Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day (2014)

Komedie / Familie

geregisseerd door Miguel Arteta
met Steve Carell, Jennifer Garner en Bella Thorne

De 11-jarige Alexander beleeft de slechtste dag ooit uit zijn leven, een dag die begint met kauwgum in zijn haar en opgevolgd wordt met een reeks aan onfortuinlijke situaties. Wanneer Alexander de details over zijn ongelukkige dag met zijn familie deelt, zijn ze vrij onsympathiek. Hij begint zich af te vragen of slechte dingen alleen hem overkomen. Hij komt er echter al snel achter dat de rest van zijn familie ook weleens geplaagd wordt door ongelukkige pechdagen. Iedereen die zegt dat slechte dagen niet bestaan, heeft er nog geen gehad.

avatar van Seam
Charismatische cast, maar het plot klinkt niet al te best en de trailer is best matig. Alleen Bella lijkt me een goede reden om dit te kijken.

HALVE TAMME.
Je zal deze filmtitel maar op een DVD schijfje moeten schrijven.

avatar van marissaheinrich
Leuke film, leuk verhaal, leuke acteurs. Heel bijzonder? Nee. Voorspelbaar? Ja. Maar toch heb ik de hele film met een lach op mijn gezicht gekeken, zeker geen slechte film ik vind het zelfs een van de betere komedies van 2014, prima vermaakt ! 3 sterren, normaal zou ik 2,5 geven voor een normale film, maar toch 3 sterren omdat ik het stiekem toch wel erg leuk vond.....

avatar van brabusRUS
Toch wel echt een leuke film, had 'm niet zo leuk verwacht. De kids waren opvallend goed in deze film. Geen irritaties, opmerkelijk, want ik heb wel eens irritaties bij jonge acteurs. Grappig is de film ook. Heb een paar keer hard op moeten lachen.

Kortom, lekker sfeertje, grappig, heerlijk tempo en natuurlijk feelgood. Leuk voor het hele gezin, maar je kan prima ook in je eentje of met je vriendin kijken. Ik zeg het niet vaak over dit soort films, maar dit vind ik wel een aanrader.

PS: Komt deze film nog in Nederland uit? Lijkt mij wel. Ik kan geen releases vinden.

Carell en Disney.

Toch een wat gekke combinatie, al heeft Carell ook wel een stijltje wat past in dit soort filmpjes. Toch altijd iets gemoedelijker/rustiger dan z'n kompanen. 't Is in ieder geval een volbloed Disney film geworden, meligheid en al.

Vooral de kindjes zijn echt niet te harden. Ed Oxenbould is een slecht acteur, z'n kinderromance best creepy en z'n zus is ook niet alles. Enkel Minnette als iets oudere broer doet het wel aardig. Carrel zelf ook natuurlijk, Garner is een wat irritant mens, maar dat vlot wel voor de rol die ze speelt.

Af en toe weet de film wat gegrinnik te ontlokken, maar uiteindelijk is het toch vooral op jongere kijkers gericht, met een hoop schoolproblemen (en wat ouders met kinderenproblemen voor de mamas en de papas die meekijken). Erg braaf ook allemaal, maar daarvoor is het Disney kinderenentertainment natuurlijk.

avatar van Pazmaster
Toen ik de film aanzette en "Disney" in beeld zag verschijnen voelde ik de bui al hangen. En inderdaad, het is een vrij kinderachtige, voorspelbare film met flauwe grappen. Ik ben deze film gaan kijken omdat Steve Carell erin meespeelt. Ik kan meestal wel erg lachen om deze vent maar ook hij kan deze film niet redden. Op 1 keer glimlachen na kon ik hier echt niet om lachen. Misschien leuk voor de jeugdige kijker maar ik vond er niet veel aan.

avatar van sean-penn
Van Garner en vooral Carell verwacht je toch meer dan wat je te zien krijgt. Amerikaans humor ligt me niet op de één of andere manier met uitzondering van een paar films. Het is allemaal zo flauw met een hoog poep en pies gehalte. Weinig subtiel en zo voorspelbaar.

Zo is deze film ook. Verhaal is wel aardig maar het acteren is niet al te best zodat het een lange zit wordt, zelfs al duurt het maar 80 min. Een slakkenrace is opwindender dan dit. Iedereen die bij deze film betrokken was had een Terrible, Horrible,, No Good, Very Bad Days. Bespaar je geld en ga een ander film zien, dat is mijn advies.

Film die naarmate vordert vooral leuk wordt door de grappige ongemakkelijke situaties die ontstaan. Het blijft een eenvoudige komedie maar is vermakelijk in uitvoering.
Wel kort filmpje als bioscoop release is. Na 1 uur en een kwartier is het klaar.

avatar van Phantasm
Erg leuke komische familiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van PopcornMonster
Zo wat een titel voor een film zeg.

Dit is een echte live-action Disney-film die geschikt is voor de hele familie. Het is echt zo'n film dat waard is voor een daguitje naar de bioscoop. Hij kijkt lekker weg en ondanks al die kindercliches en verhalen, heb ik me echt een dik anderhalf uur vermaakt. Steve Carrell maakt deze film dan ook vermakelijk voor de oudere kijkers. Je houdt van zijn gekke en lawaaierige humor of je hebt er een hekel aan. Persoonlijk vind ik het top!

De kinderen in deze film waren niet echt overtuigend maar goed genoeg voor een zondagse familiefilm. Ik heb vanaf het begin al met een grijns op mijn hoofd gekeken, maar het is niet zo'n film dat een slappe lach opwekt.

Verder is het gewoon een leuke wegkijker voor de hele familie. Het zou me dan ook niet verbazen als dit over twee jaar op SBS6 is te zien. 3*

avatar van cantforgetyou
Leuke film hoor. Ik dacht dat het wat flauw zou worden. Maar integendeel. Super cliché humor en einde. Maar op zijn tijd is daar niks mee.

leuke feelgoodmovie
pootjes op de tafel, chippie er bij, biertje en lekker genieten

avatar van Noodless
Leuke, brave familiefilm die je soms doet glimlachen. Simpel, eenvoudig vermaak die het geloof in positief denken bevordert. Ach, eigenlijk niks mis mee. 6/10

Een film die nergens uitspringt maar ook nergens verveeld, kijk gewoon prima weg niet meer niet minder
vermakelijk x gezien te hebben

avatar van schumacher
Int begin dacht ik van tzal mss niks worden maar het viel nog best mee, feelgood movie zoals hier gepost is geweest, niet de top maar wel leuk om eens gezien te hebben, toch een paar keer ne smile opgezet hier.
Neemt ne zak chips en colake derbij en genieten maar, voila, dat is wat ge moet doen bij deze film .

Aardige film waarin een jongen zijn andere gezinsleden ook eens een slechte dag toewenst. Een leuk gegeven voor een familiekomedie. De vaart zit er goed in, en de film duurt ook zeker niet te lang. Slechts sporadisch grappig, maar vrolijk is het wel.

avatar van lars-pixar
Het komt niet vaak voor dat ik een film beoordeel met vier en een halve ster, als dit gebeurt dan is dit wel serieus gedaan en blijft het niet bij de mening dat de film 'gewoon leuk' was.
Toch heeft 'Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day' mij overtuigd met zijn gemoedelijke uitvoering van dit misschien wel toch simpele verhaal.
Het blijft dan ook niet alleen bij het verhaal wat gemoedelijk is uitgevoerd, dit lijkt mij ook meer een pre aangezien het een Disney familie film is.

In het verhaal draait het om de verschillende personage's uit de familie Cooper die ieder terecht komt in één van de komische situaties die op een leuke manier wordt neergezet.
De casting speelt daar goed op in en weet zich overtuigend en komisch neer te zetten, vooral Steve Carell vermaakt zich prima in zijn rol als vader van de familie!
Daarin tegen weet Ed Oxenbould (als Alexander) zich te bewijzen niet irritant over te komen als jonge acteur.

De grappige momenten stapelen zich op, er is zoveel verzonnen, dat je als kijker zeker wel een aantal keren ergens om kan lachen, of er een glimlach van krijgt!
En voor de doelgroep zal het al helemaal vermakelijk zijn, lijkt mij!

avatar van Kondoro0614
Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day

Ook deze film word volgens mij echt ondergewaardeerd. Films zoals Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day vind ik meestal erg vermakelijk. Vooral om een gezellige avond te hebben, maar ook voor vermakelijke humor. De titel: "Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day" is misschien een beetje aan de overdreven kant. Te groot maar wel opvallend! Voor de rest vermakelijke film met een vermakelijke cast.

Het verhaal was soms wat minder en simpel maar, ook deze kon je toch nog wel vermaken. Het concept vond ik geinig. Een nieuwe Disney film, daar zaten mijn twijfels aan. Achteraf toch nog wel prima vermaakt met Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day.

avatar van missl
Ik heb me eigenlijk wel vermaakt met deze Disney film. Carell was eens niet zo irritant en het is gewoon wel een lieve film over het gezin.

avatar van WB
WB
Een echt Disneyfilm. Flauw, braaf, maar toch prima. Niet bijzonder, aangezien het zo voorspelbaar is als alle andere films in dit genre; de cliché's vliegen om de oren. De kids zijn niet mijn favoriete acteurs/actrices, aangezien deze ronduit teleurstellend waren, maar het verhaal en de vlotte uitwerking vond ik vermakelijk.

avatar van IcU
IcU
Geinige Disney film. In plaats van een duidelijke richting in het narratief is gekozen voor een aaneenschakeling van gebeurtenissen die verder niets met elkaar te maken lijken te hebben. Benarde situaties zonder een duidelijke motivatie. Kan grappig zijn, maar je moet er even in komen. Als je Steve Carell een grappige verschijning vind is dit wel een film waar je jezelf een krappen 90 minuten mee kunt vermaken. Niet veel bijzonder, maar best te pruimen.

Hoe langer de titel, hoe dunner de inhoud, lijkt het wel. Behoorlijke misser. Denk dat dit een soort feelgood movie moet voorstellen waar je flink om zou moeten kunnen lachen, maar dit komt er bij lange na niet uit. Onbenullig, slap en onduidelijk verhaaltje waaraan wat grappig bedoelde scènes zijn opgehangen. Van Carell ben ik een beetje fan(en Steve zelf doet het ook hier waarlijk niet slecht), maar deze behoort absoluut tot zijn mindere films. Een kinderfilm waarmee zelfs kinderen zich niet mee kunnen amuseren. Met twee en een halve ster voor een paar grappige momenten én mevrouw Thorne, ben ik een echte weldoener.

Als een tussendoortje zag ik deze typische luchtige en feelgood Disney Komedie / Familie film gisteren op "Film1 On Demand". Hoewel het verhaal (draait om een slechte dag in het gezin Cooper) misschien behoorlijk flauw en clichématig is, wist deze film me nog best te vermaken en kijkt hij vanwege het hoge tempo, waarbij er veel gebeurt in de korte filmduur van circa 80 minuten, ook wel lekker weg. Dat komedieacteur Steve Carell erin meespeelt is natuurlijk ook mooi meegenomen en dit soort films is ook een kolfje naar zijn hand.

Omdat dit een echte familiefilm is, vond ik de humor regelmatig aan de flauwe en misschien ook wel kinderachtige kant (ik ben vooral een ander soort humor gewend, wat niet echt thuishoort in een familiefilm), maar desondanks heb ik nog best veel moeten (glim)lachen om bepaalde situaties zoals het moment dat Anthony (leuk gespeeld door Dylan Minnette), die de oudste zoon is in het gezin Cooper, gaat afrijden voor zijn auto-rijexamen en dan de telefoon afgaat waarop hij ziet dat het om zijn vriendin Celia (gespeeld door de mooie Bella Thorne) gaat. Anthony besluit dan telefoon op te pakken, mede op aandringen van de examinator (leuk gespeeld door de bekende Jennifer Coolidge, oftewel "Stifler's mom"), terwijl hij weet dat dat niet mag en dat met alle gevolgen van dien voor hem en zeker ook voor de auto

Ook moest ik wel lachen toen dezelfde Anthony met een achterlijk lichtblauw kostuum aanbelde bij het huis van zijn vriendin Celia, om haar op te halen voor het schoolbal, en zij toen tegen hem zei "Je ziet eruit als Willy Wonka" , die natuurlijk bekend is van de film "Charlie and the Chocolate Factory". Van dit soort luchtige situaties zitten er meerdere (o.a. in een Japans restaurant) in het verhaal en die hebben natuurlijk allemaal betrekking op de "slechte dag" van alle gezinsleden. Ondanks dat iedereen eigenlijk een slechte dag heeft, eindigt de film wel mooi en goed en dat is natuurlijk typisch Disney.

Degene die deze film vooral leuk maken om naar te kijken zijn de cast en deden het ook gewoon leuk en dan natuurlijk de leden van het gezin Cooper die gespeeld werden door Steve Carell (in de rol van vader Ben, die door gedwongen ontslag als ruimtevaartdeskundige een zorgzame thuisvader is en wordt uitgenodigd op een sollicitatiegesprek bij een bedrijf welke computerspellen maakt), Jennifer Garner (in de rol van hardwerkende moeder Kelly, die problemen krijgt op haar werk vanwege een taalfout, m.b.t. poep, in een kinderboek), Ed Oxenbould (in de rol van zoon Alexander, die normaal gesproken altijd een slechte dag heeft en dat op zijn verjaardag ook eens een keertje wenst voor zijn familie, omdat die in zijn ogen alleen maar goede dagen hebben), de eerder genoemde Dylan Minnette (in de rol van oudste zoon Anthony die een egoïstische vriendin heeft en waarvoor hij o.a. snel zijn rijexamen wil afleggen zodat hij haar zelf kan rijden naar het schoolbal) en Kerris Dorsey (in de rol van dochter Emily, die een belangrijke zingende rol heeft in het "Peter Pan" toneelstuk op school). De laatste vond ik eigenlijk nog de minst leuke en vond ik soms ook wat irritant. Verder maakt er ook nog een baby deel uit van het gezin, die eigenlijk alleen rustig te krijgen is als hij zijn speen krijgt, die uitziet als een hommel/bij. Het laat zich natuurlijk makkelijk raden, waarop de "slechte dag" bij ieder van hun van toepassing is

Gewoon een leuke en luchtige feelgood Komedie / Familie film (met ook een boodschap) om eens gezien te hebben en zeker als tussendoortje.

avatar van DiamondsRealDeal
Geschikt tot 13/14 jaar. Anders is het echt te kinderachtig.