menu

Mijn Updates +
De Site / Algemeen / MusicMeter.nl

zoeken in:
Jordy (admin)
Ja mensen, binnenkort gaat het er toch echt van komen:

http://www.musicmeter.nl

Domein is morgen actief, de hosting wordt weer gesponsord door de aardige mensen bij mikajo. Ben de komende weken nog bezig met MovieMeter (daarover later meer), en daarna ga ik de boel omzetten naar MusicMeter.

Dus speculeer hier over musicmeter! Wat moet er allemaal veranderd worden tov MovieMeter? Wat moet er allemaal opgeslagen worden van een album? Wie willen er mod of release-data invoer-helden worden aldaar?

Wat gaan we voor regels instellen ("geen verzamelalbums", "geen concertregistraties" bijvoorbeeld??). Ik hoor graag van jullie

neo (crew)
mogen er ook soundtracks op, want daar zou ik mij graag mee willen bezig houden dan
dus crewlid van de soundtracks vind ik wel een leuke taak als ik even hard op denk

kappeuter (crew)
Ik hoop dat dit een verlate 1 april grap is.

Jordy (admin)
bedankt kapp!! ik zou niet weten waarom dit concept met muziek niet zou werken

neo (crew)
volgens mij is Jordy bloedserieus

Leuk idee, maar houd je je nog wel een beetje bezig met MovieMeter, Jordy? Anders verloederd de site binnen de kortste keren. Ga jij dan ook MusicMeter programmeren etc. etc?

visje1991
Ik wil wel albums toevoegen
ik zou geen verzamel albums doen als ik jullie was

Jordy (admin)
Ik ben niet van plan erg actief te gaan modden op MusicMeter. En qua programmeerwerk zijn de sites 99% identiek... dus daar zal weinig extra tijd inzitten.

Lijkt me een veel groter en lastiger project...

Gaan we dan nummers beoordelen of albums? Geen verzamel albums, maar wel soundtracks? Nummers beoordelen die niet op cd verschenen zijn? Albums van bandjes die 500 cd's hebben laten drukken beoordelen? Concerten beoordelen? Muziek dvd's beoordelen?

hmmmmm, dit zijn zo'n beetje de vragen die dan in me opkomen.

kappeuter (crew)
Jordy schreef:

bedankt kapp!! ik zou niet weten waarom dit concept met muziek niet zou werken

Ja okay, misschien wel. Ik zou het alleen niet zelf gaan doen als ik jou was. Denk dat je je handen wel vol hebt aan MovieMeter.

neo (crew)
kan je misschien dan ook even snel een aparte site voor mij kunnen aanmaken? bv www.soundtrackmeter.nl

Jordy (admin)
vandaar dit topic, die regels moeten er wel al zijn voor de site online gaat

Jordy (admin)
ja maar neo we kunnen je hier niet missen natuurlijk he

visje1991
ik dnek dat je beter geen verzamel albums kan doen

neo (crew)
ik ga denk ik binnenkort de overstap maken naar je broertje jordy

wel leuk dat ik eergister deze discussie opnieuw aanhaalde en hij en nu al is, zal wel jedi-mind power zijn

invoeren wil ik wel geen probleem. en geen verzamelalbums graag muv greatest hits. een regel: je moet minmaal 3-4-5 nummers kennen voor je mag stemmen lijkt me ook wel handig!

Worden er dan ook platen beoordeeld?

Ok, even (mijn) antwoorden op mijn eigen vragen :

Platen beoordelen?
Ja

Gaan we dan nummers beoordelen of albums?
Nummers

Geen verzamel albums, maar wel soundtracks?
Allebei

Nummers beoordelen die niet op cd verschenen zijn?
Ja, met link waar te downloaden / kopen

Albums van bandjes die 500 cd's hebben laten drukken beoordelen? Als ze online zijn te downloaden/kopen, ja

Concerten beoordelen? Moeilijk... als het op dvd verschenen is, waarom niet?

Muziek dvd's beoordelen?
Ja, aparte categorie

visje1991
yosemite44 schreef:

je moet minmaal 3-4-5 nummers kennen voor je mag stemmen lijkt me ook wel handig!

Daar sluit ik me helemaal bij aan

Het beste lijkt mij, indien het plan daadwerkelijk wordt uitgevoerd, om dezelfde interface als MovieMeter te behouden, en dezelfde programmatuur toepassen, met een GROTE LINK naar MovieMeter . Verzamelalbums lijken me dan geen goed plan, dan krijg je hetzelfde probleem als bijv. Miniseries hier. Daarbij is het overigens wel leuk om soundtracks toe te voegen, of wijkt dat dan teveel af? En gaat het om nummers of CD's? Nummers lijken mij handiger, want veel mensen hebben vaak één favoriet nummer, en zullen hierdoor de desbetreffende CD waar dat nummer op staat hoog waarderen. Hierdoor zal de lijst ook gevarieerder en betrouwbaarder zijn....denk ik

het toevoegen wordt dan trouwens wel ERG veel werk, maar ik denk dat mensen wel bereid zijn om hun favoriete songs toe te voegen, indien het toevoeg-systeem snel en gebruiksvriendelijk is, en niet zo lang duurt als hier op MM. Gaat de site meteen online, of voegen jullie eerst wat CD's toe, zodat mensen meteen aan de slag kunnen?

Ik sta in ieder geval te popelen om wat CD's/nummers toe te voegen, het lijkt me erg leuk!

ben ik nou de enige die albums ipv nummers wil beoordelen??!!

toevoegen lijkt me geen probleem, ieder voeg wel zijn/haar favorieten toe. wel lijkt het me handig dit van de voren enigszins te coordineren anders krijg je dadelijk 400* een zelfde beatles cd erin! (lijkt me voor de moderators/"toevoegkeurders" ook niet echt handig)

Jordy (admin)
Nee, ik wil alleen "echte" albums. En ook beoordelen per album, niet per song (een goed album is meer dan de som van de tracks). Verzamelalbums vind ik moeilijk, beste uit de top40 niet, maar soundtracks met nieuwe nummers wel. Best of-van een arties... sja moeilijk

We moeten een criterium bedenken waardoor bandjes op de hoek die zelf wat cd's branden niet op de site komen.

kappeuter (crew)
Jordy schreef:
We moeten een creterium bedenken waardoor bandjes op de hoek die zelf wat cd's branden niet op de site komen.

Kan dat kwaad dan ? Op MovieMeter staan genoeg 'independent' films.

visje1991
Het lijkt me een ge wel dig ge site!

die laatste category komt door minimaal aantal stemmen toch niet in de top 100...

albums dus, mooi! per track is inderdaad niks, kan iedereen wel in de comment aageven!

Misschien is het dan een idee om twee onderdelen te scheiden:
- singels
- albums (cd's en lp's)

Om alle nummers te gaan invoeren lijkt mij een beetje te veel, maar ik hoef het ook niet te doen.

Met deze scheiding denk ik dat je voorkomt dat mensen op een album stemmen met veel sterren omdat ze toevallig die bekende singel helemaal top vinden.

Hoe dan ook ik ben voor musicmeter

Jordy (admin)
kappeuter schreef:

Kan dat kwaad dan ? Op MovieMeter staan genoeg 'independent' films.

Maar als mensen hun bruiloft-registraties gaan toevoegen worden we niet blij hier... Independent albums noem ik albums die bij een independent-label uitgekomen zijn.

visje1991 schreef:

Het lijkt me een ge wel dig ge site!

same here! kan ik eindelijk eens bijhouden wat ik van alle cds die ik koop/download vind...

Jordy (admin)
mr.Frielink schreef:

Gaat de site meteen online, of voegen jullie eerst wat CD's toe, zodat mensen meteen aan de slag kunnen?

Eerst testen en vullen met wat MovieMeterMensjes.

neo (crew)
Jordy schreef:

maar soundtracks met nieuwe nummers wel.

dit is al gelijk iets waar ik zelf nogal tegen op kijk. want hoe vaak is het wel niet het geval dat er alleen in de winkel een soundtrack van een bepaalde film te vinden is met allemaal artiesten, terwijl de echte score alleen illegaal te krijgen is en wel erg goed is.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:15 uur

geplaatst: vandaag om 17:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.