A Good Man (2014)

Actie

geregisseerd door Keoni Waxman
met Steven Seagal, Victor Webster en Tzi Ma

Alexander (Steven Seagal) is de perfecte soldaat, totdat een klein meisje sterft in zijn handen tijdens een missie in Irak. Sam Huang is een handhaver voor de Chinese Triad, die zijn schuld aflost voor het verzorgen van een veilige doorgang van zijn zusje Mya naar de VS. Wanneer de wrede Mr. Chen de moorden die hij heeft gepleegd in de schoenen schuift van Sam, ontvoert hij tevens Mya en geeft haar over aan de maffia. Alexander besluit Sam te helpen om zijn zus terug te krijgen en de Triad te verslaan.

verstand op 0, kijkt lekker weg B-film.

Er zitten wel echt een hele hoop fouten in deze film, dit stoort af en toe een beetje. verder prima filmpje voor als je je ECHT verveeld. maar gouden regel. "Verstand op 0"

avatar van filmkul
Zwakke actiefilm, welke start met een belachelijk intro. Uiteraard moet dit type film het niet van het verhaal hebben. Voor een B-film zijn de actie scenes best redelijk. Verwacht echter geen spektakel. Seagals acteerprestatie is van een niveau wat we van hem gewend zijn, zwak. De locale acteurs die de bijrollen vertolken, zijn lachwekkend.
Zoveelste onvoldoende voor Seagal. 1.5

avatar van Kondoro0614
Nieuwe Steven Seagal, ben benieuwd....

avatar van snarfje5508
Zwakke film in de lijn van alle zwakke films van de afgelopen jaren. Seagal kan niet meer vooruit en voert zijn sport in slowmotion uit. Deze keer zat er nog wel wat verhaal in het geheel en waren de acteerprestaties niet van iedereen bagger. Gevolg is dan de 2,5 ster.....maar wel met hakken over de sloot.

Veel slechter kunnen ze niet worden , anno 2014 kan dit echt niet meer. Wel geschikt onder de die hards onder ons en tieners van een jaar of 12.

Een voorspelbaar en vervelend verhaal over een man wiens familie in macht stond van de Russische maffia (eigenlijk gebeurde er bitter weinig) met wat zwakke pogingen tot enige humor, spelende ergens in Oost Europa. Bij de actiescènes was Steven Seagal te lui of te oud om zijn steentje bij te dragen. Deze zogenaamde direct naar video productie zou een belediging voor de bioscoop zijn geweest.

avatar van r.spronk
Veel actie en gore met kort samoerai zwaard wat het kijken het enigszins waard maakt, maar natuurlijk irritant slecht verhaal vol clichés en slecht acteerwerk.

Seagal is allang niet meer wat hij vroeger was en in de laatste films die ik van hem heb gezien wordt het eigenlijk alleen maar slechter.
Het doet aan als Stallone in The Expendables: Een oude, uitgezakte opa die te lang probeert te actie held te zijn. Wel +1 voor zijn zwaard skills natuurlijk en een beetje mystiek doen voor de verandering, maar hij is zo lomp en traag geworden dat het extra lachwekkend wordt wanneer hij clichématig voor de duizendste keer ongewapend onder schot wordt gehouden door 2 man.

De film zit verder vol lachwekkend slechte dialogen en acteerwerk. Het verhaal is slecht maar onderhoudend.

Actie: +1
Samoerai zwaard: +1
Moeite voor het verhaal: +0.5

avatar van lars-pixar
Man met snor-baard, hij hoopt hier mee betere films te kunnen maken?

avatar van Lefgozer
Steven was wel flink aan het schelden in deze film zeg. Misschien wel het meeste van al zijn films?

Voor de rest gewoon weer een heerlijk verstand op -2 Seagal-filmpje.

avatar van Filmkonyn
slecht, slecht, slecht... maar dat weet je wanneer je aan een film met Seagal begint.. die gast heeft maar 1 uitdrukking op zijn gezicht de hele film : Wat doe ik hier... Aan het begin van de film dacht ik nog, die heeft ie vast zelf geregiseerd, want wie neemt Seagal nou als hoofdpersoon

Uiteindelijk wel een +1 voor de locatie.. altijd leuk om plekken van Boekarest te herkennen in de film Het plein met de man te paard is zelfs dichtbij mijn huis..

Conclusie is wat de meesten al zeiden hier.. verstand op -10 en totaal niet op details letten, dan is het nog wel 1,5 uur uit te houden..

Heerlijke film dit, verstand op 0, of op -10 beter gezegd en kijken naar de aktie, handen afhakken, botten breken en dat alles gegoten in een flinterdun verhaal.

Precies dus wat je wilt zien bij een Seagal film. De 1u45m vliegen voorbij!

Zelfs met mijn verstand op "uit " een van de slechtste films die ik heb afgekeken, Seagal kan beter stoppen! Geen B-film waardig.

avatar van Iron Maiden
Groot fan van Seagal, maar dit was toch wel erg slecht.
Waxman heeft duidelijk geen flauw idee waar hij mee bezig is, slechte camerahoeken en editing tijdens de actiescenes maken het een bloedeloze film.
Jammer, met een beter budget en een andere regisseur had hier nog wel wat ingezeten.

avatar van schram101
Aardige film, maar meer dan een minimale voldoende kan ik er niet aan kwijt. A Good Man is een typisch Waxman filmpje, zoals hij ze al zo vaak heeft gemaakt. Geen aansprekende badguy helaas, maar Seagal is aardig op dreef. De Oostblok locatie mag uiteraard ook niet ontbreken, blijkbaar is filmen in Roemenie gratis, dat ze altijd maar weer op deze locaties uitkomen.

avatar van Kondoro0614
A Good Man

één van de zoveelste clichématige film van Steven Seagal die me eigenlijk amper wist te bemoeien. Eigenlijk stelde het verhaal geen ene drol voor en daar ging het duidelijk ook niet om in deze film maar, het ging duidelijk over de actie scenes van Seagal. Nu moet ik toegeven dat ik me niet altijd heb verveeld onder de actie stukjes. Sommige waren lekker hard en bruut waarvan ik toch wel kon genieten. Uiteraard konden de zo cliché volle scenes van de borsten niet missen in de Seagal film en deze hebben me ook prima vermaakt hoor, niks mis mee! Je kunt wel duidelijk merken dat dit niet de opper de top film is in het Actie gebied en ik vond hem maar wat simpel. Verhaal (zoals eerder verteld) stelt geen drol voor maar, het concept was leuk al word deze nu wel te veel herhaald bij Seagal!

2.0* (dan ben ik nog redelijk)

avatar van renzoroy
leuk voor de echte Seagal fans, maar verder niet echt boeiend, beetje standaard.