Three Coins in the Fountain (1954)

Romantiek / Drama

geregisseerd door Jean Negulesco
met Clifton Webb, Dorothy McGuire en Jean Peters

Wanneer de jonge Amerikaanse secretaresse Maria Williams in Rome gaat werken, hoopt ze vooral de man van haar leven te ontmoeten. Haar huisgenoten Frances en Anita halen haar meteen van haar wolk. Rijke en dus interessante Italianen laten zich niet in met secretaresses en zeker niet met Amerikaanse. Een muntstuk in de Trevi-fontein werpen, helpt ook al niet. Frances en Anita hebben er al honderden centen ingegooid, meer hun hartenwens in niet uitgekomen want ze zijn nog steeds single. Maria laat zich echter niet ontmoedigen en zeker niet wanneer ze knappe prins Dino di Cessi, een verwoed rokkenjager, ontmoet. Ze is vastbesloten hem te strikken en probeert op alle mogelijke manieren zijn hart te winnen. Haar geloof in de liefde straalt over op Frances en Anita, want ook zij besluiten nog een keer de taal van hun hart te volgen.

avatar van speedy23
Een mooie muzikale romance met veel vaart en verve, en met als toegift schitterende buitenopnamen te Rome. Drie vrouwen doen een romantische wens bij de Trevi-fontein en beleven vervolgens allerlei liefdesavonturen. De film was goed voor vier Oscars. Er is later een nieuwe versie gedraaid, getiteld The Pleasure Seakers...

Zo zie je maar tot wat de Trevi-fontein in staat is...
Pure romantiek uit de vijftiger jaren. Heerlijk onschuldig.
Rome (en Venetië) vormen het kleurrijk decor voor 3 romances, charmant, naïef en grappig om volgen en de zes verliefden zitten keurig in hun rol : Clifton Webb met zijn gekende afstandelijkheid, Louis Jordan met zijn even gekende charme, Rossano Brazzi, vurig Italiaans en onze 3 verliefde dames, die mogen best gezien worden.
Sammy Cahn en Jule Styne sleepten een Oscar in de wacht met de titelsong en Frank Sinatra mocht het passend inzingen.