The Electric Horseman (1979)

2,71

Komedie / Western

geregisseerd door Sydney Pollack
met Robert Redford, Jane Fonda en Valerie Perrine

De gewezen rodeokampioen Sonny Steele heeft zich laten strikken door de reclamejongens van een voedingsmultinational en moet nu elke avond in een soort karnavalsplunje een ritje maken met een doos 'Ranch Breakfast' in zijn handen. Sonny heeft een afkeer van het werk en alleen de drank houdt hem overeind. Maar wanneer zijn opdrachtgever, de producent Ampco Corporation, een raspaard van 12 miljoen dollar wil vergiftigen met sterielmakende inspuitingen, komt de man in opstand. Hij trekt zich met de trouwe vierbener terug naar de vruchtbare grasvelden van Utah. Maar daar loopt hij een arrivistische televisiejournaliste tegen het lijf die flink wat stokken in de wielen wil steken, maar uiteindelijk toch bijdraait en bereid is hem te helpen...

3 BERICHTEN 1 MENING
avatar van mikey
Herzien, best een aardig drama over een cowboy met paard tegen de meedogeneloze consumptiemaatschappij. Het is wel een niemandsdalletje maar erg aardig gedaan.

avatar van hkoster
een paar maal gezien. vond het toen een puike film. deze keer kon hij mij niet boeien.
weggeknipt.

Matige film over een voormalig rodeokampioen die nu zijn geld verdient met reclame. Op zich wel een aardig verhaal, maar het duurt te lang voordat de film goed op gang komt en het geheel is ook te langdradig. De scenes tussen Robert Redford en Jane Fonda vormen de beste momenten, maar dit is verre van hun beste film samen.