- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MusicMeter.nl
MusicMeter.nl
rzasa
-
- 396 berichten
- 159 stemmen
Wellicht Pet Sounds? Danwel The Stone Roses.
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Voor een danceliefhebber is het modden van een rockdiscussie misschien moeilijk.
Wil jij wel eens effe je waffel houden, langharig tuig! 
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Ik was eigenlijk niet van plan te reageren hier- als ik eenmaal begin, is er geen eind aan, haha. 
Leuk, dat musicmeter. Wel kan ik me voorstellen dat mensen beter over films kunnen praten dan over muziek. Films zijn zo en zo een beter "praatmedium", denk ik. Je kunt het hebben over het verhaal, acteurprestaties, muziekscore- erg breed dus.
Bij recenseren van cd's wordt dat echt een stuk moeilijker- ik ga het echter wel proberen trouwens! 
Een boekenmeter had me wellicht nog beter geleken- daar valt, net als films, denk ik beter over te lullen (stijl, scene's, e.d.).
Heb ik nog een opmerking'kje voor de Moviemeter-crew: hoop dat jullie je inderdaad niet al te veel bezig houden met musicmeter, anders verslapt de aandacht wellicht te veel. 
Snel de zaakjes "uit handen geven, denk ik".
Laat verder maar komen, die site! 
Heb helaas geen tips, voorlopig.
Alleen over het verhaaltje, de beschrijving van de cd. Is een verhaal/ beschrijving ook hier nodig? En wat zet je er in dan? Soort muziek, soort uit te stralen sfeer? Net als bij Amazon b.v.?
Ik zie het niet zo...
Oh ja, Verzamelalbums moeten er natuurlijk op- vertelt iets wezenlijks over de hele artiest/ band, hele geschiedenis, loopbaan, groei...
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
ik bedoel hier zitten toch vooral filmLIEFHEBBERS, niet mensen die af en toe op tv een film kijken. hetzelfde zal denk ik ook gelden voor musicmeter. met een uitzondering als 'britney spears fan' (subtiele verwijzing
) daargelaten 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik verwacht ook een Robbie Williams-fan die Linda heet 
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
wil niet zeggen dat ze dan ook de behoefte hebben om overal op te stemmen en of ze de site uberhaupt vinden! tmf is overal, maar de bioscoop zit ook altijd vol, dus of het nu zoveel uitmaakt, ik weet het niet.
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Ik verwacht ook een Robbie Williams-fan die Linda heet 
rzasa
-
- 396 berichten
- 159 stemmen
Een idee, gejat van online-winkels, is misschien om gerelateerde bands erbij te zetten.
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Zoals al werd aangegeven: muziek is toegankelijker en iedere puber kijkt TMF, maar hiermee zijn er dus ook veel meer internetsites over muziek. Dat heft mekaar wel weer een beetje op dacht ik zo hoor...
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
dat zou leuk zijn... is wel moeilijk. er is op internet zo'n engine (beter dan amazon ofzo dat uis puur gebaseerd op aankopen en dus niet perse relevant) maar dat is wel weer veel programmeerwerk denk ik
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
ik bedoel hier zitten toch vooral filmLIEFHEBBERS, niet mensen die af en toe op tv een film kijken. hetzelfde zal denk ik ook gelden voor musicmeter.
Maar wie is er nu geen muziekliefhebber? Ik kan me voorstellen dat je niet van films houdt, maar ik ken niemand die niet van muziek houdt.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
gimli: geen verhaaltje naast het plaatje, maar genres, tracklisting etc. En een boekenmeter (oid) zal de eventuele derde site zijn. En computerspellen de 4e 
Wie zou op musicmeter de release data willen bijhouden? wie zou er willen modden? Mensen met een flink moviemeter-verleden hebben natuurlijk de voorkeur.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Maar wie is er nu geen muziekliefhebber? Ik kan me voorstellen dat je niet van films houdt, maar ik ken niemand die niet van muziek houdt.
Mijn zus. 
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
ja maar je kunt (vooral pop-)muziek leuk vinden, maar 'fanatiek' erin zijn is wat anders.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Wie zou op musicmeter de release data willen bijhouden? wie zou er willen modden? Mensen met een flink moviemeter-verleden hebben natuurlijk de voorkeur.
je weet waar je mij eventueel voor in zou kunnen zetten 
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Mods per genres is pas iets dat nodig wordt als het écht druk mocht worden
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Ik wil wel wat toevoegingen doorvoeren
(mits er geen onverenigbaarheid van functies wordt ingevoerd) 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
ja maar je kunt (vooral pop-)muziek leuk vinden, maar 'fanatiek' erin zijn is wat anders.
Ja ok, maar ik ben ook niet echt heel fanatiek en toch lijkt het me een leuke site, terwijl ik nooit op deze filmsite zou zitten als ik niet regelmatig films zou kijken. Ik denk dat de drempel voor zo'n muzieksite toch iets kleiner is.
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Ik denk dat je meer drukte mag verwachten als hier Jordy, maar waarom ik dat denk? 
Toch wel iets toegankelijker, en je neemt natuurlijk al veel leden van MovieM. mee he..
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Mods per genres is pas iets dat nodig wordt als het écht druk mocht worden

Ik wil me trouwens op musicmeter inschrijven onder de naam "Reinier", maar dat terzijde 
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Ja ok, maar ik ben ook niet echt heel fanatiek en toch lijkt het me een leuke site, terwijl ik nooit op deze filmsite zou zitten als ik niet regelmatig films zou kijken. Ik denk dat de drempel voor zo'n muzieksite toch iets kleiner is.
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
toevingen wil ik me ook wel mee bezighouden, maar nogmaals, dit moet je van te voren goed regelen, dan gebeurt er minder dubbel werk!
mr.Frielink
-
- 744 berichten
- 0 stemmen
Jordy is het niet handig om dit topic straks even stop te zetten of af te sluiten? De site lijkt nu al meer op MusicMeter dan op MovieMeter, en echt goede suggesties kunnen misschien beter via de PM gestuurd worden. Zo blijft dit in ieder geval de FILM-site, en blijft de updates-pagina enigszins beperkt.