun je vergelijken met een cd-single. Komen die er dan ook op?
visje1991
-
- 111 berichten
- 0 stemmen
Jordy, kunnen mensen gewoon 10000 albums toevoegen?
ik ga er cker veel toevoegen 
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
dat bedoel ik... als we allemaal 10000 albums gaan toevoegen wordt het C-H-A-O-S!
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
hmmm, pjotr, macmanus, stinissen en ichi zijn niet geinteresseerd in een musicmeter?
visje1991
-
- 111 berichten
- 0 stemmen
ik ben heeel ge intreseerd het lijkt me een suppr site!
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
dat bedoel ik... als we allemaal 10000 albums gaan toevoegen wordt het C-H-A-O-S!
waarom?
mr.Frielink
-
- 744 berichten
- 0 stemmen
Aan welke voorwaarden moet een toegevoegde CD voldoen? (welke belangrijke aspecten móeten aanwezig zijn?)
suggestie:
- plaatje van CD-hoes
- nummers ( + tijdsduur?)
- artiest
- muziekgenre
- jaar van uitgave
- Land
Verhaaltje of recensie lijkt mij in dit geval nutteloos, aangezien het bijna onmogelijk is om een objectief verhaaltje toe toe voegen aan een ingezonden CD.
titan
-
- 1609 berichten
- 4411 stemmen
Ik denk dat ik de komende weken maar een paar dagen vrij neem dan, want behalve gek van films ben ik nog meer gek van muziek.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
misschien ook om de mogelijkheid te maken om bepaalde trivia toe te voegen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik zou wel verzamelalbums van een artiest toelaten (voor de volledigheid), maar deze niet in de top 100 opnemen. En als je dat toch gaat programmeren, haal dan meteen de documentaires hier uit de top 100 
Verder vind ik het een erg leuk plan. Ideetje voor de lay-out: zelfde als moviemeter met ander kleurtje?
Misschien is er iets mogelijk met een koppeling naar de CDDB, zodat je niet alle nummers per album zelf hoeft in te voeren en zo.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
het wordt wel juli voor dit draait hoor, trouwens (don't get your panties in a bunch
)
welke genres moet uit gekozen kunnen worden? niet TE specifiek ivm top-lijsten per genre. Gebruikt allmusic hoofdgenres? En inderdaad geen verhaaltje nee... maar wel de tracks e.d. links naast de cover
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Verder vind ik het een erg leuk plan. Ideetje voor de lay-out: zelfde als moviemeter met ander kleurtje?
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Haha, ik wist het. Cool Jordy
Ik vind vooral de vragen van praktische aard wel interessant, degene die Phooze aankaartte kwamen ook meteen bij me op. Verzamelalbums enzo, wat te denken van al die klassieke werken door verschillende orkesten uitgevoerd etc. En de beoordeling is erg lastig. 4-5 nummers kennen voor je mag stemmen? Dat gebeurt nooit in de praktijk vermoed ik. Is toch anders dan bij films. Verder natuurlijk een erg leuk initiatief.
P.S. als alle movie-maatjes zich de eerste dag in 1 keer op musicmeter storten is de update-lijst niet meer te overzien vermoed ik