- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MusicMeter.nl
MusicMeter.nl
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3200 stemmen
Sinds wanneer staat gezwel gelijk aan kanker?
Dat hoeft inderdaad niet maar ik denk dat de meeste mensen bij het woord gezwel wel aan kanker denken. Zo ook dragje.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3074 stemmen
Ik heb die link nog nooit gelegd en misschien Jordy ook niet. Wel ken ik de term kankergezwel.
sinterklaas
-
- 11717 berichten
- 3266 stemmen
Doe maar.
Ook leuke muziek.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Bij het woord gezwel ga ik ook automatisch door naar kanker.
Waarneer je zwelling vertaald in het Latijns kom je uit op tumor, en waarneer ik tumor hoor ga ik ook automatisch door naar kanker.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30761 berichten
- 5332 stemmen
Bij het woord gezwel ga ik ook automatisch door naar kanker.
Waarneer je zwelling vertaald in het Latijns kom je uit op tumor, en waarneer ik tumor hoor ga ik ook automatisch door naar kanker.
Met alle respect voor kankerpatiënten, maar dit is wel echt offtopic. Een gezwel is een standaard uitdrukking voor overlast, iets waar je van af wil. Je moet dat niet letterlijk nemen.
Wat musicmeter betreft heb ik er al lang niet meer actief geweest, moest dat dan ooit zo echt geweest zijn trouwens. Het spectrum van muziek is verschillende keren groter dan bij film. De genres zijn er ook veel dieper verdeeld, en je bent veel beperkter bij de bespreking. Acteur en regisseur staan iets meer in dienst van de film of worden daar toch voor afgerekend. Terwijl ik gerust bij muziek artiesten kan bespreken, genres, albums, songs, schrijvers, platenlabels.
Om een voorbeeld te geven over eigen land (België) waar je op jaarbasis gemakkelijk een lijstje kan maken met de films van dat jaar, terwijl je voor de lijst met releases van muziekalbums al een boek nodig hebt. Zelfs als je je beperkt in een bepaald genre is dat moeilijker bij te houden dan films.
Daarbij komt nog eens dat mensen bij films sneller andere genres aftasten en ook arthousefilms of andere minder commerciële films ook sneller bekend raken bij filmliefhebbers. Als het bij muziek niet commerciëel is moet je al verdiept zijn in een bepaald genre om erover mee te praten. Ik ken weinig namen die optreden bij de Koning Elisabethwedstrijd (klassiek) of Laundry Day (dansfestival in Antwerpen), maar wel van Rock Werchter of Graspop (metal).
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Haha ik las op MuMe net dat PR denkt wel weer terug te keren hier.
De grapjas!
blonde redhead
-
- 85 berichten
- 508 stemmen
Ik zie dat de meese hier musicmeter niet zo'n goede site vinden als moviemeter. Ik vind hem zelf veel beter. Want films zien gewoon veel bekender en dat is allemaal veel makkelijker te achterhalen en daarom is voor mij zo'n site minder hard nodig omdat ik een site voornamelijk gebruik om de goede dingen op te sporen. Bij musicmeter vind ik daarentegen veel muziek waar ik anders niet aan was gekomen. waar daar bij veel wat ondebekende muziek nog steeds relatief veel berichten worden geplaatst. Relatief dus in verhouding van wat er bij andere bands gedaan worden. Vind ik dat hier op moviemeter erg tegenvallen. De mainstraim films krijgen zo 2000 + stemmen. Waar er ook genoeg onbekende maar goede films op staam met maar 30 stemmen. Daarom heb ik ook meer aan musicmeter.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Op MusicMeter heb je meer hokjesgedrag. Voor de rest is er een te hoog alternative rock en pop gehalte. Discussieren bij albums is sowieso al lastiger aangezien er vaak maar weinig mensen reageren, of je moet reageren bij de nieuwe Coldplay of Metallica. Nee, MovieMeter is 10x gezelliger om te reageren.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1708 stemmen
Berichten verplaatst naar Filmdragers > Titels > Weet iemand waar ik deze films op dvd kan kopen?
blonde redhead
-
- 85 berichten
- 508 stemmen
Op MusicMeter heb je meer hokjesgedrag. Voor de rest is er een te hoog alternative rock en pop gehalte. Discussieren bij albums is sowieso al lastiger aangezien er vaak maar weinig mensen reageren, of je moet reageren bij de nieuwe Coldplay of Metallica. Nee, MovieMeter is 10x gezelliger om te reageren.
Zoals aangegeven ik zit er niet voor de discussies dat doe ik toch liever in het echt. Nee internet is handig om informatie vandaan te halen. En mocht ik nou echt niet tegen die verschrikkelijke mainstraim muziek van tegenwoordig kunnen, daar krijg ik nou echt dunne van. Dan is zoals je zelf aangeeft musicmeter een ideale site want daar weten de mensen de muziek goed op waarde te schatten.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Want films zien gewoon veel bekender en dat is allemaal veel makkelijker te achterhalen en daarom is voor mij zo'n site minder hard nodig omdat ik een site voornamelijk gebruik om de goede dingen op te sporen.
Het is maar net waar je naar op zoekt bent, als je wat ontoegankelijkere films kijkt van voor het internet-tijdperk, zul je daar ook niet zo snel wat over terugvinden. Op imdb is de informatie vaak dan ook bijzonder summier, terwijl je van de meest obscure muziek altijd wel iets terug kan vinden.
Het heeft ook iets te maken met hoe makkelijk dingen bewaard zijn gebleven door de jaren heen, denk ik. Films zijn vroeger vaak verloren gegaan, terwijl er altijd wel iemand is die die ene lp van een obscure Oostduitse avantgarde groep gedigitaliseerd heeft.
Fox McCloud
-
- 951 berichten
- 841 stemmen
Weet niet zeker dit op dit topic thuis hoort, maar iig ik heb een vraag: Kent iemand ook een site waar je op losse nummers kunt stemmen ipv het hele album? BVD
efacsen
-
- 30 berichten
- 765 stemmen
Musicmeter heeft inderdaad veel (indie) rock/pop aanhangers en bijna geen blues en country fans dat vind ik wel jammer.
Miron
-
- 744 berichten
- 74 stemmen
Nooit echt de behoefte gehad om online muziek te gaan bespreken.
Over film kan veel meer gezegd worden imo.
Mr. E-28
-
- 532 berichten
- 0 stemmen
Nee internet is handig om informatie vandaan te halen. En mocht ik nou echt niet tegen die verschrikkelijke mainstraim muziek van tegenwoordig kunnen, daar krijg ik nou echt dunne van. Dan is zoals je zelf aangeeft musicmeter een ideale site want daar weten de mensen de muziek goed op waarde te schatten.
In principe met je eens, alleen mijn ervaring(en) daar is dat er net als hier op Moviemeter soms overloos gewauweld over over iets.
Vooral bij bepaalde stromingen mzuiek heb ik epistels gezien; dat wil je niet weten.
Ik zeg maar zo : over smaak valt gewoon niet te twisten (cliché, ik weet het, maar het is toch echt zo)
Ook daar kan je oeverloos over doorgaan, natuurlijk
n.m.m. kan je juist over muziek veel oh-en, en niet over een film.
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2537 stemmen
MUSICMETER in het nieuws bij editie NL, paar berichten eruit gepikt over de discussie van de top2000!
Yann Samsa
-
- 52 berichten
- 0 stemmen
Daar sla je serieus de bal mis
Onderhond
-
- 87403 berichten
- 12405 stemmen
In theorie niet natuurlijk, aangezien je minstens evenveel over een soundtrack van een film kan zeggen dan over een album van een artiest. En dan heb je nog maar 1 aspect van film gecovered.
Praktisch gezien komt het vaak gewoon overeen.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Weet niet zeker dit op dit topic thuis hoort, maar iig ik heb een vraag: Kent iemand ook een site waar je op losse nummers kunt stemmen ipv het hele album? BVD
Ietwat late reactie na drie jaar, maar aangezien je hier nog actief bent toch maar een antwoord: http://www.fmchits.nl/
AGE-411
-
- 10290 berichten
- 740 stemmen
Ik vind Jos' voorstel erg goed, om geen algemene top 100 te maken (die zou TE erg leiden onder mensen die niet van een bapaald genre houden, en vervolgens de boel maar omlaag stemmen, denk ik) maar om top-100 lijsten per genre te maken, en een algemene top 100 aan de hand van de persoonlijk top 10 lijsten.
Achteraf gezien lijkt die vrees nogal onterecht. Heb me enkele dagen geleden eens bezig gehouden met een alternatieve lijst op te stellen op basis van de stemgemiddelden. (En +250 stemmen).
Uiteraard komen een hoop albums in de lijst, die er anders nooit in stonden. Dat opent perspectieven naar meer variatie.
Maar over de lijn is dit zelfs een betere weergave van de muzieksmaak op musicmeter dan de huidige top 250. Daar staan immers platen in die enorm gehypet zijn en vooral in de top 10 van eendagsleden voorkomen. Voorbeelden;
Rihanna - Good Girl Gone Bad (2007) - MusicMeter.nl
Justin Timberlake - FutureSex / LoveSounds (2006) - MusicMeter.nl
Linkin Park - Meteora (2003) - MusicMeter.nl
Verdeling per decennium:
'50: 1
'60: 36
'70: 62
'80: 39
'90: 57
'00: 55
1 album uit de jaren 50. Verder zijn vooral de jaren 80 en 60 minder bedeeld. De jaren 60 maken die achterstand dan weer goed door voornamelijk in de hoogste regionen gevestigd te zijn.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Dus, het ligt niet aan mijn computer. Wel vervelend allemaal. Dan zal ik mij vandaag maar met film bezighouden.
horizons
-
- 5678 berichten
- 2374 stemmen
Hetzelfde op deze pc. Dus idd een forum probleem.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Probleem is opgelost
Mijn dank is groot.
Dk2008
-
- 10806 berichten
- 746 stemmen
Film >> Toplijsten en favorieten >> Uit welke decennia kijk jij films? naar aanleiding hiervan. Ik ben een tijdje van Moviemeter afgeweest en ben toen een halfjaartje bij Musicmeter geweest.
Het eerste wat ik deed was stemmen.
Het probleem was dat er albums opstonden die ik niet had, maar staat er wel een andere op, vaak ook net als hier met films, geen of slechts een paar stemmen en geen enkel bericht. Doet er verder niet toe. Maar een film is een film, hoogstens heb je een verkortere/langere versie. Kleur/zwartwit is hier niet aan de orde.
Maar zo heb je dus "The best of....), maar bijvoorbeeld van Frank Sinatra, zijn er wel tientallen albums met The best of, of his greatest hits. Ook kan je een aantal favoriete tracks aanklikken. Moet je weer keuze maken tussen je favoriete tracks, lastig. Verder was het er gezien mijn muzieksmaak behoorlijk stil. Er zijn er wel en die gaan over "die ouwe tijd" lullen, maar niet veel, en dat is nog beperkt. Want muziek is nogal breed, zeker als je niet alleen over albums maar ook over singles gaat praten. Die dus daar niet toevoegbaar zijn.
Dus toen ben ik maar weer naar Moviemeter gegaan. Verder zie ik niet zo heel veel verschillen. Daar zijn ook veel topics waarin niemand meer reageert en veel lijstjes ook.
Films zelf kan je dan weer wat breder zien. Er zijn verschillende uitgangspunten waarop je een film kan beoordelen, o.a. dus op muziek.
Het stemmen ging daar wel een heel stuk gemakkelijker. Je vind het album goed of niet, of iets er tussenin
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Film >> Toplijsten en favorieten >> Uit welke decennia kijk jij films? naar aanleiding hiervan. Ik ben een tijdje van Moviemeter afgeweest en ben toen een halfjaartje bij Musicmeter geweest.
Het eerste wat ik deed was stemmen.
Het probleem was dat er albums opstonden die ik niet had, maar staat er wel een andere op, vaak ook net als hier met films, geen of slechts een paar stemmen en geen enkel bericht. Doet er verder niet toe. Maar een film is een film, hoogstens heb je een verkortere/langere versie. Kleur/zwartwit is hier niet aan de orde.
Maar zo heb je dus "The best of....), maar bijvoorbeeld van Frank Sinatra, zijn er wel tientallen albums met The best of, of his greatest hits. Ook kan je een aantal favoriete tracks aanklikken. Moet je weer keuze maken tussen je favoriete tracks, lastig. Verder was het er gezien mijn muzieksmaak behoorlijk stil. Er zijn er wel en die gaan over "die ouwe tijd" lullen, maar niet veel, en dat is nog beperkt. Want muziek is nogal breed, zeker als je niet alleen over albums maar ook over singles gaat praten. Die dus daar niet toevoegbaar zijn.
Dus toen ben ik maar weer naar Moviemeter gegaan. Verder zie ik niet zo heel veel verschillen. Daar zijn ook veel topics waarin niemand meer reageert en veel lijstjes ook.
Films zelf kan je dan weer wat breder zien. Er zijn verschillende uitgangspunten waarop je een film kan beoordelen, o.a. dus op muziek.
Het stemmen ging daar wel een heel stuk gemakkelijker. Je vind het album goed of niet, of iets er tussenin
Ik zit op beide sites maar ik heb bij mume een ban gehad, vervolgens weer toegelaten en zelf mijn account weer offline gehaald. Ik ben nu sinds maart ofzo weer terug. Wat mij vooral opvalt is dat veel users weg zijn en forums beginnen dood te bloeden. Dit is op alle meters zo al ben ik bij boekmeter snel afgehaakt. Op gamesmeter gebeurt ook heel weinig.
Bij mome en mume zie je ook forum topics die al jaren stil liggen. Ik denk dat veel niet meer geïnteresseerd zijn in forums of geen tijd hebben. Van mij mogen ze topics ook weghalen waar jaren niets meer geschreven wordt zoals deze topic. Ik denk dat de koek op is voor velen. Heb je een druk leven dan kom je hier ook minder maar het kan ook desinteresse zijn na jaren fanatiek rondhangen op forums.
Dk2008
-
- 10806 berichten
- 746 stemmen
Bij mome en mume zie je ook forum topics die al jaren stil liggen. Ik denk dat veel niet meer geïnteresseerd zijn in forums of geen tijd hebben.
De Site >> Algemeen >> nieuw design (januari 2014)
Van mij mogen ze topics ook weghalen waar jaren niets meer geschreven wordt zoals deze topic.
Dan hangt er vanaf of er veel informatie in staat die nu nog relevant is. Bijvoorbeeld met een vraag, die nu nog gesteld (kan worden) dan hoeft er niet opnieuw een topic geopend te worden.(Hoewel dat toch redelijk vaak gebeurd, of net iets andere vraagstelling. Zodat het samenvoegen lastig wordt).
Heb je een druk leven dan kom je hier ook minder maar het kan ook desinteresse zijn na jaren fanatiek rondhangen op forums.
Ik heb de indruk (gehad) toen ik allerlei topics ben langsgelopen, waaronder deze, dat er inderdaad veel topics zijn geopend en waarschijnlijk hadden die mensen toen te veel tijd. Ook ben ik veel topics tegengekomen bijvoorbeeld bij acteurs, ik denk niet dat veel mensen op de site (nog) weten wie dat waren.
PEN15
-
- 1281 berichten
- 637 stemmen
De tijden van <html>websitejes en forums beginnen een beetje ouderwets te worden. Ik dacht tot enige tijd geleden nog dat het opmerkelijk was, maar wel zijn charme had dat op sociale media de nieuwste films al worden besproken die net een halve dag in de bios draaien... totdat.. ik door begon te krijgen dat ze het doen voor de inkomsten schuine streep sponsering. Zo wordt het voor mij door opgedrongen commercie steeds minder leuk. Hoe is het eigenlijk mogelijk dat men full-time blogger kan worden, ter illustratie een """dietiste""" die artikeltjes publiceert en daarmee door de hits en volgers meer verdient dan een modaal salaris. Ik vraag me wel eens af hoe sommigen zich dusdanig moeten vervelen dat ze zoveel op social-media of op die blogs rondhangen zodat voor hen de kassa blijft doorrinkelen. Die hebben dan ook geen tijd en zin meer om een kijkje te nemen op forums of zijn zelf full-time blogger.