The Electric Horseman (1979)

2,71

Komedie / Western

geregisseerd door Sydney Pollack
met Robert Redford, Jane Fonda en Valerie Perrine

De gewezen rodeokampioen Sonny Steele heeft zich laten strikken door de reclamejongens van een voedingsmultinational en moet nu elke avond in een soort karnavalsplunje een ritje maken met een doos 'Ranch Breakfast' in zijn handen. Sonny heeft een afkeer van het werk en alleen de drank houdt hem overeind. Maar wanneer zijn opdrachtgever, de producent Ampco Corporation, een raspaard van 12 miljoen dollar wil vergiftigen met sterielmakende inspuitingen, komt de man in opstand. Hij trekt zich met de trouwe vierbener terug naar de vruchtbare grasvelden van Utah. Maar daar loopt hij een arrivistische televisiejournaliste tegen het lijf die flink wat stokken in de wielen wil steken, maar uiteindelijk toch bijdraait en bereid is hem te helpen...

2 BERICHTEN
avatar van mikey
geplaatst: 4 februari 2009, 12:51 uur [permalink]
Herzien, best een aardig drama over een cowboy met paard tegen de meedogeneloze consumptiemaatschappij. Het is wel een niemandsdalletje maar erg aardig gedaan.

avatar van hkoster
geplaatst: 6 februari 2013, 20:43 uur [permalink]
een paar maal gezien. vond het toen een puike film. deze keer kon hij mij niet boeien.
weggeknipt.