Doctor at Sea (1955)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Ralph Thomas
met Dirk Bogarde, Brigitte Bardot en James Robertson Justice

Tweede in de Doctor-serie toont opnieuw de jeugdige dokter Simon Sparrow (Dirk Bogarde). Simon zoekt als scheepsarts in deze aflevering respijt van het ingewikkelde romantische leven in Londen. Maar dan moet je natuurlijk niet op dezelfde boot terechtkomen als de aantrekkelijke Franse zangeres Helene (Brigitte Bardot).

neo (crew)
Eerder regisseerde Thomas als Doctor in the House, ook met Bogarde in de hoofdrol. Bogarde speelt een bijna 17-jarige dokter, terwijl hij in het echt toen al 34 jaar was.Beetje ongeloofwaardig is het wel, maar het is dan ook een komedie.Juist de humor kon ik zowat nergens van inzien.Bardot met een Frans aangezet accent, erg irritant. Doctor in the House sla ik dus ook gewoon over als die eens langs komt op tcm. 1.5 sterren

Dick2008
Even zoeken hoor.

Ik schreef bij Doctor in the house.

Dick2008 schreef:
Deze film begint erg leuk, zwakt halverwege af. Van de doctor Dirk Bogarde films vind ik deze minder geslaagd. Doctor at Large (1957) en Doctor in Distress (1963) vind ik de leukste.

Nou dat betwijfel ik. Irritant, is James Robertson Justice, die altijd van die "mopper"-rollen speelt, erg afgezaagd zoiets om dat in die oude films te zien. (Robert Morley zou een betere keus zijn geweest, maar die zag er vanaf).
Volgens mij dan ook allemaal films, aardig voor een keer, meer niet, tenzij je weer in "nostalgie-vermaak" blijft rondhangen.

Saaie film dit, hoewel mooi gefilmd en ondanks de opvallende verschijning van Bardot, die ook nog een liedje zingt. Bogarde doet het ook wel aardig, daar niet van. Maar de humor is matig. 2.0