Nirvana (1997)

Italië / Frankrijk / Verenigd Koninkrijk
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Gabriele Salvatores
met Christopher Lambert, Diego Abatantuono en Emmanuelle Seigner

Jimi, een succesvolle computergamedesigner, ontdekt dat zijn laatste product besmet is door een virus. Hierdoor komt Solo, het hoofdkarakter, tot leven. Nu moet Jimi op zoek naar hulp om het virus te bestrijden of anders het spel te verwijderen.

avatar van zeus
Beetje vage film die mij niet echt kon boeien.

Diesel
Waardeloze film. Saai, doelloos en erg slecht geacteerd. 0,5*

saai saai saai iets anders kan ik niet bedenken

Snufkin
Af en toe een leuk shot, maar verder heeft de film me niet echt kunnen boeien. 1,5*

caz
Erg vreemde film met een vaag verhaal.

avatar van sinterklaas
Bizare film echt zo raar en vreemd vooral de beeld kwaliteit maakt er een bizare film van.

Echt zo vreemd, Vaag en Raar

Kan hem beter niet meer bekijken het is echt een soort film waar je raar van word het is net een drugs.

Ik kan niet eens stemmen ik vond hem echt zooo raar

Anders ligt deze film voor €0,99 bij de Free Record Shop

Van die euro kun je nog beter een lolly kopen denk ik haha

sinterklaas schreef:

Ik kan niet eens stemmen ik vond hem echt zooo raar

kan er al een beetje uitkomen, ik geef hem een 2,0

Had er even wat meer van verwacht, krijgt van mij 1*

avatar van bartsch
Net gekeken, ik begrijp niet goed waar de negatieve reacties vandan komen. De gedubte versie is niet echt denderend, maar het verhaal heeft genoeg diepgang en vaart dat het boeit lijkt mij. Er wordt niet echt aangegeven wat de bovenstaande mensen saai vonden, of wat de verwachtingen waren.
Voorlopig geef ik het 3,5*, maar ik zal daar nog eens over nadenken. Deze film is best geslaagd.

avatar van sinterklaas
Toen ik hem voor het eerste keer zag vond ik de film erg vreemd maar hij lijkt in mijn gedachten wel beter te worden. Het is dan wel 2,5 jaar geleden dat ik hem heb gezien...maar oke.

Ik verhoog mijn stem naar een 3,0 oh wacht dat heb ik al gedaan...

avatar van sinterklaas
De regiseur heeft hiervoor een International Fantasy Film Award gewonnen omdat dit zijn beste film is. Ok de film is wel leuk maar dit is wel iets te overdreven.

Gabriele Salvatores's beste film??

Overigens vermoed ik dat de meesten hier de Amerikaans gedubde en ingekorte versie heeft gezien. Ik ga toch eens achter het origineel aan.

"Now that I’ve purchased the Italian copy (which set me back about $30 bucks!), I still agree with my comments above - the dubbing ruined it. Truly. In Italian, the movie has the necessary spark of energy and emotion missing from the dubbed version."

avatar van sinterklaas
Ik denk dat die inderdaad beter is. Een B-film is dit eigenlijk niet want er zitten wel veel dure effecten in.

avatar van Die Hard,Willis
Hele vage film inderdaad,en ook redelijk slecht maar beter dan het merendeel zegt..

veron35
Vage film. Wel goed. Christopher Lambert acteert weer fijn. Lekkere sfeer redelijk orgineel. Af en toe wel saai. Echt zo'n film die je als het kon 3,25 zou willen geven, maar ja...

Wat wel dom was op de dvd. Er stonden 2 versies van de film op de disc. De Franse en de Engelse. De franse was 16:9 en de Engelse 4:3. De franse kreeg je niet nl ondertiteld. Een beetje dom vind ik dat.

avatar van Gang_Star
jaspertje3 schreef:
Anders ligt deze film voor €0,99 bij de Free Record Shop

Van die euro kun je nog beter een lolly kopen denk ik haha

Achteraf had ik dat inderdaad beter kunnen doen... film ging nergens over en was vooral saai!

avatar van jumpstylemovie
Sorry hoor, maar ik heb echt geen puf meer om deze film af te kijken. Dit moet zonder twijfel de slechtste film zijn die ik tot nu toe heb gezien. Het gaat echt nergens over, er is geen reet van te volgen (zodra je dat wel doet denk je bij je zelf dat het vast niet klopt, aangezien het nergens over gaat). De verhaallijn is ongelovelijk slecht. Als je een idee als dit alleen al bedenkt, waarom zou je het dan ooit verfilmen? Echt belachelijk acteerwerk ook. Die ene itiliaan die vast zit in Nirvana speelt niet normaal slecht.

Bovenal vind ik het een verkrachting van de prachtige naam Nirvana. De beste band allertijden tegenover de slechtste film allertijden.

Op dit moment de enigste film met een 0,5* bij mij. Bah!

avatar van John Lee Hooker
Wat een slechte, irritante film.

De stemmen zijn overduidelijk later ingesproken en dat zorgt ervoor dat je veel minder geboeid raakt. Het verhaal is erg zwak en van Christopher Lambert ben ik nooit fan geweest. Ook vreselijk die 'dode' scénes, die er steeds tussendoor kwamen.

- 1 -

avatar van 606
Helemaal geen meerwaarde en erg saaie film dit.
Verhaal en effecten zijn nog te doen, rest is zeer zwak.

1,5 ster

avatar van Dopke
Laat ik maar wat tegengas geven op de negatieve kritieken, want dit is een uitstekende cyberpunk film.

Het heeft alles wat een cyberpunk liefhebber begeerd. Onderkoelde belichting, grauwe steden waar het altijd sneeuwd, een multiculturele mengelmoes van nationaliteiten, straten doordringt met Neon lichten, een overdaad aan schermen en een overheersend anarchistisch/desolaat gevoel. Er staat ons nog een revolutie te wachten, want om de een of andere reden is de algemene voertaal Italiaans. Qua aankleding is het typisch jaren ’80 scifi en de film doet sterk denken aan een combinatie van Existenz (virtual reality), Blade Runner (setting) en Mutant Aliens (body modifications). Het verhaallijntje in de virtuele wereld is erg droog en vrij grappig en mooi uitgevoerd.

Enige (helaas grote) minpunt is de misplaatste (en onbegrijpelijke) muziekkeuze.

avatar van stormfox
Een zwaar ondergewaardeerde cyberpunk, die voor zijn tijd erg goed is.