Home (2015)

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Tim Johnson
met de stemmen van Jim Parsons, Rihanna en Steve Martin

De Boov vormen een alienras dat de Aarde kiest als hun nieuwe thuis. Ze verplaatsen alle mensen naar een klein stukje op de planeet en nemen zelf de rest in. Het koppige tienermeisje Tip ontsnapt en ontmoet de irritante alien Oh, die is verstoten door de rest. Samen gaan ze op reis om de mensheid te redden.

avatar van hannes64
Een soort van Minions, maar dan met veel kleur.
Heb me niet verveeld, is altijd leuk om zo`n animatiefilmpje te zien.

avatar van huppelepup
Een zeer matige animatie, absoluut niet in overeenstemming met de releases van de afgelopen jaren.
Kleurrijk, dat wel, maar verder een oninteressant en zeer onwaarschijnlijk verhaal.
Ik vraag me af welke leeftijdsgroep deze film wel kan waarderen, misschien beginnende tieners die Rihanna's muziek goed vinden.
Laten we hopen dat DreamWorks Animation met Kunf Fu Panda 3 wat leuker werk aflevert.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Dit is duidelijk een film voor kinderen die aan speed zitten. En ik weet niet of dat wel zo'n goed idee is... Jim Parsons en Rihanna doen het best wel goed als stemacteurs. Maar daarmee is ook alles gezegd. De makers gaan er in een razende snelheid van door, spelen op veilig en mikken op korte begrijpelijk grappen op kinderniveau. Geen tijd voor drama, opbouw of echte verhaallijnen. Hoeft misschien ook niet, maar daarmee is wel duidelijk dat ik niet in het doelpubliek val. Dreamworks heeft de laatste jaren niet veel soeps gemaakt, op een enkele uitzondering na. Tijd voor wat verfrissing in de animatiewereld!

avatar van VforVictor
Vond het een erg leuke film, geslaagde grappen, aardig verhaal, goeie voice casting en een leuk verhaal. Alleen wel erg veel Rihanna, maar das maar een klein minpunt.

avatar van ribas123
Film Pegasus schreef:

Ik sluit me hierbij aan.

avatar van tattoobob
Werkelijk een prachtige animatiefilm op visueel vlak maar kwa verhaal vond ik het een beetje
saai en weinig vernieuwend....ik denk dat het voor kinderen ook hier en daar het geval kan zijn.
Er zitten wel een enkele leuke personages in maar te weinig als je het mij vraagt.
Visueel is deze film top.....superstrakke en fijne animaties en superkleuren....een plaatje dus.

En inderdaad een beetje te veel Rihanna en te veel r&b muziek.....net alsof omdat het een donker meisje is moet er ook alleen maar r&b achtige muziek in.....ik heb er helemaal niets op tegen als dat in een film zit maar hier ligt het een beetje te dik bovenop....jammer.

avatar van mjk87
Dreamworks heeft ervoor gekozen van deze animatie een echte kinderfilm (tot leeftijd 10 jaar) te maken. Dat is hun goed recht, maar het maakt wel als je die leeftijd een beetje ontgroeid bent de film wel een behoorlijk zwak vehikel wordt.

Sowieso is het stemmenwerk al matig. Rihanna moet het lekker bij zingen houden, want oprechte emotie inspreken lukt haar niet. Parsons is vooral strontvervelend en ook de rest is nergens bijzonder. Verder is de animatie ook niet super of heel bijzonder. Wel kleurrijk, maar vooral lelijk kleurrijk. Het verhaal is wel aardig, net als enkele thema's, maar daar wordt weer te weinig op ingegaan (het blijft een film voor 10-jarigen immers). Maar enige emotionele betrokkenheid bij de personages komt nooit. Dat komt door het genoemde stemmenwerk, maar ook doordat de Boov Oh weer eens als het kneusje van de club wordt gepresenteerd. Liefst met een paar losse babytandjes erbij. Verder vind ik de muziek van Rihanna best aardig, maar past vaak niet bij de film en het komt te vaak langs, en daarvoor is haar stemgeluid te opvallend om het zo vaak in een film te stoppen.

De film duurt ook gewoon te lang. Een beetje Disney klokt af op 70 minuten, en dat is vaak genoeg. Deze film blijft maar slepen, ook doordat veel scènes tussendoor gewoon onnodig zijn, of in ieder geval onnodig aanvoelen. 1,0*.

avatar van Drifter
Doelgroep 7-9 jarige meisjes.
Na eerste half uur werd het beter en heb ik me prima vermaakt. Beetje aanpassen aan de doelgroep.

avatar van LPereboom
Was aangenaam verrast met het bekijken van Home. Ik vond het origineel en heel grappig op sommige momenten. Mooie animatie en leuk verhaal, verveelde op geen enkel moment! Ik vond de boov grappige wezentjes en heb me prima vermaakt! Een dikke 7/10

avatar van vlerk00
Leuk om Sheldon te horen, verder veel R&B en het eerste half uur was een beetje lastig door te komen.
Verder prima animatie film voor een woensdagavond!

avatar van FilmMuziekFanaat
Een film met vooral een hele vervelende soundtrack. Verder heeft het verhaal zeer weinig te bieden. De ene cliché volgt de andere op. Misschien een keer leuk om met je zoontje of dochtertje te kijken.

avatar van qwatje
Bergen humor voor volwassenen. Maar vooral topamusement voor de kinderen.

Is mij een raadsel dat volwassenen naar dit soort films kijken........
Bioscopen vol volwassenen die met tranen in de ogen naar Avatar kijken....
End of mankind?

avatar van qwatje
frans123 schreef:
Is mij een raadsel dat volwassenen naar dit soort films kijken........
Bioscopen vol volwassenen die met tranen in de ogen naar Avatar kijken....
End of mankind?
wellicht als je ooit kinderen hebt, of neefjes en nichtjes over de vloer krijgt zul je dat wel snappen.

tattoobob schreef:

Omdat een donker meisje in deze film speelt wordt er alleen r&b gespeeld.
Dus volgens jou luisteren alle donkere meisjes/mensen naar r&b...

Blanke meisjes luisteren ook naar r&b.
Blanke volwassenen mensen luisteren ook naar r&b, dit zul jij waarschijnlijk allemaal niet begrijpen een raar vinden maar zo is het toch echt Bob.
Je hebt zelfs blanke mensen die naar rap/reggae luisteren, sterker nog je hebt nu blanke mensen die rappen of reggae muziek maken.
Kan je dat voorstellen een blanke die rap?? Ik bedoel dat moet voor jou toch wel een grote shock zijn

avatar van tattoobob
janneman197222 schreef:

Omdat een donker meisje in deze film speelt wordt er alleen r&b gespeeld.
Dus volgens jou luisteren alle donkere meisjes/mensen naar r&b...

Blanke meisjes luisteren ook naar r&b.

Zo bent u op uw teentjes getrapt?
Volgens mij snapt u mij niet helemaal.......erg jammer voor u.
Ik zal het even DUIDELIJK typen.
Het gaat er mij juist om dat de indruk word gewekt dat er ALLEEN maar r&b muziek word gedraaid door meisjes met een donkere huidskleur..terwijl mensen met een donkere huidskleur ook naar alle andere genre's luisteren evenals mensen met een lichte huidskleur.

Zou je volgende keer iets beter willen lezen voordat je mij aanvalt.

Een van de slechtste animaties die ik ooit gezien heb

avatar van dvdfreak123
Toch wel weer een vermakelijke animatie deze home. Geeft wel een paar minpuntjes kvond er net een beetje teveel muziek in komen. Maar hier en daar toch keer moeten lachen. Animatie zag er heel goed uit. Verhaal was ook wel leuk. Zijn veel betere animatiefilms of deze maar is toch zeer vermakelijk. 7/10

avatar van Timothyvdmeer
Leuke film met goede voice-overs. Erg van genoten

echt alleen leuk voor de kleintjes, moet je niet willen zien als volwassene. Tenzij je nog opstaat met Nickelodeon.

avatar van PROPAYNE
Ik snap al die slechte criteria niet.
Ik heb de film nu net voor de 4e keer gekeken met mijn kinderen, hij blijft leuk.
Ook al dat gezeur over rmb en donkere meisjes slaat echt nergens op en is gewoon bekrompen.
Het is een leuke, grappige, maar ook sentimentele film, echt heel goed gedaan qua cgi en qua expressie. Dit is officieel geen film voor volwassenen, het is een familiefilm en daar is 'ie uiterst geschikt voor. Volwassenen moeten gewoon niet zeuren, niet alle films worden nou eenmaal voor jou persoonlijk gemaakt. Be kind.......rewind!!
Van mij krijgt deze film een 3,5, veel beter dan Inside Out!!!!

avatar van PROPAYNE
Ps: je hoeft niet met nickelodeon op te staan om je als volwassene een beetje kind te voelen. Mensen die dat niet meer hebben,.........dat is verdrietig, misschien doen jullie té veel je best om Groot en stoer te zijn. Mijn kind in mezelf genoot van deze film, en nog steeds. Stel je alsjeblieft niet zo aan. "Als je niets positiefs kunt zeggen, zeg dan niets", komt misschien bekend voor?
"when I became a man I gave up childhood things", als dit je motto is, kijk dan ook geen kinderfilms!!!
Ps: Ik zelf ben 36, vader van 2 mooie Jongens!!! TOEVALLIG!!!

avatar van Ted Kerkjes
PROPAYNE schreef:
Deze opmerking is niet helemaal op zijn plaats. Dit is een forumsite, en dan zou je niets negatiefs mogen zeggen? Een beetje vreemd...

avatar van Devedeetje
Geen Topfilm.., maar wel heel erg leuk

avatar van Devedeetje
Nogmaals bekeken.., en waardering naar 4,5 sterren verhoogd.
Aardig concept en erg prettige soundtrack.
Leuk : Jim Parsons uit 'The Big Bang Theory' (Sheldon - toch al een halve alien....) als Boov 'Oh'

avatar van Decec
Een goede animatie/avontuur/komedie/familie/fantasie/SF film...
Leuk verhaal...
Leuk gemaakte animatie...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Leuk voor hele familie (jeugd)...

avatar van missl
Best een grappige film, maar ik heb leukere gezien in deze categorie. Ik geloof dat ik hierin ook niet helemaal de doelgroep ben, deze film lijkt voor de hele kleintjes, daar waar een Pixar bijvoorbeeld ook leuk is om als volwassene te zien.

avatar van Mr-Mcmovie
dvdfreak123 schreef:

Waarschijnlijk ondanks Rihanna die haar stem hier heeft gegeven aan personage tip (ze moeten wat reclame maken voor die dame, typisch hollywood)

avatar van LOTR-lover
Wow, ik had echt verwacht dat Home veel betere cijfers zou krijgen (zowel hier op Moviemeter als op IMDB). Zelf heb ik namelijk echt in tijden niet zo genoten van een animatiefilm als bij Home. In mijn ogen had deze film alles. Vertederend hoofdpersonage (Oh) met een uitstekende stemacteur (Jim Parsons) en een prima lopend verhaal. Veel humor ook. Echt, ik vond dit echt zo'n heerlijke film. Gelukkig ben ik niet op de recensies afgegaan...

9/10 (IMDB)

avatar van Noodless
Best wel leuk om eens te zien, maar toch allemaal wat te zoeterig gebracht en de film lijkt mij vooral geweldig te scoren bij de kinderen. Humor kon ik wel smaken, de muziek vond ik vaak niet zo passend. 6,5/10

avatar van Phantasm
Mooie animatiefilm met een leuk bedacht verhaal.

avatar van Henry Spencer
Is niet slecht. Maar ik ben ook geen liefhebber van animatiefilms (op enkele uitzonderingen na).Humor was nog redelijk geinig. Liedjes vond ik storend: te melodramatisch en meer hitparademuziek dan soundtrack.

Leuke en kleurrijke film van Dreamworks.
Het is een echte feel good kinderfilm, over vriendschap en er niet bij horen.

Humor zit er zeker in, maar ook de humor is vooral kinderlijk.
Uiteindelijk dus vooral leuk om als gezin met kleine kinderen te kijken of alleen voor kinderen.
Of mensen die gewoon houden van film kijken, zoals ik. Gelukkig vinden mijn kinderen dat ook leuk:p